TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Trance/Technodans
Pages (2): [1] 2 »

Posted by Virus on Dec-18-2002 01:23:

Trance/Technodans

En sak som g�r mej konfunderad �r hur det kommer sej att alla p� s�na fester dansar mer eller mindre identiskt. Det �r verkligen inte s� att jag st�r mej p� det. F�r mej f�r folk dansa precis hur de vill och det �r inte s� att jag tycker det �r fult eller n�t, men jag tycker bara det �r underligt att 90% p� de h�r haken dansar mer eller mindre identiskt. Jag kan tyv�rr inte f�rklara det med ord, men det �r en sak som jag t�nkt p� l�nge. Har ni ocks� m�rkt p� det?

Ciao.

Posted by Gaby on Dec-18-2002 01:36:

H�r i Sverige s� dansar vi p� v�rt s�tt... det �r lustigt att se hur andra dansar i andra l�nder... m�ste s�ga att folk dansar snyggast i Sverige

Posted by WhiteRussian on Dec-18-2002 10:43:

Tycker iof inte att jag dansar som alla andra, jag dansar mycket b�ttre �n alla andra,

G�r jag s�kert inte iof, men eftersom det k�nns s�, s� g�r det egentligen juh ingen skillnad,

H�ller iof med Gaby att folk dansar "snyggast" i Sverige, � andra sidan dansar s�kert folk mer som de vill i andra l�nder, eftersom de inte nojar ihop lika totalt som svenskar om det ser "d�ligt" ut n�r de dansar.

Det g�ller v�l iof inte alla, men en hel del tokiga svenskar,

Posted by mindshooter on Dec-18-2002 11:07:

Big Ears

det handlar nog mycket om att man p�verkas av alla andra liksom...tror det �r d�rf�r...man dansar autonmatiskt med str�mmen... sen �r juh v�r musik en v�ldigt basbaserad musik som man g�rna h�ller takten till...

Posted by Vizay on Dec-18-2002 15:21:

jag tror jag tillh�r dom d�r 10% iaf....som jag k�nner det brukar det alltid b�rja som alla andra f�r mig men ju l�ngre tid som g�r me dmusiken ju mer sl�pper jag loss.....tror de har � g�ra med precis som ryssen s�ger att vi bryr oss s� mycket om vad andra tycker om det vi g�r.....vi borde sl�ppa loss lite mer � bara bry oss om oss sj�lva

Posted by dbl on Dec-18-2002 16:12:

jag brukar k�ra lite olika typer av tango n�r jag dansar till trance.. funkar skit bra

ibland tar jag och k�r en vals ocks�

Posted by Aendy on Dec-18-2002 16:14:

quote:
Originally posted by dbl
ibland tar jag och k�r en vals ocks�

�r det n�r de k�r den d�ra ber�mda tretaktstrancen eller?

Posted by AC. on Dec-18-2002 16:33:

quote:
Originally posted by Aendy

AKA Misslyckad Beatmix eller vadd�?

Posted by hejduck on Dec-18-2002 16:39:

ja men s� �r det v�l i alla kultur och musikkretsar.
kanske beror p� d�ligt sj�lvf�troende eller helt enkelt trnder..
men jo..du har en po�ng.

Posted by Vizay on Dec-18-2002 16:42:

quote:
Originally posted by AC.
AKA Misslyckad Beatmix eller vadd�?

v�lkommen hit f�resten hejduck....ny h�r antar jaG?

Posted by dbl on Dec-18-2002 16:44:

quote:
Originally posted by Aendy

japp.. bland mina favoriter

Posted by Vizay on Dec-18-2002 16:45:

iofs det g�r att valsa i takt med vanlig fyrtaktstrance men det ser otroligt larvigt ut

Posted by hejduck on Dec-18-2002 16:48:

jajamensa..tackar tackar.

e mest h�r f�r att f� tag �lite techno tracklists...

Posted by Vizay on Dec-18-2002 16:51:

hmmm tjae om du ska ha technotracklists eru nog lite fel ute.....testa technoaddict.com

nej men du e v�lkommen iaf s� s�t som du verkar lilla ankan

Posted by hejduck on Dec-18-2002 16:53:

det finns ingen techonaddict..men har h�rt av kompisar att man kan hitta till techno h�r med..

Posted by dbl on Dec-18-2002 16:53:

quote:
Originally posted by Vizay
iofs det g�r att valsa i takt med vanlig fyrtaktstrance men det ser otroligt larvigt ut

pratar du fr�n egna erfarenheter???

Posted by Vizay on Dec-18-2002 17:00:

njae semi-egna....har sett folk g�ra det faktiskt...s�g lite....skoumt ut

Posted by dbl on Dec-18-2002 17:23:

hehehe.. amat�rer

Posted by Vizay on Dec-18-2002 17:26:

haha mjo kanske....men jag tvivlar p� att du klarar det b�ttre....tvivlar p� att n�gon klarar det bra alls

Posted by dbl on Dec-18-2002 17:29:

tror du inte.. jag e fan export p� det
fast jag k�r mest 3 taktare... 4 blir lite f�r stressigt ibland

Posted by Vizay on Dec-18-2002 17:33:

just preecis 4-takt blir lite stressigt....nu kommer snaningen fram....kanske inte va s� l�tt trots allt?

Posted by dbl on Dec-18-2002 17:36:

kanske blir stressad, men s� himla sv�rt e det inte....
br�t bara benet senast jag gjorde det och hj�rnan blev lite �verkokad s� att jag fick ligga p� sjukhus ett tag, men �nd�

Posted by SteveTranz4ever on Dec-18-2002 17:36:

S� h�r dansar jag alltid !

N���� mer likt s� h�r d�

Fast �rligt talat s� �r det s� h�r det ser ut

I vilket fall som helst kan det g� hett till

Posted by reveal on Dec-18-2002 18:48:

av de tre stilar som steve visar prov p�, i de �kta filminspelningarna av honom sj�lv in action, s� st�mmer stil nummer 3 b�st in p� mitt eget danss�tt... bara s� ni vet

Posted by mindshooter on Dec-18-2002 20:50:

quote:
Originally posted by reveal
av de tre stilar som steve visar prov p�, i de �kta filminspelningarna av honom sj�lv in action, s� st�mmer stil nummer 3 b�st in p� mitt eget danss�tt... bara s� ni vet

Samma h�r.... brukatr vifta med armarna r�tt mycket....g�r ofta ner lite..b�jer p� mig och s� hur nu det l�ter Brukar arbeta med axlarna

Pages (2): [1] 2 »