TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- The Lord Of The Rings II - The Two Towers, wat vond jij ervan?!?
Pages (3): [1] 2 3 »

Posted by Little Theseus on Dec-18-2002 03:03:

The Lord Of The Rings II - The Two Towers, wat vond jij ervan?!?

Whaa kben net terug van de LOTR Marathon, om 9 uur begonnen met deel 1, daarna om 12 uur gelijk door met deel 2!
Ik moet zeggen, de chronologie met het boek is totaal verloren gegaan, er zijn veel dingen toegevoegd en veranderd.
In deel 1 was het al zo zonder Tom Bombadil enzo, niet al te erg, maar nu hebben ze veel meer veranderd en weggelaten! (kzeg lekker nog niet wat, kijk zelf maar )
Niettemin - de battle of Helmsdeep is UBERVET!!
En Ents zijn echt wrede schepsels!!!
Harry p00t II staat weer compleet in de schaduw van deze masterfilm.

Nou ik ben benieuwd of er nog meer mensen binnenkort gaan kijken, ik raad het iig ZEKER AAN!!!!

Posted by eieregooie on Dec-18-2002 05:37:

Pfff... is al lang geleden dat ik die gezien heb man...

Neej, ff zonder gein... Dat de film niet echt overeenkomt met de boeken was al bekend... Peter Jackson heeft zelfs afgelopen jaar een aantal acteurs terug laten komen naar Nieuw Zeeland om nog wat nieuwe zelf bedachte scenes erbij te schieten. Dat betreft dus die romantische scenes erin allemaal oa met Arwen. In het 2e boek komt Arwen zelfs helemaal niet voor heb ik me laten vertellen.

Maar... het is weer een FANTASTISCHE film als je het mij vraagt Die 3 uurtjes waren zo voorbij Gollem is zeer goed gedaan, die Ents ook trouwens... Vooral de stem van die Ent is echt heel vet! Een of andere vage subbass die ze daar onder hebben gedouwd. Goed gevonden... En dan uiteraard de battle bij helmsdeep... *zucht* Ga vrijdagmiddag denk ik deel 1 nog maar eens kijken op me gemak lekker in een lege zaal... geluid hard... heerlijk En dan 's avonds deel 2 nog maar een keertje meepikken... Ken er geen genoeg van krijgen

Trouwens, AlFerox, wees maar blij dat je bij ons komt kijken Ze hadden in Apollo de 2e zaal er nog maar even bij getrokken zodat er ook deze week weer plaatsen waren voor de marathon daar, dus daar had je ook gekund. Maar wat hadden die struisvogels daar nou gedaan... Ze hadden van deel 1 de aktes niet helemaal in de goeie volgorde geplakt! Dat wil zeggen dat je de film niet in de goeie volgorde te zien krijgt... 't Is ook altijd wat daar... En wie mogen het weer oplossen? JUIST! Hehe... Maar het houdt je bezig

Grtz!

Posted by franzelare on Dec-18-2002 06:23:

ik heb hem nog niet helemaal gekeken maar stukjes wel want hij was dit weekend al uitgelekt! maar ik ga wel even kijken zodra ik tijd heb!

Posted by drpeer_holland on Dec-18-2002 09:00:

Ik ga er dadelijk ff heen en laat wel weten hoe ik hem vond

Posted by Subsonik on Dec-18-2002 11:10:

Ik gaat strax eerst deel 1 kijke, haddem in bios gezien maar daar week nix meer van, dus ff dvd hale zo

Posted by Disney on Dec-18-2002 14:11:

\me zit over 5 uurtjes in de bios

ben benieuwd!!!

Posted by AlFerox on Dec-18-2002 14:32:

quote:
Originally posted by eieregooie

Trouwens, AlFerox, wees maar blij dat je bij ons komt kijken Ze hadden in Apollo de 2e zaal er nog maar even bij getrokken zodat er ook deze week weer plaatsen waren voor de marathon daar, dus daar had je ook gekund. Maar wat hadden die struisvogels daar nou gedaan... Ze hadden van deel 1 de aktes niet helemaal in de goeie volgorde geplakt! Dat wil zeggen dat je de film niet in de goeie volgorde te zien krijgt... 't Is ook altijd wat daar... En wie mogen het weer oplossen? JUIST! Hehe... Maar het houdt je bezig

Grtz!

ik heb er zin an!

toch vind ik Apollo wel wat hebben hoor.. je mag lekker roken in de zaal en als je op een knopje drukt, komt er iemand langs voor wat je wil bestellen.
een biertje is ook vrij goedkoop daar, wat het nu is weet ik niet meer precies. maar een jaartje geleden (voor de invoering van de euro) kostte een biertje daar maar 1, 70 gulden..
das nog goedkoper dan in lorre

Posted by Cosmic on Dec-18-2002 14:36:

Ik had ook die marathon gedaan, net zoals Little Thesaus. Ik had deel ook nog niet gezien, dus alles was nieuw voor me.

Persoonlijk vond ik deel 1 beter dan deel 2. Niet kwa special effects en battles, maar qua verhaallijn. In deel 2 schoot Frodo niet echt op zeg maar.
En inderdaad, die battle bij Helms Depth heel groots, letterllijk en figuurlijk. Smigeol is een raar mannetje, maar wel cool gemaakt. De koppen die die gozer kan trekken, .

En die Ents, zoiets moet je zien.

Ik kan wel zeggen dat die Tolkien over een aardige portie fantasie bezat zeg, tsjonge jonge.

En nu maar wachten op deel 3

Posted by Muppet on Dec-18-2002 14:43:

Ben er gister heen geweest, was weer fantastisch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...echt weer een geweldige film. Zeker hels deep, en het tellen van Gimli en Legolas.

Toch, als superfan van de boeken, heb ik wat minpuntjes zoals dat het verhaal dit keer wel veel meer verzonnen is...arwen komt niet in deel 2 voor, elven helpen niet bij helms deep, frodo gaat nie zo lang mee met faramir..en natuurlijk een paar stukjes uit deel 2 die ze pas in deel drie doen...het geen waar gollem overspreekt op het einde (ik zeg niks, wordt nog leuk) en Saruman...maar ja, hopen dat dit in deel 3 komt.

Ik kan nu al nie wachten op de extended version...want jackson had een film van 3 uur en 45 min...dus da belooft wat.

Voor de gene die het boek nie gelezen hebben...deel drie wordt nog vetter!!!!!!!!!!!, met een "iets" grotere veldslag

Greetz Muppet

P.s Cijfer, als ik da moet geven is een 9.6

Posted by TimeportE on Dec-18-2002 15:07:

quote:
Originally posted by Muppet
Ben er gister heen geweest, was weer fantastisch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...echt weer een geweldige film. Zeker hels deep, en het tellen van Gimli en Legolas.

beter dat hebben ze derin gelaten ik vond de vriendschap tussen gimli en legolas en het tellen echt fantastisch .. ben blij dat daterin is gebleven..
ga deze week of volgende week.. en dan naar bios zonder pauzes want daar heb ik een hekel aan!

Posted by Blik on Dec-18-2002 16:49:

Ik ga er zeker binnenkort naartoe, ik heb deel 1 inmiddels al 3 keer gezien dus die hoef ik niet nog een keer te zien

Posted by Remy D on Dec-19-2002 00:48:

Ben net terug en hij is in 1 woord GEWELGIG!! En ben blij dat ik die boeken nog nooit gelezen heb zodat ik niks weet. Vind ik leuker.

Posted by eieregooie on Dec-19-2002 03:01:

quote:
het geen waar gollem overspreekt op het einde (ik zeg niks, wordt nog leuk) en Saruman...maar ja, hopen dat dit in deel 3 komt.

Komt erin... is express verplaatst naar het laatste deel, zodat de computernerds nog een jaartje extra de tijd hebben om de special effects te perfectioneren

Posted by Disney on Dec-19-2002 08:53:

quote:

Toch, als superfan van de boeken, heb ik wat minpuntjes zoals dat het verhaal dit keer wel veel meer verzonnen is...arwen komt niet in deel 2 voor, elven helpen niet bij helms deep, frodo gaat nie zo lang mee met faramir..en natuurlijk een paar stukjes uit deel 2 die ze pas in deel drie doen...het geen waar gollem overspreekt op het einde (ik zeg niks, wordt nog leuk) en Saruman...maar ja, hopen dat dit in deel 3 komt.

Ik kan nu al nie wachten op de extended version...want jackson had een film van 3 uur en 45 min...dus da belooft wat.

Voor de gene die het boek nie gelezen hebben...deel drie wordt nog vetter!!!!!!!!!!!, met een "iets" grotere veldslag

Greetz Muppet

P.s Cijfer, als ik da moet geven is een 9.6

Helemaal mee eens. Als je het boek kent moet je daar niet te veel aan proberen te denken, want dan zie je dat er toch wel veel meer veranderd is dan in deel 1. Ga in iig het boek weer een keer lezen om weer ff precies te weten hoe alles zit.

Maar nog steeds errug strakke film!!! Kan bijna niet wachten op de extended version!!!

PS Wat zijn dat voor beesten waar de Nazgul op "rijden"? In het boek waren het gevleugelde paarden, maar wat het nu zijn?!?

Posted by TimeportE on Dec-19-2002 09:00:

quote:
Originally posted by Disney
PS Wat zijn dat voor beesten waar de Nazgul op "rijden"? In het boek waren het gevleugelde paarden, maar wat het nu zijn?!?

mm het waren geen vliegende paarden hoor volgens mij, het waren draken volgens mij.. geen draken maar vliegende op draken achtige dingen.. zo zag ik dat altijd, en in mijn boek met pics van alan lee is er een pic van zo'n draak ding..

of je hebt helemaal gelijk en dan heb ik nix gezegd, ben trouwens bezig weer em te lezen. doe ik altijd rond kerstmis

Posted by Nook on Dec-20-2002 11:35:

ik heb de film gisteravond gezien en hij was echt koel, onwijs ok. de film ging in ieder geval een stuk vlotter dan deel 1. het einde is natuurlijk echt heftig met helmsdiepte, maar daarvoor ook gewoon. Gollem is best goed gedaan en verdiend een oscar voor zijn acteer prestaties

Posted by @ddicted on Dec-20-2002 17:33:

ik ga zondag kijken, ben benieuwd ! Maar zo te lezen is ie wel goed.

Posted by MaGiK54 on Dec-20-2002 22:24:

Ben woensdagmiddag om 12 uur geweest, lekker met een man of 40 in de zaal, lekker rustig

Maaaaaar ik heb genoten, behalve dat zoetsappige stukje van Aragorn en Arwen, zucht, why oooh why. Dit had naar mijn inziens weinig toegevoegde waarden.

En Gollem, geweldig. In het boek wassie al cool en roeleerde hij al. Ze hebben hem echt goed uit het boek gehaald, de strijd tussen Gollem en Smeagol, errug gaaf.

En natuurlijk het tellen van Gimli en Legolas, dit moest erin zitten. Nou wachten totdat de extended version uitkomt en dan wachten op deel 3. Mmmmmmm het gevecht om Gondor, mmmmmmmmm dat wordt nog grootser, geil.

Posted by John on Dec-21-2002 12:01:

pffffff hier aan de andere kant van de wereld isie pas 26 dec in de bios... maar ik ga zeker, vond deel 1 supervet, dus wacht emt smart op deel 2
hoop wel dat ik em kan volgen zonder ondertiteling hehehe, nou ja..james bond lukte ook

Posted by DJ D-Man on Dec-22-2002 20:47:

quote:
Gollem is best goed gedaan en verdiend een oscar voor zijn acteer prestaties

Ghe, ghe, Gollem is een computerfiguurtje. Maar hij is inderdaad geweldig nagemaakt, en hij komt nog ranziger over dan in het boek.
Geweldig. Gollem, mijn held

Wat bedoelen jullie trouwens met die "extended version" van de film?

Grtz

Posted by TimeportE on Dec-22-2002 22:46:

quote:
Originally posted by DJ D-Man
Ghe, ghe, Gollem is een computerfiguurtje. Maar hij is inderdaad geweldig nagemaakt, en hij komt nog ranziger over dan in het boek.
Geweldig. Gollem, mijn held

Wat bedoelen jullie trouwens met die "extended version" van de film?

Grtz

ja maar op de set gespeeld door een echte acteur die gemotion captured is.. zijn stem en spel is echt heel overtuigend.. gollum werd tot mijn vreugde erg goed neergezet!
en de extended version, er is inmiddels een dvdbox met de extended version van fellowship of the ring, 30 min extra..

heb em deze middag gezien en was weer erg blij, wel jammer dat het verhaal op een paar stukken helemaal niet klopt maar moet dan maar!

nu de screener downen..

Posted by Stivvekk on Dec-24-2002 14:10:

Ik ben gisteravond in mn eentje gegaan omdat ik geen zin had om te wachten tot anderen zin/tijd/geld hadden; zeker geen spijt van!

wat een film zeg...ook voor het eerst dat er niemand doorheen zat te schreeuwen ofzo, zo mooi en facinerend was alles...damn

Posted by mansie on Dec-24-2002 17:44:

quote:
Originally posted by Nook
ik heb de film gisteravond gezien en hij was echt koel, onwijs ok. de film ging in ieder geval een stuk vlotter dan deel 1. het einde is natuurlijk echt heftig met helmsdiepte, maar daarvoor ook gewoon. Gollem is best goed gedaan en verdiend een oscar voor zijn acteer prestaties

Klinkt allemaal zeer positief.
Ik vond deel 1 best goed maar die was best wel langdraadig. Maar ik begrijp dat deel 2 een stuk sneller loopt.

Ik ga dus zeker kijken !

Mzzl

Posted by Partyhardy! on Dec-24-2002 23:53:

Thumbs up

ik ben vandaag gaan kijken en vond hem echt super! wat een mooie landschappen, vechtscenes en inderdaad Gollem is ook heel erg cool! Dat was weer 3 uur genieten en ik kan al niet meer wachten op het laatste deel!

Posted by Opti on Dec-25-2002 23:10:

mwhehehe, ik heb LOTR 1 nog niet eens gezien...

ik heb wel vorige week Harry Potter 2 gekeken wat een vette film was dat!!

En Hermelien rules!! En lekker!!!

en ik ben ziek dat ik dat vind

Pages (3): [1] 2 3 »