TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- neongrejor på fest
Pages (2): [1] 2 »

Posted by Glorie on Jan-15-2003 20:12:

Question neongrejor på fest

Det pågår ju livliga diskussioner om detta.. många arrangörer som vill förbjuda (och gör det med) glowsticks å neonkläder på sina fester, men ändå kör trance liksom!!

va tycker ni om det? själv tycker ja alla får komma klädda som de vill...! ja vet inte vad d beror på alltså..(att festarrangörer har förbud på kläder) förknippas neon me droger eller?

snackat en del me en snubbe om detta.. (som e för förbud) ja försöker få nån rätsida på hur han resonerar

Posted by Rikard on Jan-15-2003 20:44:

är väll lite betraktat som "kandi kids" om man kommer i hela neon-outfiten

han kanske vill ha mer seriöst folk på festerna?
själv har jag inget emot dem...

Posted by mindshooter on Jan-15-2003 21:25:

Det handlar ofta om att kulturen inte grundades i att vara så jävla materialistisk och se så "cool" ut som möjligt. Det kommer en massa oseriösa ungdomar och tycker att det är häftigt att dansa, knarka och klä sig i snorgröna byxor, självklart blir dom riktigt inbitna snubbarna irriterade när det kommer folk med helt fel attityd.

nu är kläderna så pass vanliga att nästan alla har dom, men jag tror ändå att många förknippar just ljustavar till dessa fjanterier.

Själv tycker jag att alla ska få ha på sig vad dom vill Men det finns inget fjantigare än "neon byxe människor" som påstår att folk som kommer i slacker-jeans och stickad tröja till ett rave inte är seriösa. Det finns lika mycket trångsynthet från dessa människor nämligen.

Det första jag fick höra från min arbetskamrat när jag skulle dra med honom till Norrköping var "Men jag har juh inte rätt kläder, måste man inte ha typ neon och sånt?". Den inställningen tycker jag inte att folk ska ha om en kultur som absolut inte grundar sig i att slösa hela lönen på kläder som lyser. Men tyvärr är det så som Svensson tror idag Knark och neon.

Själv älskar jag att spöka ut mig lite ibland och snurra ljustavar

Posted by Rikard on Jan-15-2003 21:29:

går ju att klä sig lite diskret i "ravekläder" också!
gillar inte människor som köper skrikande kläder bara för att vara annorlunda heller

Posted by SteveTranz4ever on Jan-15-2003 22:40:

quote:
Originally posted by mindshooter Det första jag fick höra från min arbetskamrat när jag skulle dra med honom till Norrköping var "Men jag har juh inte rätt kläder, måste man inte ha typ neon och sånt?". Den inställningen tycker jag inte att folk ska ha om en kultur som absolut inte grundar sig i att slösa hela lönen på kläder som lyser. Men tyvärr är det så som Svensson tror idag Knark och neon.
Det var din arbetspolare som stog mest av alla sen på golvet ändå Killen hade inte ens hört Yahel - Voyage så vi lira den underbara låten för han... jag minns min första gång... de va tider de

Tycker dom ser sååå fula ut dessa candy-kids... med nappar å skit i munnen...

Posted by reveal on Jan-15-2003 22:43:

självklart ska man få ha på sig vad man vill, det kallas demokrati

Posted by dbl on Jan-15-2003 22:56:

quote:
Originally posted by reveal
självklart ska man få ha på sig vad man vill, det kallas demokrati

nähä du.. jag har bestämmt att snygga tjejer skall ha minimalt med kläder på sig gärna genomskinliga

Posted by mindshooter on Jan-16-2003 00:11:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Det var din arbetspolare som stog mest av alla sen på golvet ändå

Eller hur! Praktexempel! Det handlar inte om klädsel eller utseende, det handlar om kärleken till att dansa och\eller till musiken samt attityden gentemot andra människor!

Candykids är väl att ta i, dom tar det hela lite för långt.

Jag diggar den diskreeta looken som man kan ha i plugget

Posted by SWE_TRANCE on Jan-16-2003 00:17:

Jag går ut å dansar i dom kläderna jag trivs med...
Tar inte på mig "det" plagget för att jag ska gå "dit" osv...

Har väl haft "neon"kläder på mig nån gång också.
Vi gjorde egna tröjjor/halsband under högstadiet.
Målade feta "Members of MayDay" märken på ryggen i UV-färger..
Och gjorde egna halsband av UV-lera i ugnen..
Tyckte man var astuff på den tiden

Nu står jag gärna å dansar i ett linne på sommaren å en T-shirt på vintern...

Men sen om man skulle nånstans där det fanns TA's, då skulle jag ju naturligtvis ha på mig TA-shirten, för att kunna snacka med alla andra TA's

Gonatt på er!

Posted by WhiteRussian on Jan-16-2003 00:23:

Folk får ha på sig precis vad de vill. Nu blev ni väl förvånade att jag tyckte det?

Sen, grabbar, det finns faktiskt en anledning till napparna....

Posted by reveal on Jan-16-2003 00:27:

quote:
Originally posted by WhiteRussian
Folk får ha på sig precis vad de vill. Nu blev ni väl förvånade att jag tyckte det?

inte det minsta, det tycker nog alla här...

quote:
Originally posted by WhiteRussian

kör du med napp?

Posted by robstar on Jan-16-2003 00:27:

Vilka ere som vill förbjuda de?

quote:

*Gnissel Gnissel*

Posted by WhiteRussian on Jan-16-2003 00:31:

quote:
Originally posted by reveal
kör du med napp?

Skulle aldrig hända, räcker bra med menthol cigg och tuggummi för att hålla käkarna under kontroll.

Snacka om att jag skulle bli tagen av RK så det bara susade om det,

Posted by mindshooter on Jan-16-2003 01:01:

Tror att det finns en hel del som har nappar bara för att det är "coolt på rave" iofs... Visste själv inte om deras syfte tills i somras eller nåt... Själv la jag ner det där när jag var 3....napp alltså

Posted by dbl on Jan-16-2003 01:02:

quote:
Originally posted by mindshooter
Tror att det finns en hel del som har nappar bara för att det är "coolt på rave" iofs... Visste själv inte om deras syfte tills i somras eller nåt... Själv la jag ner det där när jag var 3....napp alltså

och vad e syftet???

Posted by AC. on Jan-16-2003 01:06:

För mig är det iaf klart att jag väljer kläderna efetr stället, med det är mera av rent praktiska skäl.
Skulle jag gå på "rave" så skulle jag inte komma i finskor, finbyxor osv osv de får bli när jag går på ett ölite mera "finare" ställe

Jag tycker det kan vara snyggt med neon kläder så länge man håller det på en anständig nivå dvs inte går hela vägen ut som n¨gon candykid....

Posted by robstar on Jan-16-2003 01:08:

quote:
Originally posted by dbl
och vad e syftet???

Taget från Vitryss reply i den här tråden: KLICK

Napp har dem för att när man tar E så frigörs dopamin (förutom seratonin) som gör att man vill tugga med käkarna och gnissla med tänderna, då är det skönt att ha något att suga på, napp, en glass, en klubba osv...

Posted by dbl on Jan-16-2003 01:18:

quote:
Originally posted by robstar
Taget från Vitryss reply i den här tråden: KLICK

Napp har dem för att när man tar E så frigörs dopamin (förutom seratonin) som gör att man vill tugga med käkarna och gnissla med tänderna, då är det skönt att ha något att suga på, napp, en glass, en klubba osv...

ok.. tänkte nästan att det var nått sånt

Posted by Gaby on Jan-16-2003 02:20:

Är så trött på folk som tror att dom är supercoola klubbers bara för dom har sina neondräkter och lite glitter... det är inte kläderna utan vad du känner i själen som gör folk till klubbers!!!!

Posted by Glorie on Jan-16-2003 10:32:

Arrow

quote:
Originally posted by Gaby
Är så trött på folk som tror att dom är supercoola klubbers bara för dom har sina neondräkter och lite glitter... det är inte kläderna utan vad du känner i själen som gör folk till klubbers!!!!

helt rätt! A, anledningen till varför ja frågade var just att ja snackar me en festarrangör.. som ska dra igång en fest e det tänkt. Men till saken hör att de tänker bannlysa all neon.. och allt som lyser...suuuuuuuck

d vill alltså bara ha dit såna som gaby skriver om, glitter & glamour... vilken diskriminering.

Mindshooter... Klockrent!!!!! Ja la av me napp på den tiden me hehehhe

Posted by mindshooter on Jan-16-2003 11:04:

quote:
Originally posted by Glorie
d vill alltså bara ha dit såna som gaby skriver om, glitter & glamour... vilken diskriminering.

dom vill inte ha dit folk i softa jeans och sköna tröjor med andra ord heller då eller? Låter som nån snobb-fest med dresscode?

Posted by Vizay on Jan-16-2003 11:38:

jag tycker inte man ska förbjuda en sorts kläder osv...folk ska ha rätten att klä sig hur dom vill

personligen gillar jag inte neon så mycket själv...det ser ok ut med små inslag av det (typ nått snorgrönt märke nånstans kanske) osv...själv föredrar jag dock clubwear när jag e ute å dansar men det har mest å göra med att jag tycker det är en skön stil ...jag vill inte vara som alla andra helt enkelt, så med andra ord den dagen folk kommer endast i clubwear kommer jag dansa i frack eller något

Posted by SteveTranz4ever on Jan-16-2003 12:05:

Jag tycker man inte ska få ha kläder alls.... Naket är ju inne... he he om stureplans folket skulle höra det från Filippa K eller nån känd mode skapare skulle va hel näck redan i helgen...

Posted by mindshooter on Jan-16-2003 12:12:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Jag tycker man inte ska få ha kläder alls.... Naket är ju inne... he he om stureplans folket skulle höra det från Filippa K eller nån känd mode skapare skulle va hel näck redan i helgen...

bra affärsidé av en klädesbutik, "nu ska ni vara nakna"..mycket pengar dom måste tjäna...vafan skarom sälja?`Parfym och kondomer?

Posted by Rikard on Jan-16-2003 13:04:

coh märkes kassar

Pages (2): [1] 2 »