TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- tatuering/piercing
Pages (3): [1] 2 3 »

Posted by Glorie on Feb-10-2003 14:36:

Question tatuering/piercing

har ni d? eller vill ni ha? spotta ut alla detaljer

Posted by dbl on Feb-10-2003 14:40:

jag har en mell... hmm.. skall man s�ga det
n�, skoja bara, men ne... har ingen piercing,.. har inga planer p� att skaffa heller

du d� glorie?

Posted by Aendy on Feb-10-2003 14:45:

Det �r det v�rsta jag vet. Hatar tattisar som man kan se att folk g�tt in p� ett tattarst�lle och bara valt en p� v�ggen. Jag menar att det ska vara hyperpersonligt eller n�got upplevelsebaserat. T.ex. om jag hade varit med i OS hade jag tatuerat in de olympiska ringarna och �rtal, p� n�got ej f�r synligt st�lle, f�r att hedra minnet av en s�dan dr�m som jag alltid haft. Har bara sett tv� riktigt snygga tattisar i mitt liv och de blev inte helt snygga f�rr�n jag fick veta historien bakom... Piercingar �r f�r vanligt f�r att jag ska kunna t�nka mig att g�ra det. Numera �r man mer unik utan tattisar och piercingar �n om man har.

Posted by ExOn on Feb-10-2003 14:57:

Inga tats h�r heller.. ska kanske peirca mig?

Posted by Glorie on Feb-10-2003 15:00:

hehe....neeee, har inget heller.. men ja tycker d kan va sjukt snyggt & s� kan d va mindre snyggt me s�klart

har ni n� annat utm�rkande d�? kul att veta ju... ja vet allt att en har/haft silverh�r ju sj�lv har ja bara v�gat str�cka mig till att g�ra tempor�ra rosa slingor i h�ret hehehe

ja har ingen h�g sm�rttr�skel tror jag

Posted by reveal on Feb-10-2003 15:06:

det KAN vara snyggt... men d� ska det vara... v�l genomt�nkt
sj�lv har jag ingen piercing eller tatuering (eller liknande), och kan (f�r tillf�llet) inte t�nka mig n�gon heller

Posted by SteveTranz4ever on Feb-10-2003 16:14:

Detta �r enda i piercing v�g jag har

Posted by AC. on Feb-10-2003 16:18:

�r m�ttligt tr�tt p� tatueringar och percingar, visst det var inne och �ven jag tyckte det var snyggt men det var ju f�r en 3 �r sedan! Nu har alla det s� det k�nns bara tjatigt

(Jag har varken percing eller tattuering)

Posted by Vizay on Feb-10-2003 16:21:

tycker bara tatuering e snyggt om de e n�tt personligt...och dom ska helst va sm�

skulle kunna t�nka mig att typ tattuera in ett tecken som betyder n�got speciellt f�r mig eller n�got i den stilen

Posted by Rikard on Feb-10-2003 16:34:

tatuera in "trance addict" i bakhuvet? g�r bra om man har snaggat h�ret d� f�r det syns ju inte annars (ok, man m�ste ju raka det d� n�r man g�r den s�klart)

n�tt s�nt skulle jag kunna t�nka mig

Posted by ScuL on Feb-10-2003 16:52:

Jag har ingen och vill faktiskt ingen..

I Holland gl�mmer de mesta att en tattuering e d�r f�r evig.
Jag f�rs�tter p� svengelska nu... kinda hard to explain otherwise
A lot of them (girls mostly) take a tribal tattoo and put them on their lower back just above the bottom, because they think it's cool and fashionable.
Personally i think it's a waste of a beautiful body because you're never able to remove it (unless you pay big bucks and it still remains ugly).
What if the fashion changes?
What if the girl turns 30 and dislikes it?
Bad luck..

Btw, det blir ful n�r man blir �ldre, gotta repaint it.. osv.
It even envolves a certain healthrisk because an overdose of paint remains in your skin will gradually be broken down by certain glands. (Lymf.. vet inte om det �r detsamma).
If these glands are full with the remainders of the paint the possibility exists that cancer develops in the gland

About piercings.. i don't know. some are nice some aren't.
It depends on the person and the position.

If I compare the youth of Holland & Sweden I may conclude that the amount of tattoos & piercings here is way higher than in Sweden.
Maybe because Sweden is a 'cleaner' nation, proud of it's nature (which ofcourse involves the human body)..

Posted by P4z! on Feb-10-2003 17:31:

jag har en ring i �gonbrynet

Posted by mindshooter on Feb-10-2003 17:54:

quote:
Originally posted by P4z!
jag har en ring i �gonbrynet

Alla mina tjejer har f�rs�kt att f� mig att stoppa in en s�dan i �gonbrynet...flera kompisar som sagt det ox�... t.om morsan s�ger att det skulle passa mig..och jag skulle fan vilja g�ra det.
Men jag och vassa f�rem�l h�r inte riktigt ihop...bl���...sticka h�l p� huden....huamej...

Posted by P4z! on Feb-10-2003 18:12:

quote:
Originally posted by mindshooter
Alla mina tjejer har f�rs�kt att f� mig att stoppa in en s�dan i �gonbrynet...flera kompisar som sagt det ox�... t.om morsan s�ger att det skulle passa mig..och jag skulle fan vilja g�ra det.
Men jag och vassa f�rem�l h�r inte riktigt ihop...bl���...sticka h�l p� huden....huamej...

det �r inte alls l�skigt att ta det, det svider till ganska rej�lt i � sekund sen �r det klart

Posted by fede on Feb-10-2003 18:19:

har inget, vill inte skaffa hlr..

s�g f�r ett tag sen ett program i tv d�r dom visade en snubbe som tatuerade me n�n slags uv, dom var osynliga i dagljus fast i m�rker lyste dom... d skulle va coolt o ha

Posted by Rikard on Feb-10-2003 18:20:

hoho!! snacka om radioactiveman!!

Posted by Goldiluxe on Feb-10-2003 18:52:

Rasta

jag har en liten "diamant" i nasan.

den har varit dar i snart 7 ar, om jag skulle ta bort den kanns det tomt, men jag kan saga nastan sakert att jag inte skulle gora en ny, eller tatuera mig.
jag tycker tatoos ofta ser sketet ut :/

faktiskt.
och for mkt piercingar ser oxa billigt u skrapigt ut.. hehe

sorry for mina harda ord, ta inte illa vid er, det ar bara min opinion.

Posted by cviper on Feb-10-2003 19:02:

Har varken piercing eller tatuering. Och f�r tillf�llet har jag inga tankar p� att skaffa det heller; har alltid havt en mardr�m om ringar (piercing), d�r man typ springer och den fastnar ngnstans. aj. l�ter dummt, men ...

Posted by Glorie on Feb-10-2003 21:42:

ja avr�dde min kompis fr�n att g�ra en EAN-kod nedanf�r nacken (allts� tatuering) skulle inte se bra ut helt enkelt...

ja skulle vilja ha tatuering p� ankeln, enda st�llet ja kan t�nka mig.. � ja vill inte g� en riktig.. allts� f�r ja h�lla mig till fusk

stav i �gonbrynet e snyggt tycker ja MmMmMmMmmm

Posted by reveal on Feb-11-2003 01:01:

quote:
Originally posted by cviper
har alltid havt en mardr�m om ringar (piercing), d�r man typ springer och den fastnar ngnstans. aj. l�ter dummt, men ...

shit, samma f�r mig... mardr�mmen �r att en piercing i �gonbrynet fastnar och river loss hela skiten

Posted by GyLLe on Feb-11-2003 06:28:

jaha.. va kul d va � l�sa om hur fult � on�digt d �r och ha piercing,,, jag har ju d� en i tungan... med silver kula p� undersidan � en bl� kula som lyser i neon ljus p� ovan sidan.. tyck vad ni vill, men jag trivs med den...!!!! man har alltid n�tt att g�ra n�r man har tr�kigt!!!

Posted by Aendy on Feb-11-2003 08:09:

quote:
Originally posted by reveal
shit, samma f�r mig... mardr�mmen �r att en piercing i �gonbrynet fastnar och river loss hela skiten

H�nde en av mina innebandytjejer. Dock var inte piercingen i �gonbrynet utan p� samma st�lle som Steve har sin. Det olyckliga var att det inte h�nde i en matchsituation utan efter tjejen gjort m�l och hennes lagkamrater kom f�r att gratta henne, d� hakade smycket fast i en tr�ja. Ingen vacker syn!

Posted by reveal on Feb-11-2003 11:33:

quote:
Originally posted by Aendy
H�nde en av mina innebandytjejer. Dock var inte piercingen i �gonbrynet utan p� samma st�lle som Steve har sin. Det olyckliga var att det inte h�nde i en matchsituation utan efter tjejen gjort m�l och hennes lagkamrater kom f�r att gratta henne, d� hakade smycket fast i en tr�ja. Ingen vacker syn!

men d� slarvade hon med att tejpa fast den ju... det M�STE man v�l g�ra, allts� �ven enligt reglerna? eller? domaren ska v�l s�ga till?

Posted by Vizay on Feb-11-2003 19:19:

har h�rt att de ska vara dj�vulskt sk�nt om ens partner har h�l i tungan (allts� typ kula eller n�tt i den stilen)

n�n som kan bekr�fta?

Posted by SteveTranz4ever on Feb-11-2003 19:59:

quote:
Originally posted by Vizay
har h�rt att de ska vara dj�vulskt sk�nt om ens partner har h�l i tungan (allts� typ kula eller n�tt i den stilen)

n�n som kan bekr�fta?
Det beror p� vilket omr�de du menar...
Men jag kan bekr�fta att det kan h�jja k�nslan p� alla de vis...

Pages (3): [1] 2 3 »