TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- De Asta in Den Haag wordt misschien weer een danstoco
Pages (3): [1] 2 3 »
De Asta in Den Haag wordt misschien weer een danstoco
Helaas ben ik nooit in de legendarische Asta geweest toen het no open was. Laten we hopen dat het onderstaande bericht van de Haagse Courant door gaat. Als het net zoals de oude Asta gaat worden, van wat ik ervan gehoord hebt krijgen wij Hagenezen er weer top club bij.
DEN HAAG | In Asta aan het Spui komt weer een discotheek. In het gebouw waar tot 1998 een zeer succesvolle disco gevestigd was, willen de exploitanten van de 'O' en De Tempel tijdelijk een dansgelegenheid beginnen. Dat hebben een woordvoerder van wethouder B. Bruins (VVD, binnenstad) en ondernemer C. Bom bevestigd.
"Den Haag moet gaan bruisen", zegt G. van den Berg, woordvoerder van Bruins over het project. "De stad moet levendig worden."
Essentieel voor het doorgaan van het project zijn de benodigde geluidwerende maatregelen aan de voormalige bioscoop. De ondernemers moeten aantonen dat het geluid binnen de gestelde normen blijft. Van den Berg: "De omwonenden mogen geen overlast ondervinden."
Het gaat om een project van twee jaar, daarna gaat de gemeente het gebied opnieuw ontwikkelen: de sloop van de Markthof begint in maart. Het is de bedoeling dat de horeca-ondernemers in de Grote Marktstraat een permanente discotheek vestigen.
Zeer populair
Asta was 2,5 jaar lang zeer populair onder Bom en diens compagnon R. Velders. De dansgelegenheid trok elk weekeinde duizenden bezoekers uit heel Nederland naar de drie verdiepingen tellende danstempel, waar rock, house en R 'n B te horen waren. Destijds wilde de eigenaar van het gebouw � Path� � het huurcontract niet verlengen. Nu is het pand in handen van ING Multi Vastgoed.
De zaak is nog niet helemaal rond, zo laat 'O'-exploitant Bom weten. "Ik schat de kans fifty-fifty dat het doorgaat. Het kost meer dan anderhalf miljoen euro om geluidwerende maatregelen te treffen."
De rapporten die aangeven hoe de danstent goed ge�soleerd moet worden, liggen al klaar. Maar als het lukt en de bouwvergunning op zak is, dan gaat het volgens de Haagse ondernemer heel snel. "Dan gaan we voor de zomer beginnen."
Dat zou vet zijn!
Daar heeft Carl Cox lang geleden nog een legendarische set gedraaid!
Ik ga waarschijnlijk per april in Den Haag wonen, dus maggie dan meteen wel open 
Btw, mensen uit Den haag op het forum: weet iemand van jullie nog een kamer vrij ergens in het centrum???
Greetz,
SnuggLe
| quote: |
| Originally posted by SnuggLe Dat zou vet zijn! Daar heeft Carl Cox lang geleden nog een legendarische set gedraaid! Ik ga waarschijnlijk per april in Den Haag wonen, dus maggie dan meteen wel open ![]() Btw, mensen uit Den haag op het forum: weet iemand van jullie nog een kamer vrij ergens in het centrum??? Greetz, SnuggLe |
SnuggLe: www.kamernet.nl 
magik54: jippie, maar 20 minuutjes lopen vanme huis, kan je na afloop een harinkie eten op Rijswijkseplein
Dat is het beste nieuws dat ik sinds mijn verblijf in australie heb gehoord!!!!! Return of the ledgend!! "AstA movement!!!
groeten vanuit een warm en vooral zonnig sydney!!
Ries
btw. hoop dat we dan weer een avondje COX VS. PVD krijgen, en dat Tiesto wel de mogelijkheid krijgt om te draaien!! (ze wilde hem toen namelijk nog niet boeken, niet bekend genoeg hahahahah)
| Originally posted by Optimus magik54: jippie, maar 20 minuutjes lopen vanme huis, kan je na afloop een harinkie eten op Rijswijkseplein |
Ben ZEER benieuwd 
Een paar plaatjes van de Asta (in opbouw
). Ben zeer benieuwd, helemaal naar de geluid- en beeldinstallatie:

Ik blijf jullie vervelen met Asta nieuws, hier in Den Haag zijn we lyrisch over dit nieuws. Dit kan waarschijnlijk wel het beste voor de Haagse "dance/club scene" zijn wat in jaren is voor gekomen.
(Bron trance.nu)
TRANCE.NU -- The Hague finally sees the reopening of the location that held so many succesful Asta Movement parties.
Written by: Bartek V, aka Terpsichore
Legendary movietheatre and later night club Asta in The Hague will reopen its doors on May 28th!
The Asta cinema opened for the first time in 1921. From 1996 till 1998 the building hosted the famous Asta Movement parties with DJs like Sander Kleinenberg, Jean and Mark van Dale. In 1998 the club had to close due to a new apartment complex that was build just beside it.
Thanks to the good cooperation between the City of The Hague, the owners of the building and 'City Dance Investments' the former club will be used again as a party location. To avoid sound disturbance to its neighbours Asta is now creating sophisticated soundproof walls inside
the club.
After the renovation the new Asta will have 1 main room and 2 seperate smaller rooms. This on 3 different levels! The programme will look more or less like this:
Tuesdays: 'Double M' parties
Thursdays: 'Students night'
Fridays: 'Theme', national and international top DJs and other various
party concepts
Saturdays: 'Astatic', mainly club and techno parties.
Trance.nu attended the official press meeting at the Asta today and I
can say this location looks very promising. It is good to see a club
come back to the centre of The Hague.
On Fridays we can expect some major headliners, I have heard the names and these are the ones that figure in the world top 25...
On Saturday DJs like Michel de Hey and Laidback Luke will hold residency like positions at Asta.
The main concept Asta wants to reflect is the 'goodfeeling' of the club. Instead of having people come to a club for a DJ, here you come for the club first of all. The club itself will be the main attraction.
For all those who remember what Asta Movement was in the end of the nineties, the 28th of May is a date you have to mark in your agenda and come to the opening party!
Line-up and details will be made available as soon as possible.
Ooooooooooooooooh ik ben zo benieuwd, kan haast niet wachten totdat er line-ups bekend worden gemaakt

Hmmm, ben benieuwd of het wat wordt... is het eigenlijk niet een concurrent van de Eau geworden op deze manier? Of hebben ze het op een ander publiek gemunt?
Woooow, kben echt benieuwd wat ut gaat worden!!
Hoop maar dat (w��r) enorm groots gaat worden, maar als ik het zo lees dan moet dat geen probleem gaan worden 
| Originally posted by Optimus Hmmm, ben benieuwd of het wat wordt... is het eigenlijk niet een concurrent van de Eau geworden op deze manier? Of hebben ze het op een ander publiek gemunt? |
| Thursdays: 'Students night' Fridays: 'Theme', national and international top DJs and other various party concepts Saturdays: 'Astatic', mainly club and techno parties. |

| Originally posted by SnuggLe Beterrrrrrrrrrrrrrr!! Mooi man!! Ik ga ook zeker een kijkje nemen. De zin van "Top 25 dj's" doet mij hopen op namen zoals Carl Cox e.d. Vet, ik verhuis naar Den Haag en de Asta gaat weer open ![]() 28 mei is een woensdag, dan ga ik zeker wel even checken wat er te doen is!! |
| Originally posted by MaGiK54 Grote kans dattie komt, aangezien hij in december in de Eau heeft gezegd "tot volgend jaar". Mocht de Eau in december er niet meer zijn, dan lijkt het mij een logisch stap dattie maar de Asta komt. Me hopes sooooooooooo |
Dat zou echt super super super zijn!
En wederom weer wat Asta nieuwtjes:
31.05.03 Montana
06.06.03 Mauro Picotto
08.06.03 Michel de Hey Solo 6 uur
20.06.03 CD Release party Armin Only 23:00 - 5:00
Jean komt ook nog een avondje langs in juni, maar ik ga lekker niet zeggen wanneer, want daar wil ik stiekem alleen heen gaan, zonder losers van TA 
| Originally posted by MaGiK54 En wederom weer wat Asta nieuwtjes: 31.05.03 Montana 06.06.03 Mauro Picotto 08.06.03 Michel de Hey Solo 6 uur 20.06.03 CD Release party Armin Only 23:00 - 5:00 Jean komt ook nog een avondje langs in juni, maar ik ga lekker niet zeggen wanneer, want daar wil ik stiekem alleen heen gaan, zonder losers van TA |

| Originally posted by Optimus Maurooooo Picottooooooooooooooooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ![]() |
| Originally posted by MaGiK54 En wederom weer wat Asta nieuwtjes: 31.05.03 Montana 06.06.03 Mauro Picotto 08.06.03 Michel de Hey Solo 6 uur 20.06.03 CD Release party Armin Only 23:00 - 5:00 Jean komt ook nog een avondje langs in juni, maar ik ga lekker niet zeggen wanneer, want daar wil ik stiekem alleen heen gaan, zonder losers van TA |
((( Moet de dag erna werken op Pinkpop. FUCK.
Ghehehe, mooi man
Wel lekkere binnenkomer, die eerste 4 weken
Jammer dat ik de 31e waarschijnlijk al naar Mainstage ga
Ik denk maar dat ik elke week naar de Asta ga

| Originally posted by New Wave Koffie koffie lekker bakkie koffie.........als je na dit feest nog geen cd gekregen hebt krijgt ik naast mijn gratis koffie ook nog een gratis broodje F/A |

Krijg em heus wel, die cd van dat wijf
Ik ga dr maar sms-en of ik m nou nog krijg

Ik wil ook iedere week, probleem is alleen dat ik dan ruzie krijg met Anke. En ik ga nie in mijn eentje steeds 
Moet ik maar veel ameratoestemming aanvragen via Partyflock, zodat ik iedere week op de Gastenlijst sta 
ha nerd, dan kom je inderdaad Den Haag niet meer uit
En nerd, dr woont een sjinees in Den Haag die je altijd gezelschap wilt houden daar hoor
Ma goei, de Asta is wel een lekkerdere lokatie, lekker in centrum, goed te doen met fiets of benenwagen (ben te lui om te fietsen op heenweg altijd
) en de eerste paar weken beloven veel goeds
Plus dat het vrijdag �n zaterdag open is (+Mellow Moods natuurlijk
)
| Originally posted by Optimus ha nerd, dan kom je inderdaad Den Haag niet meer uit Ma goei, de Asta is wel een lekkerdere lokatie, lekker in centrum, goed te doen met fiets of benenwagen (ben te lui om te fietsen op heenweg altijd ) en de eerste paar weken beloven veel goeds Plus dat het vrijdag �n zaterdag open is (+Mellow Moods natuurlijk ) |

Kunnen ze Jean niet omwisselen met Michel de Hey??
Michel de Hey zes uur zoooooooooo goed man. Ga ik zekers heen als ik mensen mee krijg, zal wel geen probleem zijn, aangezien ik aardig wat vrienden heb die Michel fijn vinden.
Ga zeeeeeer zeker naar Armin, al ga ik in mijn eentje.
Picotto is nog een twijfel geval, ben niet zo'm Picotto-fan.
Maaaaaaaaar de Asta doet nu al zijn naam eer aan, door deze namen gelijk te plaatsen. Ben benieuwd naar de officiele line-up van de eerste twee maanden.