TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- livet?
Pages (2): [1] 2 »
livet?
dioxys fr�gade mig nyss om vad livet egentligen �r bra f�r....det �r ju en s�n d�r filosofisk fr�ga som ingen lyckats svara p� �n....om den ens g�r att svara helt p�
men jag tycker iaf de skulle va intressant � se hur folk h�r p� forumet ser p� livet � dess mening 
...inv�ntar v�r lifeaddicts aendy svar
ibland vet jag inte ... men meningen �r att man ska m� bra och g�ra det som k�nns r�tt..
Man uppskattar det ena bara f�r att det andra inte �r lika kul....
utan vinter skulle inte svensson uppskatta v�ren/sommaren s� mycke
om inte en del mat va lite �cklig skulle man inte uppskatta det som var gott
utan olycka skulle man inte uppskatta lucka
men tyv�r s� verkar en del f� f�r mycke av den ena delen... jag �r nog en av dom...
Men en sak e s�ker ... det finns alltid trance, det finns sk�na fester jag kan g� p�... det finns goa m�nniskor p� detta forum...
[edit]s�g en TA international idag som hade som text �ver sin avatar
I TRANCE YOU
jag ser det som n�n sorts "I love you"
s� I TRANCE YOU ALL SWETAs
sj�lv tycker jag livet e j�vligt tr�kigt ...ingenting o njuta av 
hmm...k�rlek och lycka....har man uppn�tt dessa tv� s� tror jag att man iaf har kommit en bit p� v�gen till livets mening..
� med k�rlek s� menar jag inte bara pojke/flicka k�rlek utan att vara �lskad generellt s�tt....� att kunna �lska tillbaka...
Att hitta sig sj�lv...F�rst� och acceptera den man �r... �lska sig sj�lv s� att man kan �lska andra.
Behandla alla s� som man sj�lv vill bli behandlad.
Livet �r underbart! Bara man �ppnar �gonen och tittat ordentligt s� kan du alltid hitta n�got underbart i allt! Det �r inte hur man har det utan hur man tar det 
| quote: |
| Originally posted by reveal ...inv�ntar v�r lifeaddicts aendy svar |
| Originally posted by Vizay hmm...k�rlek och lycka....har man uppn�tt dessa tv� s� tror jag att man iaf har kommit en bit p� v�gen till livets mening.. |
| Originally posted by mindshooter Spend some time alone, everyday �r en av dom saker som Dalai Lama har sagt och som jag f�rs�ker att t�nka p� och hinna med s� gott jag kan. |
S� l�nge man g�r det b�sta av tiden man har ensam, s� var den inte f�rg�ves. S� brukar jag t�nka....minns de g�nger d�r jag blivit tvungen att g� hem fr�n stan eller n�t, om t�gen stannat och bussarna slutat g�. D� brukar jag alltid t�nka p� det d�r, najs, d� har jag en och en halv timme f�r mig sj�lv med musiken. Att g� och t�nka p� allt.
Aendy, har du inga likt�nkande kompisar eller s� d�?
Det d�r om samh�llet...h�ller med dig. Inte m�nga i samh�llet som ser\bryr sig om det som h�nder. Folk fattar inte vad vi h�ller p� med. Vilka r�ttor i r�tthjulen vi �r. Sj�lv planerar jag redan nu p� att �ka p� en l����ng resa bara ut i v�rlden med typ brorsan eller n�t. Och bara k�nna efter vad som bjuds d�rute och vad livet g�r ut p�. H�rt om s� m�nga som gjort det som kommer hem som nya m�nniskor. Och sen l�ngtar dom tillbaka till det d�r...bort fr�n samh�llsmurarna. M�nniskor m�r inte bra i f�ngenskap...inbundna i n�n makth�rva med sreckkoder i pannan. N�r man v�l hajat vad allt handlar om d� ser man ox� hur m�nga som har f�rs�kt att visa detta s� l�nge...som Douglas adams och skaparna bakom The matrix...
take a look around
| Originally posted by SteveTranz4ever Man uppskattar det ena bara f�r att det andra inte �r lika kul.... utan vinter skulle inte svensson uppskatta v�ren/sommaren s� mycke om inte en del mat va lite �cklig skulle man inte uppskatta det som var gott utan olycka skulle man inte uppskatta lucka Men en sak e s�ker ... det finns alltid trance... |
F�r�vrigt s�ger din Signatur det mesta om vad jag k�nner r�tt ofta Kraith 
att vara lycklig �r ju relativt....om jag blir lycklig av att dansa t.ex. s� �r ju detta en av dom saker jag inte b�rskjuta undan d�...men bara f�r det betyder det inte att alla blir lyckliga av det...eller hur?
n�r man kan vara sig sj�lv till 100%..d� har man kommit en bit p� v�gen...man kan nog aldrig vara 100% lycklig om man inte kan vara 100% sig sj�lv och st� f�r vem man �r och det man g�r...
f�r�vrigt �r handdukar bra till det mesta men det kan vi ta i klotterplanket 
| Originally posted by SteveTranz4ever men tyv�r s� verkar en del f� f�r mycke av den ena delen... jag �r nog en av dom... |
Jag s�ger s� h�r ! F�r mig handlar livet om balans, f�r att kunna m� riktigt bra, m�ste man ibland m� rikitigt d�ligt. Tr�kigt men sant, prova p� vad livet har att erbjuda, inte tacka nej till frestelser,
men g�r allt med viss modifikation. D�liga, s� som bra ting.
Jag k�nde att jag ville kommentera flera av er, s� jag g�r s� h�r. Hoppas ingen ser det som p�hopp utan det �r mera att era inl�gg har f�tt mig p� olika banor i t�nkandet.
Jag �r ju en av dom �ldsta h�r inne s� nu f�r jag v�l komma med min sk "livserfarenhet" *skrattar*
Mindshooter:
Att resa iv�g ensam eller med n�gon som man verkligen bryr sig om �r det b�sta man kan g�ra! S� l�nge du ser resan som inte bara en resa ut i v�rlden utan in i ditt sj�lv s� har du kommit l�ngt.
Jag lovar, man kommer hem som en helt ny m�nniska. Sj�lv har jag varit ute och rest mycket men det b�sta jag har gjort var att dra iv�g i 6 m�nader runt i Latin Amerika. Man ifr�gas�tter allt runt omkring en och pl�tsligt s� inser man att det finns viktigare saker att bry sig om en dom sm� petitesserna... Man inser ocks� vilka som �r en riktiga v�nner och vilka man borde g�ra sig av med...
Aendy:
Stockholm kan vara en kall stad, m�nniskorna kan vara otroligt st�ngda och ytliga. H�ller bara med till en viss del.
Denna vackra stad har sina underbara stj�rnor ocks�. �ppna, k�rleksfulla, ljupa sj�lar... G�ller bara att hitta dom d�r ute... Ibland m�ste man tyv�rr ifr�gas�tta sig sj�lv ifall man �r tillr�ckligt �ppen sj�lv. N�r man b�rjar finna ro hos sig sj�lv s� pl�tsligt �ppnar sig en hel v�rld med underbara m�nniskor.
Dioxys:
Man tror alltid att man �r ensam n�r allt skit h�nder. DU �r inte ensam! L�r dig ist�llet av allt som har h�nt, f�rs�k hitta n�got positivt mitt i allt skit. Jag lovar att n�got kommer du hitta!
Det man inte d�r av g�r en bara starkare. Tyv�rr s� verkar det som att det �r meningen att vissa ska bli starkare �n andra... idag vet vi ju inte, men n�gon dag kommer vi f� veta varf�r...
L�t skiten bli din styrka! Du �verlevde ju allt eller hur?
dj_hysterix:
Tyv�rr s� tillh�r det �ldern att tycka s�... men t�nk p� allt som du inte har hunnit g�ra? S�tt upp nya m�l och NJUT av dr�mmen.
lonne/SteveTranz4ever:
What goes up must go down, eller hur? Hur ska man annars veta att man m�r bra ifall man aldrig har m�tt d�ligt? Ja visst hj�lper det att t�nka s�? What goes up must always go down!!!
Vizay:
Att f�rst� sig sj�lv, acceptera sig sj�lv men ibland tror jag inte riktigt att man kan vara sig sj�lv till 100 %.
Alla har sina bra och d�liga sidor. Alla har vi v�ra fina och sen sj�lvklart v�ra m�rka tankar. Jag tror helt enkelt inte att det passar sig att vara sig sj�lv i alla l�gen. Men det h�r menar jag inte att man ska l�tsas vara n�gon annan heller... Ni som har accepterat er som ni �r vet vad jag pratar om 
| Originally posted by Gaby Aendy: Stockholm kan vara en kall stad, m�nniskorna kan vara otroligt st�ngda och ytliga. H�ller bara med till en viss del. Denna vackra stad har sina underbara stj�rnor ocks�. �ppna, k�rleksfulla, ljupa sj�lar... G�ller bara att hitta dom d�r ute... Ibland m�ste man tyv�rr ifr�gas�tta sig sj�lv ifall man �r tillr�ckligt �ppen sj�lv. N�r man b�rjar finna ro hos sig sj�lv s� pl�tsligt �ppnar sig en hel v�rld med underbara m�nniskor. |
| Originally posted by Mindshooter Aendy, har du inga likt�nkande kompisar eller s� d�? |
| Originally posted by Gaby dj_hysterix: Tyv�rr s� tillh�r det �ldern att tycka s�... men t�nk p� allt som du inte har hunnit g�ra? S�tt upp nya m�l och NJUT av dr�mmen. |
Livet �r ju r�tt meningsl�st - men jag antar att det blir vad man g�r det till. En saks om man l�rt sig �r att man ska g�ra det man k�nner f�r, inte f�r att man �r feg eller f�r att det borde vara s�. G� p� k�nsla ...haha
M� livet ha en mening?Kan vi ikke bare leve livet for livets egen skyld?(Eller vent, da har jo livet en mening da.Eller?
)
LIFE SUCK BIG TIME
| Dioxys: Man tror alltid att man �r ensam n�r allt skit h�nder. DU �r inte ensam! L�r dig ist�llet av allt som har h�nt, f�rs�k hitta n�got positivt mitt i allt skit. Jag lovar att n�got kommer du hitta! Det man inte d�r av g�r en bara starkare. Tyv�rr s� verkar det som att det �r meningen att vissa ska bli starkare �n andra... idag vet vi ju inte, men n�gon dag kommer vi f� veta varf�r... L�t skiten bli din styrka! Du �verlevde ju allt eller hur? |
Har funderat ett tag, och kan inte ritkigt se s� mkt posetivt med det mer �n att jag vet vad jag ska akta mig f�r eller inte. Det kallas v�ll livserfarenheter? Jag har nu f�rs�kt utnyttja dessa ett tag fram nu, men det har l�tt till �nnu mer problem bara! Folk
men men, kommentera g�rna som sagt
ska f�rs�ka h�lla det kort =P
ey!
lyssnar p�: marc_et_claude_-_its_all_for_love_noemi_remix.. k�nns som den f�r va temat f�r dagens inl�gg.. djup tr�d
beh�vs
Mycket visa ord har ja l�st..n�stan allt ju! man blir ju r�rd...minst sagt.
hmmm,meningen me livet... ja trodde ja kommit fram till det f�r ett par �r sen, men det har skitit sig tyv�rr
d� ans�g ja att meningen me livet var att livet m�ste levas...med alla goda ting och alla d�liga ting som det m� inneh�lla. Men urk, idag vet ja inte..
l�ter ju r�tt krasst liksom 
Det enda ja vet �r att livet �r or�ttvist. Att man ens har mage att klaga �ver sm� saker, n�r andra m�nniskor runt om i denna v�rld har det 1000 ggr. v�rre med alla odds emot sig
typ om man j�mf�r med u-l�nder. Eller n�r man vet om att det finns m�nniskor som inte blir �lskade av sin fam. etc. Det blir ju faktiskt jag. etc. Eller om ungdomar som far illa p� annat s�tt...jobbigt.
men som sagt.. ja tror nog meningen me livet e att �lska � bli �lskad...�nd�
� g�ra s�na saker som man blir glad av.. som s� m�nga talare innan mig har p�pekat
vad f�r sm� saker det �n m� vara.... det enda ja k�nner dock �r att ja inte tar vara p� mitt liv och tar saker f�r givet.. kan ju faktiskt d� i morgon. vem vet? just d�rf�r vill ja inte vakna i morgon.. veta att ig�r (allts� IDAG) gjorde ja ingenting som gav mig n�got.. sen g�r ja ut idag och blir p�k�rd av en "drunk driver". Men det e just s� jag g�r omkring just nu....lever verkligen inte som om denna dag var min sista.. men vem lever s� eg? En stor klyscha! hehe men ni fattar "my point" kanske... 
Gaby, bra skrivet!
Dio, du k�nner kanske inte njutning nu! Men du kommer f� smaka av livets s�tma tids nog ju! Lovar! Och du kommer som sagt bara bli st�rkt av det du g�r igenom.
| Originally posted by Gaby Att hitta sig sj�lv...F�rst� och acceptera den man �r... �lska sig sj�lv s� att man kan �lska andra. |
life's a bitch and then you die :/
| Originally posted by Dioxys life's a bitch and then you die :/ |