TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- DJ Talk
Pages (36): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 »
| quote: |
| Originally posted by blup Hm, regelmatig gestaan. Geen pakslaag gekregen van de lokale technicus hoor .Bovendien ging 't perfect hoor.. Ik kon de master overal gewoon helemaal open zetten. De gain is 't enige waar ik vanaf bleef verder. (af en toe wel iets kleins uiteraard..) |
| Originally posted by blup Hm, regelmatig gestaan. Geen pakslaag gekregen van de lokale technicus hoor .Bovendien ging 't perfect hoor.. Ik kon de master overal gewoon helemaal open zetten. De gain is 't enige waar ik vanaf bleef verder. (af en toe wel iets kleins uiteraard..) |
| Originally posted by Ding Chavez Waar stellen ze het geluidssysteem dan op af? Staat de versterker zo zacht dat ie een vol opengezette master nog aan kan? Of heb je de gains en/of faders maar een beetje open staan? |
Je master helemaal open en je gain raak je nauwelijks aan?
Is toch wel vreemd hoor, dan heb je je gain toch wel erg ver dicht staan of je faders niet helemaal open
. Ligt natuurlijk wel aan de mixer, maar dan nog. En net als MennoB heb ik dan de vraag:
Hoe doe je dat dan als de ene plaat zacht is opgenomen en de andere een stuk harder?
Of blup is er zo ��n die continu op die rode ledjes staat te geilen onder het motto, rood is hard en alleen bij een "silent break" mogen die ledjes uit het rood

Dat het geluid in de zaal ondertussen heel wat minder is maakt hem niet uit 
Over mixtechniek:
Die van mij komt overeen met die van Menno, maar het is ook afhankelijk van de stijl. Hoe harder, hoe groffer je mixt.
| Originally posted by blup Bovendien stoot je een gain niet aan en een master kan je perongeluk wel een duw omhoog geven.. |
| Originally posted by blup (Dan zit je geloof ik 2 � 3 blokjes in 't rood..) |
| Originally posted by raoel Daarom zijn die 500 en 600 ook zo klote ontworpen. Zal best een heel goed ding zijn verder, leuke effecten, maar wie verzint er nou om daar een master te maken inde vorm van een fader? Overigens schijnt dat de gain van de djm's ook ontzettend gevoelig te zijn en daardoor dus een klein bereik hebben. |
Nog even hoe ik mix 
Als ik precies na een break een andere plaat er in mix is het altijd (meestal) de bass van de andere plaat en daarna kom ik metd e rest.
Als het geen break is dan laat ik alles een beetje inkomen, of juist niet en zit ik flink te raggen met de crossfader. Nog anders die ik het door de verschillende verQwenties te switchen.ach, mijn mixen zijn nooit hetzelfde.
Ligt er helemaal ana welke plaat ik gebruik, wat voor bass de plaat heeft en welke midden en hoge tonen in de plaat aanwezig zijn. Techno past niet altijd precies in elkaar, je moet er wel werk van maken 
Ik mix niet steeds op dezelfde manier.....moet natuurlijk wel wat afwisseling in zitten
| Originally posted by blup Ze zijn uiterst gevoelig. daarom gebruik ik die ook niet, en gebruik ik altijd de master die je dan wel gewoon voluit kan zetten. |
| Originally posted by New Wave Nog even hoe ik mix ![]() Als ik precies na een break een andere plaat er in mix is het altijd (meestal) de bass van de andere plaat en daarna kom ik metd e rest. Als het geen break is dan laat ik alles een beetje inkomen, of juist niet en zit ik flink te raggen met de crossfader. Nog anders die ik het door de verschillende verQwenties te switchen.ach, mijn mixen zijn nooit hetzelfde. Ligt er helemaal ana welke plaat ik gebruik, wat voor bass de plaat heeft en welke midden en hoge tonen in de plaat aanwezig zijn. Techno past niet altijd precies in elkaar, je moet er wel werk van maken ![]() Ik mix niet steeds op dezelfde manier.....moet natuurlijk wel wat afwisseling in zitten |
| Originally posted by raoel ROOD = FOUT Aan het begin van deze topic hebben we er al een discussie over gehad, lees maar eens door, dan snap je misschien ook waarom. Koop eens het boek, how to dj right, kun jij ook nog veel van leren |

Ik upload wel een mp3 met wat overgemix van me...
Ik ben de beroerste niet en laat ook even een hele stomme fout horen van me zelf.. 
(alchohol & decks..
)
| Originally posted by blup Maar zo doe ik 't nou eenmaal.. of je nou je gain open zet of de master.. Ik doe de master en ik word gelijk gebashed.. |
www.trancevibez.com/mixes.mp3
OkOk.. Aan 't eind me grote fout..
Allemaal mij even uitlachen.. Ja.. Dank u.. 
Ter overmate van ramp sloeg het ook nog eens over.. 
Alle mixes waren van vinyl naar vinyl..
| Originally posted by blup www.trancevibez.com/mixes.mp3 OkOk.. Aan 't eind me grote fout.. Allemaal mij even uitlachen.. Ja.. Dank u.. ![]() Ter overmate van ramp sloeg het ook nog eens over.. ![]() Alle mixes waren van vinyl naar vinyl.. |
Om ff terug te komen op Rood = Fout
Als ik m'n platen met de gain gelijk wil zetten, zet ik ze altijd 1 lapmje in het rood. Als ze 2 lampjes zijn zet ik de gain iets minder en als ze niet in het rood zijn zet ik hem iets harder.
De master zet ik altijd verschillend, omdat ik thuis mix en ik wel een beetje respect heb voor de buren enzo
. Ik speel de meestal wel met de master, bij een vet nummer iets harder enzo.
Maar als je nou moet draaien in een disco ofzo, moet je dan je gain niet in het rood afstellen?? Of maakt de gain niet uit, als de master maar niet in het rood komt.
En als ik naar video's kijk die op zijn genomen op feesten waar je het mengpaneel goed ziet, zitten die ook vet ruim in het rood, zonder iets op eneer te gaan...
mwjha, weet je wat het is.
Ik vind het niet gek dat mensen je een stomp geven als je de master open draaid.
De master versterkt enorm in vergelijking met de gain.
Maar rood is gewoon fout.
Als je mixer in het rood zit en je hoord het geluid zacht betekend niet dat er een zacht signaal door je mixer gaat. Er gaat zoiezo een te hoog signaal door je mixer waardoor deze gewoon kapot kan gaan.
Veel mensen houden hier geen rekening mee.
Er is dus geen discussie mogelijk dat het misschien wel ietsjes in het rood kan. (het kan ook wel maar is zeer af te raden)
Je moet gewoon je versterker goed instellingen, thats it, dan hoef je namelijk niet in het rood te komen.
kijk dat rood verhaal: als je alleen naar de theorie kijkt hebben jullie gelijk. Maar als je naar beelden van feestjes kijkt dan draaien die gasten constant in het rood. Die audiotechnici op feesten hebben daar vast wel verstand van d8 ik zo. Die zullen dan toch ook wel zeggen he meneer de dj je mag niet in het rood draaien.
| Originally posted by basvh kijk dat rood verhaal: als je alleen naar de theorie kijkt hebben jullie gelijk. Maar als je naar beelden van feestjes kijkt dan draaien die gasten constant in het rood. Die audiotechnici op feesten hebben daar vast wel verstand van d8 ik zo. Die zullen dan toch ook wel zeggen he meneer de dj je mag niet in het rood draaien. |
alleen pas wanneer de speakers beginnen te kraken werd er geroepen
| Originally posted by New Wave mwjha, weet je wat het is. Ik vind het niet gek dat mensen je een stomp geven als je de master open draaid. De master versterkt enorm in vergelijking met de gain. Maar rood is gewoon fout. Als je mixer in het rood zit en je hoord het geluid zacht betekend niet dat er een zacht signaal door je mixer gaat. Er gaat zoiezo een te hoog signaal door je mixer waardoor deze gewoon kapot kan gaan. Veel mensen houden hier geen rekening mee. Er is dus geen discussie mogelijk dat het misschien wel ietsjes in het rood kan. (het kan ook wel maar is zeer af te raden) Je moet gewoon je versterker goed instellingen, thats it, dan hoef je namelijk niet in het rood te komen. |
| Originally posted by raoel Je snapt het niet. ROOD = FOUT |
| Originally posted by MennoB Heb je het hier nou over de gain dat die niet in het rood mag komen, of over de master? Ik weet wel dat je de master niet in het rood mag zetten maar op 0 dB. Je moet dan met je versterker het geluid goed afstellen. |
?
| Originally posted by AlFerox nounou, we weten onderhand wel dat het beter klinkt wanneer je het niet in het rood laat lopen. maar er zijn genoeg djs die (gedeeltelijk) in het rood duiken, ik heb er nog geen haan naar horen kraaien dat het geluid daardoor hinderlijk vervormde. daarnaast zijn er ook djs die moedwillig in het rood draaien voor de overstuurde sound (rush bv) en af en toe moeten die gasten de geluidsman toch gewoon een beetje corrigeren.. liever een dj in het rood dan dat je op de dansvloer op fluistertoon een gesprek kunt voeren! |
| Originally posted by New Wave Als je aan je gain zit kan er een te hoog signaal door je master gaan. Stel dat jij je master op 0 dB hebt staan en je versterkt het signaal met de gain zal hij alsnog in het rood springen. Je moet gewoon jouw maximum uit je mixer instellen op het mooiste geluid wat je versterker produceerd. Je moet hem balancen dat als je je fader in 1 keer open schuift en je bass/mid/high behoorlijk open staan, dat je dan niet in het rood komt. zorg er wel voor dat je gain dan niet helemaal open staat, want als je eens een plaat heb die zachter op vinyl staat, dan kan je hem altijd nog safe verhogen. redelijk simpel toch ? |
| Originally posted by MennoB Ik stel m'n gains altijd af op 1 lichtje rood. Zo zijn alle platen op de juiste geluidssterkte. Daarna kijk ik pas hoe m'n master staat. Deze zet ik overiggens noog boven de 0 dB, iets wat ik vroeger wel eens deed. Verder heb ik geen versterker, maar van die oude Philips boxen met ingebouwde versterker. Ze doen het nog goed, alleen kraakt er soms eentje, maar dat komt omdat deze aan de achterkant los zit en dus goed trilt.. |
| Originally posted by New Wave dan heb jij waarschijnlijk een mixer waarbij je de signaal-indicatie zowel voor de gain als de master hebt? Vele hebben dat niet maar dan zal je in principe je gain en je master balance wel op elkaar hebben afgestemt. Toch is het niet goed voor je mixer. |