TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Games!
Pages (18): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 »

Posted by n0bben on Nov-17-2004 16:07:

quote:
Originally posted by Hauken
�rets spel: WoW. Andra plats; Half Life 2. 3dje GTA: SanAndreas-

lustigt, WoW �r bara beta som du s�ger och half-life 2 �r v�l dagsf�rskt vad jag f�rst�r.. men de �r �rets tv� b�sta spel enligt dig.. snabbt omd�me heh

Posted by Hauken on Nov-17-2004 18:08:

quote:
Originally posted by n0bben-
lustigt, WoW �r bara beta som du s�ger och half-life 2 �r v�l dagsf�rskt vad jag f�rst�r.. men de �r �rets tv� b�sta spel enligt dig.. snabbt omd�me heh

Jag har spelat WoW sedan f�rsta US BETA v�gen kom ig�ng, dvs, innan open. HL2 har jag v�l visserligen bara spelat en 10 timmar n�got men det �r tillr�ckligt f�r att s�ga att det inte sl�r WoW imho. Men observera d� att jag INTE r�knar in alla trevliga moddar mm som source motorn kan f�ra med sig, utan enbart spelet i sig. Source motorn �r verkligen bra och extremt v�l optimerad... dock l�mnas lite att �nska vad som g�ller kompabilitet, men den �r helt ny s� spela roll.. det kommer

Vad g�ller CS:S finns mkt att �nska... jag har aldrig gillat counter-strike men �r det n�got som var bra med det s� var det "siktandet" som kr�vdes och den sv�righetsgrad det medf�rde.. i CS:S har kulorna v�ldigt h�g skottspridning p� avst�nd och sprayya �r alldeles f�r effektivt. Vapen som automatic sniper och PARA �r spiken i kistan f�r mig. Men d�ligt �r det definitvit inte f�r den skull...

WoW �r BETA och �r redan ett mycket bra spel och det kan ju bara bli b�ttre eftersom det �nnu inte �r full�ndat? (Dock sl�pps det den 26te s� det kan man v�l s�ga att det �r i princip...g�ller USA.). S� "bara" BETA �r v�l lite klent att s�ga.. det �r s� gott som f�rdigt.

S�g n�got spel som sl�r dom p� min lista!? Max payne 2 ska vara med i topp 5, vart har jag dock sv�rt att best�mma mig f�r...

Det �r itne mycket kvar av �ret nu och det kr�vs ett mindre mirakel f�r att n�got ska komma i n�rheten av dessa spel. Iaf det hade funnits en v�rdig utmanare hade man h�rt om det f�r l�nge sen. EQ2 s�ger vissa men j�mte WoW bleknar det en aning.

Posted by n0bben on Nov-17-2004 18:54:

oj .. nu gav jag mig in p� djupt vatten =)

fattade ungef�r h�lften d�r... �r inte direkt n�n gamer, tyckte bara det verkade vara v�l snabbt att utse ett spel till �rets n�st b�sta efter s� kort tid ;> men vad vet jag

Posted by Hauken on Nov-17-2004 21:42:

quote:
Originally posted by n0bben-
oj .. nu gav jag mig in p� djupt vatten =)

fattade ungef�r h�lften d�r... �r inte direkt n�n gamer, tyckte bara det verkade vara v�l snabbt att utse ett spel till �rets n�st b�sta efter s� kort tid ;> men vad vet jag

HL2 har varit utsett till "�rets spel" redan n�r det b�rjade snackas om det f�r n�gra �r sen.. Half Life 1 �r ju tidernas st�rsta och b�sta FPS, helt oslagbart i den genren

Det WoW g�r lite speciellt dessutom �r att dom g�r MMORPG tillg�ngligt f�r alla, det tar inte lika l�ng tid att levla, man beh�ver inte st� och grinda i �ratal (St� och bara d�da monster p� monster utan annat m�l �n att tj�na exp..) s� �ven dom som inte har ett helt liv att dedikera �t spelet kan komma n�gon vart... man kan str� spela mer och beh�ver itne sitta l�nga sessions bara f�r att levla... Det handlar itne lika mycket om level l�ngre heller, v�rlden i world of warcraft �r verkligen enorm..! Och omv�xlande.. milj�erna �r de b�sta jag n�gonsin sett!

Problemet �r dock att WoW d� �ven lockar de yngre spelarna.. och dessa �r inte alltid s� roliga att ha kring sig p� servrarna. Man f�r hoppas att det kr�vs kreditkort f�r att betala m�nadsavgiften bara.. f�r s�danna har dom v�l inte

Posted by fede on Nov-17-2004 21:56:

d g�r inte o j�mf�ra WoW med HL2 helt annorlunda

f�r mig �r HL2 �rets b�sta spel utan tvekan jag hatar WoW ;O

spela mer �n 10 minuter d �ger

Posted by Vizay on Nov-17-2004 22:28:

quote:
Test24 Eastern time �r utsedd till "svensk" server av worldofwarcraft.se .. dvs; det �r flest svenskar d�r.

dock s� h�ller en av dom absolut st�rsta nordiska guildsen till p� test 8, 60 membs efter n�gra f� dagar and growing

Posted by keddo on Nov-18-2004 22:22:

testade WoW, m�ste s�ga att jag �r grymt besviken, k�nns som v�rsta barn liret ju lirade bara 1 timma eller s� dock.

Posted by Vizay on Nov-19-2004 03:03:

barnliret? nu skojar du va?

hur l�nge testade du, skulle nog inte s�ga att man f�r en speciellt r�ttvis bild av att testa ett mmorpg i 1 timme

ett mmorpg e ju meningen att man ska spela �ver v�ldigt l�ng tid, l�ngt �ver en till tv� m�nader

idag va sista dagen av US betan � det hela slutade i att GM'sen lekte loss � spawnade doomguards, dreadlords och tokstora infernals!

screens kommer upp senare

Posted by keddo on Nov-19-2004 17:07:

nee jag vet, men har testat en hel del mmorpgs och l�st en del om WoW.. utifr�n det jag l�st s� verkar de lite "tunt" allts� att de inte finns speciellt mycket m�jlighet att g�ra sin gubbe unik. Snarare att de kommer att kuta omkring en gubbe ur varje klass som alla vet �r b�sta builden om typ ett halv�r. + att grafiken inte va s� �verdrivet bra n�r jag drog upp den p� max. K�nns typ som diablo 2 i mmorpg format p� n�got vis. tilltalar inte mig speciellt mkt.

Posted by Kongo_kim on Nov-22-2004 10:25:

klara GTA ig�r JIPPII!!!!

Posted by dbl on Nov-24-2004 13:44:

scherregud.. tog precis o spelade doom3 demon.. och vad� �ckligt spel

hehehehe

�ckligaste va ju fan n�r det va helt m�rkt s� man va tvungen att dra upp ficklampan.. och v�rsta e ju att man inte kan h�lla vapnet samtidigt.... s� hel jobbigt ju.. haha... fan glad att jag inte orkade stanna uppe dem 45sista minutrarna p� nerladdningen inatt s� att jag han spela det d�.. haha

Posted by Hauken on Nov-24-2004 18:51:

quote:
Originally posted by dbl
scherregud.. tog precis o spelade doom3 demon.. och vad� �ckligt spel

hehehehe

�ckligaste va ju fan n�r det va helt m�rkt s� man va tvungen att dra upp ficklampan.. och v�rsta e ju att man inte kan h�lla vapnet samtidigt.... s� hel jobbigt ju.. haha... fan glad att jag inte orkade stanna uppe dem 45sista minutrarna p� nerladdningen inatt s� att jag han spela det d�.. haha

HL2 �r bra mycket b�ttre �n doom3

Doom3 �r sjukt linj�rt. Samma sak genom hela spelet, tunnlar och monster i m�rkret du inte ser... yaaaaaay... kul en stund.

Snyggt �r det dock Men HL2 �r snyggare (Kr�ver mindre burk ocks�!)

Posted by dbl on Nov-24-2004 19:40:

quote:
HL2 �r bra mycket b�ttre �n doom3

Doom3 �r sjukt linj�rt. Samma sak genom hela spelet, tunnlar och monster i m�rkret du inte ser... yaaaaaay... kul en stund.

Snyggt �r det dock Men HL2 �r snyggare (Kr�ver mindre burk ocks�!)

och vart i det jag skrev kom det upp att doom3 �r bra????
hehe.. sa bara att det va �ckligt...
har inget att spela p� min nya burk bara s� tyckte doom3 demot skulle passa bra.. finns ju fan inget HL2 demo jueeee

men f�r la se om det kommer in p� burken imorgon om man �ker in till stan en sv�ng kanske.. hahahaha
HL2 allts�.. inte doom3.. knappast

Posted by ScuL on Nov-24-2004 20:12:

var f�rsiktigt med warez-versionen av HL2.
de (Valve) har b�rjat med att banna folk som anv�nder en nerladdat kopia.

de bannar allts� fr�n deras Steam-server som betyder att du f�rlorar r�ttigheter till alla spel man n�n g�ng k�pte av Valve.

Posted by nils on Nov-25-2004 08:50:

HL2 �r tokbra!

Posted by Hauken on Nov-25-2004 16:40:

quote:
Originally posted by dbl
och vart i det jag skrev kom det upp att doom3 �r bra????
hehe.. sa bara att det va �ckligt...
har inget att spela p� min nya burk bara s� tyckte doom3 demot skulle passa bra.. finns ju fan inget HL2 demo jueeee

men f�r la se om det kommer in p� burken imorgon om man �ker in till stan en sv�ng kanske.. hahahaha
HL2 allts�.. inte doom3.. knappast

Och vart i det jag skrev sa jag att du tyckte doom3 �r bra????

Nej men prova HL2 ist�llet du.. DET �r sn�ppet �ckligare Men visst h�ller Doom3 ett tag det med

"We dont go to there no more..."

ScuL eftersom HL2 emulerar Steam motorn och �verhuvudtaget inte beh�ver ditt Steam konto har jag sv�rt att se hur det �r m�jligt.

Med CSS var det att skapa ett helt nytt konto som g�llde, motorn emulerades �ven d�r.

L�ste dock det Valve skrev om det d�r.. skitsnack imho Men det �r v�l m�jligt iaf man anv�nder sitt vanliga steamkonto och n�gon skum relese som inte emulerar motorn.. antar jag :S

Hur l�ngt har ni kommit p� HL2 nud�?! Sv�righetsgrad?

Posted by keddo on Nov-25-2004 20:03:

quote:

Hur l�ngt har ni kommit p� HL2 nud�?! Sv�righetsgrad?

klarade liret p� normal p� typ 2 dagar ... fett kort lir.

Posted by ScuL on Nov-25-2004 20:20:

Jag f�rst�r inte riktigt hur det fungerar. Jag spelar inga spel av Vavle n�mligen. Men det verkade seri�st. De har redan bannat 20.000 personer inom USA.

Posted by dbl on Nov-26-2004 01:40:

quote:
Originally posted by keddo
klarade liret p� normal p� typ 2 dagar ... fett kort lir.

woohoooooo.. k�pte det idag

inte spelat klart det �nnu s�klart, men tycker bara det e bra n�stan att det verkar kort f�r jag tr�ttnar s� j�kla snabbt p� att spela singel player... spelar typ bara �ver n�tet..

s� e ganska lugnt f�r min del

hmm.. funderar p� om man skulle testa p� att spela lite online... inte gjort det �nnu

Posted by Hauken on Nov-26-2004 12:22:

quote:
Originally posted by ScuL
Jag f�rst�r inte riktigt hur det fungerar. Jag spelar inga spel av Vavle n�mligen. Men det verkade seri�st. De har redan bannat 20.000 personer inom USA.

Dom som blivit bannade har i f�rsta hand anv�nt falska kreditkort. Men �ven dom som skrivit in sina nycklar fel flera g�nger.

Sedan finns det n�gra enstaka "ful-releaser" ute av HL2, de som anv�nder vanliga Steam. Dom riktiga releaserna emulerar steammotorn och beh�ver inte ens n�got konto alternativt s�ger �t dig att skapa ett nytt.

M�nga som faktiskt k�pt HL2 har blivit av med sina spel av diverse konstiga anledningar, t ex att dom haft versionerna som l�ckt innan release installerade. Och hur man kan banna sina kunder trots att dom har k�pt spelet till fort dom kunnat har jag sv�rt att f�rst�... valve kommer f� mycket mycket badwill f�r detta.

Posted by ScuL on Nov-30-2004 13:16:

l�ste nyss att v�ldig m�nga gamers f�r 'motionsickness' av att spela Halflife2. Det �r en sjukdom som blir f�rsorsakat av bilder som g�r hj�rnan t�nka att kroppen r�rar sig medan det sitter stil.
Unders�kare s�ger att HL2 �r 'f�r realistiskt'

Posted by SWE_TRANCE on Nov-30-2004 13:55:

Satan s� syr jag �r nu
HL2 laggar ju pung p� min burk
Sitter p� et GForce 4 Titanium, trodde det skulle r�cka d� det klarar de flesta andra nya spel...men icke!
S� nu sitter man 350:- fattigare och ett nytt graffekort p� ink�pslistan.

Posted by GyLLe on Nov-30-2004 14:30:

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Satan s� syr jag �r nu
HL2 laggar ju pung p� min burk
Sitter p� et GForce 4 Titanium, trodde det skulle r�cka d� det klarar de flesta andra nya spel...men icke!
S� nu sitter man 350:- fattigare och ett nytt graffekort p� ink�pslistan.

�r det grafik kortet som det h�nger p� mest?? vad har du f�r hastighet p� prosessorn, ram minne � liknande.. eller de kanske inte spelar s� stor roll??? jag har n�mligen en p4 1.7 , 512mb, Gf4500Ti (tror jag det heter).. kommer HL2 inte att flyta p� min burk???

Posted by Hauken on Nov-30-2004 14:56:

quote:
Originally posted by GyLLe
�r det grafik kortet som det h�nger p� mest?? vad har du f�r hastighet p� prosessorn, ram minne � liknande.. eller de kanske inte spelar s� stor roll??? jag har n�mligen en p4 1.7 , 512mb, Gf4500Ti (tror jag det heter).. kommer HL2 inte att flyta p� min burk???

Din processor �r aningen sl� och s� vitt jag vet finns det inget 500ti..

TI korten i GF4 serien heter 4200 (l�gsta), 4400, 4600, 4800SE och 4800.

Dom tv� sista �r samma som 4400 (4800SE) och 4600 (4800) fast med 8X agp. Ingen igentlig prestanda skillnad.

Sen finns det MX korten ocks�, MX440.

Du kommer kunna spela men r�kna inte med n�got "flyt" iaf du ska ha n�gon kvalitet just... ladda hem och testa

Jag har p� gr�nsen till acceptabel FPS i 1024X768 max detail 0X FSAA 0X ANSIO med detta system; p4 2,4 , 512ddr pc2100, gf4 ti4600.

Och ja, Grafikortet �r det mest avg�rande f�r spelprestanda

Posted by GyLLe on Nov-30-2004 15:04:

quote:
Din processor �r aningen sl� och s� vitt jag vet finns det inget 500ti..

TI korten i GF4 serien heter 4200 (l�gsta), 4400, 4600, 4800SE och 4800.

Dom tv� sista �r samma som 4400 (4800SE) och 4600 (4800) fast med 8X agp. Ingen igentlig prestanda skillnad.

Sen finns det MX korten ocks�, MX440.

Du kommer kunna spela men r�kna inte med n�got "flyt" iaf du ska ha n�gon kvalitet just... ladda hem och testa

Jag har p� gr�nsen till acceptabel FPS i 1024X768 max detail 0X FSAA 0X ANSIO med detta system; p4 2,4 , 512ddr pc2100, gf4 ti4600.

Och ja, Grafikortet �r det mest avg�rande f�r spelprestanda

grejen �r att jag inte har den datorn nu utan kommer f� den snart
kan vara ett 4600..

ang�ende ladda hem s� sitter jag med 56k modem s� de kan jag gl�mma.

ska dra hem de hos en polare � testa sen n�r jag f�tt den nya datorn. vilken demo version ska man ha d�. var ju lite snack om de innan h�r i tr�den???

Edit: Har du alla grafikkorts siffrorna i huvet???

Pages (18): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 »