TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Je nieuwe platen - Deel XII
Pages (10): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10]

Posted by tijs08 on Mar-25-2005 10:45:

Ik koop allang geen platen meer, maar toen ik dat nog deed was ik altijd erg up-to-date... maar dan nog liep je een half jaar achter!
Blij dat ik daar geen last meer van heb

Posted by Partyhardy! on Mar-25-2005 13:02:

quote:
Originally posted by TranceFool
Misschien moet je eens wat minder iedere set van je favo DJ checken incl. tracklist, dan heb je dat probleem niet denk ik

hehe Ja dat is een hobby natuurlijk, doe je weinig aan
Ik denk trouwens dat het met techno wat minder het geval is dan bij trance en progressive. Bij techno zul je nog w�l nieuwe dingen tegen komen.

Het is ook niet zozeer dat het erg is als ik een plaat al ken maar hij moet niet al uitgemolken zijn. Ik denk dat platenmaatschappijen hun strategie moeten gaan wijzigen. Toen er nog weinig mp3's waren was het: eerst bekende dj's een plaat laten hypen en veel laten draaien en wanneer de plaat bij een groot publiek bekend is uitbrengen op vinyl. Niemand kon ook op een andere manier die plaat horen! Die MOEST je wel op vinyl kopen! helemaal vet natuurlijk!
Ik persoonlijk denk dat ze het hypen wat moeten inkorten en niet meer maanden ermee moeten wachten maar max 2 maanden ofzo. Ik hoor het van meer vrienden om me heen die het geld niet meer aan vinyl willen uitgeven. Maar goed niet iedereen heeft het blijkbaar lees ik, gelukkig maar

Het belangrijkste wat ik bij mezelf merk is dat ik het zonde van mijn geld vind om een track op vinyl te kopen terwijl ik hem gewoon full rip heb. De meeste platen zijn gewoon erg "hit-gevoelig" en hebben dus een korte houdbaarheidsdatum. Ook dit probleem is bij trance/progressive veel groter dan bij techno...

quote:
Originally posted by raoel
Bezoekers van discotheken hebben natuurlijk ook hetzelfde. Denkt de Dj daar een nieuwe plaat te hebben, maar voor het publiek dat veel download is die ook al oud.

Het overgrote deel van het publiek houdt juist van herkenning alleen freaks kennen alles al, dus het is niet erg als die dj een bekende plaat draait, dat slaat alleen maar beter in!

Posted by basd on Mar-25-2005 15:46:

Ik denk toch echt dat je jezelf een beetje in zal moeten houden met je hobby als je van dat probleem af wilt, Onno..

Een andere manier is om juist weer in het (al dan niet recente) verleden te duiken (ben ik zelf laatste tijd veel mee bezig).. Er zijn ZO veel platen te vinden die de meeste mensen alweer min of meer vergeten zijn, en die toch nog fantastisch zijn om te draaien en te beluisteren.. Daarmee kun je toch nog heel regelmatig een erg interessante set neerzetten, wat mij betreft zelfs een stuk interessanter dan alleen maar telkens de nieuwste platen draaien, want dat doet toch iedereen al. Dat maakt het ook niet interessanter.

Dusse, zoek nog eens setjes op van een jaar of drie, vier geleden (of nog langer), en bekijk eens welke platen je daarvan nog goed kan gebruiken. Zal je denk ik niet tegenvallen Daarmee kun je ook heel goed een 'oh ja'-gevoel bij mensen oproepen, en dat zal het denk ik net zo goed doen als een gevoel van herkenning bij recente platen.

Posted by New Wave on Mar-25-2005 15:58:

quote:
Originally posted by Partyhardy!
Bij techno zul je nog w�l nieuwe dingen tegen komen.

Haast niets meer. Ik heb in een jaar tijd maar 10 platen gekocht. Het is vrij dramatisch. Zeer veel rotzooi. Heel veel van die q-dance, schranz-kneuzen techno wat allemaal hetzelfde is. Ik ga denk ik volgende week maar even ene grote stapel luisteren en kijken of er nog wat leuks tussen zit.

Posted by TranceFool on Mar-25-2005 16:21:

10 platen in een jaar?? Omdat er niks goeds tussen zit of vanwege de centen? dan ben je namelijk wel erg kieskeurig

Posted by New Wave on Mar-25-2005 17:00:

quote:
10 platen in een jaar?? Omdat er niks goeds tussen zit of vanwege de centen? dan ben je namelijk wel erg kieskeurig

Het ligt gelukkig niet aan mijn bankrekening Wel aan de tijd die ik heb om naar de platenzaak te gaan. En dat is belabberd weinig.
Ik kijk wel regelmatig naar wat duitse websites (web-records, decks-records en musichead) en daar kan vrij nieuwe dingen horen. Ook platen die nog niet uitgekomen zijn. Best handig opzich. Maar producties zijn vrij waardeloos. Opzich ben ik ook vrij kieskeurig. Ik koop geen ruige raggende techno meer. Ik zoek het meer in de groovy en funky techno met veel variariteit en originaliteit. Omdat de harde techno nu vrij populair is bij het schapenvolk is dit vrij veel verkrijgbaar. Alleen niet mijn ding meer
Hoxton Whores doen het bij mij wel goed de laatste tijd Goeie funky house sjit. People 2005 moet ik nog effe ergens zien te vinden.

Posted by Esrem on Mar-30-2005 20:53:

Heb vandaag 3 platen gehaald bij Rare records in Eindhoven en ben er echt super blij mee aangezien t platen zijn die ik al n tijdje errug graag wil:

Smith & Pledger - Forever
Agnelli & Nelson - Holding on to nothing
Coldharbour selections 1 met Probspot - Blueberry er op.

Posted by sndh on Mar-30-2005 21:32:

Ik ben toch redelijk met Onno eens, al is het oude platen checken een heel goed idee, merk dat ik dat ook steeds meer doe!

Ik begin maar met een voorbeeld. In Desyn Masiello's set van WMC zit een track, Bush II Bush - Piano Track. Deze komt uit op Saw, en zoals Hector Romero net mailde, pas laat juni. Ofwel, promo's uit in juni, eind juli als we geluk hebben de volledige saai grijzen hoes. Ik vrees dat ik de rip die ik van de track gemaakt heb dan al zoooo vaak heb gehoord dat ik m niet meer moet.
Nog een voorbeeld, vandaag was ik in de shop, en ik weet dat Haarlem nu niet een prog-stadje is, maar goed. Tussen de spaarzaam nieuwe releases stond, jawel, Shivers EP van Sultan. Nou, die full rip, op 256 nota bene zat nog in mijn CD mapje van vakantie 2003!!! Ofwel, pakweg anderhalf jaar geleden luisterde ik met veel plezier naar een frisse Sultan. Ik heb de plaat vandaag laten liggen, omdat ie op een dubbel uitkwam (20�) en omdat ik hem beu ben. (dat wil wat zeggen, ik ben een Sultan fan)

Goed, ik denk dat deze voorbeelden ook al min of meer zijn gegeven, en dat de industrie zichzelf de nek omdraait. Maar, ik wil er nog wat aan toe voegen. Ik heb thuis 2 platenspelers en een cdspeler. Ik koop bij EDM dus ook bijna elke week een aantal 'platen'. Eigenlijk zou ik slechts 20% kopen als ze op plaat uitkwamen, ervan uitgaande dat ik het budget zou hebben. De meeste platen klinken weekje vet, en daarna minder. Ik draai ze om wat frisse tunes te draaien, tussen de anderhalf jaar oude sultans enzo. Ik kom er nu gewoon achter dat ik van die cdr's heb die ik gewoon niet meer weet hoe ze klinken...Ze zijn volledig waardeloos na een paar weken. En dat zegt denk ik ook wel wat over de koers die veel labels opgaan, het sellen van junk online en de supervette tunes achterhouden.

Het grappige van alles, en dat is ook min of meer gezegd, dat de dj's die de promo's krijgen om te hypen en sells te genereren, de platenlabels zelf de das om doen. Want doordat een zabiela al maanden Kriece' remix van Window Licker draait, zal ik hem, als ie uitkomt (en dat komt ie), niet meer kopen. Ik ben hem nu al zat. En let maar op, Zabiela draait hem ook niet meer zometeen...en dan zit er nog een gat van een maandje of 3 tussen de release en dat moment...

Ik denk dat als platen die gehyped worden binnen een paar weken echt te koop zijn, ze veel meer zouden verkopen. En over het gevoel, ik kom de platenzaak niet zo heel erg vaak meer uit van WOW... dit moet ik thuis opzetten! Ik kom thuis, neem een kop thee en ga rustig naar mijn tafeltjes...Dat was vroeger wel anders!

edit: ik zat me nog te bedenken dat Subsky's Uhu ook wel erg lang op zich heeft laten wachten :

quote:

He is featured on the �Global Underground 24 - Nick Warren � Reykjavik� by his production Subsky � Strawberry Fields, in March 2003. He also featured on the promo CD prepared by Moshic, which is distributed with world famous DJ Mag, with his song Subsky � UHU.

quote:

http://www.juno.co.uk/products/170154-01.htm

Posted by tijs08 on Mar-30-2005 22:31:

Helemaal eens met bovenstaand verhaal!

Toevoeging daarop zou kunnen zijn dat men CD-singles op de markt gaat brengen, dan zou ik ook nog ooit weer eens in zo'n platenzaak terecht komen.

Die Subsky heeft inderdaad ernstig lang op zich laten wachten... en dan te bedenken dat ik al tijden op hun meesterwerkje Subsky - Rainman zit te wachten... nou dat word 2006 dus (onbegrijpelijk!)

Posted by sndh on Mar-31-2005 06:35:

Inderdaad!

Waar ik nog aan zat te denken: Waarom skippen ze de hypes enzo niet gewoon, geen promo's naar de grote namen, maar gewoon de shops in gooien. Als de track goed genoeg is heb je genoeg djs die hem oppikken en tegelijkertijd aankomend talent en bedroom figuren die de plaat ook kunnen spelen en tevreden zijn. Geloof dat je dan veel meer verkoopt

Overigens, de simpele uitleg van Hector Romero over waarom het zo lang duurt...

quote:

Well I can quickly tell you that we sign records 3-4 months before release
dates and it takes time to promote, market music before it's release dates.
This is on schedule for release though.

Posted by tijs08 on Mar-31-2005 08:44:

Ik vraag me dan toch af wat verstaan word onder promoten... Misschien weet Sander Bouma hier meer van...?

Posted by New Wave on Mar-31-2005 22:02:

Dadadance in Amersfoort gaat binnekort hunnieuwe platenzaak openen. Ze gaan redelijk wat nieuwe dingen kwa verkoop van digitale bestanden proberen. Zijn er al andere platenzaken die dat doen trouwens? Kom er niet vaak meer

Posted by TranceFool on Apr-01-2005 17:04:

quote:
Net besteld, dus helaas nog niet binnen.....kan niet wachten . Erg goeie vangst van melodisch techy spul tot flink funky �gebeuk�

Chris Cowie - Stealth / Latimes // (F1)
Dan Corco & Patrick Dubois - Galactics / Heavenly Voices // (Versus)
Darko Esser - Laku Noc Jasna // (Wolfskuil)
Dave Clarke - Dirtbox (DJ Hell Remix) // (Skint)
Dlux - Darksparkle // (Phonotech)
Hardcell - Bensin Ep // (Zenit)
Joseph Armani and Jan Fransisco - Infatuation (Remixes) // (Joia)
Len Faki - Just A Dance (The Re-Interpretation Part 1) // (Figure)
Petar Dundov - Shiye // (Music Man)
Preach presents Dirty Bass - Joujouka Ep (Ascend)
Quartz - The Alphabet Q Ep // (Zync)
Rob Rowland - The Umbro Chance Ep // (Adrenogroov)
Secret Cinema presents Hidden Rivals - Born To Ill // (EC Records)
Vitalic - My Friend Dario // (Different)

Binnen 1 week binnen uit Duitsland met nog Pasen er tussen ook, echt supersnel vind ik
Ik ga denk ik vaker bestellen bij Decks.de, alle platen zien er super uit (sommigen zelfs nog netjes in plastic). Daarnaast is het nog een stuk goedkoper ook, shipping is iets duurder, maar je betaalt geen belasting op de platen die daar zowieso al goedkoper zijn, geweldig

Pages (10): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10]