TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- alleen wonen
Pages (11): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 »

Posted by Tiger777 on Jul-27-2006 19:10:

quote:
Originally posted by Bl@ckOut
Echt niet hoor, ik toch alleszins niet. Het zal er binnen dit en enkele jaren wel van komen maar voorlopig ga ik nog rustig wat sparen en zo. Als ge direct alleen wilt gaan wonen als ge werk hebt zonder iet of wat startkapitaal gaat ge financieel in serieuze problemen komen

Ik denk dat ik een 'pas' vergeten ben

Mensen gaan meestal toch PAS alleen wonen als ze werk hebben gevonden

Posted by Bl@ckOut on Jul-28-2006 12:08:

ah k

Posted by FCB_Fanatic on Jul-28-2006 13:52:

quote:
Originally posted by Kelly*
geen gezaag van ouders...

ik woon ook nog thuis en kheb daar geen probleem mee dat ze aan mijne kop zagen (eigenlijk is het 'hebben gezaagd' ).

Ge leert da wel te negeren, kben 25 en kheb ne eigen auto dus t is nie dat ze nog veel te zeggen hebben over hetgeen ik doe. Ene keer als ze dat door hebben stopt dat gezaag automatisch want ze weten dan toch dat het gene zin meer heeft

Posted by Bertn on Jul-28-2006 14:32:

mijn situatie:

ik ben afgestudeerd en plan om werk te zoeken rond de streek van gent. omdat ikzelf in hartje w-vl woon, en mijn vriendin (die volgend jaar nog een jaartje in brussel studeert) van de Kempen is hebben we besloten om in gent een appartementje te zoeken. ik ga dus niet meer thuis wonen, deels omdat ik daar ook geen zin meer in heb. Voorlopig heb ik nog geen werk gevonden, maar omdat mijn vriendin in september terug naar school moet, moeten we dus zo snel mogelijk een appartementje hebben. het risico is dan wel dat ik in de eerste maanden niet snel werk vind (met mijn diploma is werk vinden namelijk geen sinecure), en dat ik dan al mijn spaargeld moet opdoen aan appartement, enzovoort. Ik weet niet zo goed hoe ik deze situatie verder moet aanpakken eigenlijk. Iemand tips?

Posted by X-Tune on Jul-28-2006 14:40:

quote:
Originally posted by Bertn
Iemand tips?

Uw verstand gebruiken. Berg uw plannen een jaartje op: ga thuis wonen en laat je vriendin een kot zoeken.

Posted by MikeVee on Jul-28-2006 15:53:

Wat geld gaan verdienen in andere sectoren? Misschien niet met uw volle goesting, maar zo hebt ge wel wat geld om uw huur te betalen. Beter dan uw spaargeld op te doen en hele dagen op dat appartement te zitte.

Posted by Bertn on Jul-28-2006 15:55:

ik zeg niet dat ik helemaal geen werk ga vinden he maar je weet maar nooit... het blijft een risico natuurlijk.

Posted by Bl@ckOut on Jul-28-2006 16:03:

Ik zou doen wat X-Tune ook zegt. Nu ja, ik ben iemand die met zo'n dingen liever geen risico's neemt maar zo loop je tenminste niet met je kop tegen de muur later.

Posted by Push2005 on Jul-28-2006 16:08:

Het hangt er van af of je bereid bent ander werk te doen indien je tijdelijk geen werk vindt geschikt aan je diploma. Ze kunnen altijd mensen in de horeca gebruiken, tis alleen loodzwaar en soms ondankbaar; maar je zal er je boterham wel mee verdienen

Anders miss toch nog een jaar thuisblijven, dunno :/

Posted by MikeVee on Jul-28-2006 16:11:

quote:
Originally posted by Bertn
ik zeg niet dat ik helemaal geen werk ga vinden he maar je weet maar nooit... het blijft een risico natuurlijk.

Neen, maar ge zegt zelf dat het geen sinecure gaat zijn. Dus even gaan werken in een sector waar ge wel direct aan de slag kunt en ondertussen zoeken naar iets wat ge echt wilt.
Uw spaargeld zult ge sowieso wel beter kunnen gebruiken voor meubelen,... ipv huur.

Posted by Kaidreas on Jul-28-2006 17:34:

quote:
Originally posted by MikeVee
Wat geld gaan verdienen in andere sectoren? Misschien niet met uw volle goesting, maar zo hebt ge wel wat geld om uw huur te betalen. Beter dan uw spaargeld op te doen en hele dagen op dat appartement te zitte.

idd beter ander jobkes doen tijdelijk. en ipv een app. een studio of kamer huren. en u vriendin ff een andere oplossing laten zoeken, met 2 op een app terwijl ze nog moet gaan studeren= NO GO!

Posted by Bertn on Jul-28-2006 17:39:

quote:
Originally posted by Kaidreas
met 2 op een app terwijl ze nog moet gaan studeren= NO GO!

ah, waarom niet?

Posted by Kaidreas on Jul-28-2006 17:45:

gij hebt 's avonds vrij, zij niet. kan goe zijn dat het er nu allemaal wel mooi uitziet in u gedachten maar ik heb toch men twijfels dat zoiets fatsoenlijk gaat lukken.
+ zij krijgt geen geld binnen tenzij haar ouders de helft van u app willen betalen. maar onderschat deze kosten niet.
anyways het zijn mijn gedachten maar, uiteindelijk doe je nog u eigen zin.

kga binnenkort ook eens zien voor een app. of mss een militair huis voor een goed prijsje

Posted by Bertn on Jul-28-2006 17:47:

alle kosten zouden gedeeld worden, zie het als een soort van "gemeenschappelijk kot". Ach, ik zal allemaal nog wel zien wat het wordt, we gan er nog een paar nachtjes over slapen denk ik

Posted by Dark Apostle on Jul-28-2006 18:11:

Ik heb nu voor mijn eigen beslist dat wanneer ik volgend jaar thuis vertrek echt eerst een tijd alleen wil wonen, vriendin of geen vriendin.

Met Valerie was dat schoon geweest voor de portmonee om samen te wonen (en ook schoon geweest tout court, maar dat zijn nu by-gones), maar nu zie ik in dat als het dan was uitgeraakt ik nog verder van huis zou zijn omdat ik niet zou weten waar uwe kop staat, maar wel ineens voor u eigen moet gaan zorgen en snel een eigen woonst enzo moet gaan zoeken.

Dus ik wil nu eerst ff alleen wonen, zodat ik tenminste weet hoe dat is en dan kan ik nog nadenken na een tijd om miss te gaan samenwonen (in de veronderstelling dat ik dan iemand heb om mee samen te wonen ).

Posted by domineesje on Jan-05-2007 17:01:

Er zijn hier toch een paar die alleen (of gaan) wonen, welk startsom hadden jullie in gedachte... om die stap te zetten?

Posted by Devilex on Jan-05-2007 17:29:

Ik zou alleszinds niet van plan zijn om wanneer ik dit jaar afstudeer en ga werken direct een appartement te gaan huren. Liever nog 2 jaartjes thuis wonen, wat sparen en ondertussen uitkijken hoe ik er voor sta om een lening te kunnen verkrijgen.

Ik ken mensen die al 20 jaar huren, met dat bedrag kunt ge al een deftig huis kopen imho.

Posted by Jasperovitsj on Jan-05-2007 18:55:

quote:
Originally posted by domineesje
Er zijn hier toch een paar die alleen (of gaan) wonen, welk startsom hadden jullie in gedachte... om die stap te zetten?

Als je het alleen moet doen, ten eerste al:

1500� voor de huurwaarborg
500� voor de eerste maand huur

En dan hangt het er natuurlijk af wat je allemaal moet kopen qua meubels, toestellen, servies en dergelijke. En ook hoeveel comfort je verwacht natuurlijk Dus iets concreter graag

Posted by domineesje on Jan-05-2007 18:59:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Als je het alleen moet doen, ten eerste al:

1500� voor de huurwaarborg
500� voor de eerste maand huur

En dan hangt het er natuurlijk af wat je allemaal moet kopen qua meubels, toestellen, servies en dergelijke. En ook hoeveel comfort je verwacht natuurlijk Dus iets concreter graag

Heb zo beetje mijn rekening gemaakt, en kom op ongeveer rond de 5000� uit... en huishuur rond 400� maar heb al mooiere dingens gezien die net geen 500� zijn.

'k Moet alles aankopen, behalve wat in de kasten ligt ,dat ligt hier al zo goed al dubbel, dus kan met dat starten

wat ik in gedachten had is toch comfortabel

Posted by Jasperovitsj on Jan-05-2007 19:11:

Euhm, gaat gij zelf alleen wonen?

/confused

Anyway, ge zijt al snel een hoop geld kwijt aan meubels hoor, zelfs al shop je alles bij Ikea. Een slaapkamer kost je zeker 500� (bed, lattenbodem, matras, kleerkast, nachtkastje), een tafel en stoelen kost ook al snel 500�, en voor een zetel ben je ook zeker minstens 500� kwijt. En dan heb je alles nog low budget en aan minimal quality gekocht. Veel meubelzaken verkopen wel zogenaamde "starterspaketten", waar je voor 2500� een hele slaapkamer, eetkamer en nog wat andere dingen (vooral huishoudtoestellen) krijgt. Dat lijkt me ook altijd een verstandige optie, zij het misschien niet op lange termijn aangezien ik geen idee heb van de kwaliteit van die spullen.

Ik denk in ieder geval dat 5000� inderdaad wel het minimumbedrag is om aan zo'n onderneming te beginnen.

Posted by domineesje on Jan-05-2007 19:16:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj

Ik denk in ieder geval dat 5000� inderdaad wel het minimumbedrag is om aan zo'n onderneming te beginnen.

ja kan ermee beginnen... heb dan wel niet alle luxe, maardat kan achteraf ook

Posted by djcresto on Jan-05-2007 20:46:

tja hangt er vanaf he
Alleen wonen heeft ons denk ik een half miljoen Belgische frank gekost. Wij hebben wel alles nieuw (op uitzondering van tv, bed, pc, stereo's.

Kameraad van mij had werkelijk niks op zijn spaarrekening en is toen alleen gaan wonen. Heeft wel nog aantal dingen van thuis meegekregen enzo. En die gast woont toch ook leuk. Als je een job hebt kan je zelfs met bijna niets starten. Je moet dan wel zuinig leven zodat je snel wat kan sparen. En er bestaat ook zoiets als een kringloopwinkel waar je heel soms leuke dingen vindt.

Posted by Devilex on Jan-05-2007 20:55:

Ik denk dat je dan hoe dan ook u uitgaansleven wat moogt inkrimpen tot ge er financieel weer sterk voorstaat. Want ik ken mensen die juist meer beginnen uitgaan omdat ze hun eigen baas zijn en meestal loopt dat fout af...

Posted by Zehra on Jan-05-2007 21:03:

Bij mij heeft 't iets van een 6000 gekost. Eerste maand huur + 3 maand waarborg, was iets van een 1800 euro. Qua inrichting ben ik echt van zero moeten beginnen ook. Ik heb wel wa dingetjes gekregen van mn moeder maar da was ook nie zo veel: beddengoed, wa handdoeken, enzo (typische dingen wa in een turkse uitzet zitten). Voor de rest heb ik met da geld een koelkast en fornuis/oven gekocht, meubels voor slaapkamer, zetel en enkele kasten, meubeltjes voor badkamer en een eettafel. Veel van Ikea. Op korte termijn de beste optie, maar denk niet dat dat meubels zijn die jaren zouden meegaan.

Binnenkort nog stoelen en dan zit ik weer goe

Posted by Jasperovitsj on Jan-05-2007 21:07:

quote:
Originally posted by Zehra

Binnenkort nog stoelen en dan zit ik weer goe

Pun intended?

Pages (11): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 »