TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Hjälp, ska köpa dj-utrustning!
Pages (12): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 »

Posted by Laszlo on Mar-28-2007 17:19:

Fick min nya leksak idag Var tvungen att fota den innan den blev dammig och jävlig!

Helnöjd...grymt positivt överraskad av EQ:na

Posted by jofawe on Mar-28-2007 20:02:

quote:
Originally posted by Laszlo
Fick min nya leksak idag Var tvungen att fota den innan den blev dammig och jävlig!

Helnöjd...grymt positivt överraskad av EQ:na

Offtopic, men har du skaffat en D80? :P

å.. får jag leka med den på lördag?

Posted by Laszlo on Mar-28-2007 23:15:

quote:
Originally posted by jofawe
Offtopic, men har du skaffat en D80? :P

å.. får jag leka med den på lördag?

nä, har en D40 och D80 hemma som vi testade till tidningen förra månaden...inte skickat tillbaka de till nikon än... du kan få kela med den lite grand om du vill. Den är üüüüüüüüüüber

Posted by jofawe on Mar-29-2007 15:07:

quote:
nä, har en D40 och D80 hemma som vi testade till tidningen förra månaden...inte skickat tillbaka de till nikon än... du kan få kela med den lite grand om du vill. Den är üüüüüüüüüüber

den verkar rätt mysig.. använder du din effektbox mycket nu med eller? :P
Eller vad det nu var du köpte innan... hmm

Posted by Laszlo on Mar-29-2007 16:22:

quote:
den verkar rätt mysig.. använder du din effektbox mycket nu med eller? :P
Eller vad det nu var du köpte innan... hmm

Nja...senaste halvåret har jag knappt rört min utrustning över huvudtaget på grund av att mitt gamla mixerbord var sönderspelat...men nu ska jag gå och älska med min nya mixer och resten av mina ögonstenar ett par timmar =)

Posted by jofawe on Mar-29-2007 16:39:

Laszlo, läs din första mening en gång till... hihi..

Posted by [SWE]Helios on Mar-30-2007 16:09:

Då det skiljer 2-3 tusen kronor mellan CDJ200 och CDJ800 känns det nog som att det får bli de lite billigare varianterna denna gången.

2x CDJ200 + DJM400 blir det då =)

Släng dig i väggen, Armin!!

Posted by mr_fisken on Mar-30-2007 20:56:

mm den utrustningen kommer du säkert få mycket nöje av
köp från recordcase.de om du vill ha det billigast. köp dom i sverige om du vill bättre reparationsmöjligheter och snabbare leverans

Posted by Laszlo on Mar-31-2007 01:21:

quote:
Originally posted by mr_fisken
mm den utrustningen kommer du säkert få mycket nöje av
köp från recordcase.de om du vill ha det billigast. köp dom i sverige om du vill bättre reparationsmöjligheter och snabbare leverans

Skit i Sverige. Allvarligt. Leveranstiden skiljer ett par dagar på sin höjd. Pioneer har världsgaranti (nästan hundra på det), vilket betyder att du inte behöver skeppa tillbaka allt till månen ifall något skulle pajja. Kan du hålla ut i tre dagar extra för leveranstiden har du i runda slängar 3000 spänn att spara in.

och ja...du kommer bli nöjd =)

Posted by mr_fisken on Mar-31-2007 05:38:

Nackdelen med tyskland är som i mitt fall när ena spelaren pajade och jag fick betala frakten dit (~500kr) sen vänta ca fyra veckor medans om jag köpt den i sverige hade jag kunnat åka till en verkstad utanför stockholm och fått den lagad samma dag. Men man sparar ju 2-3 lappar om man kör tyskland så det kan vara värt

Posted by mr_fisken on Apr-12-2007 10:10:

slänger upp en bild på båset

ska styra upp högtalarna på väggen i öronhöjd när jag får tid

Posted by Xplorer76 on Apr-12-2007 13:00:

Hej, typ år sen jag skrev här, så tänkte komma med årets dumaste fråga.

DJM-200, finns det "vinyl" function på dom, har försökt läsa mig till det, men fattar inte allt mumbojumbo.....

Chip chip....

Posted by Jeremy H on Apr-12-2007 13:36:

quote:
Originally posted by Xplorer76
Hej, typ år sen jag skrev här, så tänkte komma med årets dumaste fråga.

DJM-200, finns det "vinyl" function på dom, har försökt läsa mig till det, men fattar inte allt mumbojumbo.....

Chip chip....

Nope! Det finns bara på cdj-800 och cdj-1000

Posted by Laszlo on Apr-12-2007 13:52:

quote:
Originally posted by mr_fisken
slänger upp en bild på båset
http://martin-e.com/booth/PICT0031.jpg

ska styra upp högtalarna på väggen i öronhöjd när jag får tid

schysst =) snygg mixer

Posted by [SWE]Helios on Apr-12-2007 14:01:

Och vad är denna "vinyl"-funktion för något?

Posted by mr_fisken on Apr-12-2007 14:14:

quote:
schysst =) snygg mixer

aaa visst .. sexig som fan

Posted by DjAviander on Apr-12-2007 18:12:

I sommar har jag tänkt - mer eller mindre seriöst - att även jag införskaffa mig lite mysig utrustning att ha hemma och leka med.

Vad är nâgorlunda 'billigt' och bra i dagens läge och vad ska jag definitivt undvika..? Spanade pâ nâgon dubbel skivspelare med inbyggd mixer - men det känns lite ostabilt.. Är begagnade grejor nâtt att tänka pâ - och ska man ta andrahandsvärdet i betänkning? Bör bärbar dator inskaffas eller är det bara onödigt "pimp" om man har stationär - eller kan man klara sig utan bâde det ena och det andra?

Inga övermastiga priser pâ en gâng - jag vill i första hand känna in mig och se om det är en vidare hobby att utveckla!

Tacksam för alla svar

Posted by jofawe on Apr-12-2007 18:15:

jag har fått ett erbjudande att köpa ett par begagnade CDJ 1000 mk1.. Vad kan man tänkas ge för dem?

Vad skiljer mk1:an mot de nyare?

Edit:
De har suttit i Slagthusets arsenal i ett år och sen köpte denna killen dem..
Borde gå att få dem rätt billigt väl?

Posted by Laszlo on Apr-12-2007 18:44:

oj...MK1 som suttit i rökig miljö + en till ägare efter det...hade inte gett mer än 3-4000 för den. Max. Mk1:an ersattes ju ganska snabbt av mk2:an efter att den kom ut tack vare att mk1:an har ett gäng funktioner som itne funkar som önskvärt...

joghjulet snurrar lite trögare än på mk2 och 3...scratchfunktionen, hotcue och andra funktioner fungerar också trögt...det går inte att börja scratcha direkt efter man tryckt på play utan man måste vänta någon sekund - samma sak med hotcuen...går tydligen inte att cua till höger och vänster hur man vill. JAg hade isf hellre satsat på en begagnad CDJ-800 MK1..

edit: här finns lite mer info: http://www.djresource.eu/Topics/story/25/The-Ultimate-CDJ-Comparison-Chart/

Posted by jofawe on Apr-12-2007 18:58:

tack laszlo.
De är 6 år gamla nu säger han..

Hur störande är det att de funktionerna är sega då?
Av de 800: orna jag lirade på i vår hytt på kryssningen var den ena lite seg i starten och vid laddning av cdskivor.. samt att den hängde sig då å då..

sen när det är så gammalt med, man vill ju inte direkt åka åp att byta laser å sånt

Posted by SteveTranz4ever on Apr-12-2007 19:19:

quote:
tack laszlo.
De är 6 år gamla nu säger han..

Hur störande är det att de funktionerna är sega då?
Av de 800: orna jag lirade på i vår hytt på kryssningen var den ena lite seg i starten och vid laddning av cdskivor.. samt att den hängde sig då å då..

sen när det är så gammalt med, man vill ju inte direkt åka åp att byta laser å sånt

Låter mest som du är väldigt sugen på dessa 1000mk1...

Saken är ju den att finns det saker att störa sig på så om man inte gör det förr så gör man det senare och då har man redan investerat massor med pengar.

Sagt det förr och säger det igen... ˙bernöjd med mina 800mk2!!!

Posted by jofawe on Apr-12-2007 20:06:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Låter mest som du är väldigt sugen på dessa 1000mk1...

Saken är ju den att finns det saker att störa sig på så om man inte gör det förr så gör man det senare och då har man redan investerat massor med pengar.

Sagt det förr och säger det igen... ˙bernöjd med mina 800mk2!!!

Sugen å sugen.
Det dök upp ett tillfälle och jag var tvungen å kolla upp det.

Det drar ju med sig lite om man köper spelare, man måste ju tillexempel ha en mixer med :|

Posted by [SWE]Helios on Apr-13-2007 01:26:

quote:
Originally posted by [SWE]Helios
Och vad är denna "vinyl"-funktion för något?

Som sagt

Posted by SteveTranz4ever on Apr-13-2007 07:52:

quote:
Originally posted by [SWE]Helios
Som sagt

Du får vissa funktioner som du har när du spelar vinyl, stoppa låten med handen på skivan, putta igång låten... finns en ratt som om du ställer den i ena ändläget så kan du stoppa låten ungefär som när du stänger av strömmen på en vinylspelare. Du kan göra backspinn och scratcha.

Posted by rull3 on Apr-13-2007 10:29:

Edit: Fel, dubbelpost uppstod.

Pages (12): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 »