TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Trance Energy 2007
Pages (12): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 »

Posted by Progrez on Mar-05-2007 19:01:

quote:
Originally posted by Config
op het voorblad van het Laatste Nieuws

Dus de geruchten zijn waar?

Posted by Kodama on Mar-05-2007 19:02:

quote:
Originally posted by Push2005
Vooral, ja

Zoek bvb eens Richard Durand - Slipping Away (1995 Non-Vocal Mix) of enkele Airbase tracks. Dat is nog trance pure sang. Melodie en geen nonsens. Dat wil niet zeggen dat die tracks je direct liggen h�; sommige Airbase tracks moet ik ook niet, maar het is wel zuivere trance.
Een gekend nr van vorig jaar is ook Super8 Vs. Dj Tab - Helsinki Scorching.

Dus bvb oude gouryellla liedjes, dat vind je echte trance?
Wat ik dus geen trance meer vindt is wat Rank 1 de laatste tijd aan het forceren is.
Alex M.O.R.P.H. - Alex Morph and Rank 1 - Life Less Ordinary
Armin Van Buuren vs Rank 1 feat. Kush - This World Is Watching Me

Ze maken een mega mooie melodie, tijdens de climax denk je "jjaaa!" en dan krijg je in eens een bass of wat het ook mag wezen wat lijkt op een digitale scheet.
Nee dank u hoor

Posted by Config on Mar-05-2007 19:03:

quote:
Originally posted by BZRK
Dat is Albert Vorne - Formentera What? (Gareth Emery Remix), daarom dat ik hem ook zet als reply op Config We both love it.

echt een zalige plaat , kwaliteit videoke ze maat uw geluid is echt super

Posted by BZRK on Mar-05-2007 19:04:

quote:
echt een zalige plaat , kwaliteit videoke ze maat uw geluid is echt super

Ja da valt goe mee h�, khad et ook nog nooit getest

Posted by Push2005 on Mar-05-2007 19:05:

quote:
Originally posted by Kodama
Dus bvb oude gouryellla liedjes, dat vind je echte trance?
Wat ik dus geen trance meer vindt is wat Rank 1 de laatste tijd aan het forceren is.
Alex M.O.R.P.H. - Alex Morph and Rank 1 - Life Less Ordinary
Armin Van Buuren vs Rank 1 feat. Kush - This World Is Watching Me

Ze maken een mega mooie melodie, tijdens de climax "jjaaa!" en dan krijg je in eens een bass of wat het ook mag wezen wat lijkt op een digitale scheet.
Nee dank u hoor

Das idd een soort van trance subgenre met electro invloeden. Noem het electrance als je wilt

Andere platen in dit genre zijn bvb Lange Vs. Gareth Emery - Another You Another Me, Precursor - The Navigator, ...

En Gouryella dat was idd zuivere trance natuurlijk . Denk maar aan de Transa remix van Tenshi

Posted by Config on Mar-05-2007 19:05:

quote:
Originally posted by Progrez
Dus de geruchten zijn waar?

quote:
Waar staat het nieuws dat Config op zijn bek is geslagen?

nee, er heeft niemand op 'mijn bek' geslagen

Posted by Progrez on Mar-05-2007 19:06:

quote:
nee, er heeft niemand op 'mijn bek' geslagen

WIJ WILLEN FOTO'S ZIEN!

Posted by Kodama on Mar-05-2007 19:10:

quote:
Das idd een soort van trance subgenre met electro invloeden. Noem het electrance als je wilt

Andere platen in dit genre zijn bvb Lange Vs. Gareth Emery - Another You Another Me, Precursor - The Navigator, ...

En Gouryella dat was idd zuivere trance natuurlijk . Denk maar aan de Transa remix van Tenshi

Gouryella is inderdaad fantastisch.
Dan moet ik je gelijk geven met je echte trance.
Maar het maakt eigenlijk niet uit, iedereen zijn eigen ding.
Der zijn ook goei liekes in andere trance sub-genres.
Ik krijg het dus van die "electrance" ma iemand anders vindt da schitterend en daar heb ik respect voor.

Posted by domineesje on Mar-05-2007 19:48:

quote:
Waar staat het nieuws dat Config op zijn bek is geslagen?

waar heb je dat van?

Posted by BZRK on Mar-05-2007 21:28:

De rest van mijn filmkes:

Menno de Jong : Menno de Jong presents Myth - Sjamaan
Menno de Jong : ID - ID
Sander Van Doorn : ID - ID
Markus Schulz : Andy Moor vs Orkidea - YearZero (Markus Schulz Intro)
Markus Schulz : Bart Claessen - Playmo (1st Play)
Markus Schulz : Nic Chagall - What You Need (NC's Hard Dub)
Markus Schulz : Antidote - Freeze Me
Markus Schulz : Remo-Con - Cold Front (Bart Claessen Remix)
Markus Schulz : Dave202 - Generate The Wave (Original Mix)
Gareth Emery : Albert Vorne - Formentera What? (Gareth Emery Remix)
Bobina : Bobina feat Elles De Graaf - Lighthouse (Sean Tyas Remix)
Johan Gielen : The Thrillseekers - Synaesthesia (ID Remix)
Johan Gielen : Cygnux X - Superstring (Rank 1 Remix)

Posted by FenixStyle on Mar-05-2007 21:32:

quote:
Markus Schulz : Nic Chagall - What You Need (NC's Hard Dub)

Pff de meest gehoorde plaat van de avond, maar geen enkele keer de vocal mix ipv dub...

Posted by BZRK on Mar-05-2007 21:34:

quote:
Originally posted by FenixStyle
Pff de meest gehoorde plaat van de avond, maar geen enkele keer de vocal mix ipv dub...

Wees nog blij dat Markus de Hard Dub draaide, meestal draait hij de Progressive Mix en die heeft nog minder vocals

Posted by Bertn on Mar-05-2007 23:00:

quote:

of "we rippen Detroit Techno sounds uit '92"-trance. de electro invloeden zijn enorm ver te zoeken.

Posted by Gladius on Mar-05-2007 23:28:

quote:
Originally posted by Kodama
Ze maken een mega mooie melodie, tijdens de climax denk je "jjaaa!" en dan krijg je in eens een bass of wat het ook mag wezen wat lijkt op een digitale scheet.
Nee dank u hoor

volledig mee akkoord, dat gevoel had ik tijdens TE meermaals, echt zonde, zoveel nummers hebben een prachtige break, om vervolgens weder te keren naar de zware beat van ervoor.

quote:
Echte trance is niet meer veel te vinden vandaag de dag.

zoals Kodama het al zei, het defini�ren van 'echte' trance is nutteloos, en verschilt van mening tot mening. De laatste maanden zat ik in het buitenland en heb ik -buiten sets van crystal clouds =p- weinig nieuwe trance kunnen beluisteren, maar wat ik sinds m'n terugkeer heb beluisterd doet me wel heel positief stemmen. Zoveel goede nummers die ik tegenkom, ik kan voor mezelf toch spreken van een revival. Wanneer die in gang is gezet weet ik niet, en het kan ook best zijn dat die nummers al wat ouder zijn, iig is er voor mij genoeg 'nieuwe' trance beschikbaar die me er weer �cht van doet genieten. (en dus hopend dat op TE ook te voelen, niet dus...).
enkele voorbeelden van recent ontdekte kleppers:
- Estiva pres. Sunover - Tears Like Rain
- Santoz meets PDM - Seagulls
- Miguel Sassot - Empty (Aly and Fila Remix)
- Lee Haslam - The Future
- Airbase - One Tear Away & Medusa
- Carl B - Chasing Leaves
- Aly & Fila pres. A&F Project - Ankh (Carl B Remix)
- Adam White - Never Tell What You Think

Posted by CygnusX on Mar-06-2007 08:31:

Dat zijn inderdaad serieuze kleppers, Gladius!

Posted by Devilex on Mar-06-2007 08:42:

Tja we zeggen hier dat trance geen trance meer is maar steeds meer techtrance en pop.

Hetzelfde geld hier voor I Love Techno �, hoor je daar wel nog echte techno? Daar is het tegenwoordig ook allemaal elektro en minimal wat de klok slaat, ofwel wordt er geramd dat het niet schoon meer is. Mss dat een enkeling nog lekkere techno durft draaien maar daar blijft het ook bij.

Hetzelfe voor house, tegenwoordig ook meer en meer elektroinvloeden.

Dit noemen ze evolutie zeker? Ofwel is heel dat elektrogedoe maar een tijdelijke hype.

We'll see

Posted by TOR on Mar-06-2007 10:01:

quote:
Originally posted by mrcanon
05/03 - DJ Jean en Paul Oakenfold op de vuist

Trance Energy in de Jaarbeurs in Utrecht van afgelopen weekend was een daverend succes, maar naar het schijnt konden DJ Jean en Oakenfold het niet met elkaar vinden.

De Nederlander DJ Jean, bekend van �The Launch�, stond als headliner op de Clubstage en Oakenfold deed dat op de Mainstage. Oakey zou de muzikale stijl van onze noorderbuur �cheesy� genoemd hebben en dat pikte Jean niet. Er zouden een paar klappen gevallen zijn. Jean heeft blijkbaar een zeer kort lontje.

quote:
Originally posted by franzelare
hoorde van een normaal redelijk betrouwbare bron dat het niet paul was maar yves de ruyter..

Posted by Config on Mar-06-2007 11:08:

quote:
Originally posted by Devilex
Tja we zeggen hier dat trance geen trance meer is maar steeds meer techtrance en pop.

Ik vind dat er vooral wat meer housy en electro-invloeden zijn dan invloeden van of naar techtrance. Uplifting trance heeft het vooral van wat meer electro invloeden, terwijl progressive beiden steeds meer gaat combineren. De set die Gareth Emery op TE neerpootte getuigd daar sterk van. Een combinatie van trancy tracks die een goeie blend weten te maken tussen house, progressive & trance.. Ik vond Gareth's set de beste eigenlijk, dus tegen die evolutie heb ik niet echt bijster veel. Volgens mij zal die evolutie ook wel ervoor zorgen dat trance terug wat meer bijklank zal krijgen buiten de scene, aangezien de stijl wat meer zal aanspreken bij luisteraars die niet 'into trance' zijn. Trance moet nu ook niet te toegankelijk worden.. maar de evolutie die het imo nu aan het doormaken is zal er wel voor zorgen dat trance een groter publiek zal bereiken. Een track zomaar een genre toewijzen zoals house, progressive house, progressive trance of electro, het wordt steeds moeilijker.
In uplifting merk ik persoonlijk maar weinig verandering De meeste platen doen me gewoon niets meer, vooral het laatste jaar is uplifting er echt erbarmelijk aan toe.. veel te generic.. bah..
producers zoals aly & fila konden me vroeger bekoren met prachtige platen zoals 'the eye of horus' ofzo, maar nu blijven ze gewoon ter plaatse trappelen.. ze passen hun stijl niet aan, en die tracks lijken gemaakt te zijn in een uurtje tijd.. er lijkt gewoon niets van effort in die platen te zitten Ik vind ze achteruit trappelen buiten x jaar geleden.. en dat geldt voor nog heel wat andere producers..
Iemand als Airbase die me vroeger maar weinig deed is nu een van de 'lichtpunten'.. hij keert terug naar de pure basics van trance, gaat gewoon resoluut voor de melodie en slaagt er wel in enkele mooie platen te produceren de laatste tijd. Maar dat is niet echt genoeg voor mij.. Geef mij maar dan wat trance die naar progressive neigt.. dat genre slaagt er voor mij wel steeds meer in de positieve aspecten van meerdere genres te combineren.

Posted by Devilex on Mar-06-2007 11:44:

Zoals ik reeds vernoemde wringt die elektro zich echt bij elk genre binnen, ik hoop dat dit slechts een hype is.

Posted by mrcanon on Mar-06-2007 13:51:

quote:
Originally posted by franzelare
hoorde van een normaal redelijk betrouwbare bron dat het niet paul was maar yves de ruyter..

Mijn bron is nochtans id&t

Posted by Kodama on Mar-06-2007 18:13:

quote:
Originally posted by Devilex
Zoals ik reeds vernoemde wringt die elektro zich echt bij elk genre binnen, ik hoop dat dit slechts een hype is.

idem, ik juich elke vernieuwing in trance toe maar die electro invloeden ... dat kan ik echt nie begrijpen waarom dat "zoveel" succes heeft.
Hopelijk is het maar een tijdelijke hype en gaat het uplifting genre herleven.

Posted by Jasperovitsj on Mar-06-2007 18:17:

quote:

Menno de Jong : Menno de Jong presents Myth - Sjamaan

Lekker nummer

Posted by Config on Mar-06-2007 18:18:

oh btw: vette clips BZRK , super kwaliteit

Posted by FCB_Fanatic on Mar-06-2007 18:27:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Lekker nummer

ik vind dat nummers anders maar vrij saai en irritant