TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Tomorrowland 2008 (26&27/07/2008)
Pages (13): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 »
Juist terug. Eerst wat rustig rondgewandeld langs Loco Dice, Dr Lektroluv, Carl Cox en Dubfire. Lektroluv voor de eerste keer gezien en dat zal ook de laatste keer zijn. Wat een platte kak draait die toch
Dan maar naar den Kompakt gegaan voor Jennifer Cardini > dat was daar dik in orde!!! Dan zijn we naar de main gegaan voor Guetta! Die is nog altijd de publiekslieveling. Alles stond vol, constant de handjes in de lucht, vuur, vuurwerk, ... Mooi showke dat perfect paste bij hem; the king of tl
Daarna nog een stukje van Superpitcher en Gui Boratto gehoord en dat was daar ook een feestje. Klein en gezellig.
Het was een perfect festival en het weer zat dit jaar ook eindelijk mee. De hoogtepunten voor mij waren de bpitch en de kompakt stal. En natuurlijk guetta
Vreemd dat je Dr Lektroluv 'platte kak' vindt terwijl je Guetta wel goed vond, die is toch nog wel een paar graden erger daarin. Beiden zijn crowdpleasers en zo hoort het ook op de mainstage van zo'n festival.
Bijzonder geslaagde editie van TL in elk geval, beetje te warm vandaag en daardoor veel te tam om veel rond te lopen, daardoor heel wat dingen gemist die ik wou zien. Maar 't was goed.
leuk dagje was me dat wel ... zon , booze , trance .. feestje .
met als uitschieters IMO .. PUSH en Above & Beyond .
en dan kom je nog een oude bekende tegen als VJ in de Armada .
volgend jaar zijn we der weer . 
Zoals de traditie het elk jaar wil reed ik Boom weer voorbij en kwam ik uit in Breendonk. Het is wellicht de vreemde gedachte die me drijft dat een bezoek aan het concentratiekamp boeiender kan zijn dan naar een festival van ID&T gaan.
Niettegenstaande dit kleine euvel heb ik me, tegen alle verwachtingen in, uitstekend vermaakt de zaterdag.
De aftrap gebeurde in de bonzaitent, waar wel wat leuke (generic) opwarmers gespeeld werden door Fire & Elof, maar eigenlijk weinig interessants.
Cape Town viel me toch ook wat tegen. Als ik Cape Town op de affiche zie staan dan verwacht ik daarbij ook Pitstop of Cinema, laat staan Touch The Skies Talk To The Stars, i.p.v. enkel die nieuwe (zwakkere) platen. Ook trok het geluid toen weer op niets; alle boxen aan de linkerhelft werkten niet en het duurde anderhalf uur eer dat opgelost was.
Airwave Live was w�l een meevaller; veel leuke platen gehoord met als hoogtepunten Sky Blues 2k8 en een nieuwe versie van Innerspace.
Daarna tijd voor wat anders: Yahel in de B2B-area. Het was plezant om nog eens muziek te horen aan 140BPM; maar na een tijdje werden het ook wel wat cheesy nrs. Gelukkig kwam ik te weten dat Yahel zo ongeveer de DJ Jean of Ron Van Den Beuken van de Psysc�ne is, dus besloot ik later nog eens terug te komen.
Na het eten overal wat rondgelopen: D�hlback; Marco Remus; Andy Moor; ... Weinig om over naar huis te schrijven; al blijft het altijd lachen om even in de Ghoststyle tent rond te lopen. Er was wel slechtere muziek op TL dan bvb Marco Remus.
Verveeld door de leegte en saaiheid van de bonzaitent besloot ik terug te keren naar de B2B-area waar ik de revelatie van de avond meemaakte: Firaga draaide er een enorm goede psytrance set; die van Yahel verviel direct in het niets. Sfeer en klasse alom. Ik wil ID&T feliciteren met de uitstekende locatie en aanwezigheid van deze area. Alles op deze stage klopte eigenlijk. Meer dan 2u de kloten van je lijf gesprongen en geroepen, net als al de mensen rondom je.
Als je hiervan terugkomt mijmer je waarom gewone trance zijn energetisch karakter heeft kwijtgespeeld aan die homofiele 130BPM-hype.
Daarna even Astral Projection meegepikt en nog even gaan genieten van YDR zijn pr�sence vooraleer ik huiswaarts keerde met een tevreden gevoel; dankzij de aanwezigheid van enkele personen en de B2B-area.
Verrassing van het festival (voor wat ik gezien heb): Yves V!
Super overgangen en perfecte plaatjes, meer moet da nie zijn 
Eerst gaan kijken naar Menno De Jong: sterk setje imo. Wat recenter werk afgewisseld met het klassieker werk. Een man met passie voor zijn muziek, dat merk je aan zijn uitstraling!
Na Menno was het natuurlijk tijd voor Push! Mike was wel een kwartier te laat begonnen en veel te vroeg gestopt, maar soit, ik heb niet alles gehoord, maar wat ik gehoord heb was zijn klassieke oeuvre (The Legacy, Strange World, Universal Nation,...). Veel volk was hier toch wel voor gekomen, de tent stond aardig vol.
Hierna de beurt aan Markus: enkele stevige en lekkere nummertjes gedraaid, maar toch ben ik vertrokken naar andere oorden. Dan maar naar de Main Stage gaan chillen op de beats van Carl Cox. En die coole Carl heeft een serieuze indruk op mij gemaakt... RESPECT
Dan nog even naar "Discobar Galaxie" gaan kijken. Dat heeft exact 5 minuten geduurd... Dan naar Mr. Radio Donna "David Guetta" gaan luisteren. Een klassiek setje waar de ene hit na de andere volgt. Publiek kan dit wel appreci�ren en hij blijkbaar ook na afloop. Dan nog even ne vettigen hamburger gaan steken en Armin verwelkomen op de Main Stage. Armin draaide wel goed, maar de intiemere sfeer van in de Armada tent miste ik wel. Tegen 23u15 begon het te regenen, dus rustig afgezakt naar de bus om uiteindelijk in mijn bedje te landen.
Het was mijn eerste Myserieland, en zeker niet de laatste. De prijs ligt misschien wel wat hoog, maar wat je in de plaats krijgt is echt af: vuurwerk, compleet verzorgd Dance-dorp, een selectie van internationale djs, show elementen, eetstandjes met tafeltjes,... Het is de prijs meer dan waard.
Wat de tenten betreft, vond ik die van Versuz er wel bovenuit steken. De zaal was echt wel smaakvol ingericht! Chapeau!
Awel ik heb mij twee dagen goe geamuseerd. Spijtig dat er op zaterdag zo weinig volk in de Bonzai tent was, en dat het geluid er zo slecht klonk...
Fred: heb jij een tracklist bijgehouden? Er zitten enkele lekkere platen in je set. 
Zijn afsluiter was Xpander, waarna Fred Baker meteen begon te beuken 
Is er niemand naar Sasha geweest? En wat heeft Mike dan allemaal wel of niet gespeeld tijdens Push live? 
Ben ook twee dagen geweest en heb me het meest geamuseerd op de stages waar ik normaal nooit zou gezeten hebben want k krijg het op die festivals elk jaar opnieuw op mijn heupen van dat Carr� en Versuz volk met hun gaylooks
De Bonzaitent vond ik echt enorm saai dus ben ik andere oorden gaan opzoeken en bij Manu Kenton en Dj Rush uitgekomen, waar ik me toch nog vermaakt heb. Daarna afgesloten met een geschifte Firage en Astral Projection.
Gisteren in de Armada tent enkel Push live meegepikt en nadien bijna de hele tijd op de Q-Stage gezeten waar met The Prophet het festival al hakkend werd afgesloten.
Ben onderweg naar de Q-stage nog even gepasseerd aan Sasha maar die was redelijk saai aan het spelen naar mijn mening.
| quote: |
| Originally posted by Jasperovitsj Is er niemand naar Sasha geweest? En wat heeft Mike dan allemaal wel of niet gespeeld tijdens Push live? |
Wat mij betreft is het festival in de eerste plaats een ideaal moment om met de (oude) garde een paar pinten te pakken. Voor de muziek hoef je niet per se te komen, al waren op zaterdag de sets van Tod Terry, Airwave en Firaga zeker de moeite waard.
Deze laatste wist mij, en blijkbaar vele anderen, te verrassen met vingervlugge en vinnige psytrance. De eerste trance generatie - die ondertussen Armin-gewijs op haar honger blijft zitten - blijkt nood te hebben aan dergelijke muziek. Zelfs Jurgen Leyers stond aangenaam mee te genieten. De locatie van dat psy-trance-platform was ook uitstekend gecast. Een beetje afgelegen, tussen gras dat in 7 jaar niet is afgereden en een vuile veranda. Goed gedaan.
Iets later was er nog een loeiharde doch zeer goed te pruimen Rush om af te sluiten. Want Yves De Ruyter bewees tegelijkertijd en eens te meer dat hij de koning is van de retro, en de gevallen prins van de hedendaagse electronische muziek.
Op zondag was het een beetje verloren lopen tussen de verschillende podia. De vermoeidheid speelde ook parten. Dominik Eulberg krijgt in elk geval de prijs voor de meest experimentele platen. Mijn oor.
Het deed deugd om Mike nog eens te horen. Stange World, The Legacy, en volgens mij zelfs de Liquid Overdose remix van First Rebirth zijn gepasseerd. Ook de nieuwe Trance - it's a bit proggy, but has a good vibe - Indicator is schijnbaar voorbij gekomen.
We zijn ook nog onverwacht lang blijven hangen bij Above & Beyond. De vele handjes in de lucht waren kostelijk vermaak en de zoveelste Maes van het weekend zorgde ervoor dat de muziek best nog te apprecieren viel. Slechter dan Markus Schulz kon het eigenlijk ook niet. Dat is hun geluk geweest.
Verder waren de drankprijzen weer om uit te zuigen. Gelukkig gaf een dynamische deerne achter de kassa me zondagavond nog te veel tickets voor het geld dat ik haar had gegeven. Waarschijnlijk had ze medelijden met de ondertussen leeggeroofde festivalganger, en wilde ze zo op haar eigen manier de revolutie inluiden van binnenuit.
Conclusie: Maten, makkers, Maes. Deze drievuldigheid bleek meer dan voldoende om er wederom een aangenaam weekend van te maken.
opnieuw een geslaagde editie, en terecht blijft de opkomst elk jaar stijgen!
Mooi afgesloten van Armin ook, die toch 80% van het Belgische publiek wist te behouden na Guetta door er redelijk goed op in te spelen. Met Strange World ook een zalig einde. Ondanks het wegvallen van het geluid, bleef de sfeer er toch goed in. Die zat er ook in bij Above & Beyond (die Paavo is wel een janet) en Push (veel te kort), Menno was hard en goed, Fred Baker eveneens. Een aantal plus- en minpunten op een rij:
Organisatie:
++ zeer vlotte pendelbus
++ zuivere sound op bijna alle stages
++ decor en aankleding, lasershow, vuurwerk, led-wall in Armada-tent
- te weinig douches en kraantjes op de camping
- slechte sound in Bonza�-tent
- laat liefst de bewegwijzering in de omliggende straten staan tot iedereen naar huis is of de camping verlaten heeft... 
DJ's:
+++ Yahel, Above & Beyond, Push
++ Gareth Emery, Armin Van Buuren, Menno De Jong, Fred Baker
+ Ida Engberg (schoon meiske
), Andy Moor, Miikha Kuisma, Cape Town, Elof
- Yves De Ruyter
Met een speciale vermelding voor:
Arnej - The Ones That Get Away 
Arnej - They Always Come Back
Yahel & Eyal Barkan - Voyage
Coldplay - Viva La Vida [Mike Koglin Remix]
Armin Van Buuren - Fine Without You [Sied Van Riel Remix]
ik vond het weer een heel geslaagd weekend.
geluid in bonzai tent vond ik wel verschrikkelijk, daarom ben ik ipv Airwave naar Yahel gegaan, die weer heel goed was (op zijn manier)
Gareth Emery zen set vond ik ook nog redelijk goed
voor de rest niet veel speciaals die zaterdag
zondag begonnen bij fred nova, goeie set nog, daarna direct Fred Baker in zijn gekende stijl, lekker!
menno vond ik dan weer saai na 20min, wat rondgelopen dan..
misschien ligt het aan mij, maar vanaf Push vond ik het geluid in de armada tent niet meer zo goed.. mss moet ik toch es oordopjes kopen... Schulz maar beetje gezien, redelik saai, en A&B was ik ook al direct beu.. dan maar wat op de Main naar het Guetta-fenomeen gaan kijken, was weer grappig. (Lektroluv is btw echt belachelijk, en mixen kon ie blijkbaar ook niet goed met zijn telefoon)
Armin zen set vond ik wel nog goed, kende niet veel platen, maar er was wel veel ambiance, daar viel het ook op hoe goed het geluid op de mainstage wel was (en zeker in vergelijking met andere tenten..)
achteraf gezien een super weekend, met de spijtige vaststelling dat de trance dj's (menno, markus, a&b) me ieder jaar weer minder interesseren..
Heeft er iemand trouwens op zondag die mini-stage in dat tunneltje bezocht, naast het pad onder de Kompakt stage? Waanzinnig gewoon. 
toen ik weg ging werd daar Pjanoo gedraaid met paar 100 man daarrond geperst, massas ambiance, maar was dan ook enige 'stage' waar er nog geluid uit kwam 
| quote: |
| Originally posted by Jasperovitsj Is er niemand naar Sasha geweest? En wat heeft Mike dan allemaal wel of niet gespeeld tijdens Push live? |
Zat dit jaar in Spanje..
Staan er ergens sets?
Ondertussen ook terug thuis van een leuk weekendje TL. Ik heb mij goed geamuseerd, maar het had beter kunnen zijn had ik hier en daar eens voor een andere stage gekozen. Risico's van het vak zeker
Zaterdag
Goed op tijd vertrokken en ook gearriveerd om dan na veel draag en sleurwerk aan de campingingang aan te komen
. Hier verdient ID&T al onmiddellijk een pluim: veel beter georganiseerd dan vorig jaar waardoor we heel wat vlugger binnen waren ... 10u was het op dat moment. Nadat onze tent was opgezet zijn we rond 13u dan richting bus en festivalterrein getrokken.
Aangekomen aan het festivalterrein hebben we eerst het terrein een beetje geinspecteerd. Ook hier een pluim voor ID&T voor oa het gratis maken vd toiletten.
Daarna naar de Bonzai tent getrokken en het viel vlug op dat het er niet echt druk was. Dat zou jammer genoeg ook een groot deel van de dag zo blijven. Ik heb er in ieder geval van een leuke openingsset genoten van DJ Fire. "Taste Of Summer" was een leuke afsluiter daar. Ook daarna ging Elof goed van start met ... trance!!! Ik had het niet echt verwacht eerlijk gezegd. Cape Town nam het daarna over en startte met Albatros en speelde daarna nog een hele hoop andere eigen platen. Ik vond het zeer aangenaam, maar zoals Luc al aangaf was het wel jammer dat er niet voor een aantal oudere tracks werd gekozen.
Dan heeft Airwave het alleen overgenomen en die heeft mijn verwachtingen volldig ingelost. Veel van zn nieuwe tracks gedraaid in combinatie met een aantal leuke live perfmances. Hoogtepunt van zn set ... INNERSPACE !!!!
Eindelijk heb ik deze eens live kunnen horen
Na Airwave er dan uiteindelijk voor gekozen om naar de B2B te gaan ... net zoals vorig ging het er ook nu weer enorm energiek aan toe. Wel vond ik de locatie vorig jaar leuker. We hebben er nog het einde van Yahel en het begin van GMS meegepikt. Daarna iets gaan eten en teruggekeerd naar de Bonzai voor Andy Moor en Gareth Emery. Dat werd uiteindelijk een teleurstelling. Beide sets waren niet slecht maar ze ontbraken energie en afwisseling naar mijn mening. Ze konden mij niet de hele tijd boeien. Ik ben dan ook voor het einde van Gareth Emery zn set terugegaan naar de B2B om daar de eerste dag af te sluiten met Astral Projection ... GEWELDIGE SET!!!! 
Enige platen die ik heb herkend waren Open Society en Amen, maar ze hebben vast en zeker nog meer eigen materiaal gedraaid. Enorm genoten daar ... Uiteindelijk moet ik precies wel spijt hebben dat ik Firaga heb gemist, zeker met de mindere sets van Andy Moor en Gareth Emery in het achterhoofd en het feit dat hij mij vorig jaar ook al enorm kon boeien ... het zal voor binnekort zijn in Hasselt
Na de set van Astral Projection teruggekeerd naar de camping en daar nog tot na 4u fun gehad om dan toch nog een vier uurkes geslapen te hebben.
Zondag
Vroeg uit de veren dus en het was al onmiddellijk duidelijk dat het een zware dag ging worden: vermoeid, spierpijn, pijn aan mn voeten
. Tijdig vertrokken en eenmaal aangekomen de set van Frd Nova meegepikt. Leuke set!!! Daarna Fred Baker, en ook hij speelde zeer goed. Het einde van zn set vond ik wel iets minder. Menno kon mij daarna niet echt boeien, ik heb hem al beter sets weten spelen. Tussen die drie sets door ook hele delen meegepikt van buiten de tent: wat gegeten en gedronken, in de zon gerelaxed, van het uitzicht genoten
.
Het einde van Menno zn set heb ik wel nog meegepikt binnen in afwachting van Push live. Daar bleek alvast �norm veel volk voor zijn gekomen, de tent zat echt goed gevuld op dat moment. Ik heb alvast met volle teugen van de performance genoten. Hieronder nog hetgeen ik van zn set weet (mogelijk ontbreken ��n � twee platen):
Push - The Legacy
Push - Strange worlds
Push - Into My Sound Of Music
Jones & Stephenson - The First Rebirth (Liquid Overdose Remix)
Push - Universal Nation
Na Push ben ik dan vertrokken richting main stage, ik had niet zo'n zin in Markus. Aan de main dan een leuk plaatstje gezocht op de heuvel om te relaxen en genoten van Dr. Electroluv en Carl Cox. Niet memorabel, maar leuk. Voor A&B nog de tijd genoten om te eten om dan een degelijke set te zien van hen. Afsluiten deden we uiteindelijk aan de main voor AvB. Mij kon hij niet echt boeien. Met Strange World wel een leuke afsluiter gehoord.
Opvallend: HEEL veel Airwave platen gehoord. Airwave speelde zelf natuurlijk een heleboel eigen platen maar daarnaast ook nog een heleboel andere dj's zn platen horen draaien (Menno en A&B draaiden er twee, Markus heb iker ook zeker ��n horen draaien op het einde van zijn set).
Conclusie: een geslaagde editie die zelfs n�g beter had kunnen zijn mits een betere keuze van DJ's van mijzelf. Het weer zat �norm goed mee, goede organisatie van ID&T, veel schoon volk
... Volgend jaar ben ik normaal weer van de partij.
DJ's:
+++ Astral Projection, Airwave, Push Live, Cape Town
++ DJ Fire, DJ Elof, Fred Baker, A&B, Yahel, GMS, Fred Nova
+ Menno De Jong, AvB, Andy Moor, Gareth Emery
geen echt slechte sets gehoord dus, gewoon een aantal mindere 
Astral Projection heeft ook nog een lange versie van Mahadeva gebracht, prachtige break trouwens die daar in zat, was echt subliem.

heh, push - strange world op stubru, dat we dat nog mogen meemaken
Push - The Legacy
Yahel & Eyal Barkan - Voyage
Fred Baker vs Nyram - Confirmation
Tiesto - 10 Seconds Before Sunrise (First State Remix)
Geluid is wel redelijk kut ...
Sasha draaide in Nederland op Rockit ook al de sterren van de hemel... blij dat ie zo te horen de dag erna, op Tomorrowland, het hoge niveau heeft kunnen doorzetten
wtf, is dien Voyage wel de originele versie? wa komt dien verschrikkelijken beat daar ineens tussen doen? =<
Jaja 't was de originele versie, denk dat het aan zijn toestel ligt
Lijkt wel een jump-versie