TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- TA fest?
Pages (12): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 »
| quote: |
| Originally posted by dbl mjo, men det e ju bara det att alla vill ha den i n'rheten av d�r dem bor vilket kommer att sluta i att den kommer vara i sthlm f�r det e la d�r dem flesta bor vilket kommer att leda till att m�nga som inte bor i sthlm inte kommer att komma s� det blir inte s� m�nga p� festen. jag hade g�rna �kt till sthlm f�r att tr�ffa alla och festa, men det e bara det att det kostar en hel del att �ka ToR o sen ska man k�ka n�tt o dricka och s�... bo n�nstans e la s�kert inget problem, men kostar fortfarande massa pengar :/ |
Inenting �r om�jligt !!
Mister Mellow Pleasure har jobbat c:a 3�r inom krogen i sthlm vilket ger en del kontakter. Kanske jag skulle kunn hj�lpa till med detta. Lokal �r inte helt sv�rt inte heller musik utrustning ( kontakter p� Luftgitarr & Fantastiska n�jen) S� varf�r inte *ler* var l�nge sen man skaka benen Fett m� jag s�ga. Till detta kommer ox� en ekonomisk aspekt, hur ska man finansiera kalset ? Intr�de d� f�rskott verkar os�kert om man fixar privat ska det k�pas in lite f�rfriskningar detta �r inte billigt minsann. Ja bolla idee�r s� ska jag h�ra mig f�r lite bland v�nner och kontakter. Troligen b�r det ju finnas ngn bra DJ eller kanske till och med kanske just DU kan spela. I�m ON !!
Re: Inenting �r om�jligt !!
| Originally posted by mellow pleasure Mister Mellow Pleasure har jobbat c:a 3�r inom krogen i sthlm vilket ger en del kontakter. Kanske jag skulle kunn hj�lpa till med detta. Lokal �r inte helt sv�rt inte heller musik utrustning ( kontakter p� Luftgitarr & Fantastiska n�jen) S� varf�r inte *ler* var l�nge sen man skaka benen Fett m� jag s�ga. Till detta kommer ox� en ekonomisk aspekt, hur ska man finansiera kalset ? Intr�de d� f�rskott verkar os�kert om man fixar privat ska det k�pas in lite f�rfriskningar detta �r inte billigt minsann. Ja bolla idee�r s� ska jag h�ra mig f�r lite bland v�nner och kontakter. Troligen b�r det ju finnas ngn bra DJ eller kanske till och med kanske just DU kan spela. I�m ON !! |
Det ekonomiska !?!
huruvida man kan s�ga att jag u�nte har r�d att fara p� en s� cool fest som en TA fest l�ter t�mligen l�jligt! Stopp l�s mera !!!
Det �r ju s� h�r att man kanske inte har r�d att �ta eller k�pa kl�'der men cigg, �l, sprit har man ju alltid pengar till ! Varf�r inte g�ra s� att man skiter i att festa ett par helger s� l�gger man dom pengarna p� en resa till Ta festen. L�ter logiskt va ??! F�r s� funkar jag i allafall att hur fattig man �n �r s� kan man r�ka och tanka bilen och kr�ka. Ryck upp er alla clubbers s� drar vi ihop en fest till sommaren. Jag kan kolla lite saker om intresset finns !!??
Re: Det ekonomiska !?!
| Originally posted by mellow pleasure huruvida man kan s�ga att jag u�nte har r�d att fara p� en s� cool fest som en TA fest l�ter t�mligen l�jligt! Stopp l�s mera !!! Det �r ju s� h�r att man kanske inte har r�d att �ta eller k�pa kl�'der men cigg, �l, sprit har man ju alltid pengar till ! Varf�r inte g�ra s� att man skiter i att festa ett par helger s� l�gger man dom pengarna p� en resa till Ta festen. L�ter logiskt va ??! F�r s� funkar jag i allafall att hur fattig man �n �r s� kan man r�ka och tanka bilen och kr�ka. Ryck upp er alla clubbers s� drar vi ihop en fest till sommaren. Jag kan kolla lite saker om intresset finns !!?? |

Sorry !
Ville inte v�cka p� ngt s�tt anst�t ! Jag ville mest p�peka att ska man g�ra ( som privat person) en s�dan h�r grej s� f�r man hoppas att folk d�r ute prioriterarar s� man inte st�r d�r med arslet i gruset och skulder �ver �ronen. Sen fattar jag att det inte alltid �r l�tt detta med pengar. Jag studerar just nu s� jag har min besk�rda del av kass ekonomi. Men som sagt n�r intresset �r stort nog s� �r det bara att sl� till.
Jag skulle ju helt klart prioritera TA-fest framf�r massa sm� fester och events. (OK, inte om Sensation kom till Sverige men det skulle ju inte vara ett litet event.)
Men b�rja spara folket! F�r jag vill festa 
ass� egentligen �r det ganksa klart �ver var man ska ha festen, den person som b�de kan fixa utrustning o bra lokal n�ra varran kommer ju f� best�mma platsen, det �r inte s� att n�gon kille fr�n sk�ne ska asa utrustningen till sthlm eller s�... dock s� m�ste denna personen ha budget till det hela ocks�....annars kommer det inte att funka alls....
| Originally posted by Mario_GX ass� egentligen �r det ganksa klart �ver var man ska ha festen, den person som b�de kan fixa utrustning o bra lokal n�ra varran kommer ju f� best�mma platsen, det �r inte s� att n�gon kille fr�n sk�ne ska asa utrustningen till sthlm eller s�... dock s� m�ste denna personen ha budget till det hela ocks�....annars kommer det inte att funka alls.... |
| Originally posted by reveal inte sant, h�r i lund kunde eXton fixa en hel fest, inkl lokal, utrustning och dj, men ingen vill komma avst�nd spelar stor roll |
| Originally posted by reveal inte sant, h�r i lund kunde eXton fixa en hel fest, inkl lokal, utrustning och dj, men ingen vill komma avst�nd spelar stor roll |
de flesta p� svenska TA bor i stockholm, och jag tror inte att m�nga av dem �r sugna p� att �ka 60 mil f�r att festa en kv�ll
| Originally posted by reveal de flesta p� svenska TA bor i stockholm, och jag tror inte att m�nga av dem �r sugna p� att �ka 60 mil f�r att festa en kv�ll |
| Originally posted by reveal de flesta p� svenska TA bor i stockholm, och jag tror inte att m�nga av dem �r sugna p� att �ka 60 mil f�r att festa en kv�ll |
visst kan man ha det i sthlm, men t�nk p� att de mesta av folket inte kommer fr�n TA utan folk som s�tt flyers IRL/n�tet eller f�tt reda p� det genom v�nner, skulle jag gissa s� skulle s�kert inte festen best� mer �n 10-20% av TA folket om jag ska vara �rlig.
orkar inte l�sa igenom hela tr�den nu men blir det n�n fest? jag e p� is�fall, kan ta me n�ra polare kanske
Ja tyv�rr s� m�ste jag i s� fall be om lite hj�lp
d� jag numera bor i �stersund s� kan ngn p� det lokala planet vara bra att ha till hj�lp med det praktiska. S� �r det ngn som k�nner sig manad s� skicka ett mail.
Re: Ja tyv�rr s� m�ste jag i s� fall be om lite hj�lp
| Originally posted by mellow pleasure d� jag numera bor i �stersund s� kan ngn p� det lokala planet vara bra att ha till hj�lp med det praktiska. S� �r det ngn som k�nner sig manad s� skicka ett mail. |
�ker inte ut n�gonstans ute p� landet d�r jag inte vet om ja f�r sovplats n�gonstans
hehe
Now we talking !!
Ja d� �r det v�lan bara att b�rja planera!! Det b�sta vore v�l att ta i tu med saken efter jul och alla helger och sikta p� en fest till v�ren. D� har man ju �ven tid p� sig att skrapa ihop lite pengar. S� jag ska ta itu med lokalbiten s� snart jag f�r ett humm om antal bes�kare. Groove is in your soul.
Re: Now we talking !!
| Originally posted by mellow pleasure Ja d� �r det v�lan bara att b�rja planera!! Det b�sta vore v�l att ta i tu med saken efter jul och alla helger och sikta p� en fest till v�ren. D� har man ju �ven tid p� sig att skrapa ihop lite pengar. S� jag ska ta itu med lokalbiten s� snart jag f�r ett humm om antal bes�kare. Groove is in your soul. |
om de inte g�r n�got f�r dig s� skulle jag vilja b�rja brainstorma ide�r till festen, skriv g�rna mail till mig om vad f�r utrustning du kan fixa...
Re: Re: Now we talking !!
| Originally posted by Mario_GX okee, du sa att du kunde fixa lite ljud o ljus fr�n d�r du bodde, eller i omr�det om de inte g�r n�got f�r dig s� skulle jag vilja b�rja brainstorma ide�r till festen, skriv g�rna mail till mig om vad f�r utrustning du kan fixa... |
ojd� h�r planeras det fest f�r fullt

ok grabbar, jag har inte h�ngt med riktigt, vart blir festen om det nu blir av?
| Originally posted by swe_Trancer ok grabbar, jag har inte h�ngt med riktigt, vart blir festen om det nu blir av? |
| Originally posted by SteveTranz4ever Mest logiska vore Sthlm eftersom det bor flest SWETAs h�r |
j�vla m�g, hade skrivit en bibel precis n�stan och sen flippade det n�r jag skulle skicka det. orkar inte skriva om allt s� jag tar det snabbt o enkelt. en fest tar tid att fixa, tro mig. en normalstor fest eller st�rre fest som antagligen vi ska ha s� kr�vs massa tillst�d till saker o ting ang�ende festen. vi m�ste komma fram till hur intr�det ska betalas, vilken tid festen ska vara (viktigt), ska d�r serveras n�gon s� m�ste man ha tillst�nd till det ocks�. massa tillst�nd �verallt, och eftersom kommunalgubbarna inte �r s� sammanbetsvilliga n�r det g�ller trance arrangemang s� m�ste detta fixas i god tid. men innan vi kan s�ka tillst�nd m�ste vi ha klart f�r oss hur festen ska vara. dom kommer aldrig g� med p� ifall vi kommer intrampandes o s�ger "vi s�ker tillst�nd till en fest vi ska ha".
hehe, s� om festen ska vara till v�ren/sommaren s� m�ste de mesta fixas innan januari/februari. har ni id�er om hur festen ska l�ggas upp s� �r det bara att s�ga till. gl�mde s�ga att vi f�r ha n�gon eller n�gra som har ansavet f�r festen. som har hand om alla tr�dar. jag st�ller g�rna upp men jag kommer att arbeta p� detta sj�lv, ju fler vi �r desstu smidigare kommer det att bli.
ni kan adda mig p� MSN "[email protected]"
//dj M