TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Hjälptråden
Pages (47): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 »

Posted by Aendy on Jul-29-2003 17:13:

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Asså, när jag har den första framen markera och ska spara (Arkiv->Spara Optimerade som...), så går det hur bra som helst..
Låter konstigt detta...

Tack för hjälpen mannen. Löste sig... mitt Indie-bildvisarprogram som drygade sig. Tackar.

Posted by reveal on Jul-29-2003 18:23:

quote:
Originally posted by Aendy
Tack för hjälpen mannen. Löste sig... mitt Indie-bildvisarprogram som drygade sig. Tackar.

hahahah indie, så jävla bra uttryck

för er som inte vet: indie = allt som är dåligt

Posted by Glorie on Jul-30-2003 11:04:

quote:
Originally posted by reveal

för er som inte vet: indie = allt som är dåligt

ehhhhh.... hmmmmm?? Internt elle?

Posted by reveal on Jul-30-2003 11:05:

quote:
Originally posted by Glorie
ehhhhh.... hmmmmm?? Internt elle?

internt, med hopp om att det ska bli globalt känt

Posted by Rikard on Jul-30-2003 15:41:

använder jag själv när jag umgås med min indie-poppar-kompis hehehe han är nog lite trött på det nu kanske

Posted by Aendy on Aug-02-2003 07:50:

Oki... se om jag kan bli tydlig nog.

Vad ska jag göra för att i största möjliga mån minska risken för att en bränd CD-skiva ska bli hoppig och ostabil? Ska bränna ned ett "mätinstrument" på skiva och det krävs att den inte hackar eller beter sig dumt på något annat vis. Jag antar första steget är att köpa en CD-R-skiva av högre kvalitet men är där andra saker jag kan göra? T.ex. inställningar i Nero eller brännhastighet m.m.

Posted by reveal on Aug-02-2003 11:31:

det viktigaste är att ta väl hand om skivan, ha den i ett fodral etc

i allmänhet blir en bränning "säkrare" om man bränner vid lägre hastigheter

Posted by Aendy on Aug-08-2003 10:00:

Min dator gillar tydligen inte FTP. När jag uppar har jag i genomsnitt en hastighet runt 60-70 men när jag laddar hem får jag en hastighet på typ 2, varför, likadant med alla FTP-prog som jag testat. Någon som har en lösning?

Posted by St_Andrew on Aug-08-2003 10:23:

quote:
Min dator gillar tydligen inte FTP. När jag uppar har jag i genomsnitt en hastighet runt 60-70 men när jag laddar hem får jag en hastighet på typ 2, varför, likadant med alla FTP-prog som jag testat. Någon som har en lösning?

Kankse att ditt bredband kan ladda hem snabbare än vad det kan ladda upp, många ISPs har så... Gäller det bara ftp verkar det skummt... kanske du har nån brandvägg ivägen?

Posted by reveal on Aug-08-2003 13:17:

quote:
Originally posted by St_Andrew
Kankse att ditt bredband kan ladda hem snabbare än vad det kan ladda upp, många ISPs har så...

hans fel var ju omvänt

är det mot samma ftp-server du testar? en server kan var inställd så att den är snål med att låta folk ladda hem, men girig då det gäller andra hållet, dvs låta folk skicka med maximal hastighet

Posted by St_Andrew on Aug-08-2003 13:33:

quote:
hans fel var ju omvänt

Wooops ibland e det bra om man läser ordentligt.....

Posted by Aendy on Aug-08-2003 15:17:

quote:
det mot samma ftp-server du testar? en server kan var inställd så att den är snål med att låta folk ladda hem, men girig då det gäller andra hållet, dvs låta folk skicka med maximal hastighet

Det är så på alla servrar.

Posted by GyLLe on Aug-08-2003 23:27:

ehhh har ett problem...

vil göra ett screenshot på en video.. men när jag har tryckt på Prt Sc knappen å har klistrat in det i Photoshop så blir de fuck.. allt utom film rutan är bra.. men film rutan blir helt svart... å jag kan inte använda PowerDVD att göra screenshootet för de fuckar för mej när jag speler "vanliga" AVI å MPG filer kan bara spela upp BIN/CUE filmer... men har ni nå tips???
//
GyLLe

Posted by St_Andrew on Aug-08-2003 23:38:

Du kan ju testa o ta alt-print screen så tar den bara den aktiva rutan, om inte det funkar kanske det e att den krypterar videon...

Posted by GyLLe on Aug-08-2003 23:44:

nopp bara svart..

vadå krypterar???

Posted by St_Andrew on Aug-09-2003 00:47:

Att programmet krypterar filmbilden så man inte ska kunna ta bilder ifrån upphovsskyddat matrial, låter lite långtsökt men det skulle inte förvåna mig, dom gör ju vad som helst nuförtiden...

Posted by GyLLe on Aug-09-2003 15:44:

ok... d är bara en musik video jag ska ta en bild ifrån .. men men.. ingen annan som har nått förslag???

Posted by AC. on Aug-10-2003 01:19:

Another day at the office

Dokumentären om DJ Tiesto...

Tänkte bränna ut den och se på DVD-spelaren, Sagt och gjort. Nu förefallar det sig såpass olyckligt att jag får ett kasst ljud. Det liksom hackar så som när man skriker i en mikrofon och ljud slår över så att säga. Det blir lite knastrigt och detta märks framför allt när det spelas musik.

Tillväga gångs sättet jag använde var att öppna bin-filen med deamon-tools på en spökpartition och bränna det som en backup med creator

Någon som har någon ide vad som är fel? Eller helt enkelt kan upplysa min vardag med hur man använder sig av cue när man bränner med creator?

Posted by GyLLe on Aug-10-2003 20:35:

vet inte hur man bränner med creator .. men d är jätte lätt med nero!!! testa det!!!

Posted by St_Andrew on Aug-11-2003 00:09:

Nån som e haj på linux här?

Posted by Smekbar on Aug-11-2003 02:27:

quote:

humm.. nu e det iofs jävligt länge sen men jag har haft liknande problem... fick tips om att ändra inställningar i ftpprogrammet, från Aktiv FTP (tror jag det hette) till inaktiv FTP eller nått sånt (kan också va på andra hållet). Har nått att göra med hur man requestar informationen från servern... du kan ju leta runt efter nått sånt i ditt ftpprogram... jag kan va väldigt fel ute, men jag har för mig att det var nått sånt..

Posted by Aendy on Aug-11-2003 18:59:

Ett bra program att bränna egna DVD/VCD-skivor med. Dvs med egna menyer, bildshower m.m. Jag har Sonic MyDVD men det hänger sig hela tiden när jag ska bränna. Är mest intresserad av att kunna göra VCD (eftersom jag saknar DVD-brännare)

Posted by Aendy on Aug-11-2003 19:00:

quote:
Originally posted by Smekbar
humm.. nu e det iofs jävligt länge sen men jag har haft liknande problem... fick tips om att ändra inställningar i ftpprogrammet, från Aktiv FTP (tror jag det hette) till inaktiv FTP eller nått sånt (kan också va på andra hållet). Har nått att göra med hur man requestar informationen från servern... du kan ju leta runt efter nått sånt i ditt ftpprogram... jag kan va väldigt fel ute, men jag har för mig att det var nått sånt..

Passive mode... det är redan fibblat med och hjälpte tyvärr inte... tack ändå.

Posted by x-dream on Aug-11-2003 19:27:

Är det någon som har någon anning om vad detta kan vara för probs eller?

Blir tokig snart allså...Detta har hänt 4 gånger nu under 1 timme..

Edit: Syns mycket dåligt på bilden...

Windows måste startas om eftersom tjänsten remote procedure call (RPC) avslutades oväntat....Sen startas datorn om räknar ner från 60 sek...

Blir tokig allså

Posted by cviper on Aug-13-2003 19:14:

quote:
Originally posted by x-dream
Är det någon som har någon anning om vad detta kan vara för probs eller?

1. Kolla om det finns en process som heter "msblast.exe" (cntrl-alt-delete etc etc)
2. Om ja, stäng av programmet, gå in på regedit och ta bort key:n som innehåller "msblast.exe" i "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run"
3. Ladda ner senaste WinXP updaten (fixar denna bug).

Lite mer info finns även här (Symantec).

Hoppas detta hjälper.

Pages (47): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 »