TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Games!
Pages (18): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 »

Posted by ScuL on Nov-30-2004 18:11:

quote:
Originally posted by GyLLe
Edit: Har du alla grafikkorts siffrorna i huvet???

klart.. det �r inte s� sv�rt.
jag kan n�mna typ alla fr�n Gf1 till Gf6 om jag vill

Posted by cviper on Nov-30-2004 21:33:

quote:
Originally posted by Hauken
Sen finns det MX korten ocks�, MX440.

Om jag minns r�tt, s� saknar MX korten st�d f�r pixelprograms, vilket g�r dessa mer eller mindre v�rdel�sa (eller som n�n p� opengl.org sa, �verklockade GF2r).

quote:
Originally posted by ScuL
klart.. det �r inte s� sv�rt.
jag kan n�mna typ alla fr�n Gf1 till Gf6 om jag vill

Meh, det �r ju typ bara ta ett valfritt j�mt nummer och l�gga tv� nollor efter

Posted by Hauken on Nov-30-2004 23:06:

quote:
Originally posted by cviper
Om jag minns r�tt, s� saknar MX korten st�d f�r pixelprograms, vilket g�r dessa mer eller mindre v�rdel�sa (eller som n�n p� opengl.org sa, �verklockade GF2r).

Meh, det �r ju typ bara ta ett valfritt j�mt nummer och l�gga tv� nollor efter

MX �r deras low-end serie och h�ller ingen n�mnv�rd prestanda, nej. Men alla har inte behov av s�danna kort. TV-out t ex �r exakt samma som p� de dyrare korten. Duger till film mm mm.. Folk som spelar k�per inte ur MX serien direkt (Inte TI eller FX heller f�r den delen d� dom �r ganska ut daterade nu..).

Det finns ganska m�nga valfria j�mna nummer FX5950 t ex, tv� nollor?

Det finns inte s�rskilt mycket kort p� marknaden s� att kunna dom i huvet �r ingen st�rre bedrift...

Posted by SteveTranz4ever on Dec-05-2004 12:44:

N�n som har NFS Underground 2 ? Jag vill k�ra mot n�n men jag vet inte om de g�r att k�ra fler om man har crackad version, annars e de v�l bara att skriva in ip p� sin motst�ndare typ... jag e noob (som de s� fint heter p� datan�rdsspr�k) vad g�ller n�tverk � skit...

Posted by ScuL on Dec-05-2004 13:15:

n00b skriver man ju med 0 ist�llet f�r o

Posted by jofawe on Dec-05-2004 14:35:

steve:
jag har NFS UG2 ... och det funkar inte n�r man har crackat � k�ra �ver n�tet.

D�remot uppt�ckte jag att PvD �r med i Soundtracket

Posted by Kongo_kim on Dec-06-2004 13:36:

N�n som lirat WWE Raw vs Smackdown??

Jag �lskar wrestling och undrar om det �r bra.

Posted by Laszlo on Dec-06-2004 13:40:

L�s h�r nu, sm� barn:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=351612

Posted by Endre on Dec-06-2004 14:05:

quote:
Originally posted by Laszlo
L�s h�r nu, sm� barn:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=351612

Hmm,.. det har med sj�lvdisciplin att g�ra. Spel-junkies finns �verallt, vissa �r svagare �n andra n�r det g�ller att sluta. Jag spelar f�rbannat mycket sj�lv, men jag har �nd� en gr�ns, och jag kan s�tta stop f�r mig sj�lv. Fast, hur ofta erk�nner riktiga missbrukare att dom �r missbrukare? Den h�r damen som f�r�lder m�ste ta mer ansvar f�r sitt barn och bli h�rdare, s�tta gr�nser. Man kan inte l�ta ett barn g�ra vad dem vill. Visst, det g�r ut �ver skolan, men som grabben s�ger, han har sv�rt f�r matte �nd�. Vissa tycker det �r roligt att spela, vissa tycker plugg �r skoj, andra tycker festa �r roande. S� jag h�ller inte med henne helt men hon har r�tt till en viss del, det �r ett problem men inte lika stort som spel med pengar inblandat.

Posted by Vizay on Dec-06-2004 15:01:

visst �r det ett problem att vissa barn spelar f�r mycket men jag tycker det �r otroligt larvigt att bl�sa upp det till de dimensionerna som man f�rs�ker g�ra i den h�r artikeln (k�nns som det �r en typisk "nu ska vi s�tta ig�ng en v�ga v�gra era barn spel"-kampanj typ )

man m�ste inse att det finns beroende �verallt.
Det finns sexberoende, r�kberoende, alkoholberoende, spelberoende, datorspelsberoende, matberoende, drogberoende, tvberoende, tr�ningsberoende (a.k.a. tr�ningsnarkomani), porrberoende osv osv osv. (kan h�lla p� i evighet k�nns det som)

man f�r helt enkelt se till att bek�mpa det som man bek�mpar alla andra beroenden. I detta fallet k�nns det n�stan �nnu enklare eftersom f�r�ldrarna faktiskt kan s�ga �t sina barn vad dom f�r och inte f�r g�ra. Det m�ste ju �nd� vara l�ngt mycket enklare att begr�nsa tiden framf�r datorn �n att hindra sin unge fr�n att f� tag p� sprit eller cigaretter. Det �r helt enkelt f�r�ldrarnas ansvar att se till sitt barns b�sta.

Posted by Laszlo on Dec-06-2004 15:09:

Sj�lvklart har ni r�tt mina v�nner. Jag ville bara j�vlas med er lite grand Har ett polare som sitter med WoW praktisk taget under all sin ledia tid, �ven om de flesta av de klarar av att h�lla det p� en s�dan niv� s� att studierna inte blir lidande...i alla fall allt f�r mycket

Posted by Endre on Dec-06-2004 15:18:

quote:
Originally posted by Laszlo
Sj�lvklart har ni r�tt mina v�nner. Jag ville bara j�vlas med er lite grand Har ett polare som sitter med WoW praktisk taget under all sin ledia tid, �ven om de flesta av de klarar av att h�lla det p� en s�dan niv� s� att studierna inte blir lidande...i alla fall allt f�r mycket

Jag kan f�rst� honom n�r det g�ller WoW eftersom man m�ste betala en summa pengar varje m�nad. Tacka vet jag "Guild Wars" som �r precis samma stuk fast gratis, �nda kostnaden �r sj�lva spelet. Det �r ju ett g�ng fr�n WoW som gjort spelet, eller g�r, sl�pps i februari eller n�t.

Posted by Vizay on Dec-06-2004 17:36:

wow �r fan n�got ut�ver det vanliga, sjukt addictive har dom lyckats f� det

Posted by Pjox on Dec-06-2004 18:03:

Jag undrar vad som skulle h�nda om man l�ste s� mycket som vissa spelar TV/Dator spel. Om man d� ocks� skulle b�rja m� d�ligt.

Det �r l�skigt hur man kan fastna i ett spel och inte ha n�n aning om hur tiden bara g�r.
Det �r ocks� lite l�skigt n�r man ser n�n annan tokfastna s�d�r.
Men jag tycker det �r lite v�l mycket tjat om spelandet. �r det s� sv�rt att bara plocka bort Tv spelet fr�n n�n som g�r i t.ex. 6an 7an?
I v�rsta fall, s�lj spelet, ungen blir f�rbannad men om man tycker det g�r s� mycket till �verstyr att barnet beh�ver g� om klasser s� m�ste v�l fan f�rl�drarna setill s� att det spelar mindre?

Sen s� kan det ju vara sv�rt f�r en f�r�lder att veta hur mycket ett barn spelar eftersom m�nga sitter och spelar spel mycket sent...

Posted by Hauken on Dec-06-2004 21:32:

Dagen WoW sl�pps i EU �r v�l ungef�r samma dag som alla mina studier och socialt liv upph�r �r jag r�dd f�r

Spelet �r s� bra att jag seri�st �verv�ger att avboka det och skita i det helt, bara f�r att undvika att fastna i det...

N�r jag spelade som mest var under Counter-Strike 1.1-1.3 tiden.. och d� var det mycket. Minst 5 timmar om dan, s� f�r det absolut inte bli med WoW!

F�r v�l g�ra ett �verslag iaf jag litar p� mig sj�lv tillr�ckligt eller inte

Posted by jofawe on Dec-06-2004 22:08:

approp� WoW
Jag har en kompis, tv� f�r att vara exakt, som har planerat in tv� veckors semester n�r WoW sl�pps.

Det roliga �r att en av dem �r testare f�r europaserverna .. thihi

Posted by Cloudburst on Dec-07-2004 00:53:

fick ny dator s� man kan k�ra lite nya spel.

P4 3,4
1 GB RAM
Gforce 6800 Ultra

Half-Life 2 efter tentorna weee!

Posted by Pjox on Dec-07-2004 17:47:

N�gon som har lust att donera lite pengar till en stackars beh�vande flicka?
Vill kunna spela WoW j��
F�r nog bli att bryta sig in hos n�gon och sno en dator. Eller r�na en bank kanske

Posted by dbl on Dec-07-2004 18:00:

quote:
Originally posted by Pjox
N�gon som har lust att donera lite pengar till en stackars beh�vande flicka?
Vill kunna spela WoW j��
F�r nog bli att bryta sig in hos n�gon och sno en dator. Eller r�na en bank kanske

f�r la sno vizzes dator

Posted by keddo on Dec-07-2004 18:11:

jag har fasnat i n�t j�vla lir vid namn eve online, man flyger runt i rymden fixar.. Spelar oh�lsosamma m�ngder just nu, men det har ju med att g�ra att jag �r arbetsl�s f�r tillf�llet. Det d�r med spelberoende, om dom bara tar bort spelet s� hittar ungen n�got annat s�tt att spela p� (hemma hoss en polare eller liknande) s� att f�rs�ka v�nja av honom / henne �r nog ett b�ttre s�tt.

Posted by Vizay on Dec-07-2004 19:05:

quote:
Originally posted by dbl
f�r la sno vizzes dator

hon sitter redan � ockuperar datorn fullt ut p� helgerna n�r hon e h�r, p� sistonde har hon knarkat sims 2

ska nog ge bort en charplats p� kontot s� hon f�r prova p� wow iaf

Posted by SteveTranz4ever on Dec-08-2004 12:30:

Om vi ikv�ll lyckas att k�ra crackad server s� t�nkte vi k�ra Star Wars Battlefront... f�r se om vi lyckas och isf hoppas jag fler vill vara med, finns massa balla banor samt massor med tuffa fordon fr�n filmen man kan k�ra/flyga med en, tv� eller flera personer i.

I annat fall GTA-VC men personligen tyckler jag det f�rst n�mda har mycket b�ttre spelk�nsla och d�rf�r roligare + fler fordon/skepp att k�ra/flyga...

Posted by dbl on Dec-08-2004 15:07:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Om vi ikv�ll lyckas att k�ra crackad server s� t�nkte vi k�ra Star Wars Battlefront... f�r se om vi lyckas och isf hoppas jag fler vill vara med, finns massa balla banor samt massor med tuffa fordon fr�n filmen man kan k�ra/flyga med en, tv� eller flera personer i.

hade jag haft spelet hade jag l�tt varit med.. men har ju inte det tyv�rr

Posted by SteveTranz4ever on Dec-08-2004 15:11:

quote:
Originally posted by dbl
hade jag haft spelet hade jag l�tt varit med.. men har ju inte det tyv�rr

Jag kan fixa upp det p� �ff T�� P��n f�r dig D�� B�� �ll och er andra... Det �r s�klart olagligt och inte bra f�r ert samvete.
Vi k�r crackade versioner s�klart eftersom vi alla �r fattiglappar...

Posted by dbl on Dec-08-2004 15:57:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Jag kan fixa upp det p� �ff T�� P��n f�r dig D�� B�� �ll och er andra... Det �r s�klart olagligt och inte bra f�r ert samvete.
Vi k�r crackade versioner s�klart eftersom vi alla �r fattiglappar...

vilket samvete????? hehe
men hade varit hel bra du

Pages (18): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 »