TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- reisplannen
Pages (12): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 »

Posted by CygnusX on Aug-08-2005 23:35:

quote:
Originally posted by Gladius
wie gaat er nu ook in de McDonalds eten in het buitenland

Het was geen standaard McDonalds, ze serveerden er ook frapp� (=koude koffie) en pita-broodjes

quote:
fetakaas is lekkerrrr btw!

Amai nog nie De feta in Griekenland proeft wel een stukske straffer dan die ge hier in de winkels vindt. Twee heerlijke mezedes (=voorgerecht) met feta die we hebben geprobeerd zijn Feta Saganaki (gefrituurde rechthoekige blok feta met een korst van sesamzaad) en Spanokopites (taart van bladerdeeg met feta en (vooral) spinazie).

Posted by pooley on Aug-09-2005 00:26:

quote:
Originally posted by CygnusX
behalve de McDonalds (bijna bestolen daar + ziek van het eten).

detaaaailsss !!!

Posted by CygnusX on Aug-09-2005 13:07:

quote:
Originally posted by pooley
detaaaailsss !!!

We waren van plan die avond naar de Goody's te gaan, de Griekse McDonalds met vooral pita, gyros, salades, .... We vonden er niet direct 1 en toen kwamen we op een plein vol kraampjes en terrasjes, in Monasteraki, het centrum van Athene. Op dat plein was een entertainer een show aan het opvoeren en vlak daarlangs lag een McDonalds met een mooi terras op de 1ste verdieping van waar je een mooi overzicht had over de show en het ganse plein. Door onze grote honger ondertussen zijn we daar toen gaan eten. Jennifer/TatanaGirl had een pita broodje met kip en ik hetzelfde, maar dan met 2 hamburgerschijven. Die hamburgerschijven moeten me toen ziek gemaakt hebben, want Jennifer had de rest van de dag net hetzelfde gegeten. Toen we boven op het terras van de McDonalds zaten zag ik plots dat een jonge kerel achter ons was komen zitten (zonder iets te eten) en langszaam Jennifer's rugzak (met onze camera) die langs haar stond naar zich toe aan het trekken was. Gelukkig was hij het nog maar net aan't proberen en had hij nog niks uit de tas kunnen pakken. Hij ontkende natuurlijk alles en zei dat wij gek waren. Hij maakte zich daarna ook vlug uit de voeten (er loopt veel politie rond op Monasteraki).

Dat was de eerste en enige "slechte" Griek die we zijn tegengekomen, voor de rest waren ze allemaal ongelooflijk vriendelijk. Het gebeurde vaak dat we op de kaart iets niet vonden en dat Griekse voorbijgangers spontaan de weg uitlegden, zonder dat we iets vroegen. Soms maakten ze zelfs telefoontjes naar anderen om de weg voor ons te vragen.

Posted by Kaidreas on Aug-09-2005 13:52:

^how man die grieken zijn precies wel behulpzaam, zijn ze ook wat vriendelijk??

Posted by CygnusX on Aug-09-2005 14:30:

quote:
Originally posted by Kaidreas
^how man die grieken zijn precies wel behulpzaam, zijn ze ook wat vriendelijk??

Yep, de grote meerderheid wel. We zagen af en toe ook wel wat temperamentvolle Griekse vrouwen of opgejaagde autobestuurders die zich ongelooflijk druk in iets maakten.

De obers van de verschillende restaurantjes in de drukke steegjes staan daar altijd op de straat klanten te lokken. Als je dan toezegt heb je onmiddelijk een tafel en ben je binnen de 5 minuten aan het eten. Het eten (wat trouwens wel heel lekker is) wordt raprap op tafel gezet. Veel service krijg je niet, omdat die obers druk bezig zijn met nieuwe klanten ronselen. Iets bijbestellen is heel moeilijk.

Die gejaagdheid van de obers zou doen denken dat alle Grieken zo zijn, maar dat is helemaal niet zo. Alles gaat er rustig op het gemak, ze leven een heel gematigd ritme. Sommige mensen doen daar een uur of 3,4 over een koffie. Daarmee waarschijnlijk dat de koude koffie (frapp�) zo populair is daar. In de namiddag doen de meesten een siesta en het avondeten komt pas goed op gang rond 10u 's avonds en duurt tot in de vroege uurtjes. "The Greek never sleep" zei onze hotelbaas

Posted by Bomar on Aug-10-2005 21:44:

Voila, daarstraks thuis aangekomen van mijn reis naar scandinavie; was gewoon zalig!!!! Ik kom nu net op tijd terug voor Tomorrowland , dus ik ging met veel zin terug naar huis; hopelijk is het weer dan ook zo goed zoals in Noorwegen

Posted by FredNova on Aug-11-2005 05:38:

Over 23 minuten landen wij op Eivissa!

Ah shit, week te vroeg

Nog een weekje volhouden

Posted by Jakhira on Aug-11-2005 10:31:

quote:
Originally posted by Jakhira
Ondertussen wordt het oktober

En nu dan weer nieuwjaar

Women suck at making up their minds

Posted by Jasperovitsj on Aug-12-2005 20:57:

Vannacht vertrek ik voor 8 dagen naar Polen

www.kolobrzeg.pl

We nemen daar deel aan het Interfolk festival, en eerst gaan we met de groep 2 dagen sightseeing doen in Berlijn. Daarna Polen, en 1 ding staat al vast: Beach party!!

Posted by Bomar on Aug-12-2005 21:48:

ik ben drie jaar geleden ook naar Polen geweest; mooi land, en de armoede valt echt goe mee. Ze staan mss wel wa achter op alles, maar da maakt het juist zo leuk om ernaar toe te gaan. Gdansk en Krakau zijn de moeite waard, Warschau heb ik nie gezien. In het zuiden onder Krakau hebben we ook prachtige natuurreservaten bezocht; en naar het schijnt komen daar ook nog beren voor, maar die heb ik toen nie gezien . Wat me ook nog bijblijft zijn de supergevaarlijke wegen daar , ge hebt daar nog van die 3 rijstroken, de middenste om voorbij te steken; en die polen zijn nie zo voorzichtig

Posted by Jasperovitsj on Aug-12-2005 22:11:

Den buschauffeur ga afzien dan precies

Posted by Jerro on Aug-17-2005 19:35:

Mont Ventoux was fameeeeuuuus afzien
ma damn, was ongelofelijk
volgend jaar opnieuw

Posted by Gladius on Aug-17-2005 20:34:

hehe nice one. foto's?

Posted by Jerro on Aug-17-2005 20:39:

ik heb ter een paar van de opwarming en het afstelle.. de rest is nog met een nietdigitaalfototoestel gemaakt.. aangezien men pa daar nog nie mee kan werke
ik zal ter morge al een paar opzette.. ook die van in san siro

Posted by CygnusX on Aug-18-2005 19:25:

quote:
Originally posted by CygnusX
De pix volgen nog.

http://users.skynet.be/Cygnus/Greece2005

Posted by Gladius on Aug-20-2005 12:56:

tx benny! die zuilen van dien Olympeion, wow
maar ondanks de pracht zou ik het daar door het massatoerisme wss snel beu worden. Die tempels enz zijn wel maf om te zien, maar had je niet zo'n gevoel van verzadiging, dat er gewoon teveel ligt (zoals Forum Romanum) om deftig te kunnen bezien?
btw, dat eten ziet er allemaal heerlijk uit! feta, jummieeee =)

Posted by Jerro on Aug-20-2005 13:00:

san siro

Posted by The_G0dfather on Aug-20-2005 13:02:

^ nice
training meegevolgd ?

Posted by Jerro on Aug-20-2005 13:05:

nee.. was geen bezig.. spelers kome daar de dag van de match of de dag tervoor pas aan.
en ze ware ter ook aant werke dus de tour was wel ingekort mjah, was toch nog sjiek

Posted by CygnusX on Aug-20-2005 13:36:

quote:
die zuilen van dien Olympeion, wow

Ja, daar hebben we even met onze mond open gestaan Echt indrukwekkend, een pak groter dan het Parthenon en het Theseion. Spijtig dat er van de 104 zuilen nog maar 15 overblijven.

quote:
had je niet zo'n gevoel van verzadiging, dat er gewoon teveel ligt (zoals Forum Romanum) om deftig te kunnen bezien?

Dat viel nog wel mee, we hadden de belangrijkste historische sites (Akropolis, Roman Agora, Ancient Agora en Olympeion) op 2 halve dagen gezien. Qua oppervlakte vielen de sites ook goed mee, behalve de Ancient Agora misschien. Daar kunt ge wel bijna een dag rondwandelen, maar het zijn allemaal ruines (buiten het Theseion). Er stonden daar heel veel borden met uitleg over de omvang van de gebouwen die er stonden, maar er staat vrijwel niks meer van recht.

quote:
maar ondanks de pracht zou ik het daar door het massatoerisme wss snel beu worden.

Heel de drukte van het toerisme (en het nachtleven) is geconcentreerd op een kleine driehoek in het centrum van Athene, vooral rond Plaka. Als je die plaatsen vermijd, dan kan Athene heel rustig zijn. Het was wel grappig, op een gegeven moment wandelden we door de straten richting Plaka en we waanden ons in een verlaten stad, geen kat te zien (letterlijk en figuurlijk). Toen draaiden we af naar een winkelstraatje en van de ene op de andere moment konden we over de koppen heen lopen

Posted by cyberia on Aug-23-2005 09:04:

Terug van een weekske center parcs in de Kempervennen,was wel maft en nog redelijk geluk gehad met het weer.Cool daar is het snowcenter, donderdag gaan skie�n en dan buiten komen op slippers in een zonneke van 26� Elke dag een pootje baden in het tropisch zwembad en dan 's avonds sauna'ke in den bungalow Wel veel Engelsen daar amai,ge zag het trouwens als ze met de velo reden wie Engels was,een paar spookrijders ontmoet.Het park op zich was wel goed,maar nergens is het toch beter dan in ons eigen Belgi� in de vossemeren.

Posted by FCB_Fanatic on Aug-23-2005 09:13:

quote:
Originally posted by cyberia
nergens is het toch beter dan in ons eigen Belgi� in de vossemeren.

Erperheide bedoeld ge zeker

Nee nee, Vossemeren is idd leuker dan Erperheide, meer gericht op jongere mensen. Erperheide is meer iets voor jonge gezinnen met kinderen.

Zelf ga ik normaal ook nog een weekendje / midweek naar Center Parcs. Kheb nog ne gratis bon omdat ik der vijf jaar werk (ondertussen bijna 6) en kzal die voor eind oktober gebruikt moeten hebben anders is em niks meer waard.

Maar nu donderdag eerst nog enkele daagjes naar de Ardennen met mijn vriendin (en haar ouders).

Posted by cyberia on Aug-23-2005 09:33:

so meneer werkt in Erperheide da's werken in een ontspannen sfeer zeker?En over 't jaar(buiten de vakantie's) is er dan veel volk of valt da goe mee?wel leuk dage zo nen bon krijgt

Posted by FCB_Fanatic on Aug-23-2005 09:38:

Erperheide is eigenlijk ��n van de parken die vrij geod bezet is door heen het jaar. Voor september is het wel minder druk, maar het park zal wel nog vrij goed vol geraken. Tegenwoordig is er de mogelijkheid om ook last minute te boeken heb ik vernomen, dus veel mensen maken daar nu gebruik van, is goedkoper

is idd werken in een heel ontspannen sfeer , maar kga der binnekort wel mee stoppen denk ik. Kben nu afgestudeerd en op zoek naar werk. Als ik da ene keer gevonden heb zal ik na een hele week werken wel nie al te veel goesting meer hebben om da in't weekend ook nog te gaan doen

Posted by Jasperovitsj on Aug-23-2005 12:14:

Polen was ook redelijk aangenaam!
Kga jullie ni vervelen met het folkloristische aspect van de reis (hoewel ik wel mag zeggen dat het echt een enorme kick geeft wanneer er 2500 mensen u een staande ovatie geven nadat ge uw moeilijkste reeks pefect gevendeld hebt ), maar het ontspanningsaspect was zeker de moeite waard! Prachtig weer, druk strand, gezellig stadje, overal goed en goedkoop eten te krijgen, goedkope drank, zeker een aanrader!
www.kolobrzeg.pl

Ginder trouwens ook met de vetste ge�mproviseerde setup ooit een feestje gedraaid

Pages (12): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 »