TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Film
Pages (19): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19 »
- Excuse me, are you the Judean People's Front?
- Fuck off! We're the People's Front of Judea

Donnie Darko p� SVT1 ikv�ll kl. 21.00. Se den, ni som inte sett!
| quote: |
| Originally posted by Laszlo Donnie Darko p� SVT1 ikv�ll kl. 21.00. Se den, ni som inte sett! |
| Originally posted by jeremy1984 F�r man se den trots att man redan sett den runt 10ggr`? |
| Originally posted by keddo n�, de e f�rbjudet .. |

| Originally posted by Laszlo Donnie Darko p� SVT1 ikv�ll kl. 21.00. Se den, ni som inte sett! |

| Originally posted by dbl gryyyyym film ![]() vill ha directors cut versionen.. inte blivit av att jag har k�pt den �n bara.. heh |
Jag k�pte importversionen av Directors Cut utg�van, och d� fick man i alla fall ett snyggt pappersfodral till ..
Har inte v�gat skulle igenom extraskivan �nnu, med r�dsla f�r att f�r mycket av filmen skulle avsl�jas - vill ha kvar lite av mystiken ett tag till....
| Originally posted by St_Andrew tror inte n�n har sagt det innan, men "life of brian" �r definitivt en av dom b�sta filmerna genom tiderna... |
S�g Ray i torsdags, med Jamie Fox! Skit bra film som alla borde se.
Har blivit sjuk � ligger mest hemma � kollar p� film.
Har laddat hem och pl�jt igenom alla "det v�ras f�r.." och nu kollar jag p� bilfilmer.. CannonballRun �r s��� bra, mycket h�ftigare �n de nyare bilfilmerna!
Se dem!
(har precis uppt�ckt det fina med DVDr 
Imorgon kommer Garden State ut p� DVD

de senaste filmerna jag har sett:
Der Untergang var mkt bra, riktigt v�lgjord film och grymma sk�disar (som inte glorifierar hitler som m�nga tror).
Life as a House, lite American Beauty stil, den hamnar dock inte lika h�gt som den. Mycket bra drama som �r sev�rd dock.
Ray, Jamie Foxx �r helt underbart bra i denna rulle om Ray Charles uppv�xt och omtumlande musikkarri�r, ett m�ste f�r musik som film�lskare att se.
Redemption - The Stan Tookie Williams Story, baserad p� en verklig h�ndelse. Jamie Foxx har ocks� huvudrollen i den h�r filmen d�r han spelar Stan 'Tookie' Williams, en �k�nd man som grundande LA's v�rstingg�ng "The Crips". Mkt mkt sev�rd film, lite American History X stil i denna.
The United States of Leland
http://www.imdb.com/title/tt0301976/
Bra film, Ryan Gosling g�r en asbra roll i den h�r filmen om en ton�rskille som m�rdar ett handikappat barn och som sedan blir f�rh�rd i ungdomsf�ngelset.
Radio
http://www.imdb.com/title/tt0316465/
Jag tycker att Cuba Gooding JR �r b�st i den h�r filmen av alla dem filmer jag har sett med honom, historien griper tag i en och jag gr�t av b�de lycka och olycka flertalet g�nger i den h�r filmen, rekommenderas varmt!
Lola Rennt (Run Lola Run)
Tysk film om Lola och hur hennes framtid 5 minuter fram�ver kan ha f�r konsekvenser. Filmen bygger p� Lolas �terblickar hur hennes framtid skulle ha sett ut om hon hade valt alternativa handlingar vid ett f�rs�k att skaffa till sig 100,000 till en gangster som hotar att d�da hennes pojkv�n. Allt detta innanf�r ramen av 5 minuter.
Hitch
Nya rullen med Will Smith, en ostig hollywood k�rlekskomedi som k�nns krystad och f�ruts�gbar. Jag skrattade 3 g�nger under filmen. Rekommenderas inte =/
About Schmidt
Komedi med inslag av drama med Jack Nicholson i huvudrollen. Mycket v�lgjord och rolig film, �ven om den st�rre delen av filmen �r komedibaserat s� har regiss�ren blandat in drama p� ett mycket bra och trov�rdigt s�tt. Nicholson g�r en bra roll som vanligt.
S�g The Aviator i helgen - Leonardo DiCaprio m�ste vara en av tidernas mest underskattade sk�despelare. Grymt bra film f�r �vrigt...
S�g The Incredibles, mycket bra och rolig film enligt mig. 
Missa inte The Life Aquatic with Steve Zissou som g�r p� bio just nu. Sj�lv t�nker jag se den s� fort jag har tid, eftersom jag bara �lskar Wes tidigare filmer som Rushmore och Royal Tenenbaum s� �r det ett m�ste. Sen blir ju inte filmen mindre intressant med de grymma sk�disar som st�ller upp i den.
Hotel Rwanda - Mycket bra skildring av kriget i Rwanda under 1994 d� 800 000 m�nniskor d�dades inom loppet av 3 m�nader mitt framf�r �gonen p� FN och hela v�rlden. Don't miss!
Sin City, troligen �rets b�sta film. Tyv�r �r ju Sverige s� j�vla efter som vanligt och kommer om ca 2-3 m�nader
n�n som sett Paul van Dyk - Global?!
Fan va h�rligt med en tiestodvd, fast med Paul van Dyk!!
| Originally posted by RebeL9 Hotel Rwanda - Mycket bra skildring av kriget i Rwanda under 1994 d� 800 000 m�nniskor d�dades inom loppet av 3 m�nader mitt framf�r �gonen p� FN och hela v�rlden. Don't miss! |
yipp. fast tiesto dvdn var b�ttre..
blev n�stan (n�stan) lite besviken p� global n�r man fick hem den. mer som ett kollage utav l�nder. f�r lite pvd IMO 
dock grymt underh�llande 
| Originally posted by jofawe n�n som sett Paul van Dyk - Global?! Fan va h�rligt med en tiestodvd, fast med Paul van Dyk!! |
S�g Closer ig�r...en romantiskt film med Julia Roberts och Jude Law...kan inte riktigt best�mma mig f�r om det �r en komedi eller drama...hur som helst �r den inte lika krystad och f�ruts�gbar som alla andra romantiska skitkomedier - denna var svinbra...handlar om fyra m�nniskor och deras livs�den...helt klart sev�rd, och suver�na sk�despelarinsatser...
| Originally posted by nils �r det n�gon som sett 'spirited away' m�n tro? |
| Originally posted by P4z! jepp, ett av de b�sta animefilmer jag har sett, Miyazaki utlovar kvalit� som vanligt |
Spirited Away var mycket bra, ja. 
S�g Closer ig�r kv�ll, tyckte den var riktigt bra! haha, den kunde lika g�rna handlat om mig, k�nde igen mig skitmycket, f�rutom slutet d�..