TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- BETA Dj Contest #2
Pages (26): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 »
ok
Fine by me.
3 juryleden per poule is niet veel, maar moet wel kunnen
Hoe zit het eigenlijk met de puntenjurering per onderdeel en dergelijke?
| quote: |
| Originally posted by Jasperovitsj Zalig! Ik kan niet wachten tot de contest gedaan is en uw mix beschikbaar is. Uw mix van de vorige contest staat nog regelmatig op |
, zowaar mijn 1ste fan
Goed, de meeste juryleden zullen al een PM hebben ontvangen, diegene die dat nog niet hebben krijgen dat spoedig omdat Poule 4 nog niet helemaal in orde is 
Als je extra vragen hebt of moeilijkheden dan geef je maar een seintje.
** Belangrijk **
Vorige keer hanteerden we dit systeem van beoordeling; maar daar bleken achteraf sommige mensen problemen mee te hebben
| - Mixtechniek: vooral beatmatchen, phasematchen, toongebruik enzo... mensen die bvb een overgang lang en deftig kunnen aanhouden verdienen natuurlijk meer credits dan iemand die instantly switched of flink uit de bocht gaat (aka trainwreck) Dit is de meest technische component om te beoordelen, dus laat je in dit criterium niet echt meeslepen hoe goed de rest van de mix wel is. Als een Dj bvb 10 van zijn 12 overgangen uitstekend doet, geef hem dan gerust 80% of 90%; terwijl iemand die maar 3 goeie overgangen heeft gerust een 40% verdient... --> ... /25 punten - Opbouw/flow: is de mix goed opgebouwd, passen de nummers goed achter elkaar, zit er een verhaal in, wordt er niet te ruw of op de verkeerde momenten gemixt,... --> ... /15 punten - Trackkeuze: hangt wat samen met het vorige natuurlijk, en is ook wel de meest subjectieve component. Maar hier kan het vooral gaan over: worden er originele tracks gebruikt of altijd dezelfde hitjes, zijn het aantrekkelijke platen (zeker belangrijk om hier wat objectief over te oordelen als het niet je stijl van muziek is ),... --> .../10 punten |
what about 30/20?
trackkeuze maakt toch deel uit van opbouw en flow enzo denkek..
30 vo mixtechniek, blijft toch belangrijkste
20 vo trackkeuze, flow enz
Ik neem voor mezelf zoals vorige keer de volgende categorie�n:
- Concept /20
- Techniek /50
- Structuur /30
Totaal: 100
Komt in feite op hetzelfde neer, maar is makkelijker werken voor mij 
| Originally posted by TOR Ik neem voor mezelf zoals vorige keer de volgende categorie�n: - Concept /20 - Techniek /50 - Structuur /30 Totaal: 100 Komt in feite op hetzelfde neer, maar is makkelijker werken voor mij |

De termen spreken voor zich, dacht ik 
Concept: wat is het idee achter de set en hoe is het uitgewerkt? Op die manier kun je iets objectiever tewerk gaan, omdat je minder vasthangt aan persoonlijke smaak zoals bij "trackkeuze". Een danscaf�- of sensation-ge�nspireerde set kan hier dus goed scoren, als die setting duidelijk wordt doorheen de set.
Techniek: deze categorie verschilt niet van uw indeling.
Structuur: is relatief gelijkaardig als "flow". Heeft de set een duidelijke richting of weet de dj niet waar hij naartoe wil?
Men eerste keer dat ik ga jureren maar ivm de techniek: kweet nie of anderen het ook zo doen maar volgens mij ist makkelijkst en efficientst vanal als ge transition per transition gaat quoteren op 10 en dan achteraf een procent uitkomt dat gelijkstaat aan x% van het maximum (25ptn momenteel)
zijn der nog juryleden die et op een andere manier berekenen?
ik deel et maar effe mee, misschien een goeie methode voor degene die nog geen methode hadden voor quoteren van de mixtechniek overt algemeen gezien..
just my 2 cents.
| Originally posted by Config Men eerste keer dat ik ga jureren maar ivm de techniek: kweet nie of anderen het ook zo doen maar volgens mij ist makkelijkst en efficientst vanal als ge transition per transition gaat quoteren op 10 en dan achteraf een procent uitkomt dat gelijkstaat aan x% van het maximum (25ptn momenteel) zijn der nog juryleden die et op een andere manier berekenen? ik deel et maar effe mee, misschien een goeie methode voor degene die nog geen methode hadden voor quoteren van de mixtechniek overt algemeen gezien.. just my 2 cents. |

Eenduidige instructies aub ?
En nee, nog geen PM ontvangen.
| Originally posted by Push2005 Nee dat zou ik niet doen; je moet kritisch blijven maar je moet je nu ook niet fixeren transitie per transitie. Valt het op en stoort er een overgang dan onthou je dat maar; maar als die ene keer het totaalbeeld van de mix niet schaadt dan moet je da nie zwaar verrekenen. Overgens zijn er hier ook veel niet-dj's die jureren en die zijn daar ook niet zo hard mee bezig. Je mag het geheel van de mix niet uit het ook verliezen en daarom moet je op mixtechniek een globaal cijfer geven. Als je elke transitie per s� wil bespreken dan doeje dat zelf maar in het verslag; waar je je globale cijfers motiveert ![]() Overigens vind ik Kevin's systeem vrij goed; ik denk dat dat een aanvaardbaar stelsel wordt om toe te passen. |
| Originally posted by Push2005 Nee dat zou ik niet doen; je moet kritisch blijven maar je moet je nu ook niet fixeren transitie per transitie. Valt het op en stoort er een overgang dan onthou je dat maar; maar als die ene keer het totaalbeeld van de mix niet schaadt dan moet je da nie zwaar verrekenen. Overgens zijn er hier ook veel niet-dj's die jureren en die zijn daar ook niet zo hard mee bezig. Je mag het geheel van de mix niet uit het ook verliezen en daarom moet je op mixtechniek een globaal cijfer geven. Als je elke transitie per s� wil bespreken dan doeje dat zelf maar in het verslag; waar je je globale cijfers motiveert ![]() Overigens vind ik Kevin's systeem vrij goed; ik denk dat dat een aanvaardbaar stelsel wordt om toe te passen. |
Tegen wanneer ten laatste moeten de juryleden de sets in kwestie die ze via PM ontvangen hebben, beoordelen? En naar waar moeten die beoordelingen dan gestuurd worden?
Kzal zowiezo pas kunnen "jureren" dit weekend.
En kzal ook Tor zen systeem gebruiken dan.
Luister wel aan de zijlijn als Ollander 
| Originally posted by Phortastic Tegen wanneer ten laatste moeten de juryleden de sets in kwestie die ze via PM ontvangen hebben, beoordelen? En naar waar moeten die beoordelingen dan gestuurd worden? Kzal zowiezo pas kunnen "jureren" dit weekend. En kzal ook Tor zen systeem gebruiken dan. |

. Niet dat dat veel extra werk inhoudt, maar iedereen zendt zijn verslagje dan via PM/mail door naar zijn poule-verantwoordelijke (Dat zijn dus Bertn, MikeVee, Jasper of Phortastic) en die zal dat verzamelen en dan bekendmaken op de uiterste datum 
| Originally posted by Push2005 die heb ik aangesteld als poule-verantwoordelijke . |
Originally posted by Phortastic En dat bekendmaken op de uiterste datum is dan gewoon alle verslagen hier posten in deze thread? |
Roger 
Dus aan iedereen in mijn poule: ni vergeten uw verslag naar me te PM'en voor de uiterste datum !! 
Ow the powerrrr 
Net gedownload, morgen eens beginnen luisteren.
Resultaten voor mijn poule: mailen naar mikeveehardcore bij yahoo.komkommer .
Iedereen in mijn poule, mailen naar jasper(dot)bellefroid(at)gmail(dot)com aub
Liefst geen PM's if possible...
Idem hier: gelieve de comments door te sturen naar beernaertbert at gmail dot com!
verslaafd aan mix 13 
Ik zou ook wel graag comments willen
Je mag mij hiervoor gerust PM'en