TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- TA fest?
Pages (12): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 »
kul me friska fl�ktar i den h�r tr�den
Sthlm �r ett ok val antar jag, eftersom flest TA's bor d�r.. men t�nk p� de stackare i sk�ne d��? jag �ker upp om det blir n�t... se bara till att spika ett datum l�ngt fram.. s� ingen kan komma att s�ga.. att de inte kan d�
typ.. om vi s�ger... b�rjan av april eller slutet av maj? 
b�rjar redan bli entusiastisk �ver gruppbilden (efter att ha sett den bilden fr�n Misja-kv�llen) vi kan ta p� festen allts�!.. vore s� j�la g�tt .. s� kan man l�gga ut den i MAIN-forumet ocks� sen

Jod� det snurrar !!
Sitter h�r och letar upp alla tele nummer till v�nner och bekanta i Sthlm f�r hur man �n ser p� det s� �r det centrum av det t�tbefolkade Sverige. Men n�r ett datum kan spikas �r �klart. Det �nda jag vet �r att jag kommer att vara d�r ( inte s�kert som arrang�r ) men med hj�lpare. N�r detta b�rjar sprida sig s� man har ett litet klientel underlag s� vet man vilken "size" p� lokal man ska inrikta sig p�.
*Dr�mmer mig bort till ett svettigt dansgolv till tonerna av Nick Warrens BTM Mix* Passa p� att lyssna lite p� min Webradio d�r spelas m�nga grymma mixar ! Tack f�r ordet !!
Har b�rjat sp�na lite.
Nu n�r det lugnat ner sig lite p� min utbildning s� har jag haft tid att b�rja sp�na lite p� en eventuell fest.
1. Jag undrar hur m�nga man ska r�kna med p� en s�dan fest ?
2. Ska festen vara i f�renings/privat/offentligt arrangemang ?
3. Om det blir offentligt hur ska man finansiera eventet ? Med en med arrang�r eller p� ngt s�tt sj�lva?
4. Vilka skulle kunna hj�lpa till att h�lla i tr�darna lokalt?
5. Ska man satsa p� en internattionell stor DJ eller k�ra med nationella f�rm�gor.
Detta �r n�gra fr�getecken som skulle beh�vas r�tas ut innan hjulen b�rjar l�mna gummi p� backen.
H�r av er till mig ni som har intresse att ta detta projekt under armarna seri�st.
Mvh Mellow Pleasure
om det inte �r privat �r det ju ingen TA fest. men f�r mig g�r det bra om det �r fest hostad av TA's som sl�pper in andra oxo. men d� �r det bara att hyra den lokalen jag ska spela i nu p� l�rdag, ta 40-50 kr intr�de och ta n�gra TA's som DJ's. ska ju inte vara s� knepigt men det finns bristande intresse �n s� l�nge tror jag.
Intresset f�r v�l v�ckas !!!!
| quote: |
| Originally posted by JayBee om det inte �r privat �r det ju ingen TA fest. men f�r mig g�r det bra om det �r fest hostad av TA's som sl�pper in andra oxo. men d� �r det bara att hyra den lokalen jag ska spela i nu p� l�rdag, ta 40-50 kr intr�de och ta n�gra TA's som DJ's. ska ju inte vara s� knepigt men det finns bristande intresse �n s� l�nge tror jag. |
Re: Intresset f�r v�l v�ckas !!!!
| Originally posted by mellow pleasure Vart ligger lokalen d� och hur mkt folk tar den? Hur mkt �r hyran samt detta g�r det lite problematiskt med tillst�nd osv. Hittar man en med arrang�r s� kanske man kan ha en "privat" fest med rabatterade priser f�r TA:s osv Ja idee�rna beh�ver sprutas lite s� vi veet vilket h�ll vi ska dra. Var f�r ett par �r sen p� en asfet trance fest p� Sturecompagniet som i sint tur ox� drar mkt folk. Det �r ju lite trist om det blir f�r lite folk. Samt jag k�nner resturangchefen p� partyb�ten Patricia. S� d�r kan man kolla sig f�r lite ox�. Ja vi f�r se vart det slutar om det slutar men det vore mkt skoj. |
om festen �r privat, dvs bara TA's s� kommer det inte mycket folk, r�kna med ett fett minus i budgeten d�. �r festen offentlig m�ste vi ha en f�rening som h�ller i festen. och det m�ste fixas i god tid is� fall, n�r det �r inbjudningsfest vet jag inte om man �r tvungen att ha en f�rening som h�ller i det, d�remot m�ste du ha namn och f�delsedatum/telefonnummer p� alla som ska komma, vilket blir omst�ndigt i l�ngden. och sen med att ha dj's fr�n TA kommer inte r�cka med att v�cka m�nniskornas intresse. f�r att ha 100+ p� festen s� m�ste ett stort namn vara med p� flyersen. ifall alkohol ska f�rekomma p� festen �r det tvunget att vara 18�rs gr�ns.
m�ste iv�g o handla lite mat, hungrig. men jag kommer me fler f�rslag snart
| Originally posted by Mario_GX om festen �r privat, dvs bara TA's s� kommer det inte mycket folk, r�kna med ett fett minus i budgeten d�. �r festen offentlig m�ste vi ha en f�rening som h�ller i festen. och det m�ste fixas i god tid is� fall, n�r det �r inbjudningsfest vet jag inte om man �r tvungen att ha en f�rening som h�ller i det, d�remot m�ste du ha namn och f�delsedatum/telefonnummer p� alla som ska komma, vilket blir omst�ndigt i l�ngden. och sen med att ha dj's fr�n TA kommer inte r�cka med att v�cka m�nniskornas intresse. f�r att ha 100+ p� festen s� m�ste ett stort namn vara med p� flyersen. ifall alkohol ska f�rekomma p� festen �r det tvunget att vara 18�rs gr�ns. m�ste iv�g o handla lite mat, hungrig. men jag kommer me fler f�rslag snart |
ja vi f�r se ifall er fest g�r igenom
sen f�r vi utg� fr�n hur er fest slutade :P
Detta verkar ju skumt !
Huruvida man ska avg�ra om en fest �r bra eller inte �r ju sv�rt att sia om. Men n�r jag snackar TA fest ( har ju inte vart h�r s� l�nge) s� menar jag FEST. Ingen l�genhets r�kare precis. Utan det ska vara ngt som folk vill komma till, vill komma ih�g samt att det ska vara �s. 50 pers �r ju inte ett j�kla party utan mera en bjudning, skulle mera bli en f�rl�ngning av detta forum. Det borde ju vara i allas intresse att fixa en riktig j�kla h�jdarkv�ll/natt som omskrivs i forumet och inte utv�rderas medans det h�nder. Men det �r ju ni som best�mmer detta sj�lv. Jag personlignen skulle tycka det vore skoj trots min �lder att f� vara med om ngt s�dant.
Keep spinning.
jag h�ller med dig mellow, men vi kan ta mer om detta p� msn sen
Planer smidas sakta men s�kert !
Jag har nu kontaktat ett par av mina kontakter i Sthlm och det verkar som intresse finns �ven fr�n deras sida. S� det kommer smidas sakta s� f�r vi se hur det artar sig. Vem vet kanske vi kan dra det i hamn fram�ver sommaren. Ville bara tala om detta s� ni inte tror att allt dog ut. Har en mkt bra kontakt p� en s�derkrog med 2 v�ningar som torde sv�lja runt 300-400 pers. Samt p� en b�t p� s�der men den tar mindre folk. Lufta din �nskem�l s� kan man utg� fr�n detta. Kanske skulle sm�lla upp en sida f�r bara festen ? S� det blir ett helt�ckande forum f�r enbart detta.
Mvh Mellow Pleasure
en stor anledning till att det har g�tt s� segt e f�r att festen va menad enbart f�r TA's (och om n�n ville ta med sig n�n polare typ), och eftersom vi e s� f�.. iallafall va.. har ju kommit n�gra fler sen vi b�rjade diskussionen s� har det varit sv�rt att f� ihop n�got eftersom dem flesta m�ste �ka en bit o pga det s� e det flera som s�kert inte kan komma o det slutar med att det bara e n�n enstaka d�r... typ sthlm:arna + n�n mer kanske.
men nu s� verkar det ju planeras "riktig" fest.. allts� inte bara f�r TA's....
men om det blir av och jag har r�d att ta mig till sthlm ToR s� l�r jag ju komma
Blir det n�gon fest nu eller?
Jag har ju inte varit s� aktiv s� jag undrar om ni skulle kunnna uppdatera mig lite 
Keep it alive !!
| Originally posted by DjAviander Blir det n�gon fest nu eller? Jag har ju inte varit s� aktiv s� jag undrar om ni skulle kunnna uppdatera mig lite |
Re: Keep it alive !!
| Originally posted by mellow pleasure Jag hoppas det blir fest. Jag har lagt ut lite krokar i Sthlm nu s� vi f�r se vad som h�nder. Fortfarande s� beh�vs det bollas lite ide�r om sj�lva eventet och responsen har vart lite kass om man s�ger. S� l�nge man inte vet vilken uppslutning det blir �r det sv�rt att plarnera omfattningen av h�ndelsen. S� bomba lite ide�r men dock seri�sa. |
Jag har som sagt inte m�nga kontakter eller n�gonting jag �r mest intresserad av att festa
:tongue1
Nu har jag b�rjat lite !!
S� ja bara ett prov kvar i skolan sen finns tiden att ta tag i saker. Jag ska nu i veckan b�rja fiska lite med lokaler. Eftersom jag inte f�r ngn respons s� tar jag d� egna beslut och provar att leta upp ngn redan befintlig klubb som kan hj�lpa till att arrangera ett st�rre event. Huruvida det ter sig m�rks efter att jag vart i Sthlm �ver jul. Men det kan bli lite hektiskt att f� ngt konkret gjort s� info kommer att fyllas p� i b�rjan av Januari. Merry happy deep dark sexy christmas.
Har ni st�llt in er p� att det ska vara en fest fr�n 18+? Eller �ldre? Bara undrar om man ska l�sa vidare i denna tr�d eller sl�ppa det p� en g�ng
Ne men ere n�tt ni best�mt er f�r eller bara r�kar det v�rka som det?
jag tycker vi v�ntar en m�nad med festen och s�tter sedan 18+ :P Hoppas denna fest ngnsin blir av, g�ller ju bara f�r att ngn tar tag i det. Och det r�kar ju vara det som �r det sv�ra dvs. att ngn ska ta tag i det.. :P
Ett par ord och tankar fr�n mig 
SWETA har ungef�r 120 medlemmar. 50 av dom �r aktiva snabbt r�knat.
30 av dom kanske skulle komma p� en arrangerad SWETA fest. Detta g�r att f�r att fylla ut en lokal s� m�ste alla ta med sig kanske 5 polare (f�r en 200 pers lokal).
D� har vi 180 g�ster som �r icke SWETA.
Personligen tycker jag det �r alldeles f�r d�liga siffror f�r att man ska kunna kalla det f�r en TA fest.
Med tanke p� att uppslutningen till picknicken i sommras blev typ jag och 4 till s� �r jag tveksam, nu �r vi fler medlemmar men det �r �nd� f�r f�.
Jag tror p� id�n men det kommer dr�ja innan jag rycker tag i den igen. Tiden kommer o d� ordnar jag n�got seri�st och bra som f�rhoppningsvis alla kan komma p�, jag tror p� en 16+ �ldersgr�ns.
Mellow pleassure �r s�klart v�lkommen att ta tag i det och g�ra det b�sta av det. SE vad du kan skrapa fram 
| Originally posted by mindshooter Med tanke p� att uppslutningen till picknicken i sommras blev typ jag och 4 till s� �r jag tveksam, nu �r vi fler medlemmar men det �r �nd� f�r f�. |
| Originally posted by dbl hade vi inte �ndrat helg hade jag ocks� kunnat komma ju... men iallafall s� e det ju liiite annorlunda, f�r man kostar la kanske inte p� sig att �ka t�g ToR till sthlm f�r att g� p� picknick direkt. helgen innan som det skulle ha varit fr�n b�rjan va det ju visserligen n�n fest efter�t.. kommer inte ih�g vem det va som spelade, men kanske hade lockat flera. om det e n�n bra DJ som kommer till sverige i sommar s� kan vi ju alltid ha en TA picknick p� dan o sen s� drar vi till festen typ.. l�r ju locka fler att komma eftersom man d� har festen att g� p� ocks� |
dbl: S� l�nge vi aldrig �r fler �n typ 10 TAs p� en och samma fest (trots att den �r skitstor och bra DJs) s� �r nog inte risken s� stor att det kommer fler �n tre g�nger s� m�nga p� en egen fest.
Picknicken var bara ett exempel p� att vi inte �r tillr�ckligt m�nga.
Tranceclubber har m�nga medlemmar, dom kan ordna s�dant, m�nga d�r bor i samma stad ox�.
Jag tror att flera saker m�ste klaffa innan en fest g�r igenom, fler m�ten p� fester och s�na saker. Sj�lvklart ska jag styra upp en till picknick eller n�got. Kryssningen ska bli intresant, tror vi kan bli ett g�ng bredvid varandra d�r.
| Originally posted by mindshooter dbl: S� l�nge vi aldrig �r fler �n typ 10 TAs p� en och samma fest (trots att den �r skitstor och bra DJs) s� �r nog inte risken s� stor att det kommer fler �n tre g�nger s� m�nga p� en egen fest. Picknicken var bara ett exempel p� att vi inte �r tillr�ckligt m�nga. Tranceclubber har m�nga medlemmar, dom kan ordna s�dant, m�nga d�r bor i samma stad ox�. Jag tror att flera saker m�ste klaffa innan en fest g�r igenom, fler m�ten p� fester och s�na saker. Sj�lvklart ska jag styra upp en till picknick eller n�got. Kryssningen ska bli intresant, tror vi kan bli ett g�ng bredvid varandra d�r. |
| Originally posted by mindshooter Kryssningen ska bli intresant, tror vi kan bli ett g�ng bredvid varandra d�r. |

En hytt med f�nster s�klart
(va de nu ska va bra f�r
)