TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Voetbalseizoen 2008-2009
Pages (18): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 »
Posted by Progrez on Dec-05-2008 16:53:
Als de boeren de kwalificatie mislopen, ligt het toch eerder aan de schabouwelijke partij thuis tegen Saint-Etienne. Mijn gedacht.
Posted by FCB_Fanatic on Dec-05-2008 18:13:
| quote: |
Originally posted by Progrez
Als de boeren de kwalificatie mislopen, ligt het toch eerder aan de schabouwelijke partij thuis tegen Saint-Etienne. Mijn gedacht. |
is ook zo, daar moeten ze aan de rust eigenlijk 2-0 voorstaan ipv 0-1 achterstaan
Posted by Gladius on Dec-05-2008 19:18:
op den duitse radio dadelijk Bayern - Hoffenheim volgen hier op kot s� 
Posted by MikeVee on Dec-05-2008 19:26:
waarom naar de radio luisteren als ge online kunt kijken?
Posted by Gladius on Dec-05-2008 19:49:
verbruikt da ni veel bandbreedte? dno of dat gaat hier op Kotnet. Ge moogt altij wel ne link posten natuurlijk =)
Posted by MikeVee on Dec-05-2008 19:57:
zie pm voor links
Posted by Jasperovitsj on Dec-14-2008 13:06:
Standard is Brugge precies wel behoorlijk aan het afdrogen 
Posted by Config on Dec-14-2008 15:25:
wat een zwakke match man, Nzolo heeft schoon het pad geeffend voor Standard en Club liet dat zomaar toe.. Wat een armoe dat Club net vandaag zijn zwakste match moet spelen, want Standard was zeker te pakken
Posted by FCB_Fanatic on Dec-14-2008 21:03:
Originally posted by Config
wat een zwakke match man, Nzolo heeft schoon het pad geeffend voor Standard en Club liet dat zomaar toe.. Wat een armoe dat Club net vandaag zijn zwakste match moet spelen, want Standard was zeker te pakken |
Nzolo is idd niet de beste Belgische ref, maar als er iemand met de vinger moet gewezen worden voor dit verlies is het voor mij overduidelijk Mathijssen. Als Club al niet echt draait in een 4-4-2 met centraal Geraers en Clement (of eventueel Leko ipv ��n van hen) dan is Vargas - Clement voor mij zeker om een pandoering vragen. Mathijssen had gewoon in dezelfde opstelling moeten starten als Standard, zoals Club ook in de match tegen Valencia speelde: in een 4-5-1 (of een 4-2-3-1 dus).
Nu, ik vond Club in het begin nog gelijke tred houden want ook bij Standard was er veel ruimte op het middenveld, maar Standard maakte er gewoon beter gebruik van met snelle tegenstoten. Bij Club werd daarentegen te vaak het spel vertraagd. Ook de afwezigheid van Alcaraz heeft naar mijn mening niet echt geholpen voor Club.
Verder was het ook qua wissels en tactisch bijsturen weer een z��r zwakke Mathijssen vandaag. Hij is er niet in geslaagd de match te doen kantelen
Nu goed, een titel is nog steeds mogelijk want ook Anderlecht en Standard laten veel punten liggen. Er gaat in de winterstop dan wel bijgestuurd moeten worden. Een centrale middenvelder die een ABSOLUTE meerwaarde bied is al drie jaar noodzakelijk, hopelijk wordt daar nu eens eindelijk in ge�nvesteerd.
Posted by Glexx on Dec-14-2008 21:37:
Maar nog belangrijker is dat Lierse het verschil met STVV nog wat kleiner heeft gemaakt! Nog 5 punten en STVV blijft punten verliezen!
Posted by Progrez on Dec-15-2008 18:18:
wat een zwakke match man, Nzolo heeft schoon het pad geeffend voor Standard en Club liet dat zomaar toe.. Wat een armoe dat Club net vandaag zijn zwakste match moet spelen, want Standard was zeker te pakken |
Nzolo pro Standard? We zullen maar zwijgen over die drieste ingreep van Sonck op Marcos en over die penalty die Standard werd ontnomen tijdens de eerste seconden. Brugge had na ��n minuut al 0-1 moeten achterstaan!
De boeren hadden enkel op het einde nog een penalty verdiend, maar toen was het - om in de West-Vlaamse sfeer te blijven - kalf al lang verdronken.
Brugge was gewoon slecht. En Standard te pakken? Als ze effectief te pakken waren, lappen ze geen 4 goals binnen op verplaatsing.
Die eeuwige excuses van dat Brugs volkje, waar komt dat toch vandaan. Allemaal gebrainwashed door Matthijsen? Het lijkt wel een virus.
Soit, ik ga donderdag in Stuttgart met de Standard-aanhang nog wat nagenieten van de zondag.
Posted by FCB_Fanatic on Dec-15-2008 19:37:
Originally posted by Progrez
Nzolo pro Standard? We zullen maar zwijgen over die drieste ingreep van Sonck op Marcos en over die penalty die Standard werd ontnomen tijdens de eerste seconden. Brugge had na ��n minuut al 0-1 moeten achterstaan!
De boeren hadden enkel op het einde nog een penalty verdiend, maar toen was het - om in de West-Vlaamse sfeer te blijven - kalf al lang verdronken.
Brugge was gewoon slecht. En Standard te pakken? Als ze effectief te pakken waren, lappen ze geen 4 goals binnen op verplaatsing.
Die eeuwige excuses van dat Brugs volkje, waar komt dat toch vandaan. Allemaal gebrainwashed door Matthijsen? Het lijkt wel een virus.
Soit, ik ga donderdag in Stuttgart met de Standard-aanhang nog wat nagenieten van de zondag. |
als ge de match een beetje aandachtig gevolgd had, dan had ge gezien dat Standard de eerste 20 - 30 minuten ook veel ruimte liet op het middenveld, net zoals Brugge. Standard maakte daar goed gebruik van terwijl er bij Club teveel getaffeld werd. Had JM een fatsoenlijke opstelling uitgewerkt had Brugge daar zeker gebruik van kunnen maken. Als je natuurlijk met Clement op het middenveld blijft kloten vraag je natuurlijk om moeilijkheden tegen een goeie ploeg als Standard, zeker als je die dan centraal plaatst in combinatie met Vargas die recupererend al helemaal niets bijbrengt.
Die 4-4-2 van Mathijsen draait van geen kanten, daarvoor ontbreekt er een echt goeie centrale recupererende middenvelder die snel is in de combinatie (type Polak). Hij had beter teruggegrepen naar een soortgelijke opstelling als tegen Valencia (4-2-3-1). Of Club dan had gewonnen is twijfelachtig, maar een 1-4 had ik het dan niet zien worden.
p.s.: trouwens, als Sonck rood verdient, dan Marco natuurlijk ook ;-)
Posted by Config on Dec-15-2008 22:55:
Ik zeg toch niet dat Club goed gespeeld heeft of Standard onverdiend heeft gewonnen? Club speelde met 'voorsprong' de zwakste match uit het seizoen. Enkel Daerden en de invalbeurt van Capon waren de lichtpuntjes uit de wedstrijd. Ik blijf erbij dat Nzolo die match kapotgefloten heeft in de eerste helft.
oja, die fout in de eerste minuut gebeurde buiten het strafschopgebied
Ik heb nog nergens gelezen dat je daarvoor penalty kan fluiten.
Posted by FCB_Fanatic on Dec-17-2008 22:25:
zwak, zwakker, zwakst ...
wat een gigantische wanprestatie!!! Dat die mannen zoveel betaald krijgen is onbegrijpelijk
. Pas na de 0-1 kwam er enigzinds wat inzet, en dan nog bakten ze er niet veel van. De ene slechte pas werd opgevolgd door een volgende en daar had de tegenstander vandaag niet eens veel mee te maken. Die van Kopenhagen moesten niet veel druk zetten, de slechte passes kwamen er zo ook wel. Ik vind het vooral erg voor een speler als Daerden, dat was zowat de enige speler die nog enigzinds niveau haalde en zich w�l inzette (en die is dan 2 jaar gekwetst geweest!!!). Klukowski was ook nog degelijk, maar die viel samen met Alcarz aan de rust gekwetst uit wat een extra aderlating betekende.
Vandaag had Club dus serieus veel pech ... dat er net nu drie spelers gekwetst uitvallen (Sonck ook nog). Daardoor kon JM geen broodnodige tactische wissels doorvoeren in de 80ste minuut (of later). Zo had hij nu niet meer de mogelijkheid om een enorm zwakke Vargas van het veld te halen (als die in het weekend aan de aftrap begint snap ik er niets meer van). Ook Dirar moet eens leren slim te voetballen. Voldoende talent maar op dit moment kan hij het spel totaal niet lezen. Zet voor / past wanneer het niet moet, en kiest voor een individuele actie wanneer hij zijn bal moet afgeven. Toch iets wat JM hem eindelijk eens moet bijbrengen want ��n geslaagde actie of goed schot per match is onvoldoende voor iemand met zijn capaciteiten!!!
Collectief zat er dus echt niks van voetbal in. Dat wijt ik ook volledig aan JM: als je wekelijks van tacktiek en veldbezetting veranderd (en dat was in de voorbereiding ook al zo) dan kan je geen automatismen en goed voetbal creeeren. Ik begin hoe langer hoe harder te twijfelen of JM wel enig concept of spelidee voor ogen heeft.
Maar goed, op naar Moeskroen, ... een match die MOET gewonnen worden. Maar hopen op beterschap zeker
Posted by Config on Dec-17-2008 22:54:
zwakke match inderdaad, denk dat het tot net voor de goal geduurd heeft voor we eens de achterlijn haalden.. Na een onstellend zwakke eerste helft kwamen we net even opzetten, het publiek stond er volledig achter en dan valt die goal.. tja, we hebben het toch onszelf te verwijten. Buiten het feit dat we enorme pech hadden door die blessures hebben we nooit in de match gezeten. De eerste helft was van het zwakste wat ik gezien heb dit jaar. Ik verwijt Mathijssen hier wel niets.. 1 spits was meer dan genoeg in een wedstrijd als deze, we zijn toch nooit aan de overkant geraakt, dus dan hebben we geen 2 spitsen nodig.. Het probleem lag in het middenveld.
Posted by Jasperovitsj on Dec-18-2008 07:18:
Zou wel pijnlijk zijn als Standard vanavond los groepswinnaar wordt in een veel zwaardere poule.
Posted by djcresto on Dec-18-2008 07:37:
De eerste helft was van het zwakste wat ik gezien heb dit jaar. |
Ik heb enkel de 2e helft kunnen bekijken en heb met mateloos ge�nerveerd. Toch al ��n van de slechtere matchen die ik al gezien heb. En enorm jammer voor het Belgische voetbal (en zijn co�fficient).
Alles op JM steken is ook te gemakkelijk. Met dit spelersarsenaal is er niet veel meer mogelijk vrees ik.
En over Ciman... verkopen, euh weggeven die gast.
Posted by FCB_Fanatic on Dec-18-2008 08:26:
Originally posted by djcresto
Alles op JM steken is ook te gemakkelijk. Met dit spelersarsenaal is er niet veel meer mogelijk vrees ik. |
absoluut NIET akkoord!!!! Met dit spelersmateriaal is veel meer te doen dan hetgeen er wordt uitgehaald. Club heeft gewoon DE beste doelman van eerste klasse in zijn rangen die met Alcaraz ��n van de betere verdedigers in eerste klasse voor zich heeft. Samen met Simaeys vormt hij gewoon een goed centraal duo. Neem daarbij dat Klukowski eindelijk een goed niveau haalt en Demets een degelijke RB is en je hebt een goed verdedigend compartiment. Daar ligt het probleem niet meer, toch niet in eerste instantie. Als ��n van deze spelers uitvalt (zoals gisteren), dan gaapt er wel een kloof aangezien de vervangers enkel op Belgisch niveau meekunnen. Ook aanvallend heeft Club een goed duo met Sonck - Akpala (die wel in mindere vorm zit). Vervangers Capon en Chavez zijn goed, maar (nog?) geen goalgetters.
Als er in deze selectie in een probleem zit, dan ligt dat centraal op het middenveld waar al drie jaar een goede verdedigende middenvelder ontbreekt die snel is in de omschakeling (type Polak). Aangezien deze ontbreekt loopt het voor de rest ook vrij stroef met de ploeg want het middenveld is cruciaal om een goed draaiend geheel te hebben. Clement doet wat hij kan maar is ondanks zijn mentaliteit niet goed genoeg meer. Als je die uitspeelt kan je die enkel in de verdediging uitspelen, ZEKER niet op het middenveld!!!! Daar mist hij snelheid om steken op te lossen en gaten dicht te lopen en goed uitvoetballend vermogen voor een snelle omschakeling. Dit heeft als resultaat veel balverlies en weinig balrecuperatie, meer druk van de tegenstander op middenveld en verdediging en dus moeilijkheden.
Toch blijf ik erbij dat er met het spelerspotentieel m��r te doen is. De oorspronkelijke veldbezetting was niet slecht (4-2-3-1). Met dit systeem kan je naar mijn mening wel een deel van de gebreken oplossen. Probleem was dat veel spelers gisteren een te laag niveau haalden (vb. Geraerts is nauwelijks in beeld geweest en is al een heel seizoen miserabel bezig). De ene slechte pass werd opgevolgd door een volgende. Daarbij kwam nog dat net op dit moment een aantal spelers uitvallen waardoor JM onvoorzien al vroeg drie maal moest wisselen. Hierdoor kon een miserabele Vargas ook niet meer worden gewisseld (door bijvoorbeeld Van Heerden, die als hij top is gewoon ��n van de beste spelers in de Belgische competitie is).
De wissels van JM zijn te verdedigen maar persoonlijk had ik Evens op de LB gezet, Clement centraal in de verdediging en Daerden dan centraal op het middenveld. Daerden haalde van al de Club spelers het hoogste niveau en is in mijn ogen wel in staat om voor een goede balcirculatie en omschakeling te zorgen. Dat had mogelijk wel het ��n en ander kunnen oplossen hoewel je dan verdedigend met problemen blijft zitten (maar dat was zo ook al het geval).
Ik vind trouwens wel dat JM het ��n en ander kan verweten worden, namelijk een gebrek aan een duidelijk spelconcept en tacktiek. Daarbij komt nog dat hij al een heel seizoen van opstelling veranderd, en dat is al sinds de voorbereiding zo. Vorig jaar was hij daartoe bij momenten genoodzaakt door de gekwetsten, maar dit jaar is het omdat hij zelf gewoon niet meer weet wat te doen.
Posted by djcresto on Dec-18-2008 08:41:
Spelerspotientieel van Brugge lijkt me voldoende voor de Belgische competitie. Als ook de anderen af en toe morsen en Brugge wint de matchen die het moet winnen kan het misschien zelfs voor de titel meespelen.
Koen Daerden lijkt me dan weer de meest geschikte man om centraal op het middenveld te posteren. Leko blijft te traag en kan enkel goeie corners trappen. Van Heerden hadden ze gisteren zeker kunnen gebruiken, daar heb je overschot van gelijk. En Geraerts die haalt maar 20% van het niveau dat hij bij Standard haalde.
Veel hangt natuurlijk ook af van de vorm van het moment. Die is er momenteel niet en dan kan je klappen krijgen.
Posted by FCB_Fanatic on Dec-18-2008 08:59:
Spelerspotientieel van Brugge lijkt me voldoende voor de Belgische competitie. Als ook de anderen af en toe morsen en Brugge wint de matchen die het moet winnen kan het misschien zelfs voor de titel meespelen.
Koen Daerden lijkt me dan weer de meest geschikte man om centraal op het middenveld te posteren. Leko blijft te traag en kan enkel goeie corners trappen. Van Heerden hadden ze gisteren zeker kunnen gebruiken, daar heb je overschot van gelijk. En Geraerts die haalt maar 20% van het niveau dat hij bij Standard haalde.
Veel hangt natuurlijk ook af van de vorm van het moment. Die is er momenteel niet en dan kan je klappen krijgen. |
Op dit moment komt Club idd tekort om Europees uit te blinken, maar zoals ik al aangaf ligt dat voornamelijk aan het centrale middenveld. E�n goede transfer kan naar mijn mening al veel veranderen. Ze moeten een goede centrale verdediger OF middenvelder halen die echt een meerwaarde biedt. Halen ze een verdediger bij kan Simaeys op het middenveld spelen, in het andere geval moet de nieuwe middenvelder echt voor een surplus zorgen (een type polak zou aangewezen zijn). De keuze zal gemaakt moeten worden door de Brugse staff naargelang de optie waar ze het meest in geloven. Een nieuwe speler moet in ieder geval een MEERWAARDE zijn. Dus geen Derijck waar ze nu mee bezig zijn. Die komt niet eens in de ploeg bij een zwalpend Feynoord.
Daerden zou naar mijn mening dus ook centraal kunnen spelen. Is een completere speler dan Leko die naast zijn goede pass en corners niet veel te bieden heeft, te traag en fysiek te zwak. Ook Geraerts kan Club mss nog iets bijbrengen maar die is al een h����l seizoen �norm zwak bezig (hierbij wel even de bemerking dat van de Standard supporters die ik ken, er veel zijn die beweren dat Geraerts enkel in zijn eerste seizoen echt goed was. Dus ook bij Standard was hij nooit echt de grote man hoewel hij toen wel beter was dan nu). Zelf heb ik in ieder geval altijd mijn bedenkingen gehad bij zijn aantrekken en tot nu toe heeft hij mij zelden kunnen overtuigen.
Posted by Jasperovitsj on Dec-20-2008 21:35:
Als ook de anderen af en toe morsen en Brugge wint de matchen die het moet winnen kan het misschien zelfs voor de titel meespelen.
|
Niet dus...
Posted by Config on Dec-20-2008 23:26:
Originally posted by Jasperovitsj
Niet dus... |
gohja dat kan nog altijd hoor
Ze staan nog altijd niet op grote afstand van Anderlecht. No worries.. Eenmaal de pech over is komt het wel nog in orde en spelen we een goeie terugronde
Posted by christina on Dec-21-2008 09:49:
en de tussenstand:
pech 8694145725 - club brugge 0

Posted by Config on Dec-21-2008 16:34:
Oh, valt nog wel mee dan
Posted by FCB_Fanatic on Dec-22-2008 07:35:
gohja dat kan nog altijd hoor Ze staan nog altijd niet op grote afstand van Anderlecht. No worries.. Eenmaal de pech over is komt het wel nog in orde en spelen we een goeie terugronde |
als er pech mee te maken had is het vooral door het aantal gekwetsten. Club ziet op 4 dagen tijd 5 basispelers uitvallen waarvan vier verdedigers, dan wordt dat natuurlijk moeilijk om dat op te vangen en heeft dat een resultaat als tegen Moeskroen tot gevolg. Blijkbaar speelt Club wel een goed eerste half uur, kunnen ze 0-2 voorkomen maar wordt het in de plaats daarvan 1-1 waarna Club volledig in elkaar zakt.
Toch blijf ik erbij dat Club enkel een probleem heeft achteraan als er gekwetsten zijn. Met Alcaraz en Simaeys heeft Club een goed centraal duo. Het valt dan ook niet te verwonderen dat de slechtste resultaten er kwamen bij afwezigheid van vooral Alcaraz (verlies tegen Gent (3-0), Standard (1-4) en Moeskroen (5-1) ). Ik blijf er dus bij dat het probleem vooral ligt bij het gebrek aan een goede centrale verdedigende middenvelder die snel is in de omschakeling ... EN aan JM, die er na 1,5 jaar nog steeds niet in geslaagd is een goede tacktiek en een vaste basiself neer te zetten waardoor het de ploeg ook nog steeds aan de nodige automatismen ontbreekt. Ook is JM niet in staat om via gepaste wijzigingen een match te doen kantelen. De aantal keren dat hij er toch in slaagde zat er weinig logica in zijn keuzes en was het met meer geluk dan kunde. Hij mist gewoon tactisch inzicht en is geen trainer voor een topclub. Hij heeft vorig jaar zijn verdienste gehad door terug een blok op het veld te zetten maar is het nu terug volledig aan het verkloten. Daarbij komt nog dat hij er mee verantwoordelijk voor is dat het imago van Club het laatste 1,5 jaar serieus schade heeft opgelopen.
Pages (18): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 »