TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Games!
Pages (18): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 »

Posted by jofawe on Dec-08-2004 17:16:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Jag kan fixa upp det p� �ff T�� P��n f�r dig D�� B�� �ll och er andra... Det �r s�klart olagligt och inte bra f�r ert samvete.
Vi k�r crackade versioner s�klart eftersom vi alla �r fattiglappar...

Det �r battlefield fast med Starwars figurer ist�llet va?

jag laddar fr�n ���fft���p���nn ..

Posted by Endre on Dec-08-2004 17:16:

F�r alla som vill lira WoW men �r fattiglappar: GUILD WARS Precis samma skr�p fast utan m�nads avgift.

Jag �r g�rna med p� n�t Steve, har ej lirat Battlefront, men det �r s�kert kul. Star Wars pang pang.

Posted by dbl on Dec-08-2004 20:38:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Fick inte ig�ng Star Wars p� lap-toppen men jag testar iaf nu med en server... Ni l�r se den listad i spelet p� multiplayer... den heter "SWETA" och password �r "4ever"

Antagligen l�r ingen se detta innan jag ledsnat p� att v�nta men men...

med tanke p� att jag inte fixat det... s� troligtvis

Posted by MiB on Dec-10-2004 01:30:

har precis spelar igenom The Chronicles of Riddick Escape From Butcher Bay Developers Cut

�r ju egentligen ett spel till xboxen men k�rde pc versionen och jag s�ger bara fyfan.. vilket spel.. klart b�sta spel jag k�rt.. grafiken ass�.. oj oj oj..

rekommenderar alla som inte testat det o prova det om chans finns =) kommer v�l demo me p� det snart..

Posted by Vizay on Dec-12-2004 15:50:

quote:
Originally posted by MiB
har precis spelar igenom The Chronicles of Riddick Escape From Butcher Bay Developers Cut

�r ju egentligen ett spel till xboxen men k�rde pc versionen och jag s�ger bara fyfan.. vilket spel.. klart b�sta spel jag k�rt.. grafiken ass�.. oj oj oj..

rekommenderar alla som inte testat det o prova det om chans finns =) kommer v�l demo me p� det snart..

klart det �r bra, det �r ju svenskar som gjort det!

Posted by Hauken on Dec-13-2004 00:05:

Ingen som spelar World of Warcraft open Korean BETA? Lite jobbigt med alla tecknen i b�rjan men det gick att fixa

Men men... EU kommer v�l snart... hoppas jag.

Posted by dbl on Dec-13-2004 00:08:

quote:
Originally posted by Hauken
Ingen som spelar World of Warcraft open Korean BETA? Lite jobbigt med alla tecknen i b�rjan men det gick att fixa

Men men... EU kommer v�l snart... hoppas jag.

european open betan har redan varit.. slutade f�r ett bra tagsen typ...
finns det ens n�gra beta tester kvar av WoW???
spelet har ju kommit ut liksom

Posted by dbl on Dec-13-2004 00:09:

quote:
Originally posted by MiB

njaaa.. s� j�kla bra tycker jag inte direkt det e.. l����������ngt ifr�n b�sta spel jag k�rt... spelet funkar.. men njaa

Posted by Vizay on Dec-13-2004 07:27:

quote:
Originally posted by dbl
european open betan har redan varit.. slutade f�r ett bra tagsen typ...
finns det ens n�gra beta tester kvar av WoW???
spelet har ju kommit ut liksom

det �r amerikanska betan som har varit, inte europeiska. Europeiska b�rjar om kanske en vecka, ingen vet exakt datum �nnu men i december iaf

jag lirar koreanska betan ocks�, e ju bara att k�ra med amerikanska OB klienten

Posted by dbl on Dec-13-2004 14:08:

quote:
Originally posted by Vizay
det �r amerikanska betan som har varit, inte europeiska. Europeiska b�rjar om kanske en vecka, ingen vet exakt datum �nnu men i december iaf

jag lirar koreanska betan ocks�, e ju bara att k�ra med amerikanska OB klienten

�r inte det European Final Betan som ska komma????
och inte open betan

Posted by Vizay on Dec-13-2004 14:13:

quote:
Originally posted by dbl
�r inte det European Final Betan som ska komma????
och inte open betan

jo final beta kommer f�rst och sen f�ljs den t�tt efter av EU open beta

final �r basicly open beta fast den startar n�n vecka tidigare s� att dom som f�rbokat spelet ska f� f�rtur in

Posted by dbl on Dec-13-2004 14:16:

quote:
Originally posted by Vizay
jo final beta kommer f�rst och sen f�ljs den t�tt efter av EU open beta

final �r basicly open beta fast den startar n�n vecka tidigare s� att dom som f�rbokat spelet ska f� f�rtur in

ahhhhhh... ok.. hehe

Posted by Hauken on Dec-13-2004 22:30:

Vizay sa det som beh�vde s�gas

Vad k�r du med f�r class vizay? Har du mkt lagg?

Posted by jofawe on Dec-13-2004 22:38:

okej.. s�h�r �r det.
Jag m�ste ha ny sk�rm.. funderar p� en TFT 19" i prisklassen 4-5000kr.

vilken ska jag ta?
Gillar inte att de flesta bara klarar 24bitars f�rgdjup.. riktigt kasst faktist.
Sen undrar jag vad skillnaden (rent praktiskt) �r p� DVI och D-SUB ..

Fan.. m�ste ha en efter jul iallafall..

Posted by ScuL on Dec-13-2004 23:24:

de flesta s�ger att de klarar 24bitars men det klarar de inte alls.
de klarar n�n skum 6bits f�rg och anv�nder softwareprocessing f�r att g�ra f�rgerna finare. L�s n�gra recensioner p� Toms Hardware till ex. f�r att f� mer tekniskt information om TFT sk�rmor.

Det v�rsta �r nog uppl�sningarna �r helt cp. En TFT har bara ett native resolution och de flesta 17"orna nu klarar bara av 1280x1024 som �r helt cp f�r att det �r en 5:4 f�rh�llning ist�llet f�r en 4:3 f�rh�llning..

Jag ska v�nta �tminstone 2 �r tills det finns en bra TFT som klarar 1600x1200 p� 19" med h�gst 10ms delay och riktiga 24bits f�rger genom DVI som �r inte svindyrt som fan.. Tills d� �r det CRT som g�ller.

Posted by Hauken on Dec-14-2004 06:51:

Dessutom �r det m�nga TFT's som har problem med ghosting. (Dvs n�r du r�r dig snabbt i ngt 3d spel som t ex Quake blir det suddiga "avbilder" kring gubbarna.. sk�rmen hinner inte med utan bilden laggar. S� lite MS som m�jligt ska du ha f�r att undvika det.)

Posted by keddo on Dec-14-2004 11:25:

Jag har en samsung 172s 17" och har inte haft n�gra problem vare sig i spel eller annars. Sk�naste funktionen p� sk�rmen m�ste vara att man kan klicka p� en knapp som heter "auto" och s� st�ller bilden in sig perfekt p� n�gra sekunder.

Posted by Hauken on Dec-15-2004 00:26:

quote:
Originally posted by keddo
Jag har en samsung 172s 17" och har inte haft n�gra problem vare sig i spel eller annars. Sk�naste funktionen p� sk�rmen m�ste vara att man kan klicka p� en knapp som heter "auto" och s� st�ller bilden in sig perfekt p� n�gra sekunder.

"Allt �r relativt"

J�mf�r du med min CRT kommer du m�rka stor skillnad, det lovar jag dig. Men �r du inte van vid annant och trivs med TFT i spel s� �r det kanon.

Kanske skulle sagt det att man inte alls beh�ver uppleva det som ett problem, bara man itne �r van vid en CRT's spelprestanda.

F�rresten, ang DVI och d-sub;

DVI �r b�ttre imho. Du f�r med DVI, precis som keddo n�mnde ovan, en s�n funktion som st�ller in bildf�rh�llandena automatiskt t ex. On�digt, men bekv�mt DVI ger b�ttre kontrast och bildkvalitet, mindre utrymme f�r pixlar som hamnar fel osv.. DVI gr�nssnittet kommunicerar direkt med varje enskild pixel s� varje pixel hamnar exakt d�r den ska. (Det som blir p� andra och CRT sk�rmar �r att pixlar kan hamna lite fel ibland, du m�rker det som lite s�mre bildkvalitet bara. Inget man t�nker p� iaf man inte �r van vid TFT.).

Posted by trancedanne on Dec-15-2004 10:26:

kan rekommendera Mortal Kombat Deception, utan tvekan det b�sta fighting spelet till ps2/X-box. F�r �vrigt troligen det slaktigaste spelet genom tiderna.

Annars s� kan ni spela Soul Calibur om ni tycker det �r kul att bara trycka p� lite knappar och vinna, rek. fr�n 3 �r

Posted by keddo on Dec-15-2004 16:35:

quote:
Originally posted by Hauken
"Allt �r relativt"

J�mf�r du med min CRT kommer du m�rka stor skillnad, det lovar jag dig. Men �r du inte van vid annant och trivs med TFT i spel s� �r det kanon.

Kanske skulle sagt det att man inte alls beh�ver uppleva det som ett problem, bara man itne �r van vid en CRT's spelprestanda.

OOoo din crt's

n� men det man inte vet far man inte illa av

Posted by jofawe on Dec-15-2004 16:58:

okej.. men konkreta tips p� vilken modell jag ska k�pa d�?
Jag spelar inte s� j�ttemycket.. faktist.

Posted by keddo on Dec-15-2004 16:59:

quote:
Originally posted by jofawe
okej.. men konkreta tips p� vilken modell jag ska k�pa d�?
Jag spelar inte s� j�ttemycket.. faktist.

samsung 172s, riktigt snygg

Posted by ScuL on Dec-15-2004 17:27:

alla samsungs i 17x och 19x serien �r fina.
de blir l�tt mitt val, men som sagt.. jag anser fortfarande att TFT kan INTE konkurrera med CRT.

Posted by jofawe on Dec-15-2004 17:46:

quote:
Originally posted by ScuL
alla samsungs i 17x och 19x serien �r fina.
de blir l�tt mitt val, men som sagt.. jag anser fortfarande att TFT kan INTE konkurrera med CRT.

det �r allts� samsung som g�ller d�.. okej.

Men det �r klart att en TFT inte kan konkurrera med CRT, men jag �r s� om�ttligt tr�tt p� min 17" fr�n 1998 (Compaq V75) som inte har en f�rg r�tt och blinkar � har sig...
S� jag m�ste ha en ny sk�rm, � d� kan jag lika g�rna skaffa en TFT

Posted by ScuL on Dec-15-2004 17:57:

hmm de flesta 17x och 19x samsungs g�r typ mellan 300 och 500 euro.
medan jag kan skaffa en fin IIYama 19" CRT f�r bara 199 euro..

Pages (18): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 »