TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Voetbalseizoen 2008-2009
Pages (18): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 »

Posted by FCB_Fanatic on Jan-09-2009 15:16:

quote:
VADIS EN KRUSKA TEKENEN BIJ CLUB BRUGGE

Club Brugge heeft in de Bundesliga ver-
sterking gehaald voor zijn middenveld.
De Belg Vadis keert terug van Hamburg.
De Duitse belofte-international Marc-
Andr� Kruska ruilt Dortmund voor Club.

Vadis tekende een contract van 4,5 jaar
in Brugge. De 19-jarige middenvelder
ging vorig jaar van Anderlecht naar
Hamburg, maar hij kon nooit doorbreken
in Duitsland. Vadis viel twee keer in.

Kruska (21) tekende voor 2,5 jaar. De
verdedigende middenvelder speelde al
98 matchen in de Bundesliga, maar kreeg
dit seizoen geen kans meer. Volgens de
Duitse media kostte hij 500.000 euro.

twee nieuwe spelers, beide nog zeer jong wel. T is dus te hopen dat ze vlug een meerwaarde kunnen bieden. Slechter dan Clement (wel respect voor zn jarenlange inzet) kan alvast niet, die kan niet meer mee op het hoogste niveau bij een topclub.

Kruska ken ik niet, maar gaat blijkbaar toch al een tijdje mee in de Bundesliga. Een bemerking die gemaakt kan worden is waarom er nauwelijks (geen?) interesse was in een jeugdige Duitser die al enige ervaring heeft op het hoogste niveau en op het eind van het seizoen gratis weg kon (of nu voor een beperkt bedrag). Vadis lijkt mij alvast een goeie transfer. Hij staat bekend als een groot Belgisch talent die er in de rsca jeugd serieus bovenuit stak en vaak vergeleken wordt met Kompany. Afwachten of hij het bij Club kan waarmaken want bij Hamburg kon hij niet doorbreken

Posted by Gladius on Jan-09-2009 16:50:

hm 2 interessante transfers, ben 'ns benieuwd of ze Brugge beter kunnen doen late shotte

Posted by Progrez on Jan-09-2009 16:56:

Den toetenknaller naar Manchester United! Zelfs de gazetten staan er vandaag vol van.

Voor ��n keer is een emoticon hier wel gepast:

Posted by djcresto on Jan-09-2009 17:14:

quote:
Originally posted by FCB_Fanatic
Vadis lijkt mij alvast een goeie transfer. Hij staat bekend als een groot Belgisch talent die er in de rsca jeugd serieus bovenuit stak en vaak vergeleken wordt met Kompany. Afwachten of hij het bij Club kan waarmaken want bij Hamburg kon hij niet doorbreken

Vadis had blijkbaar ook gevraagd aan Anderlecht of hij terug mocht komen maar Anderlecht wou hem niet meer.

Goed, hoop wel voor het Belgische voetbal dat hij kan doorbreken.

Posted by Gladius on Jan-09-2009 17:17:

zo grappig vind ik da niet zenne. die had amper een basisplaats bij ons, en daar ging hij... en we brengen al zo weinig eigen talenten voort. wel super voor hem natuurlijk.
owjah, en dat ze eens rap die samenwerking met ManU stopzetten

Posted by djcresto on Jan-09-2009 17:37:

Tja, misschien is dit de enige dag dat die jongen de kranten haalt he. Remember Kevin Franck. Die speelde bij Real. Bij Dender in 2e geraakte hij nauwelijks van de bank.

Posted by Progrez on Jan-09-2009 17:38:

quote:
Originally posted by Gladius
zo grappig vind ik da niet zenne. die had amper een basisplaats bij ons, en daar ging hij... en we brengen al zo weinig eigen talenten voort. wel super voor hem natuurlijk.
owjah, en dat ze eens rap die samenwerking met ManU stopzetten

Het feit dat hij naar Manchester United gaat, heeft toch niets meer met Antwerp te maken. Hij is bij het begin van vorig seizoen al vertrokken. En met de samenwerking tussen United en de club heeft dit al helemaal niets te zien. Er is op dit moment zelfs geen enkele speler van ginder op uitleenbasis in Deurne.

Goeie zaak vind ik het. Binnen afzienbare tijd komt hij wel terug 'on loan' naar de bosuil.

En bij Manchester zit hij lachwekkend ver boven zijn niveau. Dat hij Warren Joyce maar een mooi kerstcadeau koopt volgend jaar.

Posted by Gladius on Jan-09-2009 18:56:

quote:
Originally posted by Progrez
Het feit dat hij naar Manchester United gaat, heeft toch niets meer met Antwerp te maken. Hij is bij het begin van vorig seizoen al vertrokken. En met de samenwerking tussen United en de club heeft dit al helemaal niets te zien. Er is op dit moment zelfs geen enkele speler van ginder op uitleenbasis in Deurne.

Goeie zaak vind ik het. Binnen afzienbare tijd komt hij wel terug 'on loan' naar de bosuil.

neen dat heeft er niets mee te maken, kweet het wel. het deed me er alleen noges aan denken dat die samenwerking op niets (meer) trekt. nu ist eerder in tegengestelde richting met dat jonge talent dat daar zit, ben even de naam kwijt. hopelijk zien we die ooit noges terug op den bosuil

Posted by FCB_Fanatic on Jan-09-2009 19:28:

quote:
Originally posted by Gladius
hm 2 interessante transfers, ben 'ns benieuwd of ze Brugge beter kunnen doen late shotte

Veel zal ook van JM afhangen. Vorig jaar is hij er terug in geslaagd wat spirit in het elftal te brengen, maar veel verder gaat zijn inbreng niet tot nu toe. Vorig jaar zou je nog bepaalde excuses kunnen inroepen, maar dit jaar vind ik dat steeds minder het geval. Hij heeft mij tot nu toe zelden kunnen overtuigen met zijn opstellingen, tactische richtlijnen, ... er zit precies geen echt idee achter alles en door zijn vele wijzigingen zijn er ook nauwelijks automatismen.

Als hij daaraan werkt en Kruska en Vadis krijgen voldoende kansen om zich te bewijzen zal het wel loslopen. Gaat hij weer week in, week uit wijzigingen doorvoeren heb ik mijn twijfels of ze echt hun meerwaarde kunnen bewijzen. Dan kan het goed zijn dat ze gewoon mee verzuipen met de rest van de ploeg.

Posted by Devilex on Jan-12-2009 09:24:

Ik denk dat de Jacky zo stilaan zijn valiezen mag beginnen maken.

Posted by Real on Jan-12-2009 09:27:

Ceulemans lag voor veel minder buiten.

Posted by FCB_Fanatic on Jan-12-2009 09:45:

quote:
Originally posted by Devilex

begint eens tijd te worden, ik wil die kerel al een half seizoen buiten!!!

vorig jaar heeft hij nog op enig krediet kunnen rekenen maar ook toen al waren het vaak dezelfde kritieken die weerklonken: slecht voetbal, geen duidelijk systeem en richtlijnen, geen automatismen, geen of weinig wissels ... Voor dit seizoen verwachtte ik met een nieuwe spelersinjectie enige verbeteringen, maar toen twee weken voor de competitiestart bleek dat hij nog steeds niet naar een vaste veldbezetting en ploegopstelling aan het werken was begon het bij mij teveel te worden. De prestaties logen er niet om die eerste matchen, resultaten werden nog wel gehaald, maar weer met weinig overtuiging, zonder goed voetbal ... Voor mij mocht hij al langer beschikken, maar met de geschiedenis van de laatste jaren kon ik wel nog begrijpen dat het Club bestuur hier anders over dacht.

Nu kunnen ze bijna niet anders meer dan hem ontslaan. Volgens mij zal het nog niet voor deze week zijn, maar JM zal zich geen volgend verlies meer kunnen veroorloven. Het gaat week in, week uit bibberen worden want iedere week zal het hoofd van JM op het kapblok liggen. Hopelijk gebruikt het bestuur de tijd voldoende om een geschikte vervanger te vinden, iemand met ervaring, liefst een buitenlander voor mij.

Gisteren was het alvast crisisberaad ... benieuwd of ik een beetje goed zit met mijn veronderstellingen (wat wel al is uitgelekt is dat het bestuur niet begreep waarom JM koos voor teveel grote, slome spelers en bijvoorbeeld Van Heerden geen kans kreeg + waarom hij zo lang wachtte met slechts ��n wissel die dan nog eens inkwam voor ��n vd betere spelers)

Posted by Config on Jan-12-2009 11:46:

quote:
Originally posted by Devilex

daar ben ik alvast geen aanhanger van. Trainerswissels halen in mijn ogen weinig uit. Het zijn nog altijd de spelers die de wedstrijd moeten spelen. Zonder twijfel zijn ze allemaal op de nodige automatismen getraind, dus als ze verliezen dan hebben ze in mijn ogen simpelweg niet goed genoeg gespeeld.

That said, ik heb Club zien spelen gisteren en ik moet zeggen dat ze eigenlijk best een aardige match speelden op dat plein. Ook al zou het tegen mijn goesting geweest zijn, die match moest gewoon uitgesteld worden, deftig voetbal was op dat plein totaal onmogelijk. Desondanks hebben ze de hele match gecontroleerd en zijn ze er zowaar in geslaagd uitgespeelde kansen bijeen te voetballen, waarvan 4 of 5 ballen die enkele centimeters voorlangs hobbelden. Roeselare scoort bij hun eerste of 2de kans in de match met een bal die deklat en net binnen gaat. Club krijgt in de laatste seconden nog een kans en de bal gaat onderkant deklat buiten. Sjans met de afwerking hadden we dus ook niet.

Na de match van gisteren kijk ik dus zeker niet naar Jacky, die heeft ongetwijfeld zijn best gedaan. De spelers communiceerden allemaal zeer goed tijdens de match, iets wat ik al in maanden niet meer gezien had. Desondanks was er door omstandigheden geen goed voetbal mogelijk, en dat was voor mij dan ook de enige reden waarom Club gisteren verloor.

Posted by Progrez on Jan-12-2009 12:28:

Ik vroeg me al af waar de excuses bleven.

Posted by FCB_Fanatic on Jan-12-2009 12:28:

quote:
Originally posted by Config
daar ben ik alvast geen aanhanger van. Trainerswissels halen in mijn ogen weinig uit. Het zijn nog altijd de spelers die de wedstrijd moeten spelen. Zonder twijfel zijn ze allemaal op de nodige automatismen getraind, dus als ze verliezen dan hebben ze in mijn ogen simpelweg niet goed genoeg gespeeld.

sorry Wouter, maar ik vrees dat gij nog ��n van de weinige Club supporters zijt die hierin gelooft

ter voorbeeld: het was in de voorbereiding op het seizoen vlug duidelijk dat Akpala - Sonck ons vaste aanvalsduo zou worden. In principe probeer je dan die spelers zo veel mogelijk te laten spelen met als doel automatismen te cre�eren, ervoor te zorgen dat ze elkaar blindelings kunnen vinden en dat de samenwerking optimaal verloopt. Wel, de eerste keer dat ze samen aan de aftrap stonden was op de Brugse Metten. Daarvoor hadden ze ook al samen gespeeld, maar ging het vaak om invalbeurten in de tweede helft e.d. Hetzelfde kan gezegd worden over verdediging en middenveld waar JM vaak ervoor koos om jeugdspelers veel kansen te geven om dan uiteindelijk het afgelopen halve seizoen te moeten vaststellen dat deze jeugdspelers nauwelijks een kans krijgen. Als ze niet goed genoeg zijn is dat logisch, maar dan stel ik mij wel vragen waarom hij ze in de voorbereiding zo vaak liet meespelen. Dan had hij toen al moeten zien dat ze er niet klaar voor waren en direct voor een vast basiselftal moeten kiezen.

Sorry, maar voor mij heeft JM grandioos gefaald!!! Hij heeft na 1,5 jaar nauwelijks een idee van zijn spelconcept, opstelling en invulling ervan. En als dat er toch is zal het eerder iets in de aard zijn van: de bal aan de flankspelers geven en die moeten er dan maar 'iets' mee doen om tot een aanval te geraken. Simplistischer kan bijna niet. Waar is het Club Brugge dat COLLECTIEF druk ging zetten en zo erin slaagde een tegenstander te versmachten. Nu gebeurt dat druk zetten ook wel, maar doet iedereen dat precies in een beurtrol. Als trainer zou je zo'n dingen toch moeten zien. Als trainer van een topclub zou je er toch moeten in slagen om een match te doen kantelen dmv tactische wijzigingen of wissels door te voeren ... hiervan is er bij JM niets terug te vinden. Hij is gewoon te beperkt als trainer, geen materiaal voor een topclub net zomin als Ceulemans, Ferrera en Janevski dat waren. AFVOEREN die handel!!!

Posted by Config on Jan-12-2009 12:33:

quote:
Originally posted by Progrez
Ik vroeg me al af waar de excuses bleven.

En ik vroeg me al af waarom ge nog geen reply gedaan had

Trouwens , als je niet in het stadion zat hebt ge volgens mij weinig recht om te oordelen. Reviews spreken over een goed en een slecht deel van het veld. Dat was gewoon bullshit. Als op het goede deel een speler erin slaagt om op 30 seconden 3 keer weg te glijden dan is van 'goed' ook al weinig sprake. De match mocht nooit gespeeld worden , daar blijf ik bij.

Posted by Progrez on Jan-12-2009 12:53:

quote:

Trouwens , als je niet in het stadion zat hebt ge volgens mij weinig recht om te oordelen. Reviews spreken over een goed en een slecht deel van het veld. Dat was gewoon bullshit. Als op het goede deel een speler erin slaagt om op 30 seconden 3 keer weg te glijden dan is van 'goed' ook al weinig sprake. De match mocht nooit gespeeld worden , daar blijf ik bij.

Nee meneer, ik zat niet in dat stadion. Maar een slordige drie weken geleden stond ik bij -6 graden wel in Eupen om daar Antwerp op net dezelfde ondergrond 0-0 te zien gelijkspelen tegen de laatste in de stand.

Denkt ge dat daar onder de supporters is gejammerd over de staat van het veld? Nee, want 1) een Antwerpenaar begrijpt dat een veld in slechte staat een nadeel is voor beide clubs en 2) een Antwerpenaar zijn club durft uit te schijten als het niveau ondermaats is.

Dat Brugs volkje met hun excuses elke keer weer. Sinds Sollied weg is, draait het niet meer voor de pachters. En dat komt enkel en alleen door het gebrek aan een deftige trainer. Natuurlijk, als spelers zoals een Stijnen de pech/excuses-zoekende mentaliteit van het huis gaan overnemen, zal zelfs de beste trainer de neerwaartse spiraal niet kunnen ombuigen.

Posted by FCB_Fanatic on Jan-12-2009 12:57:

quote:

dat er gisteren beter niet gespeeld was en dat Club gisteren pech had kan mogelijk wel zo zijn en kan al veel verklaren voor de match van gisteren. Het verklaard echter niet het spelpeil van al de voorgaande matchen. Daarvoor moet naar JM worden gekeken volgens mij. Er is uit deze kern meer te halen dan hetgeen JM eruit haalt, zowel qua spelpeil als resultaten.

Posted by Real on Jan-12-2009 13:15:

quote:
Originally posted by FCB_Fanatic
Hij is gewoon te beperkt als trainer, geen materiaal voor een topclub net zomin als Ceulemans (...)

De Caje is nochtans serieuze potten aan't breken met Westel.

Posted by FCB_Fanatic on Jan-12-2009 13:55:

quote:
Originally posted by Real
De Caje is nochtans serieuze potten aan't breken met Westel.

Ceulemans is eventueel nog een twijfelgeval. Hij bracht bij Club ook verzorgd combinatievoetbal maar het kwam te zelden tot veel kansen. Vaak was Club in die periode ook afhankelijk van een flits van Balaban of Portillo. Hij had natuurlijk wel niet de kern waarover Mathijssen nu beschikt: hij zag o.a. Simons, Vanderheijden en Ceh als sterkhouders vertrekken (en onder de winterstop vertrok ook Spilar nog) die toen niet voldoende werden vervangen. Bovendien had Club in die periode af te rekenen met enorm veel blessureleed (een 10-tal spelers in de lappenmand) en een slechte groepsmentaliteit. Allemaal verzachtende omstandigheden. Toch lijkt hij mij op communicatief vlak ook niet echt de meest geschikte trainer voor een topploeg. Een communicatief vaardige trainer had mss al veel kunnen oplossen wat betreft die rotte mentaliteit. Zijn communicatie met Balaban is nog een goed voorbeeld dat hij moeilijk met vedetten om kon.

Ferrera idem, communicatief kwam die ook tekort en ontbrak het hem aan autoriteit om boven zijn groep te staan. Hem ontbrak het bovendien ook nog eens aan een palmares waardoor hij mogelijk nog op minder respect kon teren. Tactisch wel een sterke trainer, hij kon in tegenstelling tot JM WEL een organisatie neerzetten, bij hem was er WEL een spelconcept te zien (te verdedigend wel en eentje die niet bij de stijl van Club hoorde). Ook hij kon niet beschikken over de kern die Mathijssen heeft.

Janevski is helemaal een lachertje. Die kwam hier af met niks aan ervaring als T1 en maakte bovendien gebruik van een enorm gedateerd spelconcept & opstelling.

Posted by Config on Jan-12-2009 15:38:

En toch blijf ik erbij dat het probleem niet bij Mathijssen ligt. Het probleem ligt gewoon bij de spelers die te ver onder hun niveau gespeeld hebben de laatste weken. M�t Daerden, Vadis & Kruska zie ik Club toch een veel betere terugronde spelen. Te beginnen met volgend weekend waar we met KV Mechelen toch een te kloppen ploeg moeten terugvinden. Ik heb er nog steeds alle vertrouwen in en geloof er in dat het de volgende jaren alleen maar crescendo kan gaan met de spelersgroep.

Als het probleem dan toch bij de trainer ligt, stel hier dan eens een trainer voor die het wel kan oplossen?

Wat de spelers nu nodig hebben is stabiliteit, en met de laatste transfers inbegrepen moeten we nu toch over een spelersgroep beschikken die tegen een ferme stoot kan. De groep is bovendien nog heel jong dus die gasten zullen enkel beter gaan spelen in de toekomst

Posted by FCB_Fanatic on Jan-12-2009 15:58:

quote:
En toch blijf ik erbij dat het probleem niet bij Mathijssen ligt. Het probleem ligt gewoon bij de spelers die te ver onder hun niveau gespeeld hebben de laatste weken. M�t Daerden, Vadis & Kruska zie ik Club toch een veel betere terugronde spelen. Te beginnen met volgend weekend waar we met KV Mechelen toch een te kloppen ploeg moeten terugvinden. Ik heb er nog steeds alle vertrouwen in en geloof er in dat het de volgende jaren alleen maar crescendo kan gaan met de spelersgroep.

Als het probleem dan toch bij de trainer ligt, stel hier dan eens een trainer voor die het wel kan oplossen?

Wat de spelers nu nodig hebben is stabiliteit, en met de laatste transfers inbegrepen moeten we nu toch over een spelersgroep beschikken die tegen een ferme stoot kan. De groep is bovendien nog heel jong dus die gasten zullen enkel beter gaan spelen in de toekomst

zolang JM geen duidelijk systeem uitwerkt met voor iedere speler specifieke richtlijnen zie ik Club niet beter spelen. Ik heb vertrouwen in de spelers, ik ben er zeker van dat met dit elftal goed voetbal gekoppeld aan goede resultaten kan gebracht worden ... maar dus niet onder JM

en een nieuwe trainer zoeken is mijn taak niet, daarvoor wordt Devroe voldoende betaald. Ze moeten nu in ieder geval iemand zoeken met de nodige ervaring op het hoogste niveau (geen nieuw groentje dus zoals JM of eerdere trainers). Iemand die weet wat het is om voor de prijzen te strijden in een topclub. Liefst een buitenlander die de club niet zo goed kent en dus geen rekening houdt met namen

Posted by Jasperovitsj on Jan-12-2009 18:18:

Kies het doelpunt van het jaar

Ivens of Roelandts voor mij, en uiteindelijk toch voor Ivens gegaan.

Posted by FCB_Fanatic on Jan-12-2009 19:43:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Kies het doelpunt van het jaar

Ivens of Roelandts voor mij, en uiteindelijk toch voor Ivens gegaan.

ik heb voor de goal van Sonck gekozen

ik vind de geselecteerde goal van De Camargo wel ��n van de mindere. Ik zou verwachten dat er toch mooiere goals dan dit zijn gemaakt

Posted by The_G0dfather on Jan-13-2009 18:07:

Proto ftw !!

Pages (18): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 »