TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Klaag / Zeur - Thread
Pages (170): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 [128] 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 »
Trajectcontrole A10 per 1 november
Amsterdam-Snelweg A10 West tussen de Coentunnel en knooppunt De Nieuwe Meer krijgt vanaf 1 november trajectcontrole. Op die dinsdag gaat op dit deel van de Ring Amsterdam ook de nieuwe maximumsnelheid van 80 kilometer per uur in.
Om de luchtkwaliteit te verbeteren moet de snelheidslimiet op de A10 West omlaag. Tot nu toe was die 100 km. De ervaringen met zo'n 80 km-tracé op de A13 (Den Haag-Rotterdam) bij Overschie zijn positief.
Een lezer, die dagelijks over de A10 rijdt, was opgevallen dat tussen de Coentunnel en De Nieuwe Meer op liefst vijf punten camera's voor trajectcontrole zijn aangebracht. ,,Aan de los liggende bedrading is te zien dat de camera's nog niet zijn aangesloten'', schrijft hij aan de krant. ,,Dit heeft bij mij vragen opgeroepen. Als je tussen alle camera's in te hard rijdt, krijg je dan één bekeuring tussen de eerste en de laatste camera? Of vier bekeuringen tussen elke cameraopstelling? Of krijg je één bekeuring over de hoogst gemeten snelheid?''
Woordvoerster Berber Kroon van het bureau verkeershandhaving van het openbaar ministerie (BOVM): ,,Bij trajectcontrole hangen camera's op verschillende punten langs de weg, die opnames maken van ieder passerend voertuig. Met deze beelden berekent een computer de gemiddelde snelheid van een auto op een traject. Ligt die hoger dan de limiet, dan krijgt de weggebruiker een bekeuring thuisgestuurd. Voor iedereen geldt één beginpunt en één eindpunt. De tussenliggende portalen fungeren ook als begin- of eindpunt van het traject voor mensen die later het traject opkomen of het eerder verlaten. Van iemand die het gehele traject rijdt (langs alle camera's) wordt dus maar één gemiddelde snelheid berekend, en je krijgt als die te hoog is dus één boete.''
De hoogte van de boete is te berekenen via www.om.nl, onder de knop boetes. De overtredingen en bijbehorende sancties zijn verdeeld in categorieën. Na de keuze voor een categorie voert het programma de gebruiker stap voor stap naar het uiteindelijke boetebedrag. Een voorbeeld: u bent geflitst terwijl u 142 kilometer per uur reed op de autosnelweg (limiet 120 km). Kies dan om te beginnen de knop 'verkeer op de weg'. Het programma vraagt dan wat voor weggebruiker u bent. Kies 'auto'. Vervolgens vraagt de 'boetebase' u om welk soort overtreding het gaat. Kies 'verkeersregels'. Als u vervolgens de categorie 'rijsnelheden' aangeeft, 'te hard rijden op de autosnelweg' en '20 t/m 25 km/u' blijkt dat u een boete van 90 euro kunt verwachten. In 2003 werden alleen al voor verkeersovertredingen bijna 10,6 miljoen acceptgiro's verstuurd.
De camera's zijn aangesloten op de matrixborden. Die borden geven soms een lager maximum aan dan normaal toegestaan. Kroon: ,,Het systeem houdt rekening met de maximumsnelheid op de matrixborden. Als ze tussentijds veranderen, houdt het systeem een 'pardontijd' aan en wordt de op dat moment hoogst geldende snelheidslimiet aangehouden, om niemand te benadelen en weggebruikers tijd te geven rustig hun snelheid aan te passen.''
Marjan Nijssen van Rijkswaterstaat in Noord-Holland meldt dat de huidige matrixborden op de Ring Amsterdam voor 1 november worden vervangen. ,,De oude 'bakken' hebben geen signalering voor 80 km, wel voor 70 en 50. De nieuwe bakken zijn voorzien van de signaleringsfunctie '80', met een rode rand.''
Eén jaar na de invoering van trajectcontrole op de A4 tussen Hoofddorp en Nieuw-Vennep krijgt nog één tot twee procent van de weggebruikers hier een bekeuring vanwege te hard rijden. De westelijke rijbaan van de A4, één van de drukste snelwegen in Nederland, kent sinds begin september 2004 permanente trajectcontrole. Deze controle garandeert een pakkans van 100 procent. Vóór de invoering van de constante controle op de westelijke rijbaan reed nog zo'n tien procent te hard.
Momenteel zijn er in Nederland op zes routes trajectcontroles in werking. Naast de A4 gaat het om de A2 tussen Maarssen en Breukelen, de A12 tussen De Meern en Woerden, de N919 bij Veenhuizen, de Zeelandbrug en een mobiel systeem in Flevoland. Omdat de pakkans 100 procent is, zullen trajectcontrolesystemen steeds vaker worden ingezet. Vanaf november worden vier trajecten worden toegevoegd. Dat op de A10 dus, de A12 (Den Haag-Utrecht), de A13 (Den Haag-Rotterdam) en de A20 (bij Rotterdam). Ook komen er nog dit jaar trajectcontroles in de Westerscheldetunnel en op de N381 in Friesland.Het deel van snelweg A10 waar de limiet omlaag gaat.
Bron: http://www.nhd.nl/
Kut vliegen hiero in Aussie......zitten continu op je gezicht, schijtziek wordt ik ervan........
En ja......ik douche gewoon elke dag....dus daar ligt het niet aan
dan leer je meteen waarom je met je hand voor je mond moet gapen....
citronella opsmeren... (pas op voor je ogen)
(of boss aftershave... dat jaagt alles weg! )
quote: |
Originally posted by ZZandirt dan leer je meteen waarom je met je hand voor je mond moet gapen.... ![]() |
Baden in koeienurine schijnt ook te helpen
"Captain Jack nu echt dood"
HEE HOO Captain Jack!
quote: |
Originally posted by New Wave "Captain Jack nu echt dood" ![]() |
Rukken als een baviaan was het.
quote: |
Originally posted by New Wave "Captain Jack nu echt dood" ![]() |
quote: |
Originally posted by MennoB Waaraan is hij overleden? |
quote: |
Originally posted by jp Trajectcontrole A10 per 1 november ![]() |
quote: |
Originally posted by robin ![]() Vooral die matrix borden! dat is idd een maximum snelheid maar vaak kan je makkelijk nog 70 als ze op 50 staan.. dan krijg je nu dus gewoon een prent voor 20km/h te hard.. ![]() ![]() |
quote: |
Originally posted by ZZandirt ga verkeerskunde studeren... |
quote: |
Originally posted by robin nee. |
quote: |
Originally posted by ZZandirt ![]() die polderwegen zijn levensgevaarlijk..., juist doordat het zo dodlijk saai is (meeste frontale aanrijdingen in nederland)) en inderdaad, liever auto's die het allemaal zelf doen... maar dat is wettelijk niet haalbaar. ik ben er wel voor om de maximum snelheid op BEPAALDE trajecten vrij te geven tussen, zeg, 01.00 en 05.00 doordeweeks. soms is het inderdaad tever doorgetrokken, die "veiligheid" mocht ik het ooit voor het zeggen krijgen in dit land, dan zal ik aan je denken... ![]() ![]() |
jahoor, zit waarschijnlijk volop in de pijplijn. ze hebben daar één departement à 400 man opgezet en het moet in 2053 uiteindelijk toegepast worden..
(jahoor... ben pro europa hoezo?, hou alleen niet van verspilling... (voorbeeld... als je RD shell zo zou leiden, zou het in 3 haar niet meer bestaan...)
True true
Europa is net als almere.. het werkt allemaal n'et niet
quote: |
Originally posted by ZZandirt de meeste files worden veroorzaakt door remlichten van mensen die gewoon met 150 tot op 2 meter van hun voorganger rijden en dan in de ankers gaan. |
Zo... dat virus is eindelijk dood
quote: |
Originally posted by basvh tjah leer dan mensen goed autorijden. De hoeveelheid linkshangers is echt enorm. Vind je het gek dat je soms ff moet laten zien dat je erachter zit. Persoonlijk ben ik voor een aparte baan speciaal voor duitse punkligkeit d.w.z Bmw, Audi en Mercedes. ![]() |
je remmen gebruiken op de snelweg is een teken dat je niet kan rijden....(behalve als het dan eens echt noodzakelijk is, natuurlijk.)
sorry hoor, maar ook als je met 150 aan komt rijden kan je zien dat je 500 mtr verder niet erlangs kan. dan laat je toch alvast je gas los... (ipv met 150 doorrijden totdat je op 2 meter afstand zit en dan VOL in de ankers... (niet alleen slecht voor het milieu, mind u.)
en inderdaad er zijn een hoop linkshangers, die beter in hun spiegels zouden moeten kijken. maar dat mag geen reden zijn om zèlf wanstaltig rijgedrag te vertonen... de meeste files worden juist daardoor veroorzaakt.... verkeer is een synergie.. vergeet dat niet.. je bent namelijk zèlf onderdeel van het geheel... als je uit de pas loopt is de synergie weg...
als we met zijn allen wat geduldiger zouden zijn, dan zouden er een stuk minder files zijn..
Het regent hier al 24 uur non stop Is t eindelijk vakantie zit je dus weer binnen
je ben toch niet van suiker???
trek een jas aan, pet op en wandelen in het bos met je vriendin..
(je HOEFT niet te liggen weet je.....)
quote: |
Originally posted by ZZandirt je remmen gebruiken op de snelweg is een teken dat je niet kan rijden....(behalve als het dan eens echt noodzakelijk is, natuurlijk.) sorry hoor, maar ook als je met 150 aan komt rijden kan je zien dat je 500 mtr verder niet erlangs kan. dan laat je toch alvast je gas los... (ipv met 150 doorrijden totdat je op 2 meter afstand zit en dan VOL in de ankers... (niet alleen slecht voor het milieu, mind u.) |
Kutkutkut, ik wete het nu niet meer!
Wat ga ik voor auto kopen? Honda Civic Coupe.......Toyota celica......Audi A3......ik kom er niet meer uit......kutkutkut.....
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.