TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Sporttråden
Pages (16): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 »
| quote: |
| Originally posted by Vizay du inser väl att ni förlorar miljoner på att AIK åker ur va? blir ett par färre hemmaderbyn mot AIK nu å det känns nog kan jag lova |
tycker snarare det luktar sm-guld 2006 än en långvarig visit i allsvenskans bakgård 
| Originally posted by Vizay tycker snarare det luktar sm-guld 2006 än en långvarig visit i allsvenskans bakgård |
Tycker inte att det luktar SM Guld 2006, tvärtom. AIK är ett lag i kris (tack gode gud) och jag tror att de kommer behöva mer än ett år för att återhämta sig.
Örebro tvångsnedflyttade Assyriska tar deras plats
NEEEEJ INTE ASSYRISKA!!!
jaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 ASSYRISKA i allsvenskan, ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kul att se assyriska i allsvenskan, väldigt duktigt lag som inte haft marginalerna på sin sida. Dom spelar kul fotboll och jag tycker definitivt att dom har bevisat att man kan spela grym fotboll utan att värva miljonspelare. Kommer lätt bli min favorit i allsvenskan nu när aik inte är där.
men hur kommer det sig att det blev just assyriska?
dom förlorade ju sin plats i allsvenskan precis som aik. aik kom från en högre division, borde inte det ha gett dom förtur?
förövrigt, visst är vi i kris men inte i en värre kris än malmö när dom åkte ner faktiskt. Dom har ju äntligen insett att sanny åslund inte var rätt man för jobbet.
om man ska se det possitivt så får man väl säga att det nästintill var tvunget för aik att åka ner om dom ska ha en chans att återhämta sig till sin gamla relativt höga standard.
| Originally posted by hustler NEEEEJ INTE ASSYRISKA!!! |
Men assyriska kan ju inte lira på Bårsta i allsvenskan. Hur blir det, flyttar dom in på Stadion?
| Originally posted by Kongo_kim Men assyriska kan ju inte lira på Bårsta i allsvenskan. Hur blir det, flyttar dom in på Stadion? |
| Originally posted by Aendy Inte hata bara älska? Verkar inte som Djurgårdens motto gått in riktigt i din skalle, du verkar mer förtjust i att hata mer än något annat. |
"Hat" är ett otroligt starkt ord. Menar du seriöst att du hatar andra fotbollslags supportrar och spelare, än de som tillhör "ditt" lag?
| Originally posted by hustler Stör det dig eller? Självklart hatar jag inte bara, men när det kommer till fotbollskultur så är själva "hat" delen en ganska stor del. Jag vet inte om du själv följer något lag i större utsträckning som jag gör men tydligen inte. För då skulle då inte reagera som du har gjort. Den enda sanna glädjen är skadeglädje. |
Nu har det här utvecklats till en ren och skär tolkningsfråga. Jag ska understryka att jag med ordet "hat" menar att jag helt enkelt inte tycker om mina antagonister. Jag kan garantera dig att de inte tycker om mig heller. Det verkar i alla fall att jag till skillnad från dig tycker jag att det är för mycket "gulli-gull" stämpel på svensk fotboll idag (med vissa undantag då förstås).
Självklart respekterar jag andra lags supportrar som människor. Men är det match mot Gnaget (vilket det inte kommer vara på ett tag tack gode gud
så är det inte direkt så att jag önskar dom lycka till och tar dom i hand. Det ska vara rivalitet, det ska vara hat stämning, det hör helt enkelt till fotbollen och läktarkulturen som fenomen.
För min egen del får spelarna ute på planen känna hur dom vill för motståndarlagets spelare. Så länge de presterar. Jag betalar inte stora pengar för att åka Sverige och till och med Europa runt för mitt lags spelare ska göra halvdana insattser. Supportrarna betalar en del av deras löner och har rätt att sätta krav.
Kräver inte att du ska förstå vad jag menar men i alla fall få en inblick i hur jag resonerar.
yay wtf
..ösk tvångsnedflyttade..å assyriska upp..damn..me sportintresset i den här stan så kommer ösk aldrig komma tillbaks till allsvenskan igen..
iofs så går jag aldrig heller på deras matcher så
men iaf....
Jag håller med Hustler. Och jag tycker förmodligen din åsikt andey är snudd på lika löjlig som du verkar tycka Hustlers är.
När jag går på djurgårdens matcher står jag alltid i klacken och sjunger med och inte minst när det gäller ramsor för att psyka motstondaren jag har knappast några problem att bua när dommaren dömer mot Djurgården ovadsett hur pass rätt eller fel det är.
Och vad det gäller assyriska fattar jag inte varför de firar. De förtjänar ju inte ens att vara i allsvenskan och borde således inte vara där heller. 
meh, dom kan ju inte flytta ner ÖSK ju 
| Originally posted by hustler Det ska vara rivalitet, det ska vara hat stämning, det hör helt enkelt till fotbollen och läktarkulturen som fenomen. Kräver inte att du ska förstå vad jag menar men i alla fall få en inblick i hur jag resonerar. |
| Originally posted by Aendy Jag har fått en bra inblick i hur du resonerar, tack... |
| Originally posted by hustler Så bra då. Vill du kramas med motsåndarlagets supportrar kan du säkert gå och kolla på bowling eller något liknande. Trevlig kväll Aendy. |
ösk åker ner pga av ekonomi och det har förbundet sagt och det dom som är insatta vet att detta kan hända vilket lag som helt, och hur rättvist det är att assyriska kommer up eller inte kan man diskutera, men att fol hackar på assyriska pga av dom blev sura att deras lag inte kunde hantera sin ekonomi (som är ett krav i allsvenskan) är barnsligt & omoget
| Originally posted by montana ösk åker ner pga av ekonomi och det har förbundet sagt och det dom som är insatta vet att detta kan hända vilket lag som helt, och hur rättvist det är att assyriska kommer up eller inte kan man diskutera, men att fol hackar på assyriska pga av dom blev sura att deras lag inte kunde hantera sin ekonomi (som är ett krav i allsvenskan) är barnsligt & omoget |
| Originally posted by hustler Det ska vara rivalitet, det ska vara hat stämning, det hör helt enkelt till fotbollen och läktarkulturen som fenomen. |
| Originally posted by Aendy Som MFF:are kan jag erkänna att jag gillar Djurgården... men så har vi råd att vara lite ödmjuka oxå efter som vi är svenska mästare |