TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Sporttråden
Pages (16): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 »


Posted by hustler on Nov-07-2004 00:34:

quote:
Originally posted by Vizay
du inser väl att ni förlorar miljoner på att AIK åker ur va?
blir ett par färre hemmaderbyn mot AIK nu å det känns nog kan jag lova


Det må låta dumt men för min del kvittar det. Jag slipper åka till bunkern kallad Råsunda, bara positivt alltså.

Jag önskar AIK all olycka och hoppas innerligt att de stannar i superettan i alla fall ett par år.


Posted by Vizay on Nov-08-2004 10:25:

tycker snarare det luktar sm-guld 2006 än en långvarig visit i allsvenskans bakgård


Posted by Kongo_kim on Nov-08-2004 11:36:

quote:
Originally posted by Vizay
tycker snarare det luktar sm-guld 2006 än en långvarig visit i allsvenskans bakgård


vem vet domtvå senaste mästarna har ju lirat superettan för inte så länge sedan. Får bara hoppas du har fel.


Posted by hustler on Nov-08-2004 11:47:

Tycker inte att det luktar SM Guld 2006, tvärtom. AIK är ett lag i kris (tack gode gud) och jag tror att de kommer behöva mer än ett år för att återhämta sig.


Posted by Kongo_kim on Nov-08-2004 12:52:

Örebro tvångsnedflyttade Assyriska tar deras plats


Posted by hustler on Nov-08-2004 12:53:

NEEEEJ INTE ASSYRISKA!!!


Posted by montana on Nov-08-2004 13:43:

jaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 ASSYRISKA i allsvenskan, ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Posted by Vizay on Nov-08-2004 14:02:

kul att se assyriska i allsvenskan, väldigt duktigt lag som inte haft marginalerna på sin sida. Dom spelar kul fotboll och jag tycker definitivt att dom har bevisat att man kan spela grym fotboll utan att värva miljonspelare. Kommer lätt bli min favorit i allsvenskan nu när aik inte är där.

men hur kommer det sig att det blev just assyriska?

dom förlorade ju sin plats i allsvenskan precis som aik. aik kom från en högre division, borde inte det ha gett dom förtur?

förövrigt, visst är vi i kris men inte i en värre kris än malmö när dom åkte ner faktiskt. Dom har ju äntligen insett att sanny åslund inte var rätt man för jobbet.

om man ska se det possitivt så får man väl säga att det nästintill var tvunget för aik att åka ner om dom ska ha en chans att återhämta sig till sin gamla relativt höga standard.


Posted by Aendy on Nov-08-2004 15:36:

quote:
Originally posted by hustler
NEEEEJ INTE ASSYRISKA!!!


Inte hata bara älska? Verkar inte som Djurgårdens motto gått in riktigt i din skalle, du verkar mer förtjust i att hata mer än något annat.


Posted by Kongo_kim on Nov-08-2004 16:43:

Men assyriska kan ju inte lira på Bårsta i allsvenskan. Hur blir det, flyttar dom in på Stadion?


Posted by montana on Nov-08-2004 17:20:

quote:
Originally posted by Kongo_kim
Men assyriska kan ju inte lira på Bårsta i allsvenskan. Hur blir det, flyttar dom in på Stadion?


jag tror det för inte fan kommer anders "lögnare" lago och idioterna i kommunfulmmäktige bygga ett ställe åt assyriska. man har hackat på lago & kommunen i över 4 år och ännu ingen ny arena.


Posted by hustler on Nov-08-2004 17:56:

quote:
Originally posted by Aendy
Inte hata bara älska? Verkar inte som Djurgårdens motto gått in riktigt i din skalle, du verkar mer förtjust i att hata mer än något annat.


Stör det dig eller?

Självklart hatar jag inte bara, men när det kommer till fotbollskultur så är själva "hat" delen en ganska stor del. Jag vet inte om du själv följer något lag i större utsträckning som jag gör men tydligen inte. För då skulle då inte reagera som du har gjort.

Den enda sanna glädjen är skadeglädje.


Posted by reveal on Nov-08-2004 18:06:

"Hat" är ett otroligt starkt ord. Menar du seriöst att du hatar andra fotbollslags supportrar och spelare, än de som tillhör "ditt" lag?


Posted by Aendy on Nov-08-2004 18:16:

quote:
Originally posted by hustler
Stör det dig eller?

Självklart hatar jag inte bara, men när det kommer till fotbollskultur så är själva "hat" delen en ganska stor del. Jag vet inte om du själv följer något lag i större utsträckning som jag gör men tydligen inte. För då skulle då inte reagera som du har gjort.

Den enda sanna glädjen är skadeglädje.


Du har i flera aspekter en väldigt tragisk livssyn. Nåväl, jag tror inte du har någon som helst grund till att uttala dig om vare sig mina reaktioner eller för den delen på vilket vis jag följer ett lag. På den nivån jag varit och är kan jag intyga dig om att de spelarna du stödjer genom din "kärlek" inte ens till hälften känner så starkt för motståndarna som du gör. För att komma till den nivån de befinner sig på krävs stora portioner ödmjukhet och empati annars kommer man aldrig lyckas på plan eller i livet för den delen.


Posted by hustler on Nov-08-2004 18:54:

Nu har det här utvecklats till en ren och skär tolkningsfråga. Jag ska understryka att jag med ordet "hat" menar att jag helt enkelt inte tycker om mina antagonister. Jag kan garantera dig att de inte tycker om mig heller. Det verkar i alla fall att jag till skillnad från dig tycker jag att det är för mycket "gulli-gull" stämpel på svensk fotboll idag (med vissa undantag då förstås).

Självklart respekterar jag andra lags supportrar som människor. Men är det match mot Gnaget (vilket det inte kommer vara på ett tag tack gode gud så är det inte direkt så att jag önskar dom lycka till och tar dom i hand. Det ska vara rivalitet, det ska vara hat stämning, det hör helt enkelt till fotbollen och läktarkulturen som fenomen.

För min egen del får spelarna ute på planen känna hur dom vill för motståndarlagets spelare. Så länge de presterar. Jag betalar inte stora pengar för att åka Sverige och till och med Europa runt för mitt lags spelare ska göra halvdana insattser. Supportrarna betalar en del av deras löner och har rätt att sätta krav.

Kräver inte att du ska förstå vad jag menar men i alla fall få en inblick i hur jag resonerar.


Posted by Amnezia on Nov-08-2004 19:57:

yay wtf ..ösk tvångsnedflyttade..å assyriska upp..damn..me sportintresset i den här stan så kommer ösk aldrig komma tillbaks till allsvenskan igen.. iofs så går jag aldrig heller på deras matcher så men iaf....


Posted by AC. on Nov-08-2004 20:11:

Jag håller med Hustler. Och jag tycker förmodligen din åsikt andey är snudd på lika löjlig som du verkar tycka Hustlers är.
När jag går på djurgårdens matcher står jag alltid i klacken och sjunger med och inte minst när det gäller ramsor för att psyka motstondaren jag har knappast några problem att bua när dommaren dömer mot Djurgården ovadsett hur pass rätt eller fel det är.

Och vad det gäller assyriska fattar jag inte varför de firar. De förtjänar ju inte ens att vara i allsvenskan och borde således inte vara där heller.


Posted by St_Andrew on Nov-08-2004 21:31:

Sad

meh, dom kan ju inte flytta ner ÖSK ju


Posted by Aendy on Nov-08-2004 21:35:

quote:
Originally posted by hustler
Det ska vara rivalitet, det ska vara hat stämning, det hör helt enkelt till fotbollen och läktarkulturen som fenomen.

Kräver inte att du ska förstå vad jag menar men i alla fall få en inblick i hur jag resonerar.


Hör det till fotbollen, nja, hade fotbollen själv fått bestämma så skulle den nog tycka annorlunda. Då antar jag att knark tillhör klubbkulturen som fenomen och så ska det vara?

Jag har fått en bra inblick i hur du resonerar, tack...


Posted by hustler on Nov-08-2004 21:40:

quote:
Originally posted by Aendy

Jag har fått en bra inblick i hur du resonerar, tack...


Så bra då.

Vill du kramas med motsåndarlagets supportrar kan du säkert gå och kolla på bowling eller något liknande.

Trevlig kväll Aendy.


Posted by Aendy on Nov-08-2004 21:46:

quote:
Originally posted by hustler
Så bra då.

Vill du kramas med motsåndarlagets supportrar kan du säkert gå och kolla på bowling eller något liknande.

Trevlig kväll Aendy.


Som MFF:are kan jag erkänna att jag gillar Djurgården... men så har vi råd att vara lite ödmjuka oxå efter som vi är svenska mästare


Posted by montana on Nov-09-2004 03:34:

ösk åker ner pga av ekonomi och det har förbundet sagt och det dom som är insatta vet att detta kan hända vilket lag som helt, och hur rättvist det är att assyriska kommer up eller inte kan man diskutera, men att fol hackar på assyriska pga av dom blev sura att deras lag inte kunde hantera sin ekonomi (som är ett krav i allsvenskan) är barnsligt & omoget


Posted by St_Andrew on Nov-09-2004 03:37:

quote:
Originally posted by montana
ösk åker ner pga av ekonomi och det har förbundet sagt och det dom som är insatta vet att detta kan hända vilket lag som helt, och hur rättvist det är att assyriska kommer up eller inte kan man diskutera, men att fol hackar på assyriska pga av dom blev sura att deras lag inte kunde hantera sin ekonomi (som är ett krav i allsvenskan) är barnsligt & omoget


Grejen e att dom har ju fixat till sin ekonomi


Posted by Vizay on Nov-09-2004 03:55:

quote:
Originally posted by hustler
Det ska vara rivalitet, det ska vara hat stämning, det hör helt enkelt till fotbollen och läktarkulturen som fenomen.


ja och NEJ NEJ NEJ.
det är personer med det där tänkandet som föder hela slagsmålskulturen kring fotbollen (som egentligen inte har ett dugg med själva sporten att göra).

Rivalitet ska det självklart vara men det får absolut inte gå så långt som att man rent å skärt avskyr sina motståndare, då har det gått för långt helt enkelt.

visst är jag inte förtjust i djurgårdare eftersom jag är gnagare själv men det ger mig ingen som helst rätt att börja hata folk. hat föder mer hat och ju mer det trappas upp desto våldsammare blir det. Det blir en ond cirkel helt enkelt.

hur folk kan anse att hat är en del av fotbollen är för mig helt omöjligt att förstå.


Posted by hustler on Nov-09-2004 07:20:

quote:
Originally posted by Aendy
Som MFF:are kan jag erkänna att jag gillar Djurgården... men så har vi råd att vara lite ödmjuka oxå efter som vi är svenska mästare


Småpotatis, kom tillbaka när ni är dubbla mästare.


Pages (16): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 »

Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.