TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Film
Pages (19): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 »

Posted by mjz on Jul-08-2005 06:20:

quote:
Originally posted by DjAviander
S�g War of the Worlds i Fredags och m�ste s�ga att jag �r helt tagen.

Det var L�NGE sen jag s�g en s�n bra film!
Ljud, ljus och klippning och sk�despeleriet av Tom Cruise sen, var riktigt riktigt bra

Synd p� ett litet f�r sm�rigt slut bara, men jag har ju iofs inte h�rt radioprogrammen eller l�st boken s�.

G� och SE!

jo, �ven om jag visste ungef�r hur det skulle sluta tyckte jag slutet kunde varit lite b�ttre gjort, blev f�rv�nad med tanke p� hur bra resten av filmen var. men helt klart en sev�rd film ja.

Posted by hustler on Jul-08-2005 08:28:

Vill se en bra film? Jag kan varmt rekomendera "It's All Gone Pete Tong".

En klassisk "rise & fall" historia med inhopp av bland andra Carl Cox, Tiesto och Paul Van Dyk. Mycket sev�rd.

Posted by Laszlo on Jul-08-2005 08:42:

quote:
Originally posted by hustler

En klassisk "rise & fall" historia med inhopp av bland andra Carl Cox, Tiesto och Paul Van Dyk. Mycket sev�rd.

L�ste om den i n�got nummer i DJ Mag, n�gon som vet om den kommer visas p� bio i Sverige?

Posted by Cloudburst on Jul-08-2005 11:19:

S�g Shaun of the Dead (mycket rolig) och Dodgeball (�ven den rolig) f�r n�gra dagar sedan.

S�g �ven Closer som var bra och j�vligt het emellan�t..

Posted by Rikard on Jul-08-2005 11:49:

quote:

s�g den ocks� h�romdagen! fick iaf mig att verkligen t�nka p� hur fan tragiskt det skulle bli om man levde som honom :/

Posted by hustler on Jul-09-2005 00:07:

Nu knarkar och super han r�tt duktigt genom i princip hela filmen (bara det tragiskt i sig). Men skulle n�got s�nt h�nda en person med hans typ av jobb s� �r nog k�nslan obeskrivlig Som du s�ger, riktigt tragiskt...

Posted by Rikard on Jul-09-2005 11:49:

f�r mig var det s� att det fick mig att t�nka f�r mkt p� just det, jag s�g v�l inte det roliga i filmen riktigt.. skulle den vara rolig?

Posted by fede on Jul-09-2005 15:56:

quote:
Originally posted by Laszlo
L�ste om den i n�got nummer i DJ Mag, n�gon som vet om den kommer visas p� bio i Sverige?

22a juli har den premi�r distribueras av www.triangelfilm.se h�r

Posted by hustler on Jul-09-2005 16:02:

Nu n�r du s�ger det s� tror jag att den finns p� n�gon sida som heter Torrent Bytes.

Posted by hustler on Jul-09-2005 16:06:

quote:
Originally posted by Rikard
f�r mig var det s� att det fick mig att t�nka f�r mkt p� just det, jag s�g v�l inte det roliga i filmen riktigt.. skulle den vara rolig?

Ja. jag tycker i h�gsta grad att det fanns en del tragiskt komika aspekter i filmen. Den faller ju i h�gsta grad under genre Comedy/Drama.

Du kanske borde se den igen?

Posted by jofawe on Jul-14-2005 20:23:

jag s�g nyss It�s All Gone Pete Tong

BRA film. . typ

Posted by SWE_TRANCE on Jul-14-2005 23:23:

quote:
S�g War of the Worlds i Fredags och m�ste s�ga att jag �r helt tagen.

Det var L�NGE sen jag s�g en s�n bra film!
Ljud, ljus och klippning och sk�despeleriet av Tom Cruise sen, var riktigt riktigt bra

Synd p� ett litet f�r sm�rigt slut bara, men jag har ju iofs inte h�rt radioprogrammen eller l�st boken s�.

G� och SE!

Stopp � bel�gg h�r nu lite va
Har inte l�st boken...
Och jag m�ste tyv�rr s�ga att denna film minst sagt krossade mina f�rv�ntningar!
Denna sl�r sig faktiskt utan n�gra som helst problem in i p� listan �ver de s�msta filmerna jag n�gonsin har sett...
Tv� timmars total sl�seri med tid

Posted by dbl on Jul-15-2005 00:31:

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Stopp � bel�gg h�r nu lite va
Har inte l�st boken...
Och jag m�ste tyv�rr s�ga att denna film minst sagt krossade mina f�rv�ntningar!
Denna sl�r sig faktiskt utan n�gra som helst problem in i p� listan �ver de s�msta filmerna jag n�gonsin har sett...
Tv� timmars total sl�seri med tid

lista �ver de st�msta filmerna n�gonsin.. knappast..

s�n grymt sk�n k�nsla i den verkligen...
sj�lva storyn i filmen var la kanske inte den b�sta egentligen om man ser p� den p� det s�ttet.. men k�nslan �r helt oslagbar allts�.... riktigt bra film.. inte alls som jag trodde att den skulle vara, men minst lika bra som jag hoppades p�

Posted by SWE_TRANCE on Jul-15-2005 08:33:

quote:
Originally posted by dbl
lista �ver de st�msta filmerna n�gonsin.. knappast..

s�n grymt sk�n k�nsla i den verkligen...
sj�lva storyn i filmen var la kanske inte den b�sta egentligen om man ser p� den p� det s�ttet.. men k�nslan �r helt oslagbar allts�.... riktigt bra film.. inte alls som jag trodde att den skulle vara, men minst lika bra som jag hoppades p�

Kan du definiera "k�nslan" lite..f�r jag hittar den verkligen inte!?
I b�rjan s�g det ut att kunna bli en bra film, �ven n�r en 100 meters robot hoppar upp ur marken och b�rja r�jja.

D� fanns fortfarande tanken om att "s� kan ju inte filmen h�lla p� hela tiden". Men det var ju just det som den gjorde. H�nde inte speciellt mkt �ht tyckte jag.

Det enda som va lite coolt vad jag tyckte s� vare i k�llaren p� det d�r huset.

Posted by dbl on Jul-15-2005 11:22:

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Kan du definiera "k�nslan" lite..f�r jag hittar den verkligen inte!?
I b�rjan s�g det ut att kunna bli en bra film, �ven n�r en 100 meters robot hoppar upp ur marken och b�rja r�jja.

D� fanns fortfarande tanken om att "s� kan ju inte filmen h�lla p� hela tiden". Men det var ju just det som den gjorde. H�nde inte speciellt mkt �ht tyckte jag.

Det enda som va lite coolt vad jag tyckte s� vare i k�llaren p� det d�r huset.

definiera k�nslan.. njaa.. inte direkt faktiskt... men man k�nde liksom med dem i filmen... fan t�nk dig sj�lv och st� och f�rs�ka prata vett med din unge som vill springa rakt ut i d�den medan ditt andra barn h�ller p� att bli kidnappat... t.ex. den scenen tyckte jag dem fick till riktigt bra k�nslom�ssigt.. man liksom k�nde hur han hade det.. vanligtvis hade jag bara suttit och t�nkt att fan.. l�mna den idioten.. vill han d� s� f�r han la d�... men jaa.. vettifan hur jag ska f�rklara.. bra film iallafall

Posted by Rikard on Jul-15-2005 20:09:

�r det bara jag som bara hade lust att st� och skrika lite vett i barnen i filmen eller? Seri�st, dem var de mest irriterande fanskapen jag n�gonsin sett p� film..

Slutet var kaotisk, handling hade ju filmen knappt.

Summasummarum: Det var lite scener med effekter

Jag gillade �nd� filmen efter�t, f�r scenen nere i k�llaren var riktigt l�skig! Lite som en bergochdalbana Nu n�r jag t�nker efter dock s� vet jag inte hur jag kunde tycka hela filmen var bra efter att ha sett den, barnen f�rst�rde fasiken allt f�r mig (hur ska det g� f�r mig att bli f�r�lder? )

Posted by lacksesepsotygh on Jul-16-2005 18:38:

den rebelliske ungdomen kunde vi gott och g�rna ha skippat.. "dad, i have to do this agjioehjiH#%(H36t3q355352" ... :I

Posted by jofawe on Jul-17-2005 20:31:

war of the worlds var ju skitkass..

Posted by hustler on Jul-17-2005 21:47:

quote:
Originally posted by jofawe
war of the worlds var ju skitkass..

I 2nd That

Den s�g, absolut inget speciellt. Coola effekter men storyn var s�mst.

D� ser jag hellre It's All Gone Pete Tong igen, haha.

Posted by jofawe on Jul-17-2005 21:55:

quote:
I 2nd That

Den s�g, absolut inget speciellt. Coola effekter men storyn var s�mst.

D� ser jag hellre It's All Gone Pete Tong igen, haha.

jag tycker inte ens effekterna var bra faktiskt.
ingen logik i n�nting i den filmen..

Ja, hellre Pete Tong.. eller s� blir det human traffic.. tror jag ser den imorgon

Posted by Aendy on Jul-18-2005 21:57:

quote:
Originally posted by jofawe
Visst �r sin city lite speciell .. men n�r jag s�g den kl 2 p� natten s� fattade jag den direkt

�hh, vilket sl�seri med tid. Efter en timme i salongen letade jag efter utg�ngen men ins�g snabbt att jag var tvungen att g� framf�r duken f�r att komma ut och led mig igenom resten, fy faen vad meningsl�s och tr�kig film, �r inte "Pulp fiction-v�gen" slut? Suck

Posted by Gate 42 on Jul-18-2005 22:57:

quote:
Originally posted by Aendy
�hh, vilket sl�seri med tid. Efter en timme i salongen letade jag efter utg�ngen men ins�g snabbt att jag var tvungen att g� framf�r duken f�r att komma ut och led mig igenom resten, fy faen vad meningsl�s och tr�kig film, �r inte "Pulp fiction-v�gen" slut? Suck

Sin City �r klart tuffaste filmen som sl�ppts i �r!

Posted by DjAviander on Jul-25-2005 10:46:

quote:
Originally posted by Aendy

Tack. Jag �r inte ensam p� den fronten!

�rets s�msta film, jag satt o skruvade mig i salongen och bara v�ntade p� att filmen skulle sluta.

Helt makal�st d�lig om du fr�gar mig. Men den bygger ju p� serien som best�r av V�ld och Porr s�, vad var att v�nta egentligen?

Visst, coola, men sjukt �verdrivna effekter.. Vem tar emot ca. 6 kulor i br�stet f�r att sedan bli ompl�strad, misshandlad och ta n�gra kulor till, f�r att sedan �verleva en stund till. F�r att till slut d� av hj�rtfel?!? Usch.

Posted by dbl on Jul-25-2005 13:19:

quote:
Visst, coola, men sjukt �verdrivna effekter.. Vem tar emot ca. 6 kulor i br�stet f�r att sedan bli ompl�strad, misshandlad och ta n�gra kulor till, f�r att sedan �verleva en stund till. F�r att till slut d� av hj�rtfel?!? Usch.

n�n fr�n en serie kanske

tyckte hela stuket p� filmen och allt det �verdrivna va hel bra... det va det som gjorde filmen liksom...
va som en serietidning fast p� film liksom.. allt det �vernaturliga och s�.. diggade hela konceptet

en s�n film ska ju knappast vara verklighetstrogen liksom

Posted by jofawe on Jul-25-2005 14:50:

jag s�g nyss Family Guy filmen .. riktigt riktigt rolig

Pages (19): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 »