TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- TA Sweden T-shirt
Pages (19): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 »
Jag ska sl�nga upp min logga f�r besk�dning igen...
jag tycker att det �r viktigt att tr�jan kan kopplas till sidan...annars finns det inte riktigt n�got syfte..d�rf�r tycker jag att en svart tr�ja vore b�de enkelt, passande, bra och snyggt... 
Hej!
Jag vill bara komma in med ett inl�gg h�r...
Vi skulle kunna ta denna order n�r det v�l kommer till skott med tryck!
Jag vill verkligen intyga att v�r verksamhet - d�r produktionen till process och resultat �r ekologiskt/ekonomiskt/socialt/kvalitetsm�ssigt h�llbar och avkastningen g�r till fattigdomsprojekt och i �vrigt �r icke-vinstdrivande - skulle m� bra av att f� en najs order fr�n SWETA p� denna officiella t-shirt! Ni gynnar indirekt �ven v�r vidare uppbyggnad av v�rt feta klubbkoncept Club PuLS, nu inne p� sin nionde upplaga detta �r imorgon
. Se separat posting!
L�s vidare mera p� http://www.on-a-mission.org om bakgrunden - och sedemera... l�nka er vidare till v�ra aff�rsomr�den d�r v�r PDF om t-shirts finns att ladda ner under "Sustainable Trade"!
Jag vill redan nu peka ut att bomull �r en av de mest besprutade gr�dorna vanligtvis d�r kl�der ofta produceras under mycket or�ttvisa f�rh�llanden med utnyttjande av arbetskraft i bortre asien - och att vi i kontrast har till salu direktprintade t-shirtar ekologiskt producerade som vi f�r tryckf�rdiga direktimporterade fr�n v�r partnerfabrik i Kampala Industrial District Uganda med schyssta arbetsf�rh�llanden - som ocks� har en tia per t-shirt till v�r investeringsfond f�r l�ngsiktiga fattigdomsprojekt - till fortfarande ett bra pris
.
Och det �r en h�gkvalitativ t-shirt vi pratar om. En som h�ller f�r rej�la omtv�ttar (f�rgning sker INNAN tyget tillverkas redan p� tr�dniv�, vilket ger en h�gre f�rg�kthet och tv�tt�lighet), kan f�s i vilken f�rg som helst helt enligt era �nskem�l, och som vi garanterar h�ller denna kvalitet r�tt igenom, med en bomull som s�gs vara v�rldens n�st b�sta (efter den som odlas i Egypten).
L�s mera p� PDF:en som finns p� v�r webb
.

Peace,
Anders
*sp�nd av f�rv�ntan avs resultat av denna information till denna underbara del av v�rlden som kallas SWETA*
H�rligt anders, thats the spirit 
hur mycket skulle det kosta med 100 t-shirts, svarta med fyrf�rgstryck?
| quote: |
| Originally posted by JayBee jag hadde alts� inget logo f�rslag utan hadde bara f�rslag p� grund f�rgerna p� T-shirten |
antar att det e en "vanlig" t-shirt anders.. eller????
vill ju hellre ha en n�gorlunda tight modell
Har du f�tt in n�gra f�rslag Steve?
kan vi inte s�tta n�n deadline ? jag tycker det vorre b�ttre s�.
| Originally posted by ShyTrance kan vi inte s�tta n�n deadline ? jag tycker det vorre b�ttre s�. |
| Originally posted by SWE_TRANCE Tycker jag definitivt, annars rinner det hela bara ut i sanden..(igen)! 1/1 2004 tycker jag �r ett bra deadlinedatum, s� hinner jag f� ihop n�t vettigt f�rslag ocks� |
jag k�per nog ett X i vilket fall som helst men jag tycker det vore j�vligt tr�kigt och vi k�rde an vanlig T-shirt med svart-vit.. det �r f�r standard. m�ste ha n�got som m�rker ut sig lite.
| Originally posted by SWE_TRANCE Tycker jag definitivt, annars rinner det hela bara ut i sanden..(igen)! 1/1 2004 tycker jag �r ett bra deadlinedatum, s� hinner jag f� ihop n�t vettigt f�rslag ocks� |
| Originally posted by JayBee jag k�per nog ett X i vilket fall som helst men jag tycker det vore j�vligt tr�kigt och vi k�rde an vanlig T-shirt med svart-vit.. det �r f�r standard. m�ste ha n�got som m�rker ut sig lite. |
Jag har f�tt in ett f�rslag hittills fr�n SWE_TRANCE
Jag vill ta tag i detta p� s� s�tt att man tar en sak i taget... nu vill jag ha alla f�rslag till mig, har utsett mig sj�lv till ansvarig bidrags insamlare s� kan jag presentera dessa sen i en slutgiltig poll...
Alla tryck g�r inte � g�ra s� g�r inga mastodont fantasy bilder som bara g�r att visa med b�sta skrivaren p� ett papper... detta ska va enkelt och vara l�tt att k�nna igen och kunna tryckas p� en t-shirt... ju mer komplicerat desto dyrare blir det.
Material, design & s�nt f�r bli n�sta steg !!!
J�tte bra att ha folk i tankarna som knomaden som verkar ha bra kontakter d�r med tr�jor...
Steg 1 till en t-shirt ser ni nedan
| Originally posted by SteveTranz4ever OFFICIELLA SWETA trycket Maila mig era bidrag och ideer till mig p� [email protected] s� presenterar jag om en tid ,n�r det verkar som alla gjort sitt, alla bidrag som vi alla f�r r�sta p� som blir den enda officiella t-shirten... the can be only ONE. Personligen ser jag att trycket ska dra ens tankar till trancEaddict eftersom det �r det som ska ena oss och faktiskt gjort det... all respect... VISA VAD NI G�R F�R ![]() |
| Originally posted by dbl vill ju hellre ha en n�gorlunda tight modell |

| Originally posted by mindshooter dbl, t-shirt �r v�l det enda som alla anv�nder...alla vill inte g� runt i tighta kl�der |
Hej alla!
Jag �terkommer snarast med respons p� responsen efter v�rt event, och �ven med ett layoutf�rslag till Steve!
Just nu har vi fett �s med eventplanerande, och jag skall ta fram exakt aktuell prisbild n�r jag varit i kontakt med "v�r man i Uganda", Executive Director Joseph Muwonge, OAM Uganda - lokal grundare, Kampalatranceaddict med medlem ID i t.nu jo21009 och brother in every dimension of life
. Han h�ller p� att vaska fram de aktuella priserna och modellerna.
Det finns iaf tre kvalitetsniv�er, 150 g/m2, 200 g/m2 och riktigt high end super quality fet som bara den - 255 g/m2 - det �r det mest h�gkvalitativa som g�r att f� i hela profilkl�desbranschen i Sverige, d�r vi h�r kollat in �vriga leverant�rer...
Jag �terkommer som sagt! Ringer Joseph s� fort eventet �r �ver, s� jag skickar info senast m�ndag, men antagligen tidigare!
Tack f�r positiv respons!
Vi h�rs!
Peace,
Anders
kul att du engagerar dig knomaden.
jag ska f�rs�ka fixa nya f�rslag till logos!
Jag har ritat ihop ett f�rslag som jag tyv�rr inte hinner "digitalisera" via n�got illustrations/designprogram, men ville sl�ppa det h�r f�r vidare samverkan i denna tr�d! Kanske n�gon annan kan haka p� i en allm�nt kollektiv kreativ process med detta som start?
God Jul och Gott Nytt �r!
/Anders
Originally posted by knomaden Jag har ritat ihop ett f�rslag som jag tyv�rr inte hinner "digitalisera" via n�got illustrations/designprogram, men ville sl�ppa det h�r f�r vidare samverkan i denna tr�d! Kanske n�gon annan kan haka p� i en allm�nt kollektiv kreativ process med detta som start? God Jul och Gott Nytt �r! /Anders |
har du f�tt in n�gra f�rslag stefan? undrar lite l�tt
vore schysst att ha en SWE-TA shirt p� Trance Energy 
| Originally posted by Glorie har du f�tt in n�gra f�rslag stefan? undrar lite l�tt |
Man f�r helt enkelt g�ra sina egna shirts om man vill ha dom.
alts� jag f�rs�ker verkligen komma p� n�gon bra ide men det �r s� j�vla sv�rt. dessutom �r jag inge vidare p� att rita :P
| Originally posted by SteveTranz4ever Har enbart f�tt tv� f�rslag p� den tiden som g�tt... svagt intresse... |

| Originally posted by reveal Jag �r v�ldigt intresserad, problemet �r att jag verkligen inte �r bra p� layout/grafik etc, s� jag har helt enkelt inga f�rslag att l�mna in ![]() Kom igen nu, vet att det finns flera h�r p� forumet som �r grymma p� grafik! |
Man beh�ver ju faktiskt inte vara n�t proffs p� grafik p� datorn... faktum �r ju att vi B�R undvika allt f�r avancerade saker iom. det medf�r �kade priser... vem bryr sig om skuggor och 100 olika gr�skalor...
En enkel id� r�cker... fan kolla p� trancEaddicts orginal/f�rsta t-shirts... enda anledningen vad jag har f�tt f�r mig att folk p� sweta inte gillar dom �r pga. fonten... tycker jag e l�jligt... det �r ju trancEaddict... tankarna ska v�l dra en till siten eller 
Ber er �terigen ocks� kolla in TCs t-shirts... enkla som fan och dom funkar och s�ljer som satan... d�r fr�ga dom inte folk direkt hur det skulle vara hittan � dittan utan sa bara h�r har ni... k�p eller ge fan i det... det funkade... kan fixa fram samma tryckare som dom anv�nda.
Bla ett tryck dom har p� sina t-shirts �r UV-behandlat vilket g�r att det lyser extra mycket i UV ljus vilket ger en coolare look... all text dom har �r enbart i vitt...
T�nk inte f�r mycke... enkelhet kan l�tt sl� avancerade saker !