TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Sporttråden
Pages (16): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 »

Posted by hustler on Nov-09-2004 07:30:

quote:
Originally posted by Vizay
hat föder mer hat och ju mer det trappas upp desto våldsammare blir det. Det blir en ond cirkel helt enkelt.

hur folk kan anse att hat är en del av fotbollen är för mig helt omöjligt att förstå.

Det är ingen som har sagt att man ska börja slå folk på käften. Jag har, tro det eller ej, några vilsna själar till gnagare som kompisar och även om du kanske tror det slår jag inte ner dom för det.

Det skulle absolut inte vara lika kul att gå på fotboll om det inte fanns rivalitet och avsky t.e.x stockholms klubbarna emellan. Så har alltid varit och kommer alltid vara.

Posted by Vizay on Nov-09-2004 14:43:

quote:
Originally posted by hustler
Det skulle absolut inte vara lika kul att gå på fotboll om det inte fanns rivalitet och avsky t.e.x stockholms klubbarna emellan. Så har alltid varit och kommer alltid vara.

absolut inte, det är ju inte meningen att vi ska stå å kasta kakor till varandra å fråga hur saften smakade (det skulle iofs va en riktigt rolig syn )

men jag blir orolig när folk börjar snacka om att hat är en del av fotbollen för det är det verkligen inte.

Posted by Aendy on Nov-09-2004 15:50:

quote:
Småpotatis, kom tillbaka när ni är dubbla mästare.

Det är en synd att leva på gamla meriter...

Posted by hustler on Nov-09-2004 17:08:

I Skåne kanske.

Posted by Aendy on Nov-09-2004 17:14:

quote:
I Skåna kanske.

Kan jag inte uttala mig om...

Posted by hustler on Nov-09-2004 17:39:

Skämtare där.

Posted by montana on Nov-09-2004 21:05:

http://www.aftonbladet.se/vss/sport...,558695,00.html

Posted by hustler on Nov-09-2004 21:11:

quote:
Originally posted by montana
http://www.aftonbladet.se/vss/sport...,558695,00.html

Inte någon graffiti i min smak alltså.

Posted by SWE_TRANCE on Nov-10-2004 00:01:

quote:
Inte någon graffiti i min smak alltså.

Några skitungar som varit i farten antar jag.
Finns väl allt möjligt "löst" folk i DFG

Angående diskussionen tidigare om "hat" osv så håller jag med hustler till viss del. Jag kan sitta och dricka öl med motståndarfans före matchen, men väl på läktaren är vi "fiender".
Thats the way it is helt enkelt...
Jag skulle aldrig börja bråka med anledning utav detta, men även jag kan erkänna att jag har sjungit hatramsor.

Detta handlar såklart om möten med de stora, klassiska lagen i Allsvenskan. Även så fort det kommer Nollåttor på besök

Posted by Aendy on Nov-10-2004 08:44:

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE

Angående diskussionen tidigare om "hat" osv så håller jag med hustler till viss del. Jag kan sitta och dricka öl med motståndarfans före matchen, men väl på läktaren är vi "fiender".
Thats the way it is helt enkelt...

Så har jag gjort som spelare/tränare också, umgåtts med motståndare för match, uppfört mig som värsta fienden på plan/bänken under match, för att efter matchen återigen sitta och snacka goja eller kanske dra ut på stan tillsammans med motståndarna. Det är ju därför det finns idrott...

Posted by SteveTranz4ever on Nov-18-2004 07:16:

En stor idrottsman har dött Mikael Ljungberg

Han har tydligen råkat ut för många personliga tragerdier och orkade tillslut inte mer och tog sitt liv...

Tragiskt

Kalla fakta:

Posted by hustler on Nov-18-2004 10:32:

Hemskt.

Rest In Peace.

Den där självmordsstatistiken är skrämmande.

Posted by Cloudburst on Nov-18-2004 11:52:

Jag drömde att jag dog (drunknade) i natt vilket aldrig hänt innan. Det var fruktansvärt obehagligt.

RIP Mikael

Posted by St_Andrew on Nov-19-2004 01:22:

Har dom sagt varför han tog självmord?

Posted by hustler on Nov-19-2004 07:37:

Blev tydligen djup deprimerad efter att hans fru lämnade honom, en tid senare dog hans mamma också. Mitt på allithopa.

Posted by Kongo_kim on Nov-22-2004 10:33:

El Clasico .. vilken jävla stämning underbaraste tifot jag någonsin sett. Synd att Real inte kunde bjuda upp till match dom var så sorgligt dåliga.

Posted by SWE_TRANCE on Nov-22-2004 11:48:

quote:
Originally posted by Kongo_kim
El Clasico .. vilken jävla stämning underbaraste tifot jag någonsin sett. Synd att Real inte kunde bjuda upp till match dom var så sorgligt dåliga.

Ja, tifot var riktigt massivt!!
Håller med om att det var synd att Real Madrid inte är bättre, pinsamt dåliga rent ut sagt. Ingen harmoni i laget för fem öre, alla bara går omkring och ser sura ut.

Posted by Kongo_kim on Nov-22-2004 11:52:

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Ja, tifot var riktigt massivt!!
Håller med om att det var synd att Real Madrid inte är bättre, pinsamt dåliga rent ut sagt. Ingen harmoni i laget för fem öre, alla bara går omkring och ser sura ut.

Roligast var när Tv4+ jämförde Ronaldinho och Ronaldo
TV4+ Had e ju tv kameror på Roanldinho och Ronaldo. vilken skillnad. Ronaldinho log alltid även när han sköt 40 meter utanför. Ronaldo tittade ner i marken och sprang typ 200 m på hela matchen

Posted by hustler on Nov-22-2004 12:22:

Lätt en av de bästa fotbollsmatcher jag har sett. Innehöll allt som man kan kräva.

Helt seriöst så tycker jag att man kan säga att Ronaldinho med den dagsform han befinner sig i är, om inte den absolut bästa, så i alla fall en utav dem bästa världen. Fantastisk jävla tillgång för ett lag.

Synd som fan om Henke bara.

Posted by Vizay on Nov-23-2004 15:47:

ronaldinho är i mina ögon den absolut bästa fotbollsspelaren i världen. Hnar är en sån jäkla skicklig spelare men ändå så bjuder han så mycket på sig själv och är väldigt ödmjuk på planen.

Kan inte komma på någon annan spelare som är så tekniskt fulländad och samtidigt är en sån bra förebild för yngre spelare med sitt ständiga leende

skilllnaden mellan barca å real är verkligen stor just nu och det märktes i senaste mötet. Barca spelar som ett lag medans real har 11 spelare på planen som tekniskt sett är skitgrymma men dom spelar inte lagspel för fem öre desvärre.

Posted by Laszlo on Dec-20-2004 06:08:

JOSE THEODORE TILL DJURGÅRDEN!

Nu kan till och med jag börja kolla på Elitserien

Posted by Kongo_kim on Dec-20-2004 11:51:

yay hoppas han kan fixa några segrar åt oss

Posted by St_Andrew on Dec-20-2004 22:23:

bring the NHL back

Posted by Kongo_kim on Dec-26-2004 11:19:

Premier League på Annandagen äger.

Idag på Canal+ CHELSEA- ASton Villa

HEJA CHELSEA!!!

edit/ eller som jag brukar skriva Ch€£$€a sen Roman tog över

Posted by SWE_TRANCE on Apr-22-2005 08:18:

Fotbolls-VM 2006, Tyskland

Tycker att det är dags att lyfta fram detta nu
Inte minst för att FIFAS första biljettsläpp-period är över.
Det kommer fyra ytterligare perioder då man kan boka biljetter via FIFA:
1 Maj 2005 till 15 November 2005
1 December 2005 till 15 Januari 2006
1 Februari 2006 till 15 April 2006
1 Maj 2006 till 9 Juli 2006.

Svenska fotbollsförbundet kommer endast att sälja biljetter om Sverige tar sig vidare från kvalet. Då gäller 10% av platserna på respektive arena där Sverige spelar. OM Sverige tar sig vidare så släpps biljetterna i vinter. Jag har även hört rykten om att dessa (Sveriges biljetter) ska lottas ut p.g.a att intresset kommer att vara oerhört stort med tanke på den geografiska närheten till Tyskland.

FIFA har så kallade "Team Specific Tickets", vilket betyder att man kan köpa en hel serie med biljetter som följer ditt landslaglags (eventuella) matcher från första gruppspelsmatch till en ev. VM-final (7 matcher). Åker laget ut tidigare har du fortfarande kvar biljetterna till de matcher de skulle spelat.
Dessa biljetter kostar från ca 3200-7000:-, beroende på vilken prisklass man väljer

Enligt FIFA's hemsida igår är redan dessa slutsålda till bl.a Sverige, men förmodligen går det att få tag på fler när nästa släpp kommer den 1 maj.

Jag får nog förlita mig på Svenska fotbollsförbundet.

Men en sak är säker, jag SKA ner och det kommer att bli en sjuhelvetes fest

Pages (16): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 »