TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- DJ Talk
Pages (36): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 »
| quote: |
| Originally posted by raoel Ik ben er nog steeds niet uit. Zijn er hier nog mensen met tips? Stanton heeft ook enkele mixers in deze prijs categorie, maar schijnbaar is de vestax toch beter. |
Ik heb zelf een Vestax PCV 275. Ik vind het een enorm goede mixer. Ik heb hem nu ruim 1,5 jaar en gebruik hem vrijwel dagelijks. Faders kraken niet, hoofdtelefoonaansluiting ook niet, EQ's zijn goed etc.
Kortom, ik ben er zeer tevreden over 
ik heb trouwens een vestax pmc15a 4 kanaals, geluid is zeer goed. Alleen de EQ-knopjes zitten wat dicht bij elkaar dus dat is een beetje storend.
Hey jongens, nu het toch over mixers gaat kan ik wel even vraag stellen die ik al een tijdje heb. Ik heb de Gemini PS-626i mixer (http://new-line.nl/webshop/view.asp?i=7451) afgelopen december gekocht bij new-line. Het gain-knopje van channel 3 kraakt al een tijdje als ik er aan draai en ook de koptelefoonaansluiting is niet helemaal goed meer (d.w.z. soms komt er links geen geluid).
Kan ik hier iets aandoen en / of heeft het zin hier contact over op te nemen met new-line of is dit iets waar ik mee moet leren leven. Het was / is geen dure mixer maar ik ben er wel voorzichtig mee, altijd afdekken met stofdoekje etc.
WTB.
Pioneer cdj1000 mkII of de technics cdspeler welke zal ik aanschaffen?
kom maar met die reacties!!!
| Originally posted by snitz Pioneer cdj1000 mkII of de technics cdspeler welke zal ik aanschaffen? kom maar met die reacties!!! |

| Originally posted by Freezel Ik zou zeker gaan voor de Pioneer, maar das persoonlijk ![]() Van de Technics hoor je toch sterk wisselende verhalen en bij de Pioneer niet. |
Vandaag ben ik even ben DJ stunter in eindhoven geweest. Even kijken en wat voelen 
Ze hadden daar de vestax pvc-175 staan.
Ik vroeg aan hem naar de verschillen: "zijn er nagenoeg niet. Zelfde kwaliteit, alleen andere kleur en lay-out."
zie dan dit:
http://www.new-line.nl/forum/read.asp?t=6540&p=5
De reactie van Dr�
Daarvoor alleen al zou ik liever bij new-line.nl kopen. Echter is eindhoven natuurlijk makkelijk ivm garantie en daar kan ik um zelf ophalen. Ze zijn ook met alles wel wat goedkoper.
die PVC-175 wordt het dan sowieso niet, maar het voelde wel allemaal lekker aan. Verder stonden er wat goedkope mixers en dan merk je toch meteen het verschil in de EQ, en faders.
Maar ik ben er nog steeds niet uit.
De ecler kost �429 bij new-line. Daar zitten de knoppen van de EQ naast elkaar ipv boven elkaar. Lijkt me ook wel iets minder.
De PVC-275 kost �459 bij DJ stunter. TjA, geen nadelen opzich. Maar de ecler schijnt dus wat beter te zijn. Maandag nog even naar DJ Stunter, misschien kan ie een leuke prijs regelen als ik de stanton kop telefoon erbij koop. Vandaag dat ding op gehad en vergeleken met de nieuwe technics koptelefoon die 200 euro moet kosten.
Dan vin ik de stanton toch beter klinken.
Toch wil ik ook nog even de pioneer ophebben.
Nu heb ik de gemini em-300. Dan is de stanton echt een hele vooruitgang. Daarnaast is ook het prijsverschil iets om rekening mee te houden. Stanton kost maar �79,-
2 snitz:
Die technics ziet er gruwelijk vet uit natuurlijk 
Dj stunter a.k.a. Coditronix zit ook in den bos. Misschien hebben ze die dingen daar wel staan...
Met de pioneer ben je echter wel zeker dat je iets goeds hebt. Daar is iedereen het wel over eens.
| Originally posted by raoel Maandag nog even naar DJ Stunter, misschien kan ie een leuke prijs regelen als ik de stanton kop telefoon erbij koop. |
| Originally posted by raoel Dj stunter a.k.a. Coditronix zit ook in den bos. Misschien hebben ze die dingen daar wel staan... Met de pioneer ben je echter wel zeker dat je iets goeds hebt. Daar is iedereen het wel over eens. |
| Originally posted by WTB Zelf heb ik de Stanton koptelefoon en ik vind het een erg prettig ding. Het enige probleem is dat hij wat kleine scheurtjes heeft in de hoofdband (stuk tussen de twee oordoppen bedoel ik dus). |
Ik zou zeker voor die Technics gaan omdat
- Ze firmware upgradable zijn
- Je met een SD kaartje talloze cue points kan opslaan
- Loop/Sample mogelijkheden op dat ding zitten zodat je live nog wat kan gaan zitten kutviolen
- Er een master pitch op zit waarmee je het tempo kan verhogen, zonder daarmee het nummer te verkrachten
- Een heuze platter wat net zo godse lekker aanvoelt als een SL1200 platter
- Audio effecten op de cdspeler
Nadeel:
- 1000 euro per stuk 
| Originally posted by Chicane - Ze firmware upgradable zijn |
Naar mijn weten heeft de pioneer de volgende eigenschappen ook
| Originally posted by Chicane - Loop/Sample mogelijkheden op dat ding zitten zodat je live nog wat kan gaan zitten kutviolen - Er een master pitch op zit waarmee je het tempo kan verhogen, zonder daarmee het nummer te verkrachten |
| Originally posted by basvh wat is dat? |
| Originally posted by Ding Chavez Naar mijn weten heeft de pioneer de volgende eigenschappen ook Bovendien bleek uit dat filmpje wat even terug gepost was dat de technics het geluid verkracht... |
Effe wat background info over beiden gezocht:
| TECHNICS SL-DZ1200: * CD play/scratch: CD, CD-R/-RW, MP3 * SD MEMORY CARD: play/scratch: MP3, AAC Storage: Samples, Panel Settings * DRAAIPLATEAU: Direct Drive aandrijving, Diameter 270 mm, Stroboscooprand, Free Wheel functies * DISPLAY: Draaibaar (hip-hop style), Regelbaar contrast, CD/Track info, SD MP3 info, Remaining Time, BPM, Tempo, Cue informatie PLAY: Tempo Control +/- 8/16/33/50, Tempo Reset, Pitch Lock, Forward / Reverse, Instant Change * LOOP: Realtime Loop, Reloop * CUE: Auto Cue, Cue Point setting, Back Cue, 4 Realtime Rec Hot Cues, 10 Cue Memory Bank, 50x 10 Internal Cue Memory, SD-Storage / Load * SAMPLING: Realtime Rec, 4 Sample Pads, 40sec Sample Memory, Sample Trim, Db aanpassing, Play / Loop / Repeat, SD-Storage / Load * EFFECTS 8 x Vinyl simulatie: SL1200 / Make Up, Wide Range / Vivid, Low Range / High Range, Old Radio / Telephone 8x Dynamic FX: One Way / TT DIST, TT WAH / Air Hammer, TT PAN / Auto PAN, Crush Ring / Ring Storm * FRONTSIDE: CD-Load, Eject, SD-Load * BACKSIDE: Brake Speed Control, CD / Turntable mode switch, Line Out, Digital Out, Phones + volume control, Control (SH-MZ1200 mixer) * DIMENSIONS (bxhxd) (mm): 320 x 111 x 330 * Extra opties: - Normale prijs: � 1299.00 URS prijs: � 1099.00 (www.ultimate-records.com) |
| PIONEER CDJ 1000MKII: * Fine-tuned Jog Dial, voor verbeterde gevoeligheid, creativiteit en controle * 100% "Wide" Pitch Control * Hot Cue, geheugen voor het afspelen tot 3 cue points per CD * Extrahelder display, zodat track info en de voornaamste functies beter zichtbaar zijn * Volledige digital out * Verwijdere Multimedia Card * Quick Scratch * Loop in/out Adjust * DJ Quote: Roger Sanchez - With the CDJ-1000, I get the same precision of mixing as I did with vinyl, plus features like looping, Master Tempo and Hot Cues. I�d tell any DJ using vinyl to try the CDJ-1000. It�s revolutionised the way I play!!! * Extra opties: http://www.ultimate-records.com/images/manual/260.pdf Normale prijs: � 1500.00 URS prijs: � 1299.00 (www.ultimate-records.com) |
| Originally posted by magrec Dat ze bugs uit de firmware eruit kunnen halen door de firmware te updaten. Zit ook op veel telefoons. Gewoon de software van 1.1 naar 1.2 updaten zeg maar. In een ander filmpje zag ik een dj scratchen met de technics cd speler en toen was er niks mis met het geluid (geen vervorming) |
Mja en toen was me mixer kapot 
Had eerst een Vestax PMC-170A

(kut plaatje, ik weet het maar het ff niets anders)
en wil nu gaan voor de Reeloop RMX-40 DSP.
http://www.napoleon.com.pl/popup_image.php?pID=282
Heb geen geld/behoefte aan Pioneer. Kennen jullie die mengpaneel, zoja wat zijn de ervaringen?
Alternatieven zijn natuurlijk ook welkom (prijscategorie 300/400 euro)
Alvast bedankt!
dat filmpje van die technics... zie de link zo snel niet staan, bedoelen jullie deze? ftp://ftp2.bheller.com/bheller/361_technics01.mov
zo niet: astu 
http://www.idp.nl/online/video/Rockid%2012mb.mov
Hier is het een goed werkende technics cd speler....
Pfff, die gast is ZIEK 
Denk dat hij dan master tempo aan had, want dan klinkt het wel goed zoals in dat andere filmpje te zien was...
Soms denk ik, die plaat past wel bij degene die nu opstaat.
Pak um, en ja hoor, loopt als een trein.
Het andere overkomt me echter net zo vaak 
Waar letten jullie op bij het selecteren van een plaat?
Op bepaalde dingen als:
- gewoon gevoel... 
- 2 platen waar een hi-hat overheerst gaat vaak niet goed (is mijn ervaring...)
- Soort bass, een hele lompe bass gevolgd door een veel mindere bass vin ik niks. Andersom kan wel eens leuk zijn, maar kan ook fout zijn.
- melodie/ritme, het past gewoon
Dat laatste heeft iets met harmonisch mixen te maken, maar daar komt ook de toonhoogte om de hoek kijken. Wie weet er waar zulke aspecten een beetje of diep staan uitgewerkt op internet? Ik ben met name ge�nteresseert in harmonisch mixen, maar ook in minder complexe aspecten van muziek. Graag nederlands, want ik ken welke enkele engls talige sites, maar dan snap ik die muziekbegrippen niet echt 
| Originally posted by raoel Soms denk ik, die plaat past wel bij degene die nu opstaat. Pak um, en ja hoor, loopt als een trein. Het andere overkomt me echter net zo vaak ![]() Waar letten jullie op bij het selecteren van een plaat? Op bepaalde dingen als: - gewoon gevoel... ![]() - 2 platen waar een hi-hat overheerst gaat vaak niet goed (is mijn ervaring...) - Soort bass, een hele lompe bass gevolgd door een veel mindere bass vin ik niks. Andersom kan wel eens leuk zijn, maar kan ook fout zijn. - melodie/ritme, het past gewoon Dat laatste heeft iets met harmonisch mixen te maken, maar daar komt ook de toonhoogte om de hoek kijken. Wie weet er waar zulke aspecten een beetje of diep staan uitgewerkt op internet? Ik ben met name ge�nteresseert in harmonisch mixen, maar ook in minder complexe aspecten van muziek. Graag nederlands, want ik ken welke enkele engls talige sites, maar dan snap ik die muziekbegrippen niet echt |