TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Politiek
Pages (21): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 »

Posted by Devilex on Jun-28-2006 10:15:

Ok ok vergeet wa ik zei, djeezes hier wordt iemand echt voor 't minste de grond ingeboord

Posted by Bertn on Jun-28-2006 10:18:

quote:
Originally posted by Devilex
Ok ok vergeet wa ik zei, djeezes hier wordt iemand echt voor 't minste de grond ingeboord

ach nee staaf uw beweringen gewoon met argumenten/bewijzen/voorbeelden ?

Posted by Push2005 on Jun-28-2006 10:23:

Ik heb gehoord dat elke belgische rechter die een allochtoon veroordeelt vroeg of laat een kogel door z'n kop krijgt... Voorbeelden ken ik echter niet

Neenee serieus, ge moet u nu ook nie op geruchten gaan baseren h�
Je moet proberen opletten dat je niet enkel zegt wat je wilt geloven... Een gevaarlijke afleider ; Daarom moet je enig voorbehoud in acht nemen bij zo'n stellingen.

Posted by Bertn on Jun-28-2006 10:24:

quote:
Originally posted by Push2005
Ik heb gehoord dat elke belgische rechter die een allochtoon veroordeelt vroeg of laat een kogel door z'n kop krijgt... Voorbeelden ken ik echter niet

Neenee serieus, ge moet u nu ook nie op geruchten gaan baseren h�
Je moet proberen opletten dat je niet enkel zegt wat je wilt geloven... Een gevaarlijke afleider ; Daarom moet je enig voorbehoud in acht nemen bij zo'n stellingen.

het ergste van allemaal is: dergelijke geruchten worden door iemand verzonnen, doorverteld, door een ander erger gemaakt en weer doorverteld, enzovoort. En zo wordt een ganse bevolking weer bang gemaakt

Posted by Tiger777 on Jun-28-2006 10:34:

quote:
Originally posted by Bertn
haha, zo typisch Eerst wat onzin zitten verkondigen, en als iemand dan vraagt om dat ook maar met 1 vb te staven kunt ge ni.

Hamers en zijn 'bende'. Waren wel geen getuigen, maar jury.

Nuja, ik kan ook niet direct een zaak bedenken waar getuigen hunne kak ingetrokken hebben... Moest het aan mij liggen, ik zou toch oek da krapuul den bak indraaien.

quote:
Er werd ook gezegd dat die man de aanleiding gegeven had en eerst geweld had gebruikt.

Da vin ik gewoon over-gortig eh. De foto van die man gezien? Dat ziet der genen uit de "iemand naar de keel grijpt" zodanig dat de arme weerloze marokaantjes wel genoodzaakt waren hem dood te kloppen

Posted by Bertn on Jun-28-2006 10:36:

quote:
Originally posted by Tiger777
Hamers en zijn 'bende'. Waren wel geen getuigen, maar jury.

Nuja, ik kan ook niet direct een zaak bedenken waar getuigen hunne kak ingetrokken hebben... Moest het aan mij liggen, ik zou toch oek da krapuul den bak indraaien.

Da vin ik gewoon over-gortig eh. De foto van die man gezien? Dat ziet der genen uit de "iemand naar de keel grijpt" zodanig dat de arme weerloze marokaantjes wel genoodzaakt waren hem dood te kloppen

dit is een gerechtelijk onderzoek he. alle pistes moeten worden onderzocht, en de speurders mogen zich niet laten leiden door uiterlijke vooroordelen Je zal zien, dat onderzoek zal - zoals iemand hierboven al zei - zeer snel vooruit gaan, met al die getuigen.

Posted by djcresto on Jun-28-2006 11:15:

quote:

Dat slaat ook nergens op he. Dienen Hans zag er ook nie iemand uit als iemand die moorden zou plegen.

Posted by Tiger777 on Jun-28-2006 11:34:

quote:
Originally posted by djcresto
Dat slaat ook nergens op he. Dienen Hans zag er ook nie iemand uit als iemand die moorden zou plegen.

Klein verschilpuntje, die hans had een wapen.

Posted by djcresto on Jun-28-2006 11:39:

quote:
Klein verschilpuntje, die hans had een wapen.

Of ge iemand vermoord met u handen of met een wapen maakt toch nieveel uit. En die Hans had het ook maar dezelfde dag gekocht.

Posted by Tiger777 on Jun-28-2006 12:53:

ll

quote:
Of ge iemand vermoord met u handen of met een wapen maakt toch nieveel uit. En die Hans had het ook maar dezelfde dag gekocht.

All� vooruit, eigenlijk heeft die man het gewoon gevraagd om doodgeklopt te worden. Aja, hij greep naar ene zijn keel als ze hem aan het afranselen waren. Meer zelfs, hij was'n racist.

Komaan, das volgens mij toch dikken bullshit eh en da weet ge volgens mij zelf ook.

Posted by Tomorrow Traxx on Jun-28-2006 12:54:

Precies of ge kunt van iemand zijn gezicht zijn karakter afleiden

Posted by djcresto on Jun-28-2006 12:56:

Re: ll

quote:
All� vooruit, eigenlijk heeft die man het gewoon gevraagd om doodgeklopt te worden. Aja, hij greep naar ene zijn keel als ze hem aan het afranselen waren. Meer zelfs, hij was'n racist.

Komaan, das volgens mij toch dikken bullshit eh en da weet ge volgens mij zelf ook.

Daar gaat het toch nie over. Jij zei enkel dat die man er niet uitzag als iemand die iemand bij de keel zou grijpen. Ik wou dus enkel aantonen dat je niet iemand moogt beoordelen op zijn uiterlijk.

Posted by Tiger777 on Jun-28-2006 13:01:

quote:
Originally posted by Tomorrow Traxx
Precies of ge kunt van iemand zijn gezicht zijn karakter afleiden

Jah

quote:
Jij zei enkel dat die man er niet uitzag als iemand die iemand bij de keel zou grijpen.

Jaja, goed ok. Maar daar gaat het ook niet over, het gaat hem over het verhaaltje dat ze gebruiken om zich te verdedigen. "Hij greep naar iemand zijn keel", komaan.

Posted by djcresto on Jun-28-2006 13:03:

quote:
Jah

Jaja, goed ok. Maar daar gaat het ook niet over, het gaat hem over het verhaaltje dat ze gebruiken om zich te verdedigen. "Hij greep naar iemand zijn keel", komaan.

tja dat weten wij niet he. Dat zal het onderzoek wel uitwijzen.

Posted by Xilver on Jun-28-2006 13:09:

En wat dan godverdomme nog, als die naar ene zijn keel greep. Iemand gewoon zo doodslagen, da is gewoon krapuul da voor de rest van z'n leven achter tralies hoort.

Posted by Bertn on Jun-28-2006 13:16:

Dat is waar, maar het gaat hem hier gewoon om het feit dat sommigen al vooroordelen maken. "die ouwe zal vast geen poot hebben uitgestoken, want hij ziet er zo niet uit!". Op dat vlak geef ik Cresto gelijk hoor

Posted by Nabistai on Jun-28-2006 14:43:

Er zat toch een koppeltje op die bus die alles gezien hadden ofzo? Die hebben toch ook nog niks van hun laten horen?

Posted by Xilver on Jun-28-2006 14:44:

quote:
Originally posted by Nabistai
Er zat toch een koppeltje op die bus die alles gezien hadden ofzo? Die hebben toch ook nog niks van hun laten horen?

Juist wel, 't is door hun toedoen dat ze ze nu hebben kunnen pakken.

Posted by Nabistai on Jun-28-2006 14:45:

quote:
Originally posted by Xilver
Juist wel, 't is door hun toedoen dat ze ze nu hebben kunnen pakken.

In dat geval ben ik fout en is dat wel dik in mijn r**t

Posted by djcresto on Jun-28-2006 15:11:

quote:
Originally posted by Xilver
En wat dan godverdomme nog, als die naar ene zijn keel greep. Iemand gewoon zo doodslagen, da is gewoon krapuul da voor de rest van z'n leven achter tralies hoort.

Niet vergeten dat hij nog altijd overleden is aan een hartaanval, ten gevolge van de verwondingen he. Voor tzelfde geld hebt ge ruzie met iemand geeft ge hem 2 kloppen en als die mens dan sterft aan een hartaanval op dat moment zult ge hem ook vermoord hebben.

De jongeren van die bus zullen hun verdiende straf wel krijgen. Welke deze zal zijn zal het onderzoek wel uitwijzen.

Posted by Sh!fty on Jun-28-2006 22:44:

quote:
Voor tzelfde geld hebt ge ruzie met iemand geeft ge hem 2 kloppen en als die mens dan sterft aan een hartaanval op dat moment zult ge hem ook vermoord hebben.

Daar is den dooie vet mee. Tis en blijft doodslag

quote:
De jongeren van die bus zullen hun verdiende straf wel krijgen. Welke deze zal zijn zal het onderzoek wel uitwijzen.

Hun verdiende loon, da betwijfel ik zene, elk misdrijf da in de media circuleerd, wordt altijd een beetje overberecht

Posted by Phortastic on Jun-28-2006 22:51:

quote:
Originally posted by Sh!fty

Hun verdiende loon, da betwijfel ik zene, elk misdrijf da in de media circuleerd, wordt altijd een beetje overberecht

overberecht? In Belgie? lol

Zolang ge ni foetelt met geld wordt ge helemaal ni overberecht hier in Belgie of ge moet er 20 neergestoken hebben. Hoe vaak da ik ni denk van wtf krijgt die daar zo een milde straf voor ofwa. Tenzij zoals ik al zei: corruptie. Ge ziet wat het belangrijkste is volgens het gerecht

Posted by FCB_Fanatic on Jun-28-2006 23:33:

quote:
Originally posted by Phortastic

Zolang ge ni foetelt met geld wordt ge helemaal ni overberecht hier in Belgie of ge moet er 20 neergestoken hebben. Hoe vaak da ik ni denk van wtf krijgt die daar zo een milde straf voor ofwa. Tenzij zoals ik al zei: corruptie. Ge ziet wat het belangrijkste is volgens het gerecht

een dikke vette +1

als ge gewoon al de 'standaard' duur van gevangenisstraffen ziet voor bepaalde misdrijven, dan valt ge gewoon omver ... da's gewoon belachelijk

Posted by diddi on Jun-29-2006 07:08:

quote:
Originally posted by Phortastic

Daar ben ik ook volledig mee akkoord. Dit in contrast met

quote:
,,Blij dat de nachtmerrie voorbij is"
Geen gevangenisstraf voor kippenboer Chris Malfait

DENTERGEM - Kippenboer Chris Malfait is veroordeeld tot een boete van vijfhonderd euro voor het doden van tien kippen en de kat van zijn buurman. ,,Het hoofdstuk is nu compleet afgesloten'', zucht de man opgelucht. Dit verdict van het hof van beroep in Gent staat in schril contrast tot het jaar effectieve gevangenisstraf, dat de man van de correctionele rechtbank in Kortrijk kreeg.

Met deze uitspraak van het Gentse hof van beroep kan Chris Malfait een bewogen episode die tien maanden duurde, afsluiten.

,,Ik ben vooral content dat het achter de rug is. Met het betalen van die geldboete ben ik er nu ook definitief van af. Er is zelfs geen voorwaardelijke gevangenisstraf uitgesproken.''

De man ging gisteren niet mee naar de rechtbank in Gent, maar wachtte de uitspraak van het hof van beroep liever thuis af. ,,De vorige keer was daar zo'n tumult van perslui en camera's. Ik ben daar liever niet bij. Trouwens, ergens was ik er redelijk gerust is. Een geldboete stelt niets voor in vergelijking met wat ik vorig jaar meegemaakt heb.''

Toen werd Chris na de uitspraak van rechter Luc D'Hulst in Kortrijk meteen in de boeien geslagen en afgevoerd. ,,Het is ongelooflijk wat er op dat moment door mijn hoofd ging. Ik was compleet mijn kluts kwijt en begreep er niets van. Ik werd ook meteen naar de gevangenis gebracht en normaal mag je zelfs je familie niet opbellen. Dat is een taak voor de advocaat. Gelukkig ben ik er toen in geslaagd toch even te telefoneren.''

Door hel

De vier dagen gevangenisstraf waren voor Chris een hel. ,,Mijn eerste reactie was woede tegenover mijn advocaat, maar naderhand begreep ik dat hij er ook niets kon aan doen en dat het de rechter was die zo onredelijk was geweest.''

Eens thuis probeerde Chris zo vlug mogelijk om de draad weer op te nemen. ,,De eerste week heb ik er toch nachtmerries van gehad. De degradatie voor rechter Luc D'Hulst was voor mij troost. Die rechter is zo toch gestraft geweest voor wat hij mij aangedaan heeft. Zijn uitspraak was immers echt ongehoord. Ik kreeg een jaar effectief voor het doden van een aantal kippen en een man die zijn vrouw vermoordde, werd vorig jaar vrijgesproken. Dat betekent dat voor het gerecht een kip meer waard is dan een vrouw''

door Ingrid CASTELEIN, 18/02/2005

Posted by djcresto on Jun-29-2006 07:41:

Mensen die echt financi�le fraude plegen horen niet echt in de gevangenis volgens mij. Toch zeker niet voor een lange tijd. Zulke mensen geven ze best serieuze boetes. En mocht het mogelijk zijn misschien na hun vergrijp controle houden op al hun financiele transacties.

Pages (21): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 »