TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- BETA Dj Contest #2
Pages (26): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 »

Posted by RadiantB on Oct-22-2006 15:43:

Dat doet me eraan denken dat ik nog altijd geen link naar de ftp heb gekregen.

Posted by Push2005 on Oct-22-2006 15:46:

quote:
Originally posted by RadiantB
Dat doet me eraan denken dat ik nog altijd geen link naar de ftp heb gekregen.

Khad je PM daarnet verstuurd

@ Bert: Je moet de nrs van de 2 winnaars posten en je moet gewoon de 2 afvallers hun nr + punten + feedback hier plakken. Later op de avond plak ik dan namen op de nummers zodat alles bekend geraakt.

Posted by Bertn on Oct-22-2006 15:51:

okay.

POULE 1 RESULTATEN!

Winnaars: set 2 en set 3

Verliezers: set 1 en 4

Alle resultaten van set 1:

Beoordeeld door: The Freezzz
Set 01

Techniek : 18 /25
Flow : 11 /15
Concept : 8 /10
Totaal : 37 /50

Comments:
Techniek: De technische kant van deze set is goed verzorgd. Doordat op een aantal plaatsen het volgende nummer vroeg en vrij stevig wordt ingebracht, wil het af en toe nog wel eens clashen (concreet voorbeeld: de overgangen aan beide kanten van Luminary � Amsterdam), maar echt heftige trainwrecks heb ik niet gehoord.
Flow: De set begint met de klassieker Kamaya Painters - Endless Waves om vervolgens steeds meer uplifting te worden. Tot de Alex Morph remix van Helsinki Scorchin� is de flow zeer goed, dan wordt ineens Divini & Warning � 4LB ingebracht om vervolgens af te sluiten met een aantal wat stevigere en techy tracks. Deze keuze vond ik nogal teleurstellend, want ik raakte daardoor helemaal uit de set. De set bestaat hierdoor als het ware uit twee delen: een (uplifting) trance deel en een duister techy deel, waar 4LB in mijn ogen een beetje misplaatst tussen hangt. Misschien was de keuze voor een stevige tech-trancer, type Sander van Doorn, een betere verbinding geweest tussen de beide delen.
Concept: De maker van deze set heeft duidelijk gekozen om het energieniveau gedurende set telkens te verhogen door van zweeftrance via uplifting naar wat stevigere werk te bouwen. De tracks die daarbij gebruikt worden zijn over het algemeen hitjes en veel gebruikte tracks, maar dat heb ik niet als storend ervaren. Kamaya Painters � Endless Wave is een perfecte openingstrack voor deze set, omdat het een herkenbare track voor veel tranceliefhebbers is, zorgt het ervoor dat je meteen goed in de set zit.

Beoordeeld door bertn

Set 01

Techniek : 18 /25
Flow : 9 /15
Concept : 7 /10
Totaal : 34 /50

Techniek:
Over het algemeen niet slecht, maar sommige platen worden er ietsje te vroeg ingebracht, zodat bepaalde melodie�n door elkaar beginnen te lopen. Hier en daar wordt ook ietsje te ruw met 2 bassen door elkaar gemixt. Af en toe zit je ook lichtjes naast de beat bij een overgang (zoals wanneer je die tiesto track erin gooit). Maar het is best degelijk mixwerk, geen trainwrecks en zo.

Flow:
De mix begint met een classic, om dan meteen over te gaan naar een paar bekende trancehitjes van de laatste maanden. Dat vind ik wat vreemd: worden classics nooit ergens meer op het einde gedraaid?:-) Nu, dat is zo erg nog niet in vergelijking met wat er op het einde van de set gebeurt. Plots gaat het trance gedeelte helemaal over in een soort gebeuk, de plattere techtrance van het moment. Ik ga niet op de platen zelf beoordelen, maar ik vond die overgang v��l te bruusk. Op het einde ga je wel erg hard door - zoals die plaat rond de 61ste minuut, wat is dat man

Concept:
Dit is een set die op een groot commercieel event zou knn gedraaid worden op een later uur: meteen erin vliegen met een trance classic, wat bekende trance hitjes spelen en op het einde nog wat gebeuk. Ideaal voor Belgi� waarschijnlijk:-)

Judge: TOR

Set # 1

Final Score 70/ 100
Set voor een clubby environment en in dat opzicht goed uitgewerkt. Alleen een vreemde start met een te sterk opgepitchte klassieker. In het begin is het ook niet zo duidelijk wat de bedoeling van de
set moet worden, maar dat is mooi hersteld in het laatste driekwart. Mixtechnisch niet altijd even zuiver, zowel op het vlak van beatmatchen als harmonics, maar globaal genomen kan het ermee door.
Details:

Concept 16/20
Techniek 32/50
Structuur 22/30

SET 4 COMMENTS

THE FREEZZ
Set 04

Techniek : 5 /25
Flow : 10 /15
Concept : 8 /10
Totaal : 23 /50

Comments:
Techniek: De technische kant van deze set is minstens zeer teleurstellend te noemen. Het aantal goede overgangen is gering en in een aantal gevallen blijven de nummers nog geen 10 seconden samenlopen. In de overgang tussen Ferry Corsten � Fire en Tracking Tressure Down blijven de beats dan wel enigszins samenlopen, maar loopt het inkomende nummer een beat voor, waardoor de phrase-matching niet goed is. Ik kan daardoor niet veel punten geven voor de techniek. Dat is allemaal erg jammer, want als je de tracklist bekijkt ziet de set er opbouwend toch redelijk uit. Verder viel de grote hoeveelheden skipjes in de set op. Dat is natuurlijk een probleem van het opname- of afspeel apparatuur, maar dat kan wel de oorzaak zijn van dat een aantal overgangen niet goed gaan.
Ik zou de maker van deze set willen adviseren om goed de sets van andere dj�s (zowel amateur als professionele) te beluisteren, hoe zij de overgangen maken. Probeer deze overgangen na te doen en neem zoveel mogelijk van je eigen setjes op en beluister en analyseer wat je gemaakt hebt. Blijf vooral oefenen, dan gaat het met de technische kant ook zeker goed komen, daar ben ik van overtuigd.
Flow: De set is redelijk goed opgebouwd. De openingstrack is mijns inziens niet helemaal goed gekozen. Shipwrecked is natuurlijk zeer geschikt als een openingstrack, maar op Shipwrecked volgt een Markus Schulz-achtige electro prog track, waardoor de openingstrack los komt te staan van de rest van de set. Verder loopt de opbouw goed: van Markus Schulz prog via poppy vocal trance tot een uplifting slot. Dit is wel allemaal bepaald aan de hand van de tracklist, omdat het door de mindere overgangen moeilijk te bepalen is of de tracks wel echt achter elkaar passen.
Concept: De maker van de set heeft gekozen voor een opbouwende set van Markus Schulz prog in het begin om zo op te bouwen tot uplifting tracks op het eind. Hiervoor zijn in het midden van de set vrij veel vocal tracks en hitjes gebruikt. Wat meer afwisseling was hierin misschien wat meer op zijn plaats geweest, maar de opbouwende lijn was gedurende de hele set wel duidelijk.

BERTN

Set 04

Techniek : 2 /25
Flow : 10 /15
Concept : 7 /10
Totaal : 19 /50

Techniek
Ik heb op het TA forum reeds mijn ongenoegen geuit over deze set. Dat had ik misschien niet moeten doen, maar ik was gewoon wat gefrustreerd omdat de jury tenslotte zijn tijd steekt in het beluisteren van sets, en als het niveau dan zo laag is als dit heb ik gewoon het gevoel dat ik mijn tijd zit te verdoen.
In deze set is gewoon NIET gemixt. Het lijkt alsof de dj gewoon op goed geluk de volgende plaat klaarzet en die er dan gewoon � als we geluk hebben, 10 seconden lang � ingooit zonder voor te beluisteren. Zelfs als de plaat gewoon flagrant naast de beat zit, wordt nog niet de minste moeite gedaan om ook maar enigszins te corrigeren. Overgangen zoals op het einde van de 22ste minuut, of de 38ste minuut zijn afgrijselijk om aan te horen.
Ik kan begrip opbrengen voor beginnende DJ�s die de techniek nog moeten aanleren en zo: respect, want in het begin kan dat weleens moeilijk zijn. Maar doe dan toch niet mee aan een DJ-contest! Daar is het � in dit geval � nog v��l te vroeg voor. Je zou best eerst nog eens wat thuis oefenen, zodat je in het vervolg kan uitpakken met een set die veel beter is:-)

Flow:
Over de flow valt niet zoveel op te merken: er valt ergens wel een opbouwende lijn in de set te bespeuren. De DJ heeft gekozen voor een markus schulz-achtige set, en de volgorde van de platen stoort mij niet. Ik vind het gewoon wat raar dat de eerste plaat shipwrecked is, die past IMO niet echt in de set. Op het einde wordt plots ook trance gespeeld, dat past ook niet in de rest van de set want die overgang van genre verloopt veel te bruusk.

Concept:
Zoals ik hierboven al zei: een markus schulz-achtige mcprog set, die in het begin en op het einde wat uit de toon valt. Je hebt voor de mcprog hitjes gekozen, wat misschien goed kan zijn voor de mensen die willen kennismaken met dit genre.

TOR

Set # 4

Final Score 45/100
Comments
Deze set behoeft weinig commentaar, de deelnemer zal zelf wel beseffen dat er nog heel wat werk is aan de winkel. Trackselectie en -plaatsing zitten wel relatief goed, al was de progressie niet altijd even logisch (1 > 2 > 3 bijvoorbeeld, of 8 > 9). Het spreekt voor zich dat het avontuur voor deze deelnemer ophoudt bij de eerste ronde.
Details:

Concept 16/20
Techniek 10/50
Structuur 19/30

Posted by Push2005 on Oct-22-2006 16:11:

Ok... Das al 1 report.

Voor de rest wachten we nog tot vanavond (of je mag het al posten als je wil) en als alles erstaat worden de nrs bekendgemaakt.

Posted by MikeVee on Oct-22-2006 17:14:

Nog minder dan een uur, en ik wacht nog steeds op de beoordeling van het 3de jurylid. Die van Magistrate heb ik.

Posted by Jasperovitsj on Oct-22-2006 17:18:

quote:
Originally posted by MikeVee
Nog minder dan een uur, en ik wacht nog steeds op de beoordeling van het 3de jurylid. Die van Config heb ik.

Posted by Push2005 on Oct-22-2006 17:42:

Ik had de jury nooit verteld wie bij wie zit om contacten te vermijden. Anyway nu de ronde voorbij is:

Poule 1: Bertn, TOR, Freezzz
Poule 2: MikeVee, Magistrate, Speentje
Poule 3: Jasper, Cresto, Config
Poule 4: Phortastic, Domi, BZRK

Posted by domineesje on Oct-22-2006 17:49:

^echt wel op "geen politiekspelletjes" gelet

Posted by Gevork on Oct-22-2006 17:57:

Komen er nog uitslagen vandaag?
Hoop van wel

Posted by MikeVee on Oct-22-2006 18:07:

Bon, 20u voorbij, geen 3de beoordeling ontvangen.
Zal binnen een paar minuten de uitslag posten

Posted by domineesje on Oct-22-2006 18:12:

mike zou je dat doen
phor heeft ook nog niks gepost

Posted by MikeVee on Oct-22-2006 18:17:

Ja, net gezien dat speentje zijn laatste post 5 weken geleden was, die verwacht ik dus niet meer.

Nog even rekenen.

Posted by Push2005 on Oct-22-2006 18:19:

Da was toch al te voorzien; het is een forum

Dat steekt niet zo nauw of dat 20u is of paar uur later. Voor mijn part morgen. Maar alleszinds gaan we na morgen ook wel voort... We zien wel wat er uit de bus komt.

Speentje zal het vergeten zijn omdat hij niet zo vaak meer passeert wellicht, kzal hem eens mailen

Posted by Jasperovitsj on Oct-22-2006 18:39:

Luc, ik stuur u dan mijn beoordeling en die van Config door, en dan moet Cresto die van hem maar naar u sturen zodat jij vanavond of morgen de resultaten van onze poule online kan zetten. Want ik heb morgen naar alle waarschijnlijkheid geen internettoegang...

Posted by Push2005 on Oct-22-2006 18:53:

Roger

Posted by Phortastic on Oct-22-2006 19:46:

Heb nog altijd van BZRK geen beoordelingen gehad dus ik kan nog nix posten....

Posted by BZRK on Oct-22-2006 19:49:

quote:
Originally posted by Phortastic
Heb nog altijd van BZRK geen beoordelingen gehad dus ik kan nog nix posten....

Ik heb die nochtans gemaild..

Posted by Phortastic on Oct-22-2006 20:12:

quote:
Originally posted by BZRK
Ik heb die nochtans gemaild..

nvm, was pas thuis en had men mail nog ni nagekeken, sorry

Bij deze ook het verdict:

Poule Phortastic resultaten:

Winnaars: mix 13 en mix 15
Verliezers: mix 14

Resultaten van mix 14:

Beoordeeld door: Domineesje

mix 14

Omdat de muziekstijl me echt niet ligt, heb ik toch pogingen gedaan om het paar keer te beluisteren

- Mixtechniek

Flowt meestal niet over, imo

--> 17 /25 punten

- Structuur:

--> 8 /15 punten

ups en downs, val bijna in slaap

- Concept:

--> 6/10 punten

Totaal: 31/50 --> 62/100

Beoordeeld door: BZRK

Mix 14
Concept: 7/10
Housy getint, met veel vocals. Alles in dezelfde stijl, maar ik ken er dan ook niks van. Beetje flauwe pap vond ik, ideaal voor in een populair caf� ofzo

Techniek: 19/25
Weinig echt slechte overgangen gehoord, alleen duidelijk hoorbare pitchveranderingen af en toe. Op het einde ook een aantal volumeverschillen die me stoorden.

Structuur: 8/15
Zoals al eerder gezegd merk ik totaal niks van opbouw in deze mix. Alles klinkt voor mij hetzelfde van begin tot einde.
Totaal: 34/50

--> 68/100

Beoordeeld door: Phortastic

- Concept 15/20

Het concept was me in het begin niet echt duidelijk in deze mix. Naarmate de mix vordere kwam de mix over als een danscaf� mix. Wat uiteraard niet negatief hoeft te zijn, maar daar kom ik later nog wel op terug.

- Techniek 37/50

Techniek in deze mix liet toch wel wat te wensen over op bepaalde plaatsen (@25min, @29.30min, @51min, en misschien nog wel ergens een wat minder mooie mix).
Echter was ongeveer 75% van de overgangen in deze mix wel redelijk tot goed. Dus a.d.h.v. dat gegeven krijg je ook je punten.

- Structuur 14/30

Dit vond ik het meeste storende gedeelte uit de mix. Bijvoorbeeld de track @20min vond ik totaal misplaatst in de mix.
Ook zijn er een aantal tracks die rond de 25ste minuut beginnen die je beter in het begin van je mix geplaatst had.
Wel zijn de laatste 20min qua flow en structuur beter dan de eerste 40min dus dat maakt wel iets goed.
En om terug te komen op het danscaf� concept: het is natuurlijk niet omdat je dit concept hanteert dat er geen flow aanwezig moet zijn, dus een niet al te beste score hier.
Ook qua buildup is er niet echt sprake in deze mix, best wel jammer.

Totaal: 66/100

Alle punten bij mekaar komt mix 14 gemiddeld uit op 65.5/100

Posted by speentje on Oct-22-2006 20:15:

niet vrezen 't komt asap... was hele weekend druk bezig/weg

Posted by Push2005 on Oct-22-2006 20:55:

Ik ga maffen; de results komen er gegarandeerd morgenavond

Posted by MikeVee on Oct-22-2006 22:02:

Speentje heeft me zijn beoordeling gezonden

Binnen 5 minuten de resultaten van mijn poule.

Posted by Magistrate on Oct-22-2006 22:08:

kzie ze niet

Posted by MikeVee on Oct-22-2006 22:12:

Gaan door:

mix 5

mix 7

Vallen af:

mix 6 (109/150)

mix 8 (119)

Set 6

- Mixtechniek: Mixen valt wel mee, niet veel op aan te merken. De moeilijkheidsgraad ligt ook niet zo hoog door het trage tempo van de nummers. Toch zijn er enkele overgangen die heel bruusk zijn, ondanks de lage snelheid van de mix. Dit kon dus wel beter..

--> 16/25 punten

- Structuur: Nummers passen goed na elkaar, ik hoor soms zelfs geen verschil erin.. Eigenlijk merk ik niet echt een opbouw of evolutie in de mix, de tunes blijven gelijkaardig, wat de mix van begin tot einde ��ntonig maakt�

--> 7/15 punten

- Concept: Het enige concept dat ik in deze mix vind, is een heel saaie.. Sorry, maar ik vind deze mix misschien nog wel gepast om als achtergrondmuziek op te leggen, maar als luistermix is dit echt wel heel slaapverwekkend..

--> 3/10 punten

26 / 50

De overgangen zijn goed, maar gezien de platen en verloop van deze set is dat een must.
Tsja, de structuur, het klinkt allemaal hetzelfde,bovendien zijn er een aantal platen die veel te lang duren (of is dat omdat het allemaal op elkaar lijkt), wat de aandacht van de luisteraar doet verslappen.
Concept: Puur voor de liefhebbers, je krijgt van mij wel veel punten omdat je wel zal beseffen dat je het hiermee moeilijk zal hebben om de finale te halen, maar toch doorzet.

21+10+9= 40/50

Techniek : 22/25
Flow : 13/15
Concept : 8/10
Totaal: 43/50

Deze set is mixtechnisch super, de overgangen zijn naaldloos. Deze progressief mix opent met een lekker dirty percussienummertje en kabbelt dan rustig verder. Een wat dromigere plaat ertussen en dan strak naar het tweede deel van de mix. Halverwege slaat de DJ een iets rustigere richting in om dan weer lekker het tempo op te drijven. Heb hier echt van genoten h�el toegankelijk en dus superlekkere flow en trackselectie: ownage

Set 8

- Mixtechniek: Mixen is goed, soms wat overgangen die niet heel zuiver zijn, maar over het algemeen goed. Verder geen commentaar eigenlijk..

--> 22/25 punten

- Structuur: Weer een klassieke opbouw. In het begin mis ik wel wat flow, door trage overgangen naar sedna bijvoorbeeld. Naar het einde toe wordt er wel sneller gemixt, maar dan mis wat vooruitgang in de mix door 3 � 4 uplifting platen op een rij te horen.. jammer

--> 10 /15 punten

- Concept: Ken haast alle liedjes in de mix, heeft als voordeel dat ik van veel ervan fan ben, maar als nadeel dat ik sommige, zoals �lift� al beu ben� Vind het wel heel jammer dat het grootste deel van de mix gewoon mainstream uplifting (asot) trance is, totaal geen verrassingen in deze mix voor me, spijtig. Toch een mooie tracklist, maar vanaf de helft toch wat te eentonig..

--> 7 /10 punten

39 / 50

De overgangen zijn goed tot uitstekend, hier en daar een minimaal klein foutje. Tijdens een set op een feest zouden deze niet eens opvallen, maar in een contest telt dit mee in de afrekening.
De structuur heeft IMO niet echt een hoogtepunt, maar gezien de energie die deze set van het begin wel heeft is dit zeker geen noodzaak.
Leuke set, deze geniet mijn voorkeur.

22+13+9

Techniek : 19/25
Flow : 10/15
Concept : 7/10
Totaal: 36/50

Deze doopte ik "de MSN mix". De DJ van dienst was blijkbaar z'n MSN vergeten af te zetten bij het opnemen van z'n mix waardoor dat irritante gepiep constant doorheen de muziek klinkt (vooral in de eerste minuten van de mix). Op zich wel een leuke set met enkele fijne nummers (16 bit lolitas - sedna, capetown - proglifter etc...). Dit zou live wel leuk zijn maar als "luistermix" vind ik de flow toch iets minder om in deze poule echt goed te scoren.

Posted by diddi on Oct-23-2006 07:59:

Die msn-mix is de mijne dus... lolz.. thanks voor de comment en ik zal volgende keer mijne msn afsluiten . Ik had hem te kort voor de deadline opgenomen en ik had dus geen tijd meer een ander setje te mixen...

Tis de schuld van Domi!

Posted by The Freezzz on Oct-23-2006 17:12:

Sorry voor mijn ongeduldigheid, maar zijn de uitslagen van die ene poule er al....

Pages (26): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 »