TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- OT: Grafik, Design, In here
Pages (21): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 »
| quote: |
| Originally posted by DJ_Laszlo J�vlar i mig det var en lista som heter duga Danke. Men visst m�ste man tjuvkika p� n�got f�r att f� upp skillsen - �r ju som sagt en j�vla amat�r inom PS |
| Originally posted by dbl hade inte tillg�ng till internet och s� n�r jag b�rjade med grafik.. och n�r jag v�l hade tillg�ng till det s� hade jag ingen aning alls att det ens fanns... sen hittade jag ett forum p� n�tt s�tt.. s� fick ju kommentarer och s� p� det jag gjorde.... men anv�nde aldrig tutorials.. visste inte ens att det fanns.. hehe har dock visserligen kollat igenom n�n tutorial lite snabbt n�n g�ng.. men aldrig f�ljt n�n.. typ kollat p� bilderna lite snabbt.. hehe... men har ju inte hj�lpt direkt... |
allts� att anv�nda tutorials f�r att l�ra sig hantera ett program p� ett s� bra s�tt som m�jligt, samt att l�ra sig tips o trix, skulle inte jag sammankoppla med talang... Jobbar man mycket med ett program l�r man sig ju det succesivt, men om man utnyttjar tutorials s� l�r man sig ju helt enkelt fr�n andra vill snabbar upp ens egen inl�rningsprocess. Det �r ju precis som i skolan typ... Jag skulle kunna sitta hemma o f�rs�ka komma fram till och l�ra mig all matte sj�lv fr�n grunden, vilket nog itne skulle ge ett speciellt bra resultat, men genom att g� p� lektioner och ta del av andras kunskap s� l�r man sig snabbare... 
| Originally posted by Smekbar allts� att anv�nda tutorials f�r att l�ra sig hantera ett program p� ett s� bra s�tt som m�jligt, samt att l�ra sig tips o trix, skulle inte jag sammankoppla med talang... Jobbar man mycket med ett program l�r man sig ju det succesivt, men om man utnyttjar tutorials s� l�r man sig ju helt enkelt fr�n andra vill snabbar upp ens egen inl�rningsprocess. Det �r ju precis som i skolan typ... Jag skulle kunna sitta hemma o f�rs�ka komma fram till och l�ra mig all matte sj�lv fr�n grunden, vilket nog itne skulle ge ett speciellt bra resultat, men genom att g� p� lektioner och ta del av andras kunskap s� l�r man sig snabbare... |
Du tog orden ur min mun
| Originally posted by Smekbar Jag skulle kunna sitta hemma o f�rs�ka komma fram till och l�ra mig all matte sj�lv fr�n grunden, vilket nog itne skulle ge ett speciellt bra resultat, men genom att g� p� lektioner och ta del av andras kunskap s� l�r man sig snabbare... |

hehe jag tror du vet att det inte var s� jag menade... sj�lvklart kan man l�ra sig photoshop fr�n grunden helt sj�lv, s� gjorde till stor del �ven jag, men det underl�ttar att se exempel
och sj�lvklart �r det inte s�kert att man blir duktig f�r att man l�ser tutorials
Har sett m�nga exempel d�r folk inte l�r sig av tutorialsen utan bara snor rakt av och inte kan ta till sig kunskapen...
det d�r med matte var v�l visst en ganska bra liknelse tycker jag... _Jag_ skulle _aldrig_ kunna l�ra mig den matten jag l�rt mig utan att ha l�st massor av matte i skolan, jag skulle med stor sannolikhet inte heller kunna allt som jag kan i photoshop utan att ha spenderat en sommar p� att l�ra mig det programmet utan och innan delvis med hj�lp av tutorials... Men det �r ju jag, detta g�ller alldeles s�kert inte f�r dig 
| Originally posted by Smekbar hehe jag tror du vet att det inte var s� jag menade... |

Problemet med tutorials �r att det �r l�tt att man inte utvecklar en personlig stil och bara kopierar andras l�sningar.
Jag anv�nder tutorials ibland dock, men jag tycker att det b�sta s�ttet f�r att l�ra sig �r att testa sig fram.
Beh�ver lite l�nktips p� var jag kan hitta photoshop forum (g�rna svenska) var man kan fr�ga om lite hj�lp!
Vet att �tminstonde ett part av er h�r bes�ker andra grafikforum, s� fram med l�nkarna! 
| Originally posted by AC. Beh�ver lite l�nktips p� var jag kan hitta photoshop forum (g�rna svenska) var man kan fr�ga om lite hj�lp! Vet att �tminstonde ett part av er h�r bes�ker andra grafikforum, s� fram med l�nkarna! |
| Originally posted by DJ_Laszlo www.graphic-forums.com �r v�l s� vitt jag vet det allra b�sta forumet - p� engelska dock. |
En bild som jag gjorde f�r inte s� l�nge sedan... t�nkte posta den h�r och se om n�gon gillar den 
Lekte runt lite med ps som vanligt n�r jag inte har annat att g�ra �n att posta i TA.
S� vad tycks? �r den n�tt att ha eller �r det bara en ful bild av mig n�r jag �r packad? 

wu���h! ser ut som att det g�r ut ur sk�rmen 
Ny bild jag fnulat ihop med hj�lp av lite olika program denna g�ng !!

Version 2 finns h�r
mellow.. ja tror du dubbelklickar p� "submit reply" varje g�ng du kommer me ett inl�gg h�r!
s�g fyra inl�gg f�rut, nu �r det bara 2.
schyst bild! snygga f�rger
I dig it, me ett undantag och det �r det v�gr�ta strecket (med tv� huggt�nder) som finnes i mitten av bilden i den gr�na delen. jag fattar att det inte ska vara som en mun, men i mina �gon blire som en mun och d� ser det pl�tsligt ut som du valt en apa/alien som bild i bakgrunden, som har vackra tjej�gon. Fast som sagt.. du ska ju inte �ndra p� en bild, som du sj�lv e n�jd me, bara f�r att n�n enstaka typ som jag, har en �sikt om den. Keep up the good job!
| Originally posted by Glorie mellow.. ja tror du dubbelklickar p� "submit reply" varje g�ng du kommer me ett inl�gg h�r! s�g fyra inl�gg f�rut, nu �r det bara 2.schyst bild! snygga f�rger I dig it, me ett undantag och det �r det v�gr�ta strecket (med tv� huggt�nder) som finnes i mitten av bilden i den gr�na delen. jag fattar att det inte ska vara som en mun, men i mina �gon blire som en mun och d� ser det pl�tsligt ut som du valt en apa/alien som bild i bakgrunden, som har vackra tjej�gon. Fast som sagt.. du ska ju inte �ndra p� en bild, som du sj�lv e n�jd me, bara f�r att n�n enstaka typ som jag, har en �sikt om den. Keep up the good job! |
| Originally posted by mellow pleasure Men jag tackar f�r den konstruktiva kritiken och inte ( inga namn) vad skit ....... Silence! |
| Originally posted by reveal Vad menar du egentligen? |
vet inte varf�r... men k�nner mig tr�ffad av n�n anledning, fast�n jag inte tycker det st�mmer alls 
ok.. till bilden... snygga f�rger... meeeeeeeeen.. hehe 
f�rsta jag t�nkte p� n�r jag s�g bilden va bryce och det e inte s�d�r j��ttte positivt.. inget fel med bryce, finns helt otroliga bilder som har gjorts med det, men det ska inte se bryce ut vilket det nu g�r.
en annan sak �r att f�rutom botten och lite av toppen kurvorna s� ser den ganska platt ut f�r att vara 3d
�gona e en bra detalj, men jag gillar inte just dem �gona.
dem ger inte r�tt k�nsla... dem liksom stirrar p� en... skulle vilja se n�got mer dr�mmande �gon typ.. vet inte hur jag ska f�rklara det.. hatar att ge kommentarer p� svenska.
men om du nu menar mig.. kan inte direkt komma p� n�n mer det kan g�lla s� e det bara att be om att inte f� n�gra kommentarer.
och det e b�ttre att s�ga det �n att be mig �ndra mig.. kommer knappast �ndra mitt s�tt att kommentera p� saker.
| Originally posted by dbl �gona e en bra detalj, men jag gillar inte just dem �gona. dem ger inte r�tt k�nsla... dem liksom stirrar p� en... skulle vilja se n�got mer dr�mmande �gon typ.. vet inte hur jag ska f�rklara det.. hatar att ge kommentarer p� svenska. |
| Originally posted by JayBee men bilden heter ju "observer" en som observerar, ska ju snarare stirra p� dig �n att dr�mma. |
Shoo. Ni som �r duktiga p� design, feel free to join the request:
Laget jag coachar ska till n�sta s�song fixa ett nytt matchst�ll, vi ska trycka det genom s.k. Lazerprint, d.v.s. att vi sj�lv kan designa hela tr�jan och den "skrivs" ut med f�rger, nummer, sponsorer m.m. Hemmast�llet: tr�jan �r r�d i grunden men klubbens f�rger �r �ven svart och gult, shortsen �r svarta. Bortast�llets tr�ja ska vara vit men i �vrigt ha samma design som hemmast�llet (dock kan ju f�rgerna skilja), shortsen r�da. St�llet vi har nu �r r�tt basic men grymt snyggt enligt mig. Bifogar bilder p� gamla st�llet. Jag undrar lite stillsamt om n�gon av talangerna p� denna sida vill bidra med ett snyggt f�rslag...

aendy, posta en bra bild av er logga, s� kanske du f�r lite svar
hur ska man se p� hennes tr�ja hur den ser ut? och hur ska man veta hur mycket utrymme man har f�r en ev. design? det kanske finns regler p� att 40% m�ste va reklam? jag tycker f.� de verkar sv�rt att designa en matchtr�ja.. Siffran m�ste ju st� p� ryggen liksom
. Allts� har man bara framsidan som spelutrymme och just d�r kanske n�n vill ha sin reklam. Vad f�r text m�ste finnas me d�? Typ "Namn p� Aendys innebandylag" eller?
| Originally posted by Glorie aendy, posta en bra bild av er logga, s� kanske du f�r lite svar hur ska man se p� hennes tr�ja hur den ser ut? och hur ska man veta hur mycket utrymme man har f�r en ev. design? det kanske finns regler p� att 40% m�ste va reklam? jag tycker f.� de verkar sv�rt att designa en matchtr�ja.. Siffran m�ste ju st� p� ryggen liksom . Allts� har man bara framsidan som spelutrymme och just d�r kanske n�n vill ha sin reklam. Vad f�r text m�ste finnas me d�? Typ "Namn p� Aendys innebandylag" eller? |