TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- TA Sweden T-shirt
Pages (19): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 »

Posted by St_Andrew on Jan-11-2004 16:10:

jo men det betyder inte att det e enklare att g�ra enkla saker, m�ste ju fortfarande ha �ga f�r design

men jag ska g�ra ett f�rslag

Posted by ExOn on Jan-11-2004 16:10:

Jopp.. har fortfarande TA loggorna kvar. Ska ta och g�ra en t-shirt med ett s�nt tryck p�. Fast i gr�skala. Tihi!

Posted by SteveTranz4ever on Jan-11-2004 16:12:

quote:
Originally posted by Dj_ExOn
Jopp.. har fortfarande TA loggorna kvar. Ska ta och g�ra en t-shirt med ett s�nt tryck p�. Fast i gr�skala. Tihi!
Jag menar att desto mer avancerat med nyanser, skuggor, effekter � filter s� blir det sv�rare. som sagt, ta en titt p� TCs tr�jjor och TAs orginal tr�jjor... tror jag sl�ngt upp dom i f�rsta posten i denna tr�den

Less is more

Huvudsaken e att vi f�rst kan avsluta steg 1... skaffa fram f�rslag och mail till mig, jag tar p� mig ansvaret f�r att bossa �ver alla f�rslag och sedan likv�rdigt presentera dom inf�r en omr�stning... SEN kan vi g� vidare till steg 2...

Posted by ExOn on Jan-11-2004 16:15:

Jo men loggorna �r inte s� farligt avancerade om du g�r ner p� vit gr� skala. Fick uppskattat pris p� 150kr tr�jan.

Men sen s� t�nkte jag att man kanske skulle k�pa s�nt papper man k�r i skrivaren och sen stryker p�. Borde vara l�ttare och en hel del billigare. Laserskrivare i f�rg k�nner jag folk som har.

Posted by SteveTranz4ever on Jan-11-2004 16:29:

quote:
Jo men loggorna �r inte s� farligt avancerade om du g�r ner p� vit gr� skala. Fick uppskattat pris p� 150kr tr�jan.

Men sen s� t�nkte jag att man kanske skulle k�pa s�nt papper man k�r i skrivaren och sen stryker p�. Borde vara l�ttare och en hel del billigare. Laserskrivare i f�rg k�nner jag folk som har.
Jo det har jag ocks� t�nkt p� och d� kan man ha n�stan vilket tryck som helst... har testa gjort s�nna sj�lv och trycket h�ller hyffsat bra i tv�tten men d� har vi ett antal som v�grar s�tta p� sig en vit t-shirt vilket �r ett krav p� dessa typer av tryck... den vita f�rgen e sj�lva grunden efter som vitt inte finns i skrivare om man inte har speciella skrivare...

Vad en del inte heller vet �r att det finns fler modeller �n dom vanliga traditionella vita bomulls t-shirts... jag har m�nga vita t-shirts och alla e designade och ser inte ut som vilken t-shirt som helst... kostar n�n 50-lapp mer men �r snygga.... men som sagt detta �r om vi talar om egna tryck fr�n skrivare... men jag sattsar hellre p� feta tryck fr�n en riktig tryckare... ser mer proffs ut.

Nu n�r jag drar ner till Holland kommer jag fixa mig en egen tryckt t-shirt... finns en bra buik f�r s�nt i Amsterdam, d�r ska jag antingen ha en svart tajt t-shirt eller annan snygg f�rg med UV-f�rg, i fram ska det st� med feta bokst�ver SWEDEN och i bak LIQUIDSUNSET.org... det kommer va enkelt men se bra ut

Posted by ExOn on Jan-11-2004 16:33:

Japp, det �r lite synd med det vita. Men jag tycker det borde finnas skrivare som skriver med vitt ocks�?

Jag har f�r mig att grymma f�rglaserskrivare g�r det?

Posted by SteveTranz4ever on Jan-11-2004 16:37:

quote:
Japp, det �r lite synd med det vita. Men jag tycker det borde finnas skrivare som skriver med vitt ocks�?

Jag har f�r mig att grymma f�rglaserskrivare g�r det?
Det har dom inte... jobbar med skrivare dagligen... skrivare skriver p� vitt papper vilket �r grunden f�r alla ljusa toner och vitt p� en utskrift...
Det finns skrivare med vit toner men dom e b�de dyra och s�llsynta vad jag vet har v�rt f�retag aldrig s�lt s�nna, ska jag s�ga att v�r billigaste vanliga f�rglaser kostar runt 15�000

Men iaf... nu tar vi fram steg 1... keep it simple !!!

Posted by ExOn on Jan-11-2004 16:39:

yes.. bokst�ver i vitt.

Posted by ScuL on Jan-11-2004 16:57:

plain 'n simple

Posted by JayBee on Jan-11-2004 17:14:

quote:
Originally posted by ScuL
plain 'n simple

cool

Posted by Glorie on Jan-11-2004 17:40:

ja kan inte s�nt h�r... men ja offrar mig �nd� i v�ntan p� de stora grafikerna.. shytrance, nyx, dbl m. flera ska vakna till liv

fast nu fick ja blodad tand, s� jag g�r v�l ett till f�rslag.. s� vi har n�gra alternativ att ha p� sista plats. hahahhaa

Posted by Smekbar on Jan-11-2004 17:56:

quote:
Originally posted by Glorie
ja kan inte s�nt h�r... men ja offrar mig �nd� i v�ntan p� de stora grafikerna.. shytrance, nyx, dbl m. flera ska vakna till liv

fast nu fick ja blodad tand, s� jag g�r v�l ett till f�rslag.. s� vi har n�gra alternativ att ha p� sista plats. hahahhaa

den va riktigt sjysst imho najs glorie!

Posted by Glorie on Jan-11-2004 19:01:

Behold, my arse.

quote:
Originally posted by Smekbar
najs glorie!

ahhh tack du smekmannen!

jag har inge fina fonter p� min dator. bara standard.. lite sv�rt att g�ra d�.. jaja

Posted by JayBee on Jan-11-2004 19:17:

Glorie: kanske vore soft om man kunde g�ra ett st�rre tryck som gick ut�ver st�rre delen utav tr�jan?

Posted by Glorie on Jan-11-2004 19:21:

quote:
Originally posted by JayBee
Glorie: kanske vore soft om man kunde g�ra ett st�rre tryck som gick ut�ver st�rre delen utav tr�jan?

hmm.... jo iofs.. h�r e tv� till iaf. som ja gjorde innan jag hann l�sa det d�r...

Posted by mindshooter on Jan-11-2004 19:47:

Ok h�r kommer mina f�rslag igen...den nedersta �r en kombination av min och n�n annans om jag inte minns fel...jag diggade dina f�rslag glorie..vad� kan inte

Posted by JayBee on Jan-11-2004 19:50:

kenny: hehe den med grodan var ju grym

Posted by SteveTranz4ever on Jan-11-2004 19:55:

Det �r bra om ni kan presentera era bidrag senare i v�ldigt h�g uppl�sning ifall det blir just erat bidrag som skall tryckas...

Posted by St_Andrew on Jan-11-2004 20:15:

quote:
Originally posted by mindshooter

den gilla jag b�st hitills

Posted by JayBee on Jan-11-2004 20:17:

quote:
Originally posted by St_Andrew
den gilla jag b�st hitills

hehe den �r ganska ok, jag skulle kunna t�nka mig ha den fast en aningen tr�kigt kanske? den �r ju simpel och den ger ju det vill f� sagt liksom men skulle inte skada med n�n typ groda eller n�tt

Posted by St_Andrew on Jan-11-2004 20:22:

quote:
Originally posted by JayBee
hehe den �r ganska ok, jag skulle kunna t�nka mig ha den fast en aningen tr�kigt kanske? den �r ju simpel och den ger ju det vill f� sagt liksom men skulle inte skada med n�n typ groda eller n�tt

mjo fast det f�r inte bli f�r avancerat bara... men det borde iaf st� swedish eller n�tt inan?

Posted by SteveTranz4ever on Jan-11-2004 20:24:

quote:
Originally posted by St_Andrew
mjo fast det f�r inte bli f�r avancerat bara... men det borde iaf st� swedish eller n�tt inan?

Kom med ett eget bidrag... jag kommer att presentera var och ens bidrag om en vecka eller tv� d� alla f�r r�sta p� vad dom gillar b�st... resultatet av omr�stningen kommer inte att �ndras och �r allts� slutgiltigt !!!

Posted by Nyx on Jan-12-2004 19:45:

en ny version av den gamla logon

Jag har gjort n�gra nya f�rslag till logos..h�r �r en bearbetning av den gamla iaf. Det �r bara en skiss �n s� l�nge.

(klicka p� logon f�r f�rstoring)

Posted by cviper on Jan-12-2004 20:02:

Re: en ny version av den gamla logon

quote:
Originally posted by Nyx

Snyggt

Posted by Glorie on Jan-13-2004 23:34:

stefan, h� bara me mitt f�rsta bidrag.. de andra var bara lall

(kan inte komma fr�n att jag gillar minds gb-hj�rta ) fortfarande allts�

Pages (19): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 »