TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Hjälptråden
Pages (47): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 »

Posted by cviper on Oct-14-2003 19:16:

quote:
Originally posted by ShyTrance
hmm, tack
men jag hittade inte exe i listan :S

Öppna regedit och kolla under HKEY_CLASSES_ROOT. Det borde finnas ett inlägg som heter ".exe" - se till att det inte finns en "undermapp" som heter OpenWithList till ".exe".

Men, öppnas resp. program efter mIrc startas, eller går det inte att starta några program alls? (I så fall kan det hjälpa att ändra filtillägget till ".com" eller liknande och köra programmet då ).

Posted by reveal on Oct-14-2003 19:27:

quote:
Originally posted by AcidBrain™
Nån som har erfarenhet utav detta program....?

http://www.skype.com/

Tänkte om det var värt att införskaffa sej ett headset i så fall.

har testat, fungerar väldigt bra

headset kostar inte så mkt heller, mellan 50 och 100

Posted by fede on Oct-14-2003 20:03:

quote:
Originally posted by cviper
Öppna regedit och kolla under HKEY_CLASSES_ROOT. Det borde finnas ett inlägg som heter ".exe" - se till att det inte finns en "undermapp" som heter OpenWithList till ".exe".

Men, öppnas resp. program efter mIrc startas, eller går det inte att starta några program alls? (I så fall kan det hjälpa att ändra filtillägget till ".com" eller liknande och köra programmet då ).

jag kan inte starta regedit mirc startas..
och nej, programmen startas inte efter att mirc startats..
jag gjorde ett virus scan fick fram att jag hade http://www.trendmicro.com/vinfo/vir...me=WORM_KWBOT.C men jag kan ju inte öppna regedit o sånt, vilket krävs för att jag ska kunna ta bort viruset

om jag måste formatera om, kan jag spara d filer jag vill ha kvar i hd:n lr måste jag bränna allt jag vill ha kvar, d e ju ung. 25gb som jag inte vill ta bort... =/

Posted by St_Andrew on Oct-14-2003 20:08:

Men döda du den i process hanteraren först? isf som man fatat på den där instruktionen så skulle du ju kunna öppna regedit...

Posted by fede on Oct-14-2003 20:15:

quote:
Originally posted by St_Andrew
Men döda du den i process hanteraren först? isf som man fatat på den där instruktionen så skulle du ju kunna öppna regedit...

men i processhanteraren fanns inte system 32 lr cmd32 :S
har du msn?

Posted by St_Andrew on Oct-14-2003 20:45:

quote:
men i processhanteraren fanns inte system 32 lr cmd32 :S
har du msn?

[email protected]

kan försöka hjälpa dig =)

Posted by cviper on Oct-15-2003 14:53:

quote:

Upon execution, this worm registers itself as a process and drops a copy of itself, with attribute set to hidden, as either:

C:\Windows\System\system32.exe

or

C:\Windows\System\cmd32.exe

Har du testat att ta bort/"rename:a" de filer om de finns? Då borde de inte köras när windows startas (Windows kommer inte hitta filerna, ty de inte längre existerar/har ett annat namn).

Posted by AcidBrain™ on Oct-15-2003 16:46:

quote:
Originally posted by reveal
har testat, fungerar väldigt bra

headset kostar inte så mkt heller, mellan 50 och 100

*Springer genast ner till närmaste butik*

Tack för hjälpen

Posted by Glorie on Oct-15-2003 20:08:

Invisible Grin

vilka killar det finns här alltså.. som rycker in å hjälper till med all sin elita datakunskap jag blir imponerad

Posted by Vizay on Oct-16-2003 15:51:

okej en knivig en....

tänkte kolla om de e nån som har ett hammerfall-ljudkort eller om de finns nån som har lite erfarenhet av ett sådant..

har problem med ut-ljudet på kortet....e inte ens säker på att man kan köra utljud direkt från kortet

Posted by Nyx on Oct-19-2003 16:28:

2 små frågor till nån som är lite 1337

1. min mus (till datorn ) fungerar inte efter omstart av datorn utan att jag måste ändra usb-port..nån som vet hur man kan göra för att slippa det?

2. tidigare sparades inloggningsuppgifterna till TA så att jag slapp skriva in namn/lösen varje gång jag besökte forumet..nu fungerar inte det längre..(jag har ställt in så att cookies inte blockas på TA för övrigt)

Posted by cviper on Oct-19-2003 18:13:

quote:
Originally posted by Nyx
2. tidigare sparades inloggningsuppgifterna till TA så att jag slapp skriva in namn/lösen varje gång jag besökte forumet..nu fungerar inte det längre..(jag har ställt in så att cookies inte blockas på TA för övrigt)

Beroende på vilken webläsare du använder finns det en inställning som gör att alla cookies tas bort varje gång du stänger av den/stänger av datorn.

------
Fråga: Någon som vet vad som kan orsaka att en dator (med win98) vägrar stänga av sig själv? Väljer man Start->Avsluta-> "Stäng av..." så startas datorn bara om. (Det har funkat förut, så jag undrar om det kan vara några konstiga drivrutiner som ställer det till).

Posted by Glorie on Oct-23-2003 08:07:

Sad

brorsans dator e så värdelös att den inte ens har ett bildredigeringsprogram i sig... endast en bildvisare.. alltså kunde jag inte tillverka en bild med "printscreen"

får skriva av istället. Körde en virus-scan online och upptäcker två virus, som inte går att deleta med scan-programmet (housecalls) den säger att filerna körs.. hur ska ja få bort viruset dÅ?

BKDIR_ SINIT.A ligger i windows\system\svcinit.exe

TROJ_ DLUCA.F ligger i samma mapp, men filen heter win32info.exe

den som kan hjälpa är gryyyym

Posted by SWE_TRANCE on Oct-23-2003 08:13:

Har inte tid att skriva exakt hur du ska göra, sitter på jobbet

Men läs här..

BKDIR_ SINIT.A
http://securityresponse.symantec.co...door.sinit.html

TROJ_ DLUCA.F
http://securityresponse.symantec.co...er.dluca.c.html

Lycka till!

Posted by St_Andrew on Oct-23-2003 11:57:

quote:
Originally posted by Glorie
får skriva av istället. Körde en virus-scan online och upptäcker två virus, som inte går att deleta med scan-programmet (housecalls) den säger att filerna körs.. hur ska ja få bort viruset dÅ?

testa o starta datorn i felsäkert läge o sedan köra virsuscannern. alternativt se om dom finns i aktivitetshanteraren?

Posted by Glorie on Oct-23-2003 13:17:

tack så mycke grabbar.... läste om de båda virusen på sidorna du postade SWE_TRANCE. Gruvar mig riktigt rejält...kan inte me sånt där med att ändra i registret eller vad det kallas. Om jag säger så här...jag vet KNAPPT hur man startar i felsäkert läge (har läst mig till det nu) men då kanske ni fattar va duktig jag e att pilla me datorn när det gäller virus och sån skit

det VÄRSTA e att jocke (bror) inte har nåt virusprogram ens.. alltså har jag fått ladda hem en trial från Norton. jobbit jobbit.... körde ju en online-scan tidigare och Internet Explorer kan man ju inte starta i felsäkert läge, som ni vet. För få färger...

huvva va jobbigt jag kommer få det nu skulle behöva nån av er här...

Posted by Smekbar on Oct-23-2003 16:09:

quote:
Originally posted by Nyx
2 små frågor till nån som är lite 1337

1. min mus (till datorn ) fungerar inte efter omstart av datorn utan att jag måste ändra usb-port..nån som vet hur man kan göra för att slippa det?

kör den på ps/2 istället med converter... så fick jag göra för att slippa samma problem med mitt tangentbord... finns säkert en bättre lösning, men det är den enkla =)

Posted by cviper on Oct-24-2003 12:50:

quote:
Originally posted by Glorie
[...]
huvva va jobbigt jag kommer få det nu skulle behöva nån av er här...

När du har startat datorn i felsäkert läga, borde du kunna ta bort filerna helt enkelt (kolla länkarna som SWE_TRANCE postade, borde stå där vilka filer som ska bort). Om du inte vill ta bort de direkt, ändra deras namn/plats eller zippa ner de och ta bort originalen (detta är bra om du nu skulle upptäcka att du tog bort fel filer... been there, done that )

För att ändra/ta bort registry värden, tryck "Start" och välj "Kör". Knappa in "regedit.exe" och tryck "Ok".

För att sen t.ex. hitta "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices", öppnar du HKEY_LOCAL_MACHINE, sen SOFTWARE, etc etc. på vänster sida. På höger sida finns sen alla nycklar och deras värden, t.ex. "SVC Service" med värdet "%System%\svcinit.exe". Igen, ta bort de värden som dokumenteras på symatec's hemsida. (Innan du tar bort nåt, kan du också välja "Register" -> "Exportera ...." för att göra en "säkerhetskopia").

Posted by GyLLe on Oct-26-2003 00:24:

Kort fråga:

Hur gör man om en IMG fil till SVCD

Posted by reveal on Oct-26-2003 01:50:

^^^^ beror helt på vad som ligger i IMG-filen ju

Posted by dj_hysterix on Oct-26-2003 07:45:

hur tar man bort den där jävla starware grejen som kommer i explorer ?

jag har försökt att ta bort den på Visa->klicka bort starware...men sen när jag öppnar explorer igen, så är den där

Posted by fede on Oct-26-2003 17:59:

quote:
Originally posted by dj_hysterix
hur tar man bort den där jävla starware grejen som kommer i explorer ?

jag har försökt att ta bort den på Visa->klicka bort starware...men sen när jag öppnar explorer igen, så är den där

testa o ta bort d i "lägg till / ta bort program" i kontrollpanelen.. om den nu finns där..

Posted by dbl on Oct-27-2003 01:36:

onödigt med en helt ny thread kanske så jag checkar här istället...

nån som vet om det finns nån spelare som man kan öppna textning till en film med?

textningen finns nämligen inte med på själva filmen utan finns i en separat fil.

lite jobbigt att kolla på japansk film utan textning nämlinge... hehe

Posted by Aendy on Oct-27-2003 06:31:

quote:
Originally posted by dbl
onödigt med en helt ny thread kanske så jag checkar här istället...

nån som vet om det finns nån spelare som man kan öppna textning till en film med?

textningen finns nämligen inte med på själva filmen utan finns i en separat fil.

lite jobbigt att kolla på japansk film utan textning nämlinge... hehe

Här har du allt du behöver veta
http://www.divxsweden.net/

Posted by dj_hysterix on Oct-27-2003 07:35:

quote:
testa o ta bort d i "lägg till / ta bort program" i kontrollpanelen.. om den nu finns där..

thx, det funka

Pages (47): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 »