TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- DJ Talk
Pages (36): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 »
| quote: |
| Originally posted by raoel Dat laatste heeft iets met harmonisch mixen te maken, maar daar komt ook de toonhoogte om de hoek kijken. Wie weet er waar zulke aspecten een beetje of diep staan uitgewerkt op internet? Ik ben met name ge�nteresseert in harmonisch mixen, maar ook in minder complexe aspecten van muziek. Graag nederlands, want ik ken welke enkele engls talige sites, maar dan snap ik die muziekbegrippen niet echt |
| Originally posted by magrec Heeft er mee te maken in welke toonhoogte de plaat is gemaakt. Als naar de platen van anthony pappa bijvoorbeeld kijkt die heeft al zijn platen gemarkeerd. Op de plaat staat dan dat de plaat in B of in bes staat bijvoorbeeld. Zo kun je dus makkelijk een plaat kiezen die er prima bijpast kwa toonhoogte (maar goed dan moet je ook rekening houden met pitchen want als je +1 gaat dan gaat de toonhoogte ook omhoog etc) kwestie van je platen kennen vooral en veel gebruik maken van je low,mid en hi op je mixer want uiteindelijk gaat het om hoe het klinkt. |
hij heeft alleen nog nooit een mixer aangeraakt
respect
| Originally posted by New Wave Magrec geeft lesje mixingskills, hij heeft alleen nog nooit een mixer aangeraakt respect |
na 3 plaatjes had ik het beatmatchen onder de knie nu nog het netjes inmixen
hallo,
ik heb ook een 'dj talk vraagje'. Het zit zo, ik heb een Gemini PS-626i mixer en 2 reloop 4000's aangesloten, op kanaal 2 en 3. Verder heb ik een CDJ-800 op kanaal 1. Alles staat op phono ingesteld.
Alles doet het prima, alleen het niveau qua volume klopt niet. Sterker nog van geen kant.
De cdj staat qua volume veel te hard, ten opzicht van de draaitafels. Dmv. de gain knop kan ik het aardig in toom houden maar dan moet ik die wel erg laag draaien, ofwel ik mis mijn gain knop = geen oplossing. Ook de draaitafels onderling verschillen een beetje. De linker heeft een wat zachtere output dan de rechter.
Ik snap niet meer waar het aan kan liggen, hebben jullie enig idee? (hoop dat het beetje duidelijk is uitgelegd...)
| Originally posted by sndh hallo, ik heb ook een 'dj talk vraagje'. Het zit zo, ik heb een Gemini PS-626i mixer en 2 reloop 4000's aangesloten, op kanaal 2 en 3. Verder heb ik een CDJ-800 op kanaal 1. Alles staat op phono ingesteld. Alles doet het prima, alleen het niveau qua volume klopt niet. Sterker nog van geen kant. De cdj staat qua volume veel te hard, ten opzicht van de draaitafels. Dmv. de gain knop kan ik het aardig in toom houden maar dan moet ik die wel erg laag draaien, ofwel ik mis mijn gain knop = geen oplossing. Ook de draaitafels onderling verschillen een beetje. De linker heeft een wat zachtere output dan de rechter. Ik snap niet meer waar het aan kan liggen, hebben jullie enig idee? (hoop dat het beetje duidelijk is uitgelegd...) |
Ik zou die cd-speler maar even niet op PHONO aanlsuiten. 
Die moet je op LINE aansluiten 
sorry mijn fout, ik had niet aangegeven, de cdj staan op line1/phono1. Het eerste kanaal is bij de 626 gedeeld, dus zowel phono als line. Ook de stekkers achterin zijn zo. Wat kan ik het beste doen nu?
| Originally posted by sndh sorry mijn fout, ik had niet aangegeven, de cdj staan op line1/phono1. Het eerste kanaal is bij de 626 gedeeld, dus zowel phono als line. Ook de stekkers achterin zijn zo. Wat kan ik het beste doen nu? |
Mwjha, der zou dan een schakelaar op moeten zitten.
Anders snap ik der eff ehelemaal niet smeer van 
nee, de schakelaar op channel 1 is mic, danwel phono/line. De uitgangen zijn gewoon ook gedeeld.
| Originally posted by sndh nee, de schakelaar op channel 1 is mic, danwel phono/line. De uitgangen zijn gewoon ook gedeeld. |
ehm nee als ik op channel 1, de gedeelde, een platenspeler neerzet is ie enorm zacht, zet ik op de line 2 de cdspeler dan is ie daar nog harder dan op channel 1!
best vaag...ik snap er niets van!
| Originally posted by sndh ehm nee als ik op channel 1, de gedeelde, een platenspeler neerzet is ie enorm zacht, zet ik op de line 2 de cdspeler dan is ie daar nog harder dan op channel 1! best vaag...ik snap er niets van! |
dacht dat ik dat niet vergeten was toch... Gemini ps-626i
Effe knoppie bij nummer 14 goed zetten 
Ook schakeling boven op je mixer.
Als dat niet werkt dan zou ik maar snel terug gaan en een nieuwe halen. 

Ik heb een beetje rond gekeken naar mixers maar zoals iedereen kan ik ook geen keus maken 
heb deze op het oog:
http://www.numark.com/products/prod...v=overview&n=19
Ik hoef het niet om het geld te laten, is niet echt een probleem.
Alleen ik ben op zoek naar een mengpaneel met digitale uitgang, en tot dusver is dit het enige wat ik kan vinden.
Tenzij jullie (de meester-wizkids) zeggen dat een digitale uitgang totaal geen nut heeft natuurlijk (uitleg?)...
Een A&H spreekt me niet aan,
en een XTC vind ik (ondanks dat ie heerlijk zimpel is...) te simpel.... 
Any Ideas?
ThX
Waar ga je die digitale uitgang precies voor gebruiken? Of waar denk je em voor te gaan gebruiken?
Ik heb me daar nooit echt in verdiept, maar ik kan zo snel even niets verzinnen waar je zo'n uitgang voor zou kunnen gebruiken. Voor de rest, behalve dat digitale, ziet het er een beetje karig uit, dan zou dat digitale wel een enorm voordeel moeten zijn. Anders zou ik gewoon voor iets als een Vestax PCV275 (in dezelfde prijsklasse) gaan.
En wat de fok trekt je trouwens niet aan aan een A&H? 
Als XTC te simpel is weet ik het ook niet.. wat voor toeters en bellen moet je er nog meer op hebben... arkanoid en pong on board?
| Originally posted by HaZZa Tenzij jullie (de meester-wizkids) zeggen dat een digitale uitgang totaal geen nut heeft natuurlijk (uitleg?)... |
Deze mixer heeft trouwens digitale faders wat wel een voordeel is tenopzicht van de analoge schuivers.
Volgens mij heb je minder last van slijtage en lekkage.....denk ik...tis redelijk nieuw.....ga me der later in verdiepen.
Basvh hier:
Snitz staat nu zijn nieuwe tech cd spelers te ontmaagden, het zijn echt top dingen. Al is het toch ff wennen moet ik zeggen. Ze werken toch stuk directer dan technics draaitafel!
Goed, ik ben misschien een beetje onduidelijk geweest 
Die digitale uitgang lijkt mij handig voor het aansluiten op je pc, sinds m'n huisgenoot zich bezig houdt met produceren, en toch wel es met mijn platen aan de gang wil. Idd, je stuurt een analoog signaal uit, maargoed, ik was op zoek naar digitaal, en dit is tot dusver het enige wat ik kan vinden.
Idd is het een battlemixer, en da's ook een punt wat me tegen houd om dat ding te kopen.
Maar niet alleen de uitgang is digitaal,
New Wave zei het ook al, de faders zijn ut ook. En daar hoop ik dan wel weer goeie dingen van te verwachten.
Maar ik denk dat ik nu eerst die Vestax maar es ga bekijken 
BTW, nog een vraagje; die 'super OEM bakken' (lees review op About DJ) wil ik gaan kopen, en die hebben ook weer een coaxiale en optische uitgang. Alleen mixers hebben daar volgens mij nog geen ingangen voor. Kent iemand er een die dat wel heeft?
Greetz
| Originally posted by snitz Basvh hier: Snitz staat nu zijn nieuwe tech cd spelers te ontmaagden, het zijn echt top dingen. Al is het toch ff wennen moet ik zeggen. Ze werken toch stuk directer dan technics draaitafel! |
| Is die pitch nou echt zo brak? VERTEL VERTEL WHUUEEELPPPP geef effe reportje/bevindingen enzo |
Maar is het geluid ook zo vervormd als je de pitch veranderd? Zit nogsteeds heel hard te twijfelen tussen technics en pioneer en nog niemand heeft eigenlijk een test gedaan tussen beiden