TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- DJ Talk
Pages (36): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 »

Posted by magrec on Jun-29-2004 17:16:

quote:
Originally posted by raoel

Dat laatste heeft iets met harmonisch mixen te maken, maar daar komt ook de toonhoogte om de hoek kijken. Wie weet er waar zulke aspecten een beetje of diep staan uitgewerkt op internet? Ik ben met name ge�nteresseert in harmonisch mixen, maar ook in minder complexe aspecten van muziek. Graag nederlands, want ik ken welke enkele engls talige sites, maar dan snap ik die muziekbegrippen niet echt

Heeft er mee te maken in welke toonhoogte de plaat is gemaakt.
Als naar de platen van anthony pappa bijvoorbeeld kijkt die heeft al zijn platen gemarkeerd. Op de plaat staat dan dat de plaat in B of in bes staat bijvoorbeeld. Zo kun je dus makkelijk een plaat kiezen die er prima bijpast kwa toonhoogte (maar goed dan moet je ook rekening houden met pitchen want als je +1 gaat dan gaat de toonhoogte ook omhoog etc) kwestie van je platen kennen vooral en veel gebruik maken van je low,mid en hi op je mixer want uiteindelijk gaat het om hoe het klinkt.

Posted by New Wave on Jun-29-2004 17:52:

quote:
Originally posted by magrec
Heeft er mee te maken in welke toonhoogte de plaat is gemaakt.
Als naar de platen van anthony pappa bijvoorbeeld kijkt die heeft al zijn platen gemarkeerd. Op de plaat staat dan dat de plaat in B of in bes staat bijvoorbeeld. Zo kun je dus makkelijk een plaat kiezen die er prima bijpast kwa toonhoogte (maar goed dan moet je ook rekening houden met pitchen want als je +1 gaat dan gaat de toonhoogte ook omhoog etc) kwestie van je platen kennen vooral en veel gebruik maken van je low,mid en hi op je mixer want uiteindelijk gaat het om hoe het klinkt.

Magrec geeft lesje mixingskills, hij heeft alleen nog nooit een mixer aangeraakt respect

Posted by magrec on Jun-29-2004 18:01:

quote:
Originally posted by New Wave
Magrec geeft lesje mixingskills, hij heeft alleen nog nooit een mixer aangeraakt respect

hoertje!! das niet waar hehe ik heb nu al een paar maal mogen draaien bij een maat vanmij na 3 plaatjes had ik het beatmatchen onder de knie nu nog het netjes inmixen

Posted by sndh on Jun-29-2004 18:09:

hallo,

ik heb ook een 'dj talk vraagje'. Het zit zo, ik heb een Gemini PS-626i mixer en 2 reloop 4000's aangesloten, op kanaal 2 en 3. Verder heb ik een CDJ-800 op kanaal 1. Alles staat op phono ingesteld.
Alles doet het prima, alleen het niveau qua volume klopt niet. Sterker nog van geen kant.
De cdj staat qua volume veel te hard, ten opzicht van de draaitafels. Dmv. de gain knop kan ik het aardig in toom houden maar dan moet ik die wel erg laag draaien, ofwel ik mis mijn gain knop = geen oplossing. Ook de draaitafels onderling verschillen een beetje. De linker heeft een wat zachtere output dan de rechter.

Ik snap niet meer waar het aan kan liggen, hebben jullie enig idee? (hoop dat het beetje duidelijk is uitgelegd...)

Posted by snitz on Jun-29-2004 21:05:

quote:
Originally posted by sndh
hallo,

ik heb ook een 'dj talk vraagje'. Het zit zo, ik heb een Gemini PS-626i mixer en 2 reloop 4000's aangesloten, op kanaal 2 en 3. Verder heb ik een CDJ-800 op kanaal 1. Alles staat op phono ingesteld.
Alles doet het prima, alleen het niveau qua volume klopt niet. Sterker nog van geen kant.
De cdj staat qua volume veel te hard, ten opzicht van de draaitafels. Dmv. de gain knop kan ik het aardig in toom houden maar dan moet ik die wel erg laag draaien, ofwel ik mis mijn gain knop = geen oplossing. Ook de draaitafels onderling verschillen een beetje. De linker heeft een wat zachtere output dan de rechter.

Ik snap niet meer waar het aan kan liggen, hebben jullie enig idee? (hoop dat het beetje duidelijk is uitgelegd...)

ik denk dat je het probleem zelf al aangeeft. 'Alles staat op phono ingesteld' deze functie zorgt ervoor dat het geluid van de platenspelers versterkt wordt tenminste als ik bij mij cdspelers of andere digitale bronnen aansluit op phono dan vliegen mun speakers om mijn oren en als ik platenspelers op de cduitgang doe dan hoor ik zeer weinig. Ik denk dus dat je de verkeerde ingangen gebruikt. Vergeef me als het niet zo is

Posted by New Wave on Jun-29-2004 22:06:

Ik zou die cd-speler maar even niet op PHONO aanlsuiten.
Die moet je op LINE aansluiten

Posted by sndh on Jun-30-2004 09:56:

sorry mijn fout, ik had niet aangegeven, de cdj staan op line1/phono1. Het eerste kanaal is bij de 626 gedeeld, dus zowel phono als line. Ook de stekkers achterin zijn zo. Wat kan ik het beste doen nu?

Posted by snitz on Jun-30-2004 09:59:

quote:
sorry mijn fout, ik had niet aangegeven, de cdj staan op line1/phono1. Het eerste kanaal is bij de 626 gedeeld, dus zowel phono als line. Ook de stekkers achterin zijn zo. Wat kan ik het beste doen nu?

zitten er geen schakelaars op of verschillende uitgangen?

Posted by New Wave on Jun-30-2004 14:40:

Mwjha, der zou dan een schakelaar op moeten zitten.
Anders snap ik der eff ehelemaal niet smeer van

Posted by sndh on Jun-30-2004 14:44:

nee, de schakelaar op channel 1 is mic, danwel phono/line. De uitgangen zijn gewoon ook gedeeld.

Posted by New Wave on Jun-30-2004 15:25:

quote:
nee, de schakelaar op channel 1 is mic, danwel phono/line. De uitgangen zijn gewoon ook gedeeld.

een phono/line ingang..hmmzzzz
Dan zou ik hem niet begruiken.

Maar al sje op die channel 1 een platenspeler plakt dan issie te hard, en als je er een cd speler op zet dan issie te zacht?

Posted by sndh on Jun-30-2004 16:05:

ehm nee als ik op channel 1, de gedeelde, een platenspeler neerzet is ie enorm zacht, zet ik op de line 2 de cdspeler dan is ie daar nog harder dan op channel 1!

best vaag...ik snap er niets van!

Posted by New Wave on Jun-30-2004 17:10:

quote:
ehm nee als ik op channel 1, de gedeelde, een platenspeler neerzet is ie enorm zacht, zet ik op de line 2 de cdspeler dan is ie daar nog harder dan op channel 1!

best vaag...ik snap er niets van!

welke mixer heb je trouwens?

Posted by sndh on Jul-01-2004 08:47:

dacht dat ik dat niet vergeten was toch... Gemini ps-626i

Posted by New Wave on Jul-01-2004 17:20:

Effe knoppie bij nummer 14 goed zetten
Ook schakeling boven op je mixer.
Als dat niet werkt dan zou ik maar snel terug gaan en een nieuwe halen.

Posted by HaZZa on Jul-08-2004 21:06:

Ik heb een beetje rond gekeken naar mixers maar zoals iedereen kan ik ook geen keus maken

heb deze op het oog:
http://www.numark.com/products/prod...v=overview&n=19

Ik hoef het niet om het geld te laten, is niet echt een probleem.
Alleen ik ben op zoek naar een mengpaneel met digitale uitgang, en tot dusver is dit het enige wat ik kan vinden.

Tenzij jullie (de meester-wizkids) zeggen dat een digitale uitgang totaal geen nut heeft natuurlijk (uitleg?)...

Een A&H spreekt me niet aan,
en een XTC vind ik (ondanks dat ie heerlijk zimpel is...) te simpel....

Any Ideas?

ThX

Posted by basd on Jul-09-2004 07:09:

Waar ga je die digitale uitgang precies voor gebruiken? Of waar denk je em voor te gaan gebruiken?

Ik heb me daar nooit echt in verdiept, maar ik kan zo snel even niets verzinnen waar je zo'n uitgang voor zou kunnen gebruiken. Voor de rest, behalve dat digitale, ziet het er een beetje karig uit, dan zou dat digitale wel een enorm voordeel moeten zijn. Anders zou ik gewoon voor iets als een Vestax PCV275 (in dezelfde prijsklasse) gaan.

En wat de fok trekt je trouwens niet aan aan een A&H?

Posted by Chicane on Jul-09-2004 07:27:

Als XTC te simpel is weet ik het ook niet.. wat voor toeters en bellen moet je er nog meer op hebben... arkanoid en pong on board?

Posted by raoel on Jul-09-2004 11:39:

quote:
Originally posted by HaZZa
Tenzij jullie (de meester-wizkids) zeggen dat een digitale uitgang totaal geen nut heeft natuurlijk (uitleg?)...

Ik zie het nut er niet van in?
Kun jij mij er het nut van uitleggen?

Als je met TT's draait heb je toch een annaloog signaal wat binnenkomt...

Ik heb vandaag een Vestax PCV-275 gekocht.
WAT EEN HEERLIJKE MIXER
Ik had in de winkel al ff de PCV-175 in mijn handen gehad. volgens mij heeft ide dezelfde faders en die voelden erg fijn aan. Lekker stevig, niet te soepel niet te vast. De X-fader gaat juist heerlijk soepel. Ook de EQ van dat ding was zeer goed. Stevig knoppen en een hele fijne toonregeling. De EQ van een PCV-275 is kwalitatief nog beter zegt men.
Vandaag dan de mixer opgehaald. Alles voelt zo fijn aan. Kan zo niet zeggen of die EQ beter is, voelt hetzelde, maar zal ongetwijfeld duurzamer zijn.

Waar ik vooral benieuwd naar was was het geluid en dan vooral het verschil met mijn vorige mixer. Dat verschil is veel groter dan ik had gedacht, wat een geluid! Krijg nu echt veel strakker geluid uit mijn speakers.
Zelfs moeders kon het verschil beneden merken :P

Ik ben waanzinnig tevreden met het ding. Al had ik de PCV-175 al in mijn handen gehad. De kill switches zitten op een veel fijnere plek en bovendien kun je hier de PFL op je leds zien, wat niet kan bij de PCV-175.

Helaas moest ik constateren dat ik een probleempje had met de linker fader. Als ik die helemaal open schuif valt ��n kanaal uit. Net gebeld met de winkel coditronix/DJ Stunter in eindhoven.
Ik moest gewoon even langs komen en dan krijg ik meteen een andere mee!

2 HaZZa:
Ik weet niet hoe goed dat die Numark PPD01 is. De Vestax is iig een geweldige mixer.
Die numark heeft maar 2 kanalen en heeft korte faders. Het is eigenlijk ook een battle mixer. Ik weet niet of je dat ook doet?

Als je een battle mixer wilt zou ik eerder gaan voor de Ecler HAK 320
Die is kwalitatief beter denk ik.

Kijk ook eens naar synq smx-1

Neem is een kijkje op het forum van new-line.nl. Gebruik de zoekfunctie en je komt achter een hoop info.

Posted by New Wave on Jul-09-2004 11:52:

Deze mixer heeft trouwens digitale faders wat wel een voordeel is tenopzicht van de analoge schuivers.
Volgens mij heb je minder last van slijtage en lekkage.....denk ik...tis redelijk nieuw.....ga me der later in verdiepen.

Posted by snitz on Jul-10-2004 17:03:

Basvh hier:

Snitz staat nu zijn nieuwe tech cd spelers te ontmaagden, het zijn echt top dingen. Al is het toch ff wennen moet ik zeggen. Ze werken toch stuk directer dan technics draaitafel!

Posted by HaZZa on Jul-13-2004 12:47:

Goed, ik ben misschien een beetje onduidelijk geweest

Die digitale uitgang lijkt mij handig voor het aansluiten op je pc, sinds m'n huisgenoot zich bezig houdt met produceren, en toch wel es met mijn platen aan de gang wil. Idd, je stuurt een analoog signaal uit, maargoed, ik was op zoek naar digitaal, en dit is tot dusver het enige wat ik kan vinden.
Idd is het een battlemixer, en da's ook een punt wat me tegen houd om dat ding te kopen.
Maar niet alleen de uitgang is digitaal,
New Wave zei het ook al, de faders zijn ut ook. En daar hoop ik dan wel weer goeie dingen van te verwachten.
Maar ik denk dat ik nu eerst die Vestax maar es ga bekijken

BTW, nog een vraagje; die 'super OEM bakken' (lees review op About DJ) wil ik gaan kopen, en die hebben ook weer een coaxiale en optische uitgang. Alleen mixers hebben daar volgens mij nog geen ingangen voor. Kent iemand er een die dat wel heeft?

Greetz

Posted by Chicane on Jul-13-2004 13:52:

quote:
Originally posted by snitz
Basvh hier:

Snitz staat nu zijn nieuwe tech cd spelers te ontmaagden, het zijn echt top dingen. Al is het toch ff wennen moet ik zeggen. Ze werken toch stuk directer dan technics draaitafel!

Is die pitch nou echt zo brak? VERTEL VERTEL WHUUEEELPPPP geef effe reportje/bevindingen enzo

Posted by basvh on Jul-13-2004 15:42:

quote:
Is die pitch nou echt zo brak? VERTEL VERTEL WHUUEEELPPPP geef effe reportje/bevindingen enzo

ik heb er een paar uur bij snitz meegespeeld, dus kan niet echt een uitgebreid report geven.

maar here it goes: de insteek van technics was om een cd speler te maken die als een draaitagel reageerd. Nou dat is dus niet gelukt. Als je 2 cds aan elkaar hebt en die beatmatch klopt niet echt en je wilt beetje corrigeren door een zetje te geven aan die schijf dan verspringt ie gewoon te veel. Bij de gewone technics draaitafel kan je dmv van de pin en de schijf hem gewoon heel lichtjes corrigeren dat is me bij de cd speler niet gelukt.
Al moet ik wel zeggen dat dit gewoon een kwestie van wennen is en het gevoel ervoor krijgen. Op het laatst ging het stuk beter.

het pitch knopje zelf reageert ook heel direct. bij de draaitafel is ie heel stug en bij de cd speler is ie heel licht. maar goed dat is dus ook kwestie van wennen.

que cue-en vind ik hem fijn en een plaat gelijk leggen door de schijf op de beat los te laten werkt ook top.

verder het gebruik van mp3 cd en sd kaart werkt ook heel goed.

Posted by Chicane on Jul-13-2004 16:07:

Maar is het geluid ook zo vervormd als je de pitch veranderd? Zit nogsteeds heel hard te twijfelen tussen technics en pioneer en nog niemand heeft eigenlijk een test gedaan tussen beiden

Pages (36): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 »