TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Film
Pages (19): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 »

Posted by DjAviander on Dec-26-2005 10:30:

quote:
Originally posted by zoric
Narnia, Fyfan vilken skit. Verkligen d�lig.

Va?!

S�g den p� premi�ren och jag har bara sm�saker att anm�rka p�, vad tyckte du gjorde den skit?

Posted by Kamelen on Dec-26-2005 14:03:

vill ni se en riktigt cool film.. kolla Stalker http://www.imdb.com/title/tt0079944/

OBS!!!!!!! antingen kommer ni tycka det �r en asbra film.. eller s� kommer ni tycka den s�g riktigt h�rt.. det �r mycket filosofi och man f�r t�nka en hel del sj�lv.. �ven en mycket "l�ngsam" film.. men det �r en av de b�sta jag sett..

Posted by zoric on Dec-26-2005 15:27:

quote:
Originally posted by DjAviander
Va?!

S�g den p� premi�ren och jag har bara sm�saker att anm�rka p�, vad tyckte du gjorde den skit?

Den f�ll mig bara inte in i smaken. Jag vet inte, tyckte inte att sk�despeleriet var s�rskillt bra m�ste jag s�ga. Inte mitt genre antar jag.

Posted by Aendy on Aug-02-2006 21:08:

Har en polare som p�st�r att hon sett en film som utspelas inom rave-kulturen. Menar p� att den �r gjord i Australien och handlar om n�n brud som heter Emma (Em) som d�r i b�rjan av filmen n�r hon knarkar tillsammans med hennes brorsas flickv�n och sen har inte min polare n�n vidare koll p� vad resten av filmen g�r ut p�. M�ste veta om denna film existerar innan jag kan b�rja j�vlas...

Posted by jofawe on Aug-03-2006 00:39:

aendy:

filmen heter One perfect day och �r den b�sta jag sett, n�gonsin!

Posted by reveal on Aug-03-2006 07:57:

quote:
Originally posted by jofawe
aendy:

filmen heter One perfect day och �r den b�sta jag sett, n�gonsin!

L�ter som att man borde se den!

Posted by jofawe on Aug-03-2006 10:18:

quote:
Originally posted by reveal
L�ter som att man borde se den!

Det tycker jag.
�ven om den �r lite v�l fjantig (som n�r huvudpersonen ska dj:a f�rsta g�ngen...)

Men den �r helt klart sev�rd..
Jag har den p� dvd.. K�PT dvd

Posted by SteveTranz4ever on Aug-03-2006 10:27:

S�g Superman Returns ig�r... 5e raden i mitten p� Rigoletto 1.
Gillade den som fan eftersom jag alltid gillat St�lis.
Sj�lva filmen, h�ndelser, storyn kanske kunde vart b�ttre p� n�gra vis men jag �r inte besviken och f�r mig �r Superman den st�rsta hj�lten eftersom jag �r uppv�xt med serietidningarna, tecknade filmer och den f�rsta spelfilmen med Christofer Reeve.

Jag var fan som ett barn p� nytt ig�r

Posted by reveal on Aug-03-2006 10:29:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Sj�lva filmen, h�ndelser, storyn kanske kunde vart b�ttre p� n�gra vis men jag �r inte besviken och f�r mig �r Superman den st�rsta hj�lten eftersom jag �r uppv�xt med serietidningarna, tecknade filmer och den f�rsta spelfilmen med Christofer Reeve.

Tror faktiskt jag ska se den idag

Posted by jofawe on Aug-03-2006 11:57:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever

Jag s�g den i m�ndags p� bio, den �r helt okej faktiskt!
Sen kan jag rekommendera Running Scared och Benchwarmers..

Posted by Jeremy H on Aug-03-2006 13:14:

Jag rekommenderar er att INTE se "Aeon Flux"! R�tt komisk dock
Finns det n�n anledning att se den s� f�r det v�l vara Charlize Theron d�r�

Posted by Braxen on Aug-03-2006 13:16:

Skippa filmerna ett tag � b�rja glo p� Entourage ist�llet, en av de b�sta serierna n�nsin !

http://www.hbo.com/entourage/

Posted by zoric on Aug-03-2006 13:27:

Entourage verkar riktigt bra

Ska se vad jag kan g�ra f�r att se det.

Posted by Aendy on Aug-03-2006 13:51:

quote:
Originally posted by Braxen
Skippa filmerna ett tag � b�rja glo p� Entourage ist�llet, en av de b�sta serierna n�nsin !

http://www.hbo.com/entourage/

Kan inte h�lla med, Entourage �r en svag och f�ruts�gbar serie anser jag d�r endast Jeremy Piven h�ller m�ttet (som f�r�vrigt var med i serien Cupid och gjorde den ruskigt vass). D� visar Canal+ betydligt b�ttre serier i House och The Shield. Sen finns det ju alltid Vita Huset p� SVT.

BTW: N�r vi �nd� talar TV-serier s� har jag tv� favoriter som jag nog aldrig kommer f� se igen; Profit och Action! (den sistn�mnda med underbara Jay Mohr)

Posted by Braxen on Aug-03-2006 13:56:

quote:
Originally posted by Aendy
Kan inte h�lla med, Entourage �r en svag och f�ruts�gbar serie anser jag d�r endast Jeremy Piven h�ller m�ttet (som f�r�vrigt var med i serien Cupid och gjorde den ruskigt vass). D� visar Canal+ betydligt b�ttre serier i House och The Shield. Sen finns det ju alltid Vita Huset p� SVT.

Well, alla har v�l sin �sikt .. men med tanke p� hypen i staterna och utm�rkelserna serien f�tt latelly s� verkar d vara ett par som gillar den iaf sk�nare serie f�r man leta efter

Posted by trancedanne on Aug-03-2006 20:41:

S�g nyss Superman Returns, riktigt bra film! Gillade den skarpt, 8/10

Posted by benni on Aug-04-2006 00:17:

Jag har tr�ttnat s� rej�lt p� alla j�vla ostiga hollywood filmer att det halva vore nog ... man tittar p� b�rjan av en s�dan film och kan n�stan l�sa hur kommer se ut i slutet... �rligt

det �r ju n�stan alltid s� enkelt att den "gode" hittar en vacker tjej som han blir f�r�lskad med, och den "onde" d�r en f�rskr�cklig d�d.. det �r som om det skulle finnas en regel i usa som s�ger att alla filmscript ska vara s�. (och om det finns m�nniskor fr�n andra l�nder i filmen s� ska dom vara onda)

det �r klart att det finns bra filmer som kommer d�rifr�n men av det jag ser s� gillar jag inte mer �n 10%
n�gon som h�ller med?

det skapas s� m�nga filmer fr�n andra delar av v�rlden ocks�... typ som i sverige.. det finns m�nga bra filmer som kommer h�rifr�n tycker jag, men jag tror inte att dom blir s� popul�ra utomlands? samma sak g�ller nog filmer fr�n andra l�nder (�n usa).. det blir inte s� popul�rt i sverige... why?

ibland visar dom filmer fr�n andra l�nder �n usa, men oftast bara f�r att dom har vunnit n�got filmpris... men varf�r glor vi d� p� all j�vla skit som kommer fr�n usa och inte har vunnit en �re?

m�nga menar att flesta europeiska filmer t.x. �r l�ngsama och tr�kiga, jag kan h�lla med faktiskt att jag har sett m�nga filmer som �r l�ngsama och handlar typ om fattiga m�nniskor och skrikande barn, och det blir aldrig n�gon st�rre action typ..

men det finns ocks� j�vligt roliga filmer �r jag s�ker p�..

s� �r det n�gon som kan rekommendera n�n kanske? jag beh�ver se n�n bra film... och var finns dem att hyra f�rresten?

tack

Posted by SteveTranz4ever on Aug-04-2006 09:51:

Exempel p� Europeisk film jag gillar �r Taxi 1 och Taxi 2... 3an �r f�r t�ntig!

Men annars gillar jag dessa enorma filmer som inte vinner priser mer �n f�r kanske b�sta effekt. Antar dessa Hollywood filmer �r som kommerciel musik i Sverige, det �r l�ttsm�lt s� alla (n�stan) kan gilla dem!

Posted by trancedanne on Aug-04-2006 09:56:

Sverige g�r max 1 bra film varje �r, regiss�rerna v�gar aldrig satsa p� n�got nytt och sedan s� ges bara pengar till att g�ra massa tr�kiga polisfilmer hela tiden..

Posted by zoric on Aug-04-2006 13:40:

Min favoritfilm �r "To Sir, With Love II"

Posted by Laszlo on Aug-04-2006 13:49:

H�ller med ang. hollywood men det �r inte ett sn�pp b�ttre i sverige. Alla dessa f�rbannade Beck- och Wallanderfilmer �r i princip det enda som svensk filmindustri kan vr�ka ur sig...v�rdel�s dynga hela den skiten. Sen kommer som sagt n�gon �ven h�r hemma som skiljer sig fr�n m�ngden, men dessa �r l�ttr�knade, vilekt �r j�vligt synd f�r bra producenter och regiss�rer �r det inte ont om, snarare fega investerare som inte v�gar pumpa in pengar f�r de lite mer unika ideerna. Och det �r samma sak som �r problemet med USA - det �r d�rf�r det finns s� m�nga independentfilmer som �r s� bra, men som aldrig n�r ut till massmedia p� grund av att det inte finns pengar att markandsf�ra filmerna med.

Posted by P4z! on Aug-04-2006 13:53:

3 filmer jag ser fram emot som fasen i �r!

Trailers:

The Fountain

Children of Men

Clerks II

Posted by Subey on Aug-06-2006 01:44:

>

Posted by jofawe on Aug-19-2006 18:58:

jag s�g nyss click ..
Fy fan vilken bra rulle... t�nkv�rd!

Sandler �r en bra sk�dis, sen att christoffer walken och Hasselhoff ocks� �r med g�r den inte s�mre direkt!

Posted by benni on Aug-19-2006 21:29:

n�gon som sett den filmen om flygcrashen i WTC? ... (kommer inte ih�g namnet p� den just nu..)

Pages (19): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 »