TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Tomorrowland 2009
Pages (18): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 »
Ben begonnen met Fred Nova te zien, draaide wel ok als opener, alleen een hele platte remix van gui boratto - no turning back
, wel ge�indigd met GTR - Mistral denk ik 
Daarna Sied Van Riel & Leon Bolier die eigenlijk best aardig gedraaid hebben, veel sfeer zeker bij MME 
Vervolgens Guy J, die man heeft toch enkele heerlijke platen, die remix van Bent - As You Fall, jummy. 16 bit lolitas was ook plezant, zeker toen Murder Weapon werd gedraaid
Dan nog een stuk Thrillseekers meegenomen, Synthesia en het dak ging eraf
Toch eventjes de main uitgecheckt (omdat Ottaviana me niet zo boeit
). Was wel nice om heli's zien over te vliegen die bloemblaadjes dropten op de menigte. Terug naar de La Rocca tent voor James Zabiela, ik had iets meer "scratch" van hem verwacht maar hij draaide wel gekke plaatjes, zeker zijn afsluiter, als iemand daarvan een ID weet
. Real vermoedt dat het om een plaat van James zelf gaat want "ge hoort dat gewoon aan de genialiteit."
Tot slot naar de main gegaan voor het laatste stuk van Moby. Viel me toch wel serieus tegen, hoorde veel kleine treintjes bij hem. Het gesyncroniseerde vuurwerk daarentegen was wel verbluffend. Paul van Dyk speelde zeer stevig alleen waren er zoveel platen die je al zovaak van hem gehoord heb. Rond half 12 dan vertrokken en nu tevree en moe thuis 
| quote: |
| Originally posted by Zehra pijnlijk om te lezen da ik dat heb gemist |

)
| Originally posted by FCB_Fanatic Tot slot nog een aantal opmerkelijke zaken: - jaar in jaar uit blijven ze mij om drugs vragen; gisteren was het nog 'pot', vandaag vroegen ze al om XTC. Heb ik zo ne kop of ben ik gewoon t� actief ? |
. Denk je echt van "huh?"
Het was ne zeer leuke dag, en een pluim voor de organisatie, je moest zowat nergens aanschuiven. 
Nu heb ik nog een ID nodig voor Zabiela's laatste plaat. Filmpje:
Wat mij vooral opviel was de boertigheid van de mensen. In Nederland op een festival zijn ze naar mijn gevoel toch wel een pak vriendelijker.
De camping kon idd veel beter. Lang aanschuiven: om 18u30 aangekomen en om 22u stond onze tent op. Vuile wc's: de *** kwam al tot boven de wc-brillen. Gelukkig waren ze op het festival veel properder. Te weinig douches. En wij zaten nog naast een bende West-Vlamingen die gans de nacht HOEREUUUUH! scandeerden. Niet goed voor de nachtrust. De party op vrijdagavond was wel in orde.
Het festival zelf was goed geregeld.
Zaterdag:
Aril Brikha > Winter
Push > zeer goede live en de sfeer was ook gewelfdig! Voor en achter Push 'draaiden' de 3 grootste clowns van Belgi�: Krimson (hoe maak ik mij zo belachelijk mogelijk?) en Regi & Wout (hoeveel tracks krijg ik in een uurtje?).
Patrick Schmidt > Dikke pluim voor de CdA resident!
Kiki > Had er blijkbaar veel zin in.
DJ Ward (90's) > Altijd leuk om wat 90's muziek te horen maar een uurtje is al meer dan genoeg.
Marc Romboy > Saai
Stukjes gezien van Yves V, Laidback Luke & Felix Da Housecat en deze trokken op geen kl*ten.
Zondag:
Fred Nova > lekker setje om mee te beginnen.
Morse Inspectors (Kompakt) > Zeer goed Belgisch talent! Wil ik wel meer aan het werk zien!
Jan Eric Kaiser (Kompakt) > zalig setje
Tom Leclercq & Barry Fore (Versuz) > De 2 Versuz-residents draaiden vorig jaar een heel aangename set en dit hebben ze dit jaar opnieuw gedaan.
Guy J > goed � 
Silicone Soul
Jennifer Cardini > Vorig jaar gezien en dus was ik dit jaar opnieuw van de partij. Ik zag dat het goed was
Iets gaan eten aan de Q-Dance stage > The Beholder vs The Prophet > Viel beter mee dan verwacht 
Afgesloten met DJ Koze (Kompakt) omdat de vermoeidheid van de 3daagse begon toe te slaan.
Pluspunt: Helstrip in een jurkje.
| Originally posted by FUSyke En wij zaten nog naast een bende West-Vlamingen die gans de nacht HOEREUUUUH! scandeerden. |
| Originally posted by Xilver Wat mij vooral opviel was de boertigheid van de mensen. In Nederland op een festival zijn ze naar mijn gevoel toch wel een pak vriendelijker. |
Mijn fotookes, niks speciaals: http://www.facebook.com/album.php?a...25&l=e3c00124e3
Kheb jullie reviews enkel nog maar diagonaal gelezen. Maar op paar dingen al reageren.
Er waren douches genoeg op de camping
Moest ze gewoon weten staan. Vanvoor altijd lachen als we daar de rijen zagen aanschuiven. 30m van onze tenten ergens op het midden van het veld stonden extra douchecabines en achterin de P chill-out zone (waar wij dankzij onze tentjes elke morgend ontbijt kregen) kon iedereen gebruik maken van de gezamelijke douches van de tennisclub. Daar waren ook toilettes die goed onderhouden werden. Vrijdagavond wel dik aan moeten schuiven, maar dit valt moeilijk op te lossen. Begon wel met een minpuntje. Misschien in de volgende "ALL YOU NEED TO KNOW" mail zetten dat de parking 10 euro kost! Effe de prijs van vorig jaar verdubbelen.
Voor de rest was het een zalig weekend! Met zaterdag als hoogtepunt Franky Kloeck en zijn Bonzai retro set! 1 van de beste uren T-land ooit voor mij. Verder nog overal wa rondgelopen ma vooral in de 90's gezeten bij Sash! die 4 maal op rij der fel naast mixte. 1ste keer excuseerde hij zich meteen. De keren daarna begon hij zich er zelf aan te ergeren en wees hij beschuldigend naar zijn CDJ 
Afgesloten met YDR die voor zalige momenten zorgde.
Effe nog een camping tip, vanvoor kon je oorstoppen kopen voor 1 euro. Nachtrust verzekerd.
Zondag n�g beter weer en toch paar keer de ijsbaan afgegaan. Paar vrienden gaan opzoeken aan de Q kant en effe zot gaan doen
.
Vandit bezocht waar Filo en Perry het lang zo slecht nog niet deden. Effe wat �cht vlees gaan eten op de BBQ en stukje Ottaviani gaan meepikken. OK, elke kaar hetzelde geluidje. Ma blijf dan 20 minuutjes en dan is da de moeite nog wel waard geweest. Na wa rondkijken ons klaargezet voor Moby, hem 12 minuten de kans gegeven en dan toch maar vertrokken. Zo speciaal doen, hij zelf dan naar veluidt zo de mega-ster uithangen. (als hij aankwam heel backstage ontruimen, eigen kok etc.) Om dan amper handjes omhoog te krijgen...
En zet mij bij deze maar in hetzelfde hokje als Fusyke, ma Guetta was weer een overweldigend feesje! Sfeer in de Versuz tent was zalig me veel vuurwerk en effecten. En tegenover aantal jaar terug heeft hij nog echt platen liggen mixen ook.
Laatste halfuur dan de lasershow bij mainstage gaan aanschouwen waar PVD de remixes van Peace en Human draaide. Helemaal op het einde nog een live act die het publiek in slaap wiegde en ni echt voor een spetterend einde wist te zorgen. Alsje er vroeg genoeg bij was zat je ook redelijk snel op een bus. Pluim voor de organisatie en De Lijn!
ID&T heeft de voorbije jaren toch heel wat opgestoken en onthouden. Een knappe editie waar ik mij geen enkele moment ergens zorgen over hoefde te maken.
Volgend jaar neem ik wel een rugzak vol speed, xtc en coke mee en verkoop ik per opbod 
Zaterdag:
Push live: was wel ok
Regi & wout: veel ambiance in de tent, maar wederom toch weer wat nummers (oa een svenson & gielen uit 2002) die niet van de90's zijn.
yves V: wat een rommel. Slecht gemixte 90's -hitjes overgoten met een electrosausje(zoals te horen viel op meerdere stages die dag)
b2b area weet de naam niet meer direct: zalige muziek,
Snap: technische problemen, gewoon slechte act
Sash: leuk dat ie daar wat happy hardcore speelde 
ydr: standaard bonzai plaatjes, maar ze werken wel, beetje jammer dat ie white line speelde :s
evil activities: het gewoonliijke setje.
Eigenlijk meer rondgelopen om alles te zien, dan in tenten van muziek te genieten omdat er weinig was dat me volledig en langere tijd kon boeien. Skipiste was leuk.
Zondag: beetje parkeerchaos.
Praktisch heel de dag in de Vandit tent gestaan, waar het spijtiggenoeg niet druk was alhoewel ik er toch zalige setjes gehoord heb.
Ook even aan de mainstage geweest, net als alles daar uitviel.
Al rond 22u voor bekeken gehouden, PvD toch al 2 keer gezien dit jaar en zullen nog een aantal jkeer volgen. Geen zin in de uitgangsdrukte.
+ nergens moeten wachten, duidelijk beter geregeld. muziek weer heerlijk hard bij q-dance (niet optimaal afgeregeld IMO). Ideaal weer.
- ongeloofelijk tamme security mocht wel wat sneller en harder optreden. Versuzvolk.
conclusie: niet slecht, maar ook zeker niet de beste editie IMO
De organisatie is er inderdaad op vooruit gegaan; zeker gezien de explosieve groei van het festival. Weinig moeten aanschuiven voor zowel inkom en bonnetjes dus dat was alvast fijn. Toch denk ik dat de grond wel aan z'n limiet zit en dat er niet teveel volk meer moet bijkomen of het zal uit z'n voegen barsten: de mainstage tijdens Moby sprak boekdelen.
Wat de trancebedoening betreft was ik blij dat Leon & Sied er waren. Merkwaardig genoeg veel en goede sfeer op hun set en wat mij betreft de enigste noemenswaardige set in gans die tent. Thrillseekers had teveel vocals in het begin en het geluid stond v��l te stil (enorme domper op de sfeer ... doe daar toch eens iets aan aub).
Ik ben eens gepasseerd voorbij de Vandit-tent als Above & Beyond speelden en ik hoorde niet toevallig weer van die zagerige vocals; genoeg reden om buiten te blijven dus.
Voor de rest paar leuke momenten beleefd in La Rocca en ook anderhalfuur DJ Rush
. De sfeer en geluid in die beide tenten zat ook wel goed.
Op het einde nog een halfuur Moby meegepikt. Opgehemeld door de leek (lees: de studiobrussel fans en de opiniemakers in de kranten), verguisd door de kenner. Ik snap niet wat die klagende dwerg die denkt wereldvrede te bereiken door vegetarisch te zijn zo goed doet... Platenkeuze was �rg plat en mixen kan hij niet.
Paul van Dyk was niet goed geplaatst om de mainstage af te sluiten. In eerste instantie door de slappe platenkeuze en het stomme interludium van een vocalist; anderzijds omdat de organisatoren er precies vanuit gingen dat na Moby de climax al bereikt was en PVD een einde in mineur bezorgde. (cfr. Plaatsing vuurwerk en lasers). Ik was beter naar Sasha & Digweed geweest.
Al bij al kan het mij weinig schelen of er nu 15.000 of 90.000 bezoekers zijn; ik hoop alleen dat men kwaliteit blijft boeken en dat in alle genres. De verleiding om naar zeik te grijpen als Boyz Noise, The Subs, Discobar Galaxie, 2 Many DJ's, enz kan groot worden nu ze een veel meer mainstream publiek hebben aangeboord.
P.S.: Ottaviani slaagde er weer in 12 keer na mekaar dezelfde plaat te spelen ![]()
Ook nog ff de stomste kloot van het festival tegen gekomen: Een gespierde gast die zijn arm had afgebonden met een stuk plastiek. Hij wilde dit met een schaar door knippen en hij zat in een slagader. Het bloed spoot in het rond. Gezellig
En waarom moeten de mensen altijd het mooie decor afbreken? Tegen de zondag stond er bijna geen enkele lantaarpaal meer recht
Ook frappant: de lege Vandit-tent. Trance heeft echt wel totaal afgedaan in ons Belgenlandje.
Ahja ik heb de nonkel van het sterrenmeisje ook stoer zien rondlopen alsof hij een celebrity is. Die trut zelf heb ik ni gezien.
| Originally posted by Xilver Ook frappant: de lege Vandit-tent. Trance heeft echt wel totaal afgedaan in ons Belgenlandje. |

| Originally posted by Xilver Ook frappant: de lege Vandit-tent. Trance heeft echt wel totaal afgedaan in ons Belgenlandje. |
| Originally posted by FUSyke Ook nog ff de stomste kloot van het festival tegen gekomen: Een gespierde gast die zijn arm had afgebonden met een stuk plastiek. Hij wilde dit met een schaar door knippen en hij zat in een slagader. Het bloed spoot in het rond. Gezellig |
| Originally posted by Push2005 Mja; kijk naar onderstaande foto's van Leon Bolier & Sied Van Riel: afgeladen vol. Er moeten gewoon meer no-nonsense artiesten geboekt worden. Een iets kleinere tent; harder geluid en geen shitvocals om de 2 platen |
| Originally posted by FCB_Fanatic p.s.: iemand enig idee wat Frank Kloeck en YDR zoal gedraaid hebben qua tracks? |
De laatste track die Zabiela speelde moeten de echte fans toch kennen, aangezien ie der af en toe wel eens een set mee afsluit.
Tis: D-Pulse - July Sunset
Bedankt voor de ID 
http://www.facebook.com/album.php?a...19&id=640431154
hier zijn mijn fotootjes van zondag
Zeer geslaagd feest weer 
Heb (weer) mijn bank directeur tegengekomen wat altijd wel zalig is, zeker als ge gewoon zijt van die in maatpak te zien
Vind ik altijd 1 van de tofste dingen van festivals, en zeker d EDM evenementen, alle soorten volk, alle verschillende klassen samen 
Maar gelijk Tom zegt, hier isn't nog altijd een ietsje minder open en vriendelijke sfeer als in Holland b.v. Naja, niet veel aan geergerd, zat met wat zalige companie 
Alleen de zondag geweest hier. Wat begonnen met overal de sfeer wat te gaan opsnuiven. Wat van Sharam Jay zijn set meegepikt en die was eigenlijk nog redelijk goed. Dan beetje Subs gezien, keer geweest naar La Rocca tent, en dan richting Vandit voor Jon O'Bir. Die draaide wel een aardig setje.
Vond het aantal mensen in de Vandit tent toch ook wat magerkes, okee van voor was het wat 'drukker' maar toch. Niet te lang in de Vandit tent gestaan, vind trance nog altijd wat meer ietske voor als het donkerder is dus dan nog maar wat buiten geweest, BBQ-saladeke gegeten (vettig maar nice for a change
), Kev and Luc ontmoet
, nog wat toerkes gedaan, en dan later nog eens gaan zien naar de Q-dance stage. Daar niet lang gebleven maar k'moest toch wel ne keer hebben gestaan. Later weer richting main, Armand Van Helden draaide daar wat housy, en dan Giuseppe nog wat meegepikt, vond zijn laatste 30mins toch zeer in orde, efkes wat harder wat wel mocht 
Above & Beyond ook nog een uur gezien en die draaiden redelijk afwisselend naar mijn zin, afwisselend dat er om de plaat van die (hatelijke) male vocals tussen zat...alleen Jump The Next Train van the Young Parisians vond ik nog goed 
Na A&B richting main stage om af te sluiten met Paul Van Dyk, de laatste 20 mins van Moby zijn set waren wel zeer dik in orde, fantastische laser/vuurwerk show ook. PvD begon goed en redelijk stevig, wat ik wel nodig had om de overvloedige energie nog wat uit te dansen :-)
We zijn dan ietske voor de sluiting vertrokken om de files te vermijden, na nog wat bij Sasha & Digweed te hebben gepasseerd, die draaiden een zalige 'spacey'
setje precies.
Al bij al fantastich feest, moet dat nog eens wat meer beginnen doen. Veel toffe peeps terug tegengekomen. De organisatie is er ook sterk op vooruitgegaan. Lichten, geluid allemaal dik in orde...het octopus-achtig decor sprak me minder aan maar was eens leuk en 'sprookjesachtig' voor eens iets anders, maar wel een beeteken onnozelkes
Drankskes en eten toch wat aan de prijzige kant maja
Fantastische line-up, locatie blijft super, en ik kom zeker een 5de keer terug.
Vond het wel spijtig Push (en Joof en Sash!) te hebben gemist de zaterdag, maja 
Was wel grappig dat het al een tijdje goed donker was en ik had nog altijd mijn t-shirt niet terug die ik eerder had uitgedaan en in de zak van een vriendin zat die efkes verdwenen zat in wat andere tenten 
Oh was ook zalig daar efkes in die zetelkes aan de P-magazine stand wat te relaxen onder't zonneke
(of was het nu de Coca Cola stand)
De zondag was dik in orde.
Nergens opstoppingen gehad, je kon als het ware binnenlopen 
k' Heb over 't algemeen in de Vandit tent gezeten, en dat zat best wel goed.
Weet toevallig de laatste track van Giuseppe Ottaviani? Wat een bom!!
Verder op de Mainstage gaan kijken naar Moby - Dit was ok vooral de laatste 20 min. waarbij het vuurwerk synchroon op de muziek werd afgeschoten.
Daarna was het de beurt aan PvD welke best wel een vermakelijke set heeft gebracht - Welliswaar zeer gelijkaardig aan zij trance Energy set. Naar het einde toe werdt het publiek toch wel ambetant. Die live PA met Johnny McDaid duurden blijkbaar te lang, en aangezien het belgisch publiek zich over 't algemeen boers kan gedragen gingen er diverse plastieken drinkbekertjes richting podium. Het overvloedig gebruik van drugs/alcohol zal daar ook wel z'n deel in gehad hebben.
Blijkbaar hadden PvD & Johnny er genoeg van daar ze plotsklaps richting backstage liepen - Tomorrowland eindigde zo toch wel in mineur.
Voor mij persoonlijk was deze 5de editie meer dan geslaagd, organisatorisch zat alles bijna perfect in elkaar - Op de busdienst achteraf na
Op naar Editie 6 !!!!!
Ow ja tracklistje van PvD op de Mainstage:
01. Intro + PvD - For An Angel Keyboardstrings
02. PvD - For An Angel 2009 (PvD Club Mix / PvD 09 Rmx)
03. Randy Katana - The Hype
04. Simon Patterson - Thump
05. Barry Jay - Infused
06. Giuseppe Ottaviani & John O Callaghan - Our Dimention
07. Nick Terranova And Austin Leeds - Follow Me
08. ID
09. PvD ft. Ashley Tomberlin � New York City
10. Orla Feeney - Comic Strip
11. ASYS - No More Fucking Rock 'n' Roll (PvD Edit)
12. ID (well known 2004)
13. Reverse - Distant Destiny
14. Funkagenda - WTF + Zombie Nation � Kernkraft 4000
15. PvD - We're Alive (Thomas Gold Dub Mix) + Zombie Nation � Kernkraft 4000
16. Chuckie - Let The Bass Kick
17. ID
18. Depeche Mode - Peace (Sander van Doorn Rmx)
19. ID-> trancer !!!!!!!!!!!!
20. The Killers - Human (Ferry Corsten Rmx)
21. PvD - Nothing But You (UK Club Mix)
22. PvD ft. Vega4 - Time Of Our Lives [Live with Johnny McDaid PA]
23. PvD ft. Johnny McDaid - Home [Live Johnny McDaid PA]