TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Hjälptråden
Pages (47): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 »

Posted by reveal on Oct-27-2003 11:45:

quote:
Originally posted by dbl
onödigt med en helt ny thread kanske så jag checkar här istället...

nån som vet om det finns nån spelare som man kan öppna textning till en film med?

textningen finns nämligen inte med på själva filmen utan finns i en separat fil.

lite jobbigt att kolla på japansk film utan textning nämlinge... hehe

Media Player Classic, använder den till alla filmformat själv

Posted by zamson on Oct-27-2003 14:19:

quote:
Originally posted by dbl
onödigt med en helt ny thread kanske så jag checkar här istället...

nån som vet om det finns nån spelare som man kan öppna textning till en film med?

textningen finns nämligen inte med på själva filmen utan finns i en separat fil.

lite jobbigt att kolla på japansk film utan textning nämlinge... hehe

ladda hem vobsub o installera (googla).. sen är det bara att lägga .srt filen eller .sub filen i samma folder som filmen - döp den till samma namn (alltså exempel här: hajen.avi, hajen.srt)..starta Windows media player...och så ska det funka!

Posted by Glorie on Oct-28-2003 11:24:

Question

tack ni som svara, när jag hade problem med ett virus.. tyvärr fick jag slänga in handduken, delvis beroende på tidsbrist och okunskap
lämnade datorn i en datakilles händer, som skulle installera Norton på datorn. Fanns ju som sagt inget virusprogram på den.

[...]

Vad står v:et för i VJ? Voice??? hmmm. Står väl för video i MTV-sammanhang iaf? men i trance-sammanhang då?

Posted by Glorie on Oct-28-2003 17:57:

Hello!

En liten AC viskade i mitt öra innan han poppa offline på icq

vj visual jockey
har hand om de visuellaeffekterna
mc mic controler har jag för mig. rappar under trancen

tick tack nu har jag lärt mig nya saker idag

Posted by dbl on Oct-28-2003 18:47:

tack för hjälpen med textningen... har dock inte fått det att funka med filmen jag vill, men funka med en annan fim så jag antar att det e något fel med just den filmen

Posted by cviper on Oct-31-2003 15:15:

Hmm... Har lite "networking" problem: jag har kopplat två datorer till en adsl-router; båda två kommer åt internet, och kan också kontakta varandra (dvs. datorerna svarar på ping och om man kör en servare på den ena, så kommer man åt den med den andra).

MEN mircosoft-network krafset funkar inte (dvs. den andra datorn "syns" inte om man går in på "Mina nätverksplatser" resp. "Nätverk")... Någon som har några tips på vad som kan ha gått fel?

[PS: båda datorerna delar ut resurser, så detta är inte felet]

Posted by Aendy on Nov-07-2003 15:36:

Hittade den här bilden på motståndarlagens hemsida... någon som har skillsen att göra den ljusare utan att den tappar skärpa?

Posted by dbl on Nov-07-2003 15:46:

ser sådär ut kanske.. ljusare iallafall... kvalitén e ju inte den bästa på originalet så e la därför..

orkar inte greja så mycket mer heller... så jag drog i en grej bara så bidde den ljusar... hehe

Posted by Aendy on Nov-07-2003 15:50:

quote:
Originally posted by dbl
ser sådär ut kanske.. ljusare iallafall... kvalitén e ju inte den bästa på originalet så e la därför..

orkar inte greja så mycket mer heller... så jag drog i en grej bara så bidde den ljusar... hehe

Danke, det räcker, nu ser man iaf vilken färg shortsen har. När jag justerade en grej så blev det ljusare men blurrigare... nåväl, tackar.

Posted by dbl on Nov-07-2003 16:03:

quote:
Originally posted by Aendy
Danke, det räcker, nu ser man iaf vilken färg shortsen har. När jag justerade en grej så blev det ljusare men blurrigare... nåväl, tackar.

gäller att veta va man ska justera för något... man tror att det e ju självklart att man ska justera den grejen.. men det e ju inte alltid så.. hehe

Posted by St_Andrew on Nov-27-2003 18:12:

Nån som läst "Vägen till jerusalem"? all hjälp motages tacksamt, ska in med bokredovisning imorn, har dock inte läst boken, finns en del recentioner o så men alltid bra o ha nån o fråga

Msn: [email protected]

heh

Posted by reveal on Nov-27-2003 19:20:

quote:
Originally posted by St_Andrew
Nån som läst "Vägen till jerusalem"? all hjälp motages tacksamt, ska in med bokredovisning imorn, har dock inte läst boken

Hahaha, så jävla klassiskt Så har jag aldrig gjort hrm...

Posted by St_Andrew on Nov-27-2003 19:24:

quote:
Originally posted by reveal

hehe så gör jag nästan jämt när det e tråkiga böcker eller om jag inte har tid

har dock skrivit klart den nu så ni behöver inte hjälpa mig mer =)

Posted by Aendy on Nov-27-2003 19:54:

quote:
Originally posted by St_Andrew
Nån som läst "Vägen till jerusalem"?

Tvingar dem er att läsa Guillou?

Posted by St_Andrew on Nov-27-2003 19:58:

quote:
Originally posted by Aendy
Tvingar dem er att läsa Guillou?

jo skolan nuförtiden du vet *skaka på huvet och sucka*

Posted by reveal on Dec-01-2003 15:40:

Är det någon som ligger inne med "Anders och Måns" avsnitt 6?

Posted by Aendy on Dec-01-2003 17:59:

Någon som har en sängplats i Jönköping mellan 2-4 januari?

Posted by Glorie on Dec-07-2003 14:03:

hmmmm.....nån som har beställt nåt från USA ngn gång och känner till något om detta?

International customers: You are also responsible for any import or customs fees charged by your government in addition to the shipping fees shown below. We are unable to predict which shipments will be assessed these fees or the amount of the fee that might be charged.

ere sånt till sverige? knappast va? Bara P&P till Sverige var på hutlösa 20 dollar Synd att man inte har en kompis i USA =/

Posted by reveal on Dec-07-2003 14:04:

beror på vad det är du beställer... om du ska köpa in tex en bil så tillkommer "avgifter"

Posted by mindshooter on Dec-07-2003 14:15:

quote:

Hehe vår svenskalärare e fett rolig...fruktsoppa lämnad in samma bokrescension två gånger till samma lärare med några månaders mellanrum och fick VG båda gångerna...

Apropå detta...jag skulle ha läst klart frankenstein för några månader sen....ska vara inlämnad senast innan jul iaf....nån som trycker på en sådan rescension?

EDIT: Hittade en tvåsidig på engelska det får duga, thank god for internet!

Posted by dbl on Dec-07-2003 14:21:

quote:
Originally posted by mindshooter
Hehe vår svenskalärare e fett rolig...fruktsoppa lämnad in samma bokrescension två gånger till samma lärare med några månaders mellanrum och fick VG båda gångerna...

Apropå detta...jag skulle ha läst klart frankenstein för några månader sen....ska vara inlämnad senast innan jul iaf....nån som trycker på en sådan rescension?

EDIT: Hittade en tvåsidig på engelska det får duga, thank god for internet!

hahahaha... fan va ballt..... tänk om man ändå hade sånna lärare.. hehe....

nämen kenny då..... fuska på det sättet... har jag aaaaaaaaaaldrig gjort.. läste alltid ut mina böcker o skrev själv.... ehm

Posted by Glorie on Dec-09-2003 22:48:

quote:
beror på vad det är du beställer... om du ska köpa in tex en bil så tillkommer "avgifter"

aha tack! neee var ingen bil jag hade tänkt mig en tröja snarare.

alltså, jag har ett problem med DC ++
vad beror det på att jag INTE kommer in på en viss hub: oldominion.kicks-ass.net... jag får upp detta meddelandet "This hub is running DCH++ v0.30-Release (Plugin API v0.30) on Win2003 Server" och sen blir jag disconnected =/ har laddat hem senaste versionen av dc ++ nu igår.. (innan körde jag dc.1.0 hehe, det gillades inte) förut fick jag iaf upp det meddelandet och en uppmaning om att ladda ner senaste versionen som jag gjorde, men nu blir jag direkt disconnected ju...

Posted by reveal on Dec-09-2003 23:57:

Ok, detta vet jag att ni klarar

Jag behöver (efter mycket påtryckningar från Mr Bitch) kunna bränna ett set så att det går att byta låt. Jag har alltså ett set på en mp3 med tillhörande cue-fil, och vill bränna som audioskiva där det går att byta låt (enligt cue-filen), men inte vill ha mellanrum mellan låtarna. Hur ska jag göra?

Posted by St_Andrew on Dec-10-2003 00:02:

quote:
Originally posted by Glorie
aha tack! neee var ingen bil jag hade tänkt mig en tröja snarare.

ring tullverket dom vet sånt där, du behöver ganska säkert betala moms 25% plus kanske yttligare tull på det (kansek runt 2%)... beställ från eu land (om det går) istället så slipper du allt sånt där!

Posted by reveal on Dec-18-2003 16:26:

Jag har ett set med Binary Finary (vilket jag tror är ganska ovanligt?), saken är att jag inte har någon information om det...

Filerna heter
binary_finary_-_Binary_finary_l.mp3 (som är 23:26 långt)
binary_finary_l_-_Binaryfinary_li.mp3 (som är 23:16 långt)
(Skumma filnamn, men så har de alltid hetat, vet inte varför)

Är det någon som har nån information kring detta?

Pages (47): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 »