TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Klaag / Zeur - Thread
Pages (170): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 »
Ik ben verveeld
Jullie zeiken teveel
jp heeft al een tijdje niets grappigs meer gepost in de chillout-thread
Mijn brander met SCSI-interface doet het niet, maar nu ziet het er naar uit dat ik toch 25 Eurotjes kwijt ben!
Vakantie zit er bijna op... maandag beginnen met het echte werk Nou ja, wel maandelijks wat meer geld te besteden
Wat een klote weer zeg en ook nog ziek
Lekker me bedje in kruipen dus
Damn, het regent hier echt hard!
Bisdom eist geld seksclaim
door Bert Huisjes
AMSTERDAM - De rooms-katholieke kerk eist dat verzekeraar Aegon een claim vergoedt die de kerk heeft betaald aan een 12-jarig slachtoffer van ontucht door een Rotterdamse priester. Volgens het bisdom gaat het om een bedrijfsongeval.
De kerk heeft deze week een rechtszaak aangespannen tegen de verzekeraar. Bij de rechtbank in Den Haag is woensdag achter gesloten deuren een dagvaarding overlegd in een civiel proces tegen Aegon. De rechtbank zal over zes weken inhoudelijk ingaan op de claim.
Het is voor het eerst dat in ons land een 'kerkelijke ontuchtclaim' tot een rechtszaak leidt. De verzekeraars vrezen dat een toewijzing tot meer claims kan leiden. Het Bisdom Rotterdam komt met de eis tot schadevergoeding op een moment dat in de VS tal van kerken in faillissement verkeren. Hier ontstond in korte tijd een lawine aan claims na misbruik door priesters.
De Nederlandse katholieke kerk wil een eerste ontuchtclaim, waarin smartengeld werd betaald, nu verhalen op de verzekering. De kerk zegt recht te hebben op een vergoeding door Aegon, nadat het op 25 februari 2000 smartengeld én vergoeding van letselschade betaalde aan een jonge vrouw.
Ze was zes jaar daarvoor door de priester misbruikt en kreeg 100.000 gulden van het bisdom, toen bleek dat de aanklacht tegen de geestelijke klopte. De priester is strafrechtelijke vervolgd.
De katholieke kerk wil die kosten, die inmiddels zouden zijn opgelopen tot bijna 58.000 euro, verhalen omdat zij vindt dat het misbruik formeel moet worden aangemerkt als bedrijfsongeval. De kerk voert aan dat het misbruik door de priester in werktijd van de geestelijke plaatsvond. Tevens gebeurde de ontucht in een werkruimte van de kerk, de parochie. Er is verder verband tussen het pastorale werk en het risico dat een werknemer zich kon vergrijpen, aldus de kerk. Het bisdom claimt de vergoeding omdat het bij de verzekeraar een WA-verzekering had. Een dergelijke aansprakelijkheidsverzekering dekt normaliter schade die door werknemers wordt toegebracht aan derden. Aegon heeft steeds gesteld dat de verzekering nooit zijn bedoeld van kosten die voortvloeien uit seksueel misbruik van werknemers.
Aegon zei gisteren desgevraagd "niet inhoudelijk" te kunnen ingaan op de rechtszaak. "We willen de procesgang niet schaden. Maar het klopt dat we weigeren te betalen", zegt woordvoerder J. Driessen. " Seksueel misbruik wordt in de verzekering dan wel niet letterlijk uitgesloten, zoals de katholieke kerk nu aanvoert, maar zo'n schadepost dekt de verzekering niet.'"
De katholieke kerk is inmiddels niet meer verzekerd bij Aegon. Naar aanleiding van het indienen door de claim bij verzekeraar, al in 2001, adviseerde het Verbond van Verzekaars zijn leden hun polisvoorwaarden aan te scherpen. Onkosten als gevolg van seksueel misbruik werden expliciet uitgesloten
In de verzekeringsbranche wordt de stap van de katholieke kerk met argusogen bekeken. De civiele procedure tegen Aegon wordt gezien als een proefproces, temeer omdat de vergoeding van 57.000 euro nauwelijks in verhouding staat tot de schade die de kerk in beeldvorming oploopt. Dat wordt anders, denken verzekeraars, als de kerk meer schadeclaims wil verhalen of verwacht.
Het bisdom Rotterdam zei gisteren dat de kerk het beschouwt als een zuivere verzekeringskwestie. Woordvoerder E. van der Witter: "We hebben premie betaald en daarom vinden we dat we er recht op hebben dat onze schade gedekt is. Het had ook kunnen gaan om een afgebrand huis of een gestolen portemonnee.'' Onbekend is hoe vaak de kerk slachtoffers van ontucht schadevergoeding heeft betaald.
(www.telegraaf.nl)
Bewijst maar weer hoe ziek de R.K.K. is, onttucht een bedrijfsongeval, die priester moeten ze met zijn ballen aan het R.K.K.-kruis ophangen
Dan kan bv ook iedere supermarkt diefstal van personeel gaan terugvragen bij de verzekering
quote: |
Uitgekraamd door een randdebiel Er is verder verband tussen het pastorale werk en het risico dat een werknemer zich kon vergrijpen, aldus de kerk. |
Originally posted by Ding Chavez ongelooflijk! ![]() |
ik hoorde het op mn werk ook.. belachelijk!!
en ik heb nog wat te zeiken \
mijn (ex)baas moet die stront uit zn ogen halen en zn godverdomde ego eens laten leeglopen. ik sta met verdomme helemaal de tering te werken. ik heb me de afgelopen week (ma wo en vandaag) in het zweet staan werken voor die klootzak (nee voor het geld) maar nou schijn ik niet hard genoeg te werken en ben ik ontslagen. van de 15 geplande werkdagen vielen er al 7 af plus nu nog 5 dus.. en ik kan de komende 3 maanden ook geen ander werk doen *#)(&$*(# 160,-.. thats it ik stond verdomme met 10 kilo boeken boven me hoofd en t zweet op me voorhoofd toen ie me ff kwam vertellen dat ik maandag niet terug hoefde te komen (zeg dan gewoon ontslagen sukkel) en het feit dat ik in discussie ging werd ook niet gewaardeerd door onze jesus look-a-like. hij kwam met argumenten dat ik iets te veel over mijn kar heen leunde en niet hard genoeg liep (magazijn van een boekhandel.. ik zocht gewoon op de onderste plank
) en die colega's die harder liepen hadden net 2 uur zittend werk gedaan EN begonnen later. ook zou blijken uit zijn administrate idat ik gewoon minder deed.. maar hij kon dit weer niet aan mij laten zien
ook zou hij van het vaste personeel al wat over mij vernomen hebben.. namen wou ie ook al niet geven. het vaste personeel staat ook hoger dan mij dus verwacht ik ook wel dat zij mij zelf eerst een waarschuwing geven.. en het vreemdste was nog dat de collega's die het hoorde verbaast waren en zelf ook nog eens met die bedrijfsleider in discussie gingen
alles zonder succes en ik zit dus volgende week thuis
bedankts collega's, dikke vinger richting de baas
Originally posted by robin ik hoorde het op mn werk ook.. belachelijk!! ![]() en ik heb nog wat te zeiken ![]() mijn (ex)baas moet die stront uit zn ogen halen en zn godverdomde ego eens laten leeglopen. ik sta met verdomme helemaal de tering te werken. ik heb me de afgelopen week (ma wo en vandaag) in het zweet staan werken voor die klootzak (nee voor het geld) maar nou schijn ik niet hard genoeg te werken en ben ik ontslagen. van de 15 geplande werkdagen vielen er al 7 af plus nu nog 5 dus.. en ik kan de komende 3 maanden ook geen ander werk doen *#)(&$*(# 160,-.. thats it ![]() ![]() ![]() alles zonder succes en ik zit dus volgende week thuis ![]() bedankts collega's, dikke vinger richting de baas ![]() |
Originally posted by TranceZoner Gecondoleerd kereltje! Wat n mongool trouwens die ex-baas van je ![]() |
ik heb TZ nog wat meer verteld over de beste man buiten dit topic om..
De '1' knop van mijn toetsenbord doet het niet meer. Nu moet ik dat cijfer elke keer ergens vandaan copy-pasten
Originally posted by jp De '1' knop van mijn toetsenbord doet het niet meer. Nu moet ik dat cijfer elke keer ergens vandaan copy-pasten ![]() |
Dat is m'n end toetst
Originally posted by HiGH_NrG Er zijn toch 2 '1'-knoppen? |
In ieder geval heb ik niks aan beide toetsen
En aan jullie heb ik ook al niks
Lekker dan
Originally posted by jp Dat is m'n end toetst |
Nee ik heb een raar Packard-Bell toetsenbord met een eigen wil
nog 2 weken vakantie, nu mag t wel ff mooi weer worden kan k nog ff naar t strand
Originally posted by jp Nee ik heb een raar Packard-Bell toetsenbord met een eigen wil |
Mn harde schijf is gecrashed, ben dus alles vanaf mei 2004 kwijt, waaronder ook mn verzameling klassiekers
Ik dacht zoiets gebeurd toch niet bij mij, JA DUS!! Voortaan gaat Cosmic meer back-uppen!
Zo, nu verder met downloaden.....
Originally posted by Cosmic Mn harde schijf is gecrashed, ben dus alles vanaf mei 2004 kwijt, waaronder ook mn verzameling klassiekers ![]() ![]() ![]() Ik dacht zoiets gebeurd toch niet bij mij, JA DUS!! Voortaan gaat Cosmic meer back-uppen! ![]() ![]() Zo, nu verder met downloaden..... |