TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Tour De France 2005
Pages (18): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 »

Toch maar blijven terugkomen, ondanks dat deze thread je niet boeit.
Zaterdag eens een aanmaken voor de Vuelta 
Disneyland is voor janette
Ik gok op aitor gonzalez voor eindwinst in de vuelta, en heras die weer afgaat als ne gieter
| quote: |
| Originally posted by E-motion_error Als mensen van de UCI over deze zaak al zeggen dat het bewijs onweerlegbaar is kun je toch moeilijk nog spreken over een gerucht ofzo. |
kweeni, keb altijd den indruk gehad da em 'te fit' leek; zeker na zn kankergedoe daar, ff daar de heleboel gaan winnen. En tis ne Amerikaan he seg
Ondertussen een hoop reacties gelezen en gehoord en ik begin steeds meer en meer te geloven dat het verhaal klopt en dat hij inderdaad gepakt heeft.
Daniel Baal: "Mythe Armstrong bestaat niet meer"
"De mythe Armstrong bestaat niet meer", stelt Daniel Baal, gewezen voorzitter van de Franse wielerbond en huidig UCI-lid. "Zeker nu de leugen vandaag zo duidelijk is aangetoond. Ik weet dat er mensen zijn die niet kunnen verdragen dat je kritiek geeft op Armstrong, waaronder zelfs de grootste bazen van het wielrennen, en voor hem hun hand in het vuur zouden steken. Maar vandaag wordt het antwoord gegeven, wetenschappelijk ondersteund en rationeel. Nu valt er moeilijk nog iets te ontkennen."
"Geen twijfel over geldigheid resultaat Armstrong"
Jacques de Ceaurriz, de directeur van het dopinglaboratorium dat EPO ontdekte in zes urinestalen van de Amerikaanse wielrenner Lance Armstrong, zegt dat er geen twijfel bestaat over de rechtsgeldigheid van dat resultaat, ook al gebeurde de analyse vijf jaar na de afname. De onderzoeken op urinestalen uit de Tours van 1998 en 1999 gebeurden "in het kader van wetenschappelijk onderzoek en dus niet met de bedoeling ��n of andere renner in opspraak te brengen", vertelt de Geaurriz.
De dokter onderstreept dat zijn laboratorium, zoals dat gebruikelijk is, aan de slag ging met anonieme stalen. Pas toen er effectief een positief resultaat was, werd de naam van de renner opgezocht aan de hand van de code op het flesje. Bij zes van de twaalf positieve stalen bleek het om Armstrong te gaan. Van wie de zes andere stalen waren, is nog niet bekend. Het experimentel karakter van de test, en het feit dat er geen mogelijheid bestaat om een tegenexpertise aan te vragen (want het lab gebruikte de B-stalen, de A-stalen werden al in 1998 en 1999 onderzocht), maakt vervolging van de renner in principe onmogelijk. (VDD, belga)
Filippo Simeoni: "Dit is het bewijs van mijn gelijk"
De Italiaanse wielrenner Filippo Simeoni is niet verrast door het nieuws dat vandaag uitlekte over Lance Armstrong. "Dit is het bewijs dat ik altijd de waarheid heb verteld. Ik heb in deze zaak mijn verantwoordelijkheid genomen", vertelt Simeoni, die op voet van oorlog leeft met de zevenvoudige Tourwinnaar. Simeoni getuigde in 2003 op het proces tegen sportdokter Michele Ferrari, vriend en raadgever van Armstrong. Ferrari werd in oktober 2004 veroordeeld tot een gevangenisstraf van ��n jaar met uitstel omdat hij verboden producten zou hebben verdeeld. De naam van Armstrong viel verschillende keren in het onderzoek.
Klacht wegens smaad
Armstrong was niet opgezet met de getuigenis van Simeoni en noemde hem een "leugenaar". De spanning tussen de twee escaleerde in de Tour 2004, toen Armstrong in de achttiendee rit een ontsnapping counterde van een groepje waarvan Simeoni deel uitmaakte. Simeoni moest zich uit het groepje laten wegzakken, zodat de vlucht kon standhouden. De Italiaan verklaarde later dat Armstrong hem grove beledigingen naar het hoofd had geslingerd. Dat ontkende een kwade Armstrong, die daarop besloot klacht neer te leggen tegen Simeoni wegens smaad.
Eric Boyer: "Dit is mogelijk het grootste bedrog sinds zeven jaar"
Cofidis-manager Eric Boyer vraagt zich af of Armstrong het lef zal hebben om "alles toe te geven". "Of zal hij een hele batterij advocaten inzetten?", stelt Boyer.
"Je kijkt naar de Tour, naar Armstrong, zijn demarrages en zijn arrogantie. En dan ontdek je dat het bedrog is, mogelijk het grootste sinds zeven jaar. Hoe geloofwaardig is hij nog?"
"Ik zou graag de verantwoordelijke dokters willen kennen. Wie zijn toch die smeerlappen? Ik vind het wel jammer dat de media dit ontdekken en niet de UCI. Alle antidopingcontroles worden zo op de helling gezet."
Tour-baas Jean-Marie Leblanc: "Ik blijf voorzichtig, maar dit is verontrustend. Ik voel ontgoocheling in mij, zoals wellicht vele sportliefhebbers. Of ik me in de steek gelaten voel door Lance Armstrong? Ja."
Meer : http://www.vrtnieuws.net/sport_mast...ex.html?audio_1
Moest het zo zijn, bedenk dan eens dat Armstrong meer dan waarschijnlijk niet de enige renner zou zijn die in die Tour op epo reed? Tot het jaar ervoor was er nog bijna geen sprake van epo, en amper een jaar na de Festina Tour was er nog totaal geen deftige epo-test. Nu kunnen ze hem inderdaad wel pakken, maar de kans is groot dat als ze alle stalen van alle renners uit die Tour gaan testen, dat de helft van de renners evengoed op epo reed, omdat ze toch amper gepakt konden worden...
| Originally posted by Jasperovitsj Moest het zo zijn, bedenk dan eens dat Armstrong meer dan waarschijnlijk niet de enige renner zou zijn die in die Tour op epo reed? Tot het jaar ervoor was er nog bijna geen sprake van epo, en amper een jaar na de Festina Tour was er nog totaal geen deftige epo-test. Nu kunnen ze hem inderdaad wel pakken, maar de kans is groot dat als ze alle stalen van alle renners uit die Tour gaan testen, dat de helft van de renners evengoed op epo reed, omdat ze toch amper gepakt konden worden... |
de helden van de laatste jaren: Museeuw en Armstrong!
Blijf er toch vanuit gaan dat iedereen in die Periode wel iets nam. Om dan maar te zwijgen over degenen die de tour wonnen in 1998, 1997 en 1996.
| Originally posted by djcresto Blijf er toch vanuit gaan dat iedereen in die Periode wel iets nam. Om dan maar te zwijgen over degenen die de tour wonnen in 1998, 1997 en 1996. |
mjah ...
nemen of niet nemen ... na 1999 heeft lance nog 5 keer de tour gewonnen maar daar spreekt men nu niet meer over, enkel de beschuldiging van 99 telt nu nog en veegt AL de rest weg ??? vaag hoor 
zijn die stalen nog niet getest? is het omgekocht? was hij clean?
ik denk dat elke renner wel ooit iets heeft genomen ...
| Originally posted by CygnusX Als er iemand geen EPO gebruikt imo, dan is het Jan Ullrich ('97) wel. Bjarne Riis ('96) ook niet volgens mij (net zoals alle renners van CSC). Marco Pantani ('98), dat is een heel ander verhaal |
| Originally posted by CygnusX Als er iemand geen EPO gebruikt imo, dan is het Jan Ullrich ('97) wel. Bjarne Riis ('96) ook niet volgens mij (net zoals alle renners van CSC). Marco Pantani ('98), dat is een heel ander verhaal |
| Originally posted by djcresto Was Riss zelfs nie betrapt? |
| Originally posted by dj Zevan Maar Riis nam 100% zeker, zijn hematocriet lag n stuk boven de grens, Riis zn bloed had meer iets weg van n dikke gelei |
Als er ene is waar alle kenners wel bijna zeker van zijn da hem gepakt heeft is het Riis wel...
Heb het onlangs Wuyts nog tijdens een uitzending horen zeggen...
Hij is idd wel nooit betrapt.
| Originally posted by CygnusX Als er iemand geen EPO gebruikt imo, dan is het Jan Ullrich ('97) wel. |
| Originally posted by DeSpErAtOs-X mjah ... nemen of niet nemen ... na 1999 heeft lance nog 5 keer de tour gewonnen maar daar spreekt men nu niet meer over, enkel de beschuldiging van 99 telt nu nog en veegt AL de rest weg ??? vaag hoor ![]() zijn die stalen nog niet getest? is het omgekocht? was hij clean? ik denk dat elke renner wel ooit iets heeft genomen ... |
| Originally posted by Giesber Armstrong met zijn megasuperuithoudingsvermogen, terwijl daarachter Ullrich zich op de grote plaat naar boven sleept, waarbij hij zich half dood rijdt. |
| de helden van de laatste jaren: Museeuw en Armstrong! |
Euhm, zijn er nu nog steeds mensen die geloven dat je topsport kunt doen zonder spierversterkende middelen te gebruiken?
't Is misschien een middel wat (nog) niet opspoorbaar is, maar nemen doen ze volgens mij allemaal hoor.
Dat maak je mij niet wijs. 
Yeah, sommige mensen zijn gewoon beter dan anderen, met al die doping hetze lijkt het nu precies of uitzonderlijke fysieke prestaties kunnen ni meer 
EDIT:
Over Museeuw: ik denk dat die mens alleen doping heeft genomen in de laatste 2 jaar van zijn carri�re ofzo, tijdens en na zijn 2de comeback. Ik denk echt dat hij al de rest (zijn klassieke zeges, de wereldtitel) volledig clean heeft gewonnen. En daarom mag je echt ni heel zijn carri�re als een leugen of verraad afdoen, alleen maar omdat hij zich op het einde heeft laten verleiden...
idd, als der nog maar ene een beetje te gespierd is of wa teveel gefocussed is, zegt ons pa 'amai das ni normaal ze, die zal wel pakke!'

| Originally posted by diddi Nooit echt fan van Armstrong geweest. Hoge bomen vangen veel wind. Ze hebben Merckx in den tijd ook dikwijls proberen te beschuldigen van doping gebruik. Ik wacht nog af tot het gerechtelijk onderzoek afgerond is. |
| Komt er nog een gerechtelijk onderzoek? |
degene die hier zeggen, iedereen pakt, tis allemaal ni clean: doe es ni zo kansloos en scheer ni iedereen over dezelfde kam.
Ook alle allochtonen zijn krapuul zeker?
degene die hier zeggen, niemand pakt: ge zijt na�ef. Riis won de Tour in 97 met een hematocriet van 67 ofzo lol. Nuff said. Maar daar spreekt geen kat van.
en over museeuw... agree met jasper.
Net of Merkx nooit nix gepakt heeft lol. Ni naief doen he...