TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Fotbolls-VM 2006
Pages (24): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 24 »
Håller med Fede.
Även om Tyskland har spelat ut alla sina motståndare, så är de inte alls lika bra som Sverige. Ecuador är inget jättebra gäng och det är en sensation att de ens gick vidare från gruppen så de är nöjda. Polen en stor besvikelse som för 4 år sedan och Costa Rica håller inte måttet.
Sverige blir deras första, och förhoppningsvis sista värdemätare 
Allb�ck bevisar �terigen att han �r sveriges b�sta lirare, utan honom kan vi s�ga adj� redan nu. Han ska in ifr�n start, putta bort henke
| quote: |
| Originally posted by fede tyskland har dock bara skitlag i sin grupp s� :P ingen "v�rdem�tare" direkt. |
| Originally posted by RebeL9 Sverige har inte heller direkt haft n�gra topplag i sin grupp och �nd� med n�d och n�ppe tagit sig vidare. Inte ens England har ju varit j�ttebra i sina matcher mot Paraguay och Trinidad. Det �r det som �r orov�ckande. Tyskland har ju �nd� visat klart att de varit det b�ttre laget. |
)
| Originally posted by fede Paraguay och England �r bra lag, t�nk p� att Paraguay ofta kvalar in i VM de �r INGET skitlag, detta �r inte deras VM bara. (Saudiarabien kvalar iofs in ofta ocks� men de suger lika mkt varje �r )men jag vill ocks� s�ga att jag tror att Argentina �r lite hetare �n Tyskland just nu, de har spelat mycket bra! |

| Originally posted by trancedanne Allb�ck bevisar �terigen att han �r sveriges b�sta lirare, utan honom kan vi s�ga adj� redan nu. Han ska in ifr�n start, putta bort henke |
| Originally posted by Braxen Seri�st ? .. |
| Originally posted by RebeL9 Polen, Costa Rica och Ecuador �r ocks� bra lag ![]() Tysklands grupp �r vassare �n Sveriges. England har ju verkligen inte imponerat s� h�r l�ngt. F�rst�r inte vad all hype handlar om. De �r ett OK lag men knappast n�got som g�r till semin. |
| Originally posted by trancedanne vad menar du med seri�st? vafan tror du |
Allb�ck �r inte b�st, men han har en enorm arbetskapacitet och sliter. Det s�g vi ju ig�r, sen finns det annan kvalit� hos Henrik som inte finns hos Allb�ck.
Tycker inte att det �r r�tt att peta Allb�ck, skulle hellre peta Zlatan isf n�r vi beh�ver en spelare som sliter f�r landslaget. Henrik g�r alltid arbetsinsatser f�r landslaget �ven om m�len inte kommer.

hehe vet att det inte �r m�nga som h�ller med mig om allb�ck men killen g�r flest m�l i landslaget och det �r trots allt det som �r viktigast. Utan honom skulle vi f�rlorat
Henrik har inte visat n�got bra alls, han r�rde knappt bollen ig�r, m�let han gjorde kunde lika g�rna gjorts av olof melberg som var d�r med foten ocks�.
Zlatan borde spela ist�llet f�r henke..
Svensson borde komma in igen ist�llet f�r �verskattade K�llstr�m
Eller om man ska ha en �gande offensiv s� har man alla 3 forwards inne p� plan =)
Mexico upp med laget och b�rja anfalla som i slutet av f�rsta.
hoppas verkligen mexiko g�r vidare, och om de vinner mot portugal vore grymt ocks�
ehm Henke hade ju flera m�chanser? Bla riktigt n�ra en g�ng med nicken.
| Originally posted by RebeL9 ehm Henke hade ju flera m�chanser? Bla riktigt n�ra en g�ng med nicken. |
| Originally posted by zoric Nicken i ribban |
| Originally posted by trancedanne snarare m�lvakten som styrde upp i ribban |
Om man aldrig provar f�r man aldrig veta hur det samarbetet kommer att fungera
Men allb�ck finns alltid annars p� b�nken och hoppar in n�r det beh�vs men tycker det �r synd att l�ta honom vara d�r nu n�r han �r i sitt livsform.
Jag tycker att man ska t�nka �ver situationen och se �ver vad f�r typ av spelare man beh�ver i matchen mot Tyskland.
Just i det h�r fallet tycker jag att Allb�ck ligger bra till, f�r det h�r �r en match d�r man m�ste jobba sig igenom hela matchen. Samtidigt finns det b�de brister och f�rdelar att ha med Allb�ck/Zlatan. Det vet vi ju alla om.
Zlatan har inte haft n�gon kanons�song i Juventus, men det �r s� ibland och man faller i svackor hela tiden. Det �r sv�rt och avg�ra vilken spelare du vill ha med fr�n b�rjan, allt beror p� hur du vill spela och hur du vill formera din startelva.
Jag �r mycket mer orolig f�r Alexandersson och hur han ska klara av Lahm & Schweinsteiger. De tv� har ruinerat sitt motst�nd p� kanten, och kommer allt som oftast 2-mot-1 n�r de sl�r inl�gg. Alexandersson var bra i andra halvlek mot England, men n�r det �r slutspel som det �r nu, m�ste man vara bra i 90 minuter.
Sverige har en bra moral i laget ocks�, man har gjort m�l i 90e minuten tv� matcher i rad nu. Men ibland g�r vi inte m�l i 90e och d� �ker vi kanske ut, s� det g�ller att vara p� sin vakt hela tiden och ta vara p� alla chanser som ges. Just d�r tycker jag att Allb�ck �r vassare �n Zlatan i dagens form.
Form sl�r klass ![]()
Zlatan �r �verskattad
Den h�r tr�den verkar ju riktigt rolig 
T�nkte delge min syn p� Tyskland och Sverige..
Folk som s�ger att Tyskland har imponerat har nog inte sett samma matcher som jag, visserligen s� har man klarat sig igenom gruppen och st�nkt in ett par baljor.. Detta har dock skett mot Costa Rica, (ett av vms s�msta lag) ett polen d�r man avgjorde f�rst i 90e och sedan mot ett Ecuador som vilade 5 spelare varav 2 �r deras klart b�sta. Klose �r en riktigt grym m�lskytt, Podolski d�remot �r alltf�r oj�mn och springer ungef�r lika lite och ibland t.o.m mindre �n vad Zlatan g�r 
Ballack �r grym n�r han �r i form, just nu tycker jag inte att han �r det. Schneider ger jag inte mycket f�r och Schweinsteiger(eller hur det nu stavas) �r �ven han mkt beroende av dagsform.
I f�rsvaret har dom egentligen bara en klasspelare och det �r Lahm, resten ser darrigt ut. �verlag s� tror jag vi har god chans att vinna.
I Sverige hoppas jag att Zlatan f�r spela fr�n start med Henke.
Allb�ck �r inte en spelare som i en �ttondelsfinal i ett VM kan vara den avg�rande spelaren, det kan Zlatan vara. Om det �r n�gon som ska petas s� tycker jag det �r Henke som inte har visat n�gonting alls i VM. Visserligen s� �r Zlatan bevisligen inte i form, men det �r j�vligt sv�rt att komma i form om man inte f�r spela 
I �vrigt hoppas jag p� K�llstr�m i mitten och chippen p� kanten, tycker chippen chockerande nog har varit b�ttre defensivt �n Jonsson och det kommer beh�vas mot Lahm och Schweinsteiger.
man ska inte underskatta en viktig aspekt som det h�r med att spela p� hemmaplan. Tyskarna sj�lva har ju sagt att publiken �r deras tolfte spelare p� plan. Det g�r _ENORMT_ mycket f�r ett lag att spela p� hemmaplan f�r hemmapublik. Hur hade annars Sverige tagit VM-silvret 1958 ? 
Men men oavsett vad man tycker om det ena och det andra s� �r det bara att v�nta och se. P� l�rdag f�r vi se om Tyskland verkligen haft s�dan tur som vissa av er verkar tro :P
Den 12e spelaren, Lita p� att det hj�lper, uff ja j�vlar visst g�r det det! 
Ghana imorgon, hoppas som fan p� att de blir det Afrikanska laget som tar sig vidare.