TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Politiek
Pages (21): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 »

Posted by Tiger777 on Jul-20-2006 11:01:

quote:
Originally posted by Push2005
Alst ne linkse partij is wordt ge verstoten

Push joenge, altijd met uuw verzuurde caf�praat! Ge zijt zoooooo negatief.

Posted by Push2005 on Jul-20-2006 11:09:

quote:
Originally posted by Tiger777

This thread is too negative, plz delete

Posted by diddi on Jul-20-2006 11:11:

quote:
Originally posted by Push2005
Alst ne linkse partij is wordt ge verstoten

+1

Posted by 1Million$shot on Jul-21-2006 10:49:

N-VA

Posted by MikeVee on Jul-24-2006 22:18:

den bert heeft weer gesmoord persies, of last van de warmte:

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_234373.html

Posted by Dark Apostle on Jul-24-2006 23:07:

quote:

Dat bazeke is gewoon emo

Posted by Push2005 on Jul-24-2006 23:50:

quote:
Originally posted by Dark Apostle
Dat bazeke is gewoon emo

Haha

Posted by diddi on Jul-25-2006 07:10:

quote:
Originally posted by MikeVee
den bert heeft weer gesmoord persies, of last van de warmte:

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_234373.html

Idd!

Posted by Devilex on Jul-25-2006 08:09:

Te zot om op te reageren da van den Bert.

Posted by diddi on Jul-25-2006 08:52:

Nog zo'n projectje van ons Belgen landje:

link

Posted by Devilex on Jul-25-2006 20:46:

Inderdaad ook weer iet schoon

Soit Bertje wil dus dat de nationale luchthaven naar Bevekom verhuist, naar de Walen dus.

Vraag me af of er daar dan nog ��n woord Nederlands gaat gesproken worden?

Posted by Tiger777 on Jul-25-2006 23:02:

^^ Percies of da gaat er ooit komen. Lol, zaventem zomaar verplaatsen naar the middle of nowhere, zonder infrastructuur, zonder degelijke verbindingswegen, zomaar zaventem weggooien die dat allemaal wel heeft...

Opportunisme noem ik dat van zo'n dingen zeggen.

Posted by MikeVee on Jul-27-2006 09:01:

Prins Laurent heeft moeite om rond te komen
Prins Laurent.

Prins Laurent, die kan genieten van een jaarlijkse dotatie van 295.000 euro, heeft moeite om rond te komen. Zijn financieel adviseur zou hem hierop attent hebben gemaakt en aangemaand om minder uit te geven. Het prinselijk paar zou momenteel een tijdelijke toelage krijgen en prinses Claire zou hun spaarboekje moeten aanspreken. Het paar zou graag een kindermeisje voltijds in dienst nemen voor de tweeling, maar financieel zou dat niet haalbaar zijn. Prins Laurent en prinses Claire wonen met hun drie kinderen in Villa Cl�mentine, dat eigendom is van de Belgische Staat. Ze zouden graag wat ruimer gaan wonen maar ook dat zou te veel geld kosten. (belga/hln)

===========================================================

Ja, dat is ook zo weinig h� 295000 euro. Ach, wat gaa zagen bij de politiekers en ze zullen dat wel verhogen. Of zou Albert zijn miljarden aanspreken?

Posted by Devilex on Jul-27-2006 09:11:

Inderdaad, met 295.000 euro per jaar moet ge ni te zot gaan doen.

Posted by Bl@ckOut on Jul-27-2006 10:25:

Kvind da ook wel schandalig ze. Als ik daarmee moet rondkomen stap 'k toch wel naar de vakbond .

Posted by diddi on Aug-18-2006 08:14:

Staat vandaag in alle gazetten: Yves Leterme heeft zich weer eens uitgelaten over onze waalse vrienden. Veel respect voor Leterme, hij durft te zeggen waar het op staat en wat vele vlamingen denken! Wat vlaams nationalisme kan geen kwaad!

quote:
"Hoe kan Vlaanderen ons zo schofferen?"
vr 18/08/06 - Franstalige politici veroordelen eensgezind de uitspraken van Vlaams minister-president Yves Leterme (CD&V) in de Parijse krant Lib�ration. Daarin zegt Leterme dat de Franstaligen in de Vlaamse rand rond Brussel verstandelijk blijkbaar niet in staat zijn om Nederlands te leren.
In een interview met de Franse krant Lib�ration dat gisteren werd gepubliceerd, gaf minister-president Leterme meer uitleg over Belgi� en de staatshervorming.
(foto PhotoNews) Over de faciliteiten voor Franstaligen in de Vlaamse rand zei Leterme dat die langer duren dan gepland omdat de Franstaligen blijkbaar intellectueel niet in staat zijn om Nederlands te leren.

Leterme herhaalde ook dat de christendemocraten in 2007 alleen in de federale regering willen stappen als Vlaanderen veel extra bevoegdheden krijgt.

De minister-president (foto) zegt dat zijn uitspraak over de Franstaligen ironisch bedoeld was.

"Ik stel vast dat er faciliteiten zijn voor de Franstaligen in Vlaanderen. Die zijn er opdat zij zich zouden aanpassen, onder meer aan het Nederlands dat er gesproken wordt. Maar er zijn Franstaligen die dat vertikken."

"Anderzijds stel ik vast dat de taalgrens door Franstalige politici in vraag wordt gesteld. Daartegen wil ik protesteren."
"Faciliteiten verbonden met de taalgrens"
De uitspraken van Leterme vallen niet in goede aarde bij Waals minister-president en PS-voorzitter Elio Di Rupo.
(foto Belga) Hij reageert erg verontwaardigd en kan niet geloven dat een kwaliteitsregio als Vlaanderen de Franstaligen zo kan schofferen.

Leterme stelde in het interview ook de faciliteiten voor de Franstaligen in de Vlaamse rand in vraag.

Voor Di Rupo zijn die faciliteiten onlosmakelijk verbonden met de taalgrens. Ze kunnen alleen verdwijnen als het Brussels Gewest mag worden uitgebreid, stelt Di Rupo.
"Prettige vakantie, monsieur Leterme"
Ook andere Franstalige politici reageren verbolgen op het interview van Leterme.
(foto Belga) Isabelle Durant (Ecolo) zegt dat er nog weinig verschil is tussen de uitspraken van Leterme en die van Vlaams Belang.

MR-voorzitter Didier Reynders vraagt zich af hoe CD&V nog de ambitie kan hebben om deel te nemen aan een federale regering.

De Franstalige christendemocraten wensen Leterme een prettige vakantie toe, want die kan hij volgens CDH zichtbaar gebruiken.

Posted by djcresto on Aug-18-2006 08:28:

quote:
Originally posted by diddi
Staat vandaag in alle gazetten: Yves Leterme heeft zich weer eens uitgelaten over onze waalse vrienden. Veel respect voor Leterme, hij durft te zeggen waar het op staat en wat vele vlamingen denken! Wat vlaams nationalisme kan geen kwaad!

Idd Di Rupo zit te klagen over een gebrek aan respect. Maar dat de Walen die in de Vlaamse rand wonen geen respect hebben voor de Nederlandse taal daar zwijgt hij over.

Posted by diddi on Aug-18-2006 08:36:

quote:
Leterme � Lib�: �Le foss� se creuse...�
P.G.

Mis en ligne le 18/08/2006
- - - - - - - - - - -

Dans une interview � �Lib�ration�, Yves Leterme dit envisager sereinement la fin de la Belgique.
Mais pas tout de suite, parce qu'il n'y aurait pas de valeur ajout�e imm�diate.
Et parce que pour divorcer, il faut �tre deux...

BELGA

Le ministre-Pr�sident flamand aurait-il r�ussi � prendre tout le monde de court en faisant sa rentr�e politique... � Paris? En plein milieu du mois d'ao�t, le long entretien que le ministre-Pr�sident flamand a accord� � nos confr�res du quotidien fran�ais �Lib�ration� (�dition de jeudi), dans le cadre d'une s�rie sur les fronti�res, ne passe en tout cas pas inaper�u. Pour l'occasion, c'est bien entendu de la fronti�re linguistique qu'il est question. Yves Leterme, pressenti par certains comme futur Premier ministre, et dont un livre-interview tr�s attendu aux forts relents communautaires devrait para�tre au mois d'octobre (LLB du 16/8) n'y va pas vraiment avec le dos de la cuiller. Morceaux choisis.

Sur la fronti�re linguistique: �Il n'est pas question de toucher � cette fronti�re. Si on le fait, je remettrais aussit�t en cause la parit� entre francophones et n�erlandophones au sein du gouvernement f�d�ral, o� les francophones sont surrepr�sent�s par rapport � leur poids r�el dans la population belge�.

Sur les facilit�s: �Il est cependant exact qu'il y a des communes en territoire flamand qui sont � 70 ou 80 pc francophones... Au d�part, l'id�e �tait que beaucoup de francophones allaient s'adapter � la nouvelle r�alit� linguistique. Mais apparemment, les francophones ne sont pas en �tat intellectuel d'apprendre le n�erlandais, d'o� la prolongation de ce statut d'exception�.

Sur l'unilinguisme: �La Flandre, pas plus que la Wallonie, n'a jamais �t� un espace bilingue... Aujourd'hui, il est trop tard pour changer cette r�alit�. Regardez les difficult�s des leaders francophones et m�me du Roi de ce pays � parler couramment le n�erlandais! Comprenez-moi bien, je suis pr�t � discuter de la cr�ation d'un v�ritable espace bilingue mais je ne crois pas qu'il existe une telle volont� politique du c�t� francophone�.

Sur le foss� entre Flamands et francophones: �Oui, les diff�rences s'amoncellent, le foss� se creuse. Que reste-t-il en commun? Le Roi, l'�quipe de foot, certaines bi�res...�

Sur l'avenir de la Belgique: �La Belgique n'est pas une valeur en soi, ce sont des institutions au service d'une population... Mon parti ne participera pas � un gouvernement, apr�s les �lections de 2007, s'il n'y a pas de nouveaux transferts de comp�tences vers les R�gions. La n�cessit� d'avoir un gouvernement f�d�ral passe au second plan par rapport aux int�r�ts de la Flandre. Vous savez, les gens ont v�cu ici depuis des si�cles sans �tre Belges...�

Et sur Bruxelles: �Elle compte entre 80 et 90 pc de non-n�erlandophones. Mais Bruxelles est � la fois un probl�me et une opportunit�. C'est une ville � vocation internationale qui devrait voir son statut �voluer dans ce sens�.

En conclusion, le ministre-Pr�sident flamand d�clare �envisager sereinement l'ind�pendance de la Flandre� mais toutefois pas la fin de la Belgique � court terme: �Cela changerait tr�s peu de chose, c'est vrai. Mais je ne suis pas s�paratiste par principe: je ne vois pas la valeur ajout�e � court terme d'une Flandre ind�pendante, m�me si elle pourrait parfaitement se d�brouiller seule. Il y a certaines choses que l'on peut encore faire en commun, comme, par exemple, la solidarit� interpersonnelle pour les retrait�s et les malades. Et puis, vous savez, pour divorcer, il faut �tre deux�.

� La Libre Belgique 2006

Posted by Xilver on Aug-18-2006 09:21:

skilt en frient!

Posted by Tiger777 on Aug-18-2006 09:23:

quote:
Originally posted by djcresto
Idd Di Rupo zit te klagen over een gebrek aan respect. Maar dat de Walen die in de Vlaamse rand wonen geen respect hebben voor de Nederlandse taal daar zwijgt hij over.

Idd... Maar langs de andere kant, de vlaamen in de rand hebben ook schuld zenne. Ok�, als het over de officiele papieren gaat, die zouden in het nederlands moeten toekomen.
Ik denk dat er ook een gebrek is aan respect van de vlamingen tov hun eigen taal. Ik zie hoe het hier (en vroeger in dilbeek, daar nog erger) gaat bij bvb de bakker: Waal komt toe, probeert een wankele poging om nederlands te praten en de baker repliceert in het frans.

Wie is er dan de schuldige dat walen geen moeite doen om nederlands te leren? De vlamingen in de rand hebben zeker ook hun deel in de schuld.

Posted by djcresto on Aug-18-2006 09:28:

quote:
Idd... Maar langs de andere kant, de vlaamen in de rand hebben ook schuld zenne. Ok�, als het over de officiele papieren gaat, die zouden in het nederlands moeten toekomen.
Ik denk dat er ook een gebrek is aan respect van de vlamingen tov hun eigen taal. Ik zie hoe het hier (en vroeger in dilbeek, daar nog erger) gaat bij bvb de bakker: Waal komt toe, probeert een wankele poging om nederlands te praten en de baker repliceert in het frans.

Wie is er dan de schuldige dat walen geen moeite doen om nederlands te leren? De vlamingen in de rand hebben zeker ook hun deel in de schuld.

Er is toch een verschil tussen dienstverlenende organisaties en commerciele organisaties (winkels). Als die winkeliers geen moeite doen om in het Frans te repliceren verliezen ze hoogstwaarschijnlijk klanten. Bij dienstverlenende organisaties moet toch zoiezo iedereen zijn. Nuja als alle winkeliers enkel het Nederlands hanteren zou het mss ook opgelost zijn. Maar zo draait het nu eenmaal niet. Als ik ga winkelen in Brussel let ik erop om Nederlands te spreken maar ik betrap mij er soms ook op dat ik ook soms in het Frans begin (hoewel ik er ook niet veel meer van ken)

Posted by diddi on Aug-18-2006 09:31:

quote:

Das zever is pakskes! Dienen bakker gaat zeker antwoorden in het Frans: klant is koning. Ne waal nestelt hem in een vlaamse gemeente en zal voor sociaal contact terug afzakken naar Brussel. Integratie in de maatschappij kennen ze niet. Hoeveel Walen ken jij die in het nederlandstalige verenigingsleven actief zijn? Ik ken er niet veel...

EDIT: ze zijn soms bezig over integratie van vreemdelingen, maar over de integratie van Walen in Vlaanderen wordt geen woord gerept. En dan na 10 jaar afkomen: wij willen geen splitsing van het kiesarrondissement, wij willen Brussel vergroten... That makes me Wij worden gewoon gebruikt als een vod!

Posted by Tiger777 on Aug-18-2006 09:39:

quote:
Originally posted by djcresto
Er is toch een verschil tussen dienstverlenende organisaties en commerciele organisaties (winkels).

helemaal mee eens.

quote:
Nuja als alle winkeliers enkel het Nederlands hanteren zou het mss ook opgelost zijn. Maar zo draait het nu eenmaal niet.

Ja, kijk, als ik bvb naar spa zou verhuizen en iedereen mij daar overal in het nederlands zou helpen, ga ik ook niet geneigd zijn Frans te leren, integendeel. Als ik in Namen ga winkelen en ik probeer in het nederlands tegen de winkeliers, zullen ze mij niet (kunnen) helpen. Daarom verliest die winkel toch mij niet als klant?
Wees consequent: In vlaanderen wordt er Nederlands gesproken, verplicht. Spreekt thuis wat ge wilt, maar in het openbaar is de voertaal het nederlands.

quote:
Als ik ga winkelen in Brussel let ik erop om Nederlands te spreken maar ik betrap mij er soms ook op dat ik ook soms in het Frans begin (hoewel ik er ook niet veel meer van ken)

Ja, ik probeer ook altijd eerst het nederlands, maar ik heb al gemerkt dat ik daar niet zover mee geraak. Veel verder als "Ik sprk gen nedrlands" of "ik ga men collega roepen" komen de verkopers in vele gevallen toch niet. Dan zijt ge wel verplicht frans te spreken. Triest, zeker, maar wa doet ge eraan?

Pas op, in de grond heeft leterme overschot van gelijk als ie zegt dat de walen te weinig respect hebben voor het nederlands eh. Maar het is nogal een gemakkelijke benadering. Alleen al de geprikkelde reacties aan de andere kant van de taalgrens tonen dat hij gelijk heeft.

Posted by Tiger777 on Aug-18-2006 09:46:

quote:
Originally posted by diddi
Das zever is pakskes! Dienen bakker gaat zeker antwoorden in het Frans: klant is koning. Ne waal nestelt hem in een vlaamse gemeente en zal voor sociaal contact terug afzakken naar Brussel. Integratie in de maatschappij kennen ze niet. Hoeveel Walen ken jij die in het nederlandstalige verenigingsleven actief zijn? Ik ken er niet veel...

EDIT: ze zijn soms bezig over integratie van vreemdelingen, maar over de integratie van Walen in Vlaanderen wordt geen woord gerept. En dan na 10 jaar afkomen: wij willen geen splitsing van het kiesarrondissement, wij willen Brussel vergroten... That makes me Wij worden gewoon gebruikt als een vod!

Jama, ik ben het niet oneens met leterme, zei ik al. IK wil gewoon hebben: Wees conseqent, als winkelier of als overheid: Nederlands is de voertaal, altijd en overal. Zolang dat niet zo is, toont ge als Vlaming z�lf geen respect voor uuw taal. En hoe kunt ge nu als buitenstaander (waal) respect hebben voor iemand (de vlaming) die voor zichzelf al geen respect kan opbrengen.

Ik ken walen die in het vlaamse verenigingsleven zitten en ook consequent het nederlands hanteren. Slechts 1 gezin...spijtig genoeg.

De (onverwijld-niet-gekomen) splitsing van het bhv toont mijn punt aan. De vlamingen tonen onvoldoende respect voor zichzelf. Ging NVA niet uit de vlaamse regering stappen als op federaal niveau BHV niet gesplitst werd? Ik meen mij te herinneren dat dat voor de NVA essentieel was om toe te treden tot een vlaamse regering. NVA (geert bourgois eigenlijk) heeft mij daar teleurgesteld en mij tot het negatieve beeld dat nu heb over de vlamingen aangezet.

quote:
wij willen Brussel vergroten... That makes me Wij worden gewoon gebruikt als een vod!

In de grond is er maar 1 oplossing he: Toon als vlaming dat ge een ruggegraad hebt.

Posted by djcresto on Aug-18-2006 09:54:

Een Vlaming heeft het nu eenmaal in hem om zich aan te passen. Als ik tegen een Nederlander praat zal dat meestal met een Nederlands accent zijn. Kameraad van mij is pas samen met een Westvlaamse en die neemt nu ook al woorden van haar over.

En je concequent opstellen is imo ook niet eenvoudig he. Wat doe je met Franse of andere toeristen? Je smijt ze toch niet buiten omdat ze geen Nederlands kennen? Je doet net je best om de mensen te helpen?

Pages (21): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 »