TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- BETA Dj Contest #2
Pages (26): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 »

Posted by MikeVee on Oct-23-2006 19:49:

quote:
Originally posted by Magistrate
maar 40 punten geven voor doorzettingsvermogen vind ik wel straf..

Die 40 punten zijn correct gegeven.Ik heb 1 puntje (dat gaat het verschil niet maken) meer gegeven als beloning voor het spelen van een set die, zo heeft het verleden aangetoond, naar alle waarschijnlijkheid de finale niet haalt op tranceaddict. Met dit soort sets begin je als het ware met een achterstand, en om dan toch mee te doen verdient wat extra (daar ben ik even niet objectief geweest )
Voor techniek dan weer minder dan bij de andere sets aangezien langzamere platen met praktisch hetzelfde bpm mixen nu eenmaal gemakkelijker is dan platen mixen met verschillende bpm.

quote:
Originally posted by Config
Op die manier bedot ge uw 2 andere juryleden die duidelijk wel wilden dat die mix doorging

In mijn ranking ging die mix ook niet door. Maar dat wil niet zeggen dat ik mijn persoonlijke smaak heb laten doorwegen, integendeel, mijn favoriete mix had zelfs niet het meeste punten omdat techniek doorweegt en die daar niet het beste was. Die gaat ook niet door naar de 2de ronde. Had ik gewild kon ik makkelijk mijn punten aanpassen om die wel te laten doorgaan.

Posted by Gevork on Oct-23-2006 20:53:

Joow juist gelezen dat ik er niet door ben.
Spijtig, ma had het wel een beetje verwacht.
Ik moet zeggen dat de feedback dat ik kreeg, echt wel juist is en dat men doorheeft wat voor een mix het is.

Het was idd een mix dat ik noglaatst had gedraaid in Red&Blue in antwerpen voor een TD.
Amper trance...een safe mix
Mix was van de eerst uur.(Kmoest 2 uur draaien, 2de uur was harder)
Had geen tijd gehad om een mix in elkaar te steeken daarom had ik deze gestuurd.
In ieder geval, ik ben er mee eens dat er niet echt een flow is in mijn mix, maar meer een safe mix voor het volk.

Maar wat ik niet juist begrijp is dat er iets slechts met mijn volume ofzo?
Hoe moet ik het dan juist wel doen?
Een paar tips misschien.

In ieder geval proficiat aan de mensen die er wel door zijn.
Greetz

Posted by DJ Zetski on Oct-23-2006 21:24:

Kunnen we mixen beluisteren van mensen die er niet door zijn? Mogen we ze van de FTP downloaden of liever niet???

Posted by DJ Sid on Oct-23-2006 21:41:

quote:
Originally posted by Phortastic
nvm, was pas thuis en had men mail nog ni nagekeken, sorry

Bij deze ook het verdict:

Poule Phortastic resultaten:

Winnaars: mix 13 en mix 15
Verliezers: mix 14

Resultaten van mix 14:

Beoordeeld door: Domineesje

mix 14

Omdat de muziekstijl me echt niet ligt, heb ik toch pogingen gedaan om het paar keer te beluisteren

- Mixtechniek

Flowt meestal niet over, imo

--> 17 /25 punten

- Structuur:

--> 8 /15 punten

ups en downs, val bijna in slaap

- Concept:

--> 6/10 punten

Totaal: 31/50 --> 62/100

Beoordeeld door: BZRK

Mix 14
Concept: 7/10
Housy getint, met veel vocals. Alles in dezelfde stijl, maar ik ken er dan ook niks van. Beetje flauwe pap vond ik, ideaal voor in een populair caf� ofzo

Techniek: 19/25
Weinig echt slechte overgangen gehoord, alleen duidelijk hoorbare pitchveranderingen af en toe. Op het einde ook een aantal volumeverschillen die me stoorden.

Structuur: 8/15
Zoals al eerder gezegd merk ik totaal niks van opbouw in deze mix. Alles klinkt voor mij hetzelfde van begin tot einde.
Totaal: 34/50

--> 68/100

Beoordeeld door: Phortastic

- Concept 15/20

Het concept was me in het begin niet echt duidelijk in deze mix. Naarmate de mix vordere kwam de mix over als een danscaf� mix. Wat uiteraard niet negatief hoeft te zijn, maar daar kom ik later nog wel op terug.

- Techniek 37/50

Techniek in deze mix liet toch wel wat te wensen over op bepaalde plaatsen (@25min, @29.30min, @51min, en misschien nog wel ergens een wat minder mooie mix).
Echter was ongeveer 75% van de overgangen in deze mix wel redelijk tot goed. Dus a.d.h.v. dat gegeven krijg je ook je punten.

- Structuur 14/30

Dit vond ik het meeste storende gedeelte uit de mix. Bijvoorbeeld de track @20min vond ik totaal misplaatst in de mix.
Ook zijn er een aantal tracks die rond de 25ste minuut beginnen die je beter in het begin van je mix geplaatst had.
Wel zijn de laatste 20min qua flow en structuur beter dan de eerste 40min dus dat maakt wel iets goed.
En om terug te komen op het danscaf� concept: het is natuurlijk niet omdat je dit concept hanteert dat er geen flow aanwezig moet zijn, dus een niet al te beste score hier.
Ook qua buildup is er niet echt sprake in deze mix, best wel jammer.

Totaal: 66/100

Alle punten bij mekaar komt mix 14 gemiddeld uit op 65.5/100

Eerst en vooral: bedankt voor de uitgebreide commentaren, is altijd plezant om te lezen! (ook al ist negatief)

Op het flowgedeelte ben ik ook volledig akkoord met jullie mening, al vind ik 'in slaap vallen' toch wat overdreven

die track van 25-29.30 (Andy Cato - La Luna) vind ik ook extreem moeilijk om te mixen, vandaar de mindere overgang, en khad hem idd eerder in de set moeten plaatsen, misschien zelfs als openingstrack.

Jammer dat ik eruit lig, maarja wat doe je eraan Nu weet ik wel waar ik aan moet werken natuurlijk
Proficiat & succes aan al degenen die w�l door zijn

Tracklist:

01 C-Mos - 2 Million Ways (Axwell Remix)
02 Soul Avengerz ft Javine - Don't Let The Morning Come (Raul Rincon Dub)
03 Ferry B & Franco Mulero - Balearico (Original Mix)
04 Chocolate Puma - Always & Forever (Till West & DJ Delicious Remix)
05 Playgroup ft KC Flightt - Front 2 Back (Todd Terry Remix Re-Edit)
06 Andy Cato - La Luna
07 Spirit Catcher - Galactik Flies
08 Elisa - Come Speak To Me (Deep Dish Summer Breeze Remix)
09 Sunfreakz - Riding The Wave (Original Mix)
10 Rockefeller - Do It 2 Nite (Ian Carey Mix)
11 Spencer Collective - Ride
12 Soul Central - Need You Now (Sergio Flores Mix)

Posted by Config on Oct-23-2006 22:08:

quote:
Originally posted by DJ Sid
Eerst en vooral: bedankt voor de uitgebreide commentaren, is altijd plezant om te lezen! (ook al ist negatief)

sarcasme viert hoogtij precies

quote:
Originally posted by Gevork

Maar wat ik niet juist begrijp is dat er iets slechts met mijn volume ofzo?
Hoe moet ik het dan juist wel doen?
Een paar tips misschien.

Wel ja , voor in een caf� te draaien is da geen slechte mix nee

Da volume = die effects enzo..
Tis wel tof dat ge wat aan je knobs zat te draaien enzo maar dan liefst op gepaste momenten soms kwamen ze er goed uit maar andere keren toch helemaal niet, en das in feite erg storend als dat niet juist is gedaan.. Anyway, khad graag de reactie gezien van het aanwezige publiek toen ge met The Drill begon te smossen , dat liept toch niet zo goed af imo

No Offence � natuurlijk

Posted by diddi on Oct-24-2006 09:01:

quote:
slechte punten geven omdat ge niet wilt dat een mix doorgaat vind ik persoonlijk toch niet kunnen ze.. als de transitions enal goed waren , maar jij vind et genre niet goed, moet je daarvoor dan die mix afkraken op alle niveaus? Kvind et ferm overdreven.. Zeker als je ziet dat die mix hierdoor dan daadwerkelijk de volgende ronde niet haalt, gewoon omdat 1 jurylid niet wil dat de mix doorgaat.. Op die manier bedot ge uw 2 andere juryleden die duidelijk wel wilden dat die mix doorging, en niet omdat ze de stijl super vonden, maar omdat die mix duidelijk gewoon heel goed was in zijn genre, en zoals eerder vermeld mag het geen rol spelen welk genre van EDM uw mix is..

Ik vind dit echt jammer..

Dank u Config voor uw bijdrage

Face it, dit is een contest ge�valueerd door MENSEN die op een TRANCEaddict forum zitten. Wat ik hiermee wil zeggen dat is dat OBJECTIEF jureren een UTOPIE is. Je kan dit wel proberen na te streven, maar smaak speelt nu eenmaal een rol. En ja Blue Sky is in deze situatie de dupe, maar je kan hiervoor de schuld niet bij Magistrate leggen (imo ). Als ge begint te zagen op Magistrate, dan vind ik persoonlijk dat het jureren in het algemeen mank loopt. Ik heb de indruk dat sommigen gewoon hoge punten geven om zich "safe" te voelen. Waarom altijd hoge punten geven? Door de punten juist goed af te wegen en accenten te leggen op dingen die goed zijn, kom je hopelijk tot grotere verschillen die na het mergen een "objectief" beeld zullen geven. Ik wil me zeker niet uitspreken over de mix van Blue Sky, laat dit duidelijk zijn. Blue Sky heeft gewoon malchance, kijk naar Xilver in de vorige editie. Het is het einde van de wereld niet.

Posted by Push2005 on Oct-24-2006 09:22:

Zelfs als je een heel sterke mix hebt, je kan ook de pech hebben dat je met 2 in je poule zit die n�g beter zijn h�... D�t was het met Xilver in de vorige editie
Stel nu eens dat de 4 sterkste mixes (bvb de finalisten van vorige keer) door toeval in ronde 1 al samenkomen; dan kan je er ook weinig aan doen h�.

Het is een stukje geluk ook dat je moet hebben; je kan het best met een korrel zout nemen. Alleen een ding is zeker: de uiteindelijke winnaar is normaal ook wel de verdiende winnaar

Posted by diddi on Oct-24-2006 09:27:

WAs dj Sid niet de vorige winnaar en ligt hij der nu al niet uit?

Posted by MikeVee on Oct-24-2006 09:38:

quote:
Originally posted by diddi
Ik heb de indruk dat sommigen gewoon hoge punten geven om zich "safe" te voelen. Waarom altijd hoge punten geven? Door de punten juist goed af te wegen en accenten te leggen op dingen die goed zijn, kom je hopelijk tot grotere verschillen die na het mergen een "objectief" beeld zullen geven.

Weer een zucht, omdat ik mij geviseerd voel. Waarom moet ik mij safe voelen, zal mij boeien als ik iemand weinig punten geef.
Je hebt de mixen niet eens gehoord, anders kon je vaststellen, dat ze deze keer allemaal goed waren en zonder duidelijke fouten.
Het verschil was gewoon minimaal klein, dan is het normaal dat ze allemaal veel punten krijgen. Grote verschillen zijn enkel gerechtvaardigd als dat een re�le weergave is, en dat was hier niet het geval.

Posted by MikeVee on Oct-24-2006 09:40:

quote:
WAs dj Sid niet de vorige winnaar en ligt hij der nu al niet uit?

De vorige winnaar deed niet mee.

Posted by djcresto on Oct-24-2006 10:05:

Ach het systeem zal nooit onfeilbaar zijn he. Maar in the end zal inderdaad de beste mix wel winnen.

Langs de andere kant vind ik wel dat de techniek nog meer mag doorwegen in de eindbeoordeling. Concept/opbouw/tracks hangt te veel af van de persoonlijke smaak van de jureerder. Bovendien als je ergens live gaat draaien hangt alles af van je locatie, publiek, het uur waarop je draait, enz.

Een mix met een beperkte keuze aan tracks en bv een vastgelegd aantal overgangen lijkt mij wel zeer interessant. Dan heeft iedereen evenveel overgangen om te verknoeien. En kan je horen wat de dj aanvangt met die beperkte keuze aan tracks.

Posted by Blue Sky 99 on Oct-24-2006 10:08:

quote:
Dank u Config voor uw bijdrage

Face it, dit is een contest ge�valueerd door MENSEN die op een TRANCEaddict forum zitten. Wat ik hiermee wil zeggen dat is dat OBJECTIEF jureren een UTOPIE is. Je kan dit wel proberen na te streven, maar smaak speelt nu eenmaal een rol. En ja Blue Sky is in deze situatie de dupe, maar je kan hiervoor de schuld niet bij Magistrate leggen (imo ). Als ge begint te zagen op Magistrate, dan vind ik persoonlijk dat het jureren in het algemeen mank loopt. Ik heb de indruk dat sommigen gewoon hoge punten geven om zich "safe" te voelen. Waarom altijd hoge punten geven? Door de punten juist goed af te wegen en accenten te leggen op dingen die goed zijn, kom je hopelijk tot grotere verschillen die na het mergen een "objectief" beeld zullen geven. Ik wil me zeker niet uitspreken over de mix van Blue Sky, laat dit duidelijk zijn. Blue Sky heeft gewoon malchance, kijk naar Xilver in de vorige editie. Het is het einde van de wereld niet.

TRANCEaddict of niet, hoeveel van de deelnemende DJs gaan er hier nog een zuivere trance set spelen? Bovendien had de vorige winnaar ook geen alledaagse set en DJ Zevan slaagde er ook in om met een progressive set de laatste 4 te halen. Smaak zal bij de meeste juryleden altijd wel ergens een rol spelen maar er zijn grenzen he. Iedereen begrijpt wel dat ik met een fatsoenlijk cijfer de volgende ronde gehaald had. Maar idd, het is zeker het einde van de wereld niet.

Posted by djcresto on Oct-24-2006 10:09:

quote:
Originally posted by Blue Sky 99
DJ Zevan slaagde er ook in om met een progressive set de laatste 4 te halen.

Nee niet waar, ging eruit in de halve finale en was technisch mss wel de sterkste set toen.

Posted by diddi on Oct-24-2006 10:15:

quote:
Originally posted by MikeVee

Weer een zucht, omdat ik mij geviseerd voel. Waarom moet ik mij safe voelen, zal mij boeien als ik iemand weinig punten geef.
Je hebt de mixen niet eens gehoord, anders kon je vaststellen, dat ze deze keer allemaal goed waren en zonder duidelijke fouten.
Het verschil was gewoon minimaal klein, dan is het normaal dat ze allemaal veel punten krijgen. Grote verschillen zijn enkel gerechtvaardigd als dat een re�le weergave is, en dat was hier niet het geval.

Was zeker niet op u bedoeld

Posted by Bertn on Oct-24-2006 10:29:

quote:
Originally posted by Xilver
Mja man, da 's tzelfde als bij mij vorige keer. 2 goeie beoordelingen, en 1 slechte (*kuchaureliekuch*) zorgden ervoor da ik ook ni doorging. Ik was der toen ook serieus door in m'n gat gebeten, maar ja.

niet waar ik was leider van die poule toen, en de 2 andere mixen waren - zoals push al zei - gewoon ietsje beter dan de uwe toen daar waren we het als jury wel over eens

Posted by Push2005 on Oct-24-2006 11:18:

quote:
Originally posted by djcresto
Nee niet waar, ging eruit in de halve finale en was technisch mss wel de sterkste set toen.

Maar dan kan je ook naar het BPM enzo kijken

De sterkste set (mixtechnisch) was in de vorige contest overduidelijk die van Dj Zetski. En op dat cruciaal moment deed de opbouw/flow er wel een beetje toe. Zo is uiteindelijk Tilt nipt als winnaar eruitgekomen.

Ik zou het technische trouwens absoluut niet zwaarder laten doorwegen, de helft van de punten staan er al op. Er zijn genoeg Dj's groot geworden die ook mixtechnisch geen mirakels zijn h� (Tiesto, Ferry, Oakenfold, Gielen, YDR, Mike ...). En wij zijn al bij al dan nog 'maar amateurs' . Beatmatchen is niet allesdominerend in het Dj-zijn; het is slechts 1 aspect.

Moest ik een toestel bezitten met 0.01% pitch accuracy mag je er zeker van zijn dat ik thuis zuiverder zal mixen dan nu het geval was. Sommige mensen hebben ook de middelen niet h�

Posted by Config on Oct-24-2006 11:41:

quote:
Originally posted by Push2005
Er zijn genoeg Dj's groot geworden die ook mixtechnisch geen mirakels zijn h� (Tiesto, Ferry, Oakenfold, Gielen, YDR, Mike ...)

mja.. Tegenwoordig gaat het zo: eerst producen, dan dj'en.. en bijna iedereen gaat u vragen zich louter baserend op uw producties.. Alst Tiesto , Ferry.. int verleden geen sterke tracks gemaakt hadden dan hadden ze nooit zo ver gestaan als ze nu staan.

anyway, probleem met de contest imo is dat sommige juryleden gewoon wat minder openminded zijn. Kweet ni precies meer wie het zei (Phortastic dacht ik), maar gewoon de eerste 50 tracks at random vernoemen zou misschien wel al iets kunnen helpen deraan.. ook al gaat dat nooit meer dan 70% een correct beeld geven van de stijl van dat jurylid.. Maar het is toch iets. Beetje meer openminded zijn dus imo. Een goed jurylid moet bijna alle genres van EDM weten te waarderen. Maar kvraag me af hoeveel juryleden er dan nog gaan overblijven, twas nu al zo moeilijk om er aan genoeg te geraken..

Posted by Phortastic on Oct-24-2006 12:08:

quote:
Originally posted by DJ Sid

Op het flowgedeelte ben ik ook volledig akkoord met jullie mening, al vind ik 'in slaap vallen' toch wat overdreven

die track van 25-29.30 (Andy Cato - La Luna) vind ik ook extreem moeilijk om te mixen, vandaar de mindere overgang, en khad hem idd eerder in de set moeten plaatsen, misschien zelfs als openingstrack.

Jammer dat ik eruit lig, maarja wat doe je eraan Nu weet ik wel waar ik aan moet werken natuurlijk
Proficiat & succes aan al degenen die w�l door zijn

Tracklist:

01 C-Mos - 2 Million Ways (Axwell Remix)
02 Soul Avengerz ft Javine - Don't Let The Morning Come (Raul Rincon Dub)
03 Ferry B & Franco Mulero - Balearico (Original Mix)
04 Chocolate Puma - Always & Forever (Till West & DJ Delicious Remix)
05 Playgroup ft KC Flightt - Front 2 Back (Todd Terry Remix Re-Edit)
06 Andy Cato - La Luna
07 Spirit Catcher - Galactik Flies
08 Elisa - Come Speak To Me (Deep Dish Summer Breeze Remix)
09 Sunfreakz - Riding The Wave (Original Mix)
10 Rockefeller - Do It 2 Nite (Ian Carey Mix)
11 Spencer Collective - Ride
12 Soul Central - Need You Now (Sergio Flores Mix)

Kwil nog wel even erbij zeggen dat je 2 enorm sterke mixen tegen je had. Als dat de pijn kan verzachten
En die laatste track is trouwens wel eens schijf

quote:
sarcasme viert hoogtij precies

Kvond men beoordeling thans redelijk uitgebreid

EDIT: en over die discussie met Magistrate ga ik me niet moeien, ook al kriebelen men vingers. Ik heb de set ni gehoord, dus ik zwijg.

Posted by djcresto on Oct-24-2006 12:20:

quote:
Tiesto, Ferry, Oakenfold, Gielen, YDR, Mike ...). En wij zijn al bij al dan nog 'maar amateurs'

imo ligt het bij hen aan de moeite die ze doen op het moment zelf. Als het echt moet zullen ze wel een goeie techniche set afleveren.

Posted by diddi on Oct-24-2006 12:23:

quote:
imo ligt het bij hen aan de moeite die ze doen op het moment zelf. Als het echt moet zullen ze wel een goeie techniche set afleveren.

Ik denk dat ook. Ik zou in ieder geval nog lang moeten oefenen om hetzelfde niveau te kunnen bereiken. Niet alle mixen zijn perfect, maar ze zijn toch zeker niet ondermaats (behalve ISOS 5 dan )

Posted by Push2005 on Oct-24-2006 12:34:

quote:
Ik denk dat ook. Ik zou in ieder geval nog lang moeten oefenen om hetzelfde niveau te kunnen bereiken. Niet alle mixen zijn perfect, maar ze zijn toch zeker niet ondermaats (behalve ISOS 5 dan )

Grappig hoe mensen meelopen in de praatjes van anderen, in ISOS 5 is het beatmatchen nagenoeg perfect (ableton mix); alleen de timing sucked geweldig... Maar dit terzijde

Posted by Phortastic on Oct-24-2006 12:40:

quote:
Grappig hoe mensen meelopen in de praatjes van anderen, in ISOS 5 is het beatmatchen nagenoeg perfect (ableton mix); alleen de timing sucked geweldig... Maar dit terzijde

Sinds wanneer is beatmatchen het enige aspect van een transition?
Als diddi zegt dat het mixen op isos5 suckt heeft hem gelijk hoor Pushke
Dat het beatmatchen wel goed is maar "alleen" de timing sucked maakt dan ook geen bal uit. Zo een cd afleveren in Ableton als Tiesto zijnde is gewoon een dikke schande, sorry to say.

Posted by domineesje on Oct-24-2006 13:13:

zo'n discussies altijd

Posted by djcresto on Oct-24-2006 13:22:

quote:
Originally posted by domineesje
zo'n discussies altijd

tis toch een discussieforum?

Posted by domineesje on Oct-24-2006 13:24:

quote:
tis toch een discussieforum?

jaja

Pages (26): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 »