TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Hjälptråden
Pages (47): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 »

Posted by SteveTranz4ever on Dec-22-2003 08:52:

Nån som kan rekomendera ett BRA antipopup program jag kan använda ? E så less på dessa reklam rutor på alla siter...

Posted by St_Andrew on Dec-22-2003 13:21:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Nån som kan rekomendera ett BRA antipopup program jag kan använda ? E så less på dessa reklam rutor på alla siter...

mozilla har inbyggd. www.mozilla.org

Posted by Smekbar on Dec-22-2003 13:32:

quote:

även Opera har inbyggd
www.opera.com

Posted by cviper on Dec-22-2003 15:53:

quote:
Originally posted by Smekbar
även Opera har inbyggd
www.opera.com

Moderna påhitt... Ingen som kör med sin hosts fil? Bara att lägga till "hostsen" (*hosthost svengelska*), som man inte vill ha nåt i från, där.

Stoppar också alla sorters banners, jobbiga java-applets etc. Finns bara en liten nackdel: den stoppar allt från "hosten" i fråga

Posted by mjz on Dec-22-2003 19:47:

quote:

som nån redan sagt så finns det flera webbläsare med inbyggda popup blockerare (även explorer får detta snart) vill du fortsätta använda explorer nu så kan jag rekommendera google toolbar (engelska versionen, den svenska va inte riktigt 100 när jag testade den)... väldigt praktiskt för mig också eftersom jag söker på google i genomsnitt var fjärde minut...

Posted by St_Andrew on Dec-22-2003 19:56:

quote:
Originally posted by mjz
som nån redan sagt så finns det flera webbläsare med inbyggda popup blockerare (även explorer får detta snart)

va??? microsoft ska ju inte släppa några nya versioner av internet explorer innan dom släpper longhorn typ 2005-2006?

Posted by reveal on Dec-23-2003 00:32:

quote:
Originally posted by St_Andrew
va??? microsoft ska ju inte släppa några nya versioner av internet explorer innan dom släpper longhorn typ 2005-2006?

När Windows XP Service Pack 2 släpps i början av nästa år kommer Internet Explorer att uppdateras, bland annat med stöd för att stänga av popup-fönster

Posted by Glorie on Dec-23-2003 01:06:

Red face

HUR kommer det sig att "housecall free virus scan online" hittar fem virus på brorsans dator? (går ej att reparera med online-grejen. men den nyladdade free-trial-versionen av Norton inte hittar nånting? program vs. online-scan liksom. Det e nåt lurt i mossen =S

Posted by reveal on Dec-23-2003 01:09:

quote:
Originally posted by Glorie
HUR kommer det sig att "housecall free virus scan online" hittar fem virus på brorsans dator? (går ej att reparera med online-grejen. men den nyladdade free-trial-versionen av Norton inte hittar nånting? program vs. online-scan liksom. Det e nåt lurt i mossen =S

Online-grejen tar betalt för själva reperationen, men kollar gratis. Därför kanske den regerar i "onödan" för att locka folk att köpa virus-rensningar. Vilka virus är det den rapporterar?

Posted by Glorie on Dec-23-2003 01:15:

Unhappy

hmmm....en trojan i en konstig exe-fil i windowsmappen och fyra filer i c\programfiles\nåt namn ja inte kommer ihåg.

kan ta en print screen sen. saken e den att de E förmodligen virus på datorn. den beter sig extremt underligt! och konstiga japanska program ligger i höger-musknapps-menyn samt under kontrollpanelen

Posted by reveal on Dec-23-2003 01:20:

Om det är virus så hittar nog Norton AV dem med största sannolikhet. Vet dock inte hur den där "free trial"-versionen är...

Testa även att köra Ad-aware, som du hittar här till exempel.

Posted by Glorie on Dec-23-2003 01:24:

quote:
Originally posted by reveal
Testa även att köra Ad-aware,

tackar allra mjukast johan

Posted by St_Andrew on Dec-23-2003 01:51:

quote:
Originally posted by reveal
När Windows XP Service Pack 2 släpps i början av nästa år kommer Internet Explorer att uppdateras, bland annat med stöd för att stänga av popup-fönster

hmm okej intresant. men det stämmer med microsofts nya strategi iaf, att man måste ha det nya operativsystemet för att få upgraderingar till IE...

Posted by dbl on Dec-23-2003 02:02:

ffs..... behöver nån bra internet radio.... satte på DI's trance radio men va ju bara massa jävla skit på den... mina öron förstördes bla av den sämsta remixen någonsin på robert miles - children... en av dem sämsta ialllafall...

hittar ju ingen bra ju

o måste ha nått att lyssna på innan jag somnar

Posted by St_Andrew on Dec-23-2003 02:04:

http://tranceairwaves.com/
http://www.ets-global.org/

nån av dom har garanterat nått bra på

Posted by Glorie on Dec-23-2003 20:30:

Red face

väldigt mystiskt problem som min pappa har på sin dator och han skulle bli väldigt väldigt glad om nån har en lösning på problemet.

beskrivning: ljud för programhändelser spelas inte upp i alla program. om han går in under de ljudinställningarna kan han höra hur t.ex. "fråga" ska låta ...eller "windowsfel" eller "tömning av papperskorg" men ljuden funkar bara i kontrollpanelen där och inte i bokföringsprogrammet där han verkligen vill att de ska fungera. t.ex. så låter inte heller papperskorgen när man tömmer den, men det är en bagatell.. men andra program som t.ex. msn messenger låter ju :/

NÅN som har en lösning på det här och kan vara vänlig och posta vore verkligen guld. och jag skulle stå i evig tacksamhetsskuld till den personen tack på förhand

jag har givetvis varit inne och försökt mecka i programmet, men det finns ingen undermeny för ljudinställningar.. har sökt på alla sätt.. det måste va nåt i windows man ställer in? "spela ljud för spcs bokföring " eller nåt.. det har funkat innan i samma program fast i en annan dator..

(i frustration över att ljudet inte funkade i just det här programmet "flashade" min pappa bios och misslyckades så hela datorn dog.. hans gamla dator.. så han fick köpa en ny på avbetalning. inte så smart, så han e verkligen sugen på att få det att funka)

Posted by St_Andrew on Dec-23-2003 20:40:

Är inte 100% säker men jag tror att man måste avnända windows egna API för att dom där ljuden ska funka, om programmet är skrivet på annat sätt så funkar dom inte. fast å andra sidan om det inte låter när man tömmer papperskorgen så e det ju något fel, ingen aning om vad dock...

Posted by cviper on Dec-23-2003 21:17:

Har du kollat att inga andra program använder ljudenheten (typ winamp & co). Vissa program brukar använda sig av "exclusive access" till ljudenheten, och därmed kan inga andra program spela upp ljud (detta händer bl.a. om man använder sig av Win32 media API:t).

[Edit: Inte troligt eftersom andra program kan spela upp ljud. ]

Har du kollat under ljud och ljudenheter i kontrollpanelen? Där finns det under "Ljud" (igen) en lista över program och ljuden som dessa använder... (inte lekt mycket med dessa, brukar stänga av alla irriterande ljud i windows).

Om du använder egna ljud, har du kollat att dessa är i rät format? Standardljuden är .wav (PCM, mono/stereo, 22kHz, 16 bit)

quote:
Originally posted by Glorie
i frustration över att ljudet inte funkade i just det här programmet "flashade" min pappa bios och misslyckades så hela datorn dog.. [...]

Klassiskt
Tror inte att flasha bioset skulle hjälpt nåt iaf, eftersom ljudet annars ju funkade

Har också "dödat" en dator på detta sätt. Man sitter vid datorn och kollar på en "progressbar" (glömde svenska ordet ) och ber att den inte slutar röra sig...

Posted by dbl on Dec-23-2003 23:14:

pappa skulle updatera BIOS:en på sin handdator.. va den nu heter.. e för trött för att tänka... iallafall...
medans han höll på med det så pajade kontakten till datorn så han fick lämna in den på lagning.. hehe.. typiskt honom

Posted by reveal on Dec-29-2003 21:39:

http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=150883

Posted by GyLLe on Jan-05-2004 16:37:

hur kan man kolla vad sitt moderkort haf max på alla komponenter???

Posted by SWE_TRANCE on Jan-06-2004 13:05:

quote:
Originally posted by TrancE_GyLLe
hur kan man kolla vad sitt moderkort haf max på alla komponenter???

Öhh, fattar typ inte den frågan
"har max på alla komponenter"?

Posted by GyLLe on Jan-06-2004 14:46:

ok.. jag kanske inte formulerade mig så bra..

jag vill köpa ny processor till min burk... å jag undrar hur man tar reda på hur stor processor mitt moderkort klarar av... nån som kan hjälpa mej???

Posted by SteveTranz4ever on Jan-06-2004 15:17:

Nån som känner till ett bra fristående mail program... ?

Posted by SWE_TRANCE on Jan-06-2004 16:09:

quote:
Originally posted by TrancE_GyLLe
ok.. jag kanske inte formulerade mig så bra..

jag vill köpa ny processor till min burk... å jag undrar hur man tar reda på hur stor processor mitt moderkort klarar av... nån som kan hjälpa mej???

Det enda som spelar roll är vilken socket ditt moderkort har, processorstorleken har jag aldrig hört nåt om...

Så bara du köper rätt typ av prolle så ska det gå bra

Pages (47): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 »