TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Tour de France 2006
Pages (19): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 »
en het dan ni begrijpen da tom boonen afstapt. voor mij alweer een bewijs da hij zen lichaam clean houdt
Pakt dat er anders best gewacht wordt op de tegenexpertise voordat hij al veroordeeld wordt
Lijkt mij een beetje onnozel dat Landis na het hele schandaal aan het begin van de Tour nog doping gaat nemen, en dan nog zo'n product als testosteron wat enorm makkelijk op te sporen is. Zeker als je van plan bent om zo uit te pakken in een rit, dan weet je toch dat de kans groot is dat je nadien controle krijgt. Renners doen soms domme dingen, maar dit is gewoon t� dom om zomaar te geloven...
| quote: |
| Originally posted by Jasperovitsj Pakt dat er anders best gewacht wordt op de tegenexpertise voordat hij al veroordeeld wordt Lijkt mij een beetje onnozel dat Landis na het hele schandaal aan het begin van de Tour nog doping gaat nemen, en dan nog zo'n product als testosteron wat enorm makkelijk op te sporen is. Zeker als je van plan bent om zo uit te pakken in een rit, dan weet je toch dat de kans groot is dat je nadien controle krijgt. Renners doen soms domme dingen, maar dit is gewoon t� dom om zomaar te geloven... |
Harm Kuipers: "Gebruik van testosteron is vreemd" "Het is vreemd, want testosteron werkt niet van vandaag op morgen", zegt Harm Kuipers, sportarts en dopingdeskundige. "Testosteron is een spierversterkend middel en wordt in de sport gebruikt om weefselopbouw te stimuleren." "Het lichaam maakt ook epitestosteron aan, dat testosteron afbreekt. Een onevenwicht tussen die twee bewijst nog niet dat iemand doping gebruikt." "Testosteron werkt ook niet zo snel. Zo'n middel 's avond toedienen heeft geen enkele zin." "Een verhoogde concentratie is op zich geen verklaring voor de heropleving van Landis in rit 17." |
Wacht het onderzoek toch maar af vooraleer hem te veroordelen, het is al vaker voorgevallen dat zogenaamde dopinggevallen met testosteron achteraf niets blijken te zijn. Het zou echt spijtig zijn als de enige renner die deze tour wat kleur gegeven heeft positief bevonden zou worden.
Vreemd trouwens dat er steeds gezegd worden dat ze de wielrenners ver vooruit zijn inzake doping op de dopingcontroleurs en dat Landis zich dan zou laten pakken op iets als testosteron.
Bizarre zaak en verschrikkelijk voor het wielrennen, voor de supporters maar ook zeker voor Landis zelf...
^ +1
Ze zullen hem als Tourwinnaar sowieso extra viseren na de zaak Fuentes, en ik denk dat die hele zaak er ook voor gezorgd heeft dat elke afwijking meteen verdacht wordt, terwijl dat niet noodzakelijk zo hoeft te zijn. Wacht gewoon op de 2de analyse, en daaruit zal wel blijken of er doping in het spel is of niet. Trouwens, Rutger Beke, anyone? Dat Landis misschien een verhoogde testosteronwaarde heeft wil nog niet zeggen dat hij doping heeft gepakt
En kom, iedereen vergeet precies zijn inzinking een dag eerder. Als hij dan toch gedopeerd zou zijn dan verliest hij echt geen 10 minuten in een bergrit om dan de dag nadien iedereen aan flarden te rijden. En het is nog idioter om te denken dat Landis dacht "Oh, vandaag zwaar afgegaan, de Tour kan ik wel vergeten nu. Hoewel, laat ik me vanavond ff doperen en ze morgen allemaal kapot rijden. Daar zal niemand iets achter zoeken in deze 2de Dopingtour, en ze zullen me vooral niet controleren na zo'n opvallende prestatie." 
| Originally posted by Jasperovitsj Dat Landis misschien een verhoogde testosteronwaarde heeft wil nog niet zeggen dat hij doping heeft gepakt |

Er is nog niets gezegd over natuurlijk of synthetisch testosteron in het onderzoek. 
| Originally posted by Jasperovitsj Er is nog niets gezegd over natuurlijk of synthetisch testosteron in het onderzoek. |
"De UCI heeft ons woensdag laten weten dat Landis een hoge concentratie testosteron in zijn urine had", zegt de Zwitserse ploeg.
Vanop sporza.be
As I said, wacht gewoon de resultaten van het onderzoek af ipv op voorhand tot harde conclusies te komen. Zeker omdat testosteron in dit geval compleet onlogisch en bijna nutteloos lijkt 
Bij Christophe Brandt hadden ze ooit eens hero�ne gevonden in zijn bloed daags na een rit. Die is dan ook vrijgesproken geweest.
Als er niks raars aan de hand is of als de test onnauwkeurig is zal de UCI zeker nog niemand beschuldigen. Neem maar aan dat er zeker iets mis is. Tenzij Landis een dokterspapierke of zo heeft zal ie toch schuldig zijn vrees ik.
| Originally posted by Jasperovitsj Zeker omdat testosteron in dit geval compleet onlogisch en bijna nutteloos lijkt |
Only time will tell h� 
Maar ik zeg het, ik kan ni geloven dat Landis of zijn ploeg zo enorm lomp zou zijn om zich te doperen met zo'n makkelijk opspoorbaar middel in deze tijden van geavanceerde bloeddoping en EPO 
Ik kan het mij wel voorstellen eigenlijk. Die kerel krijgt binnenkort een nieuwe heup, dus het was misschien zijn laatste kans om de tour te winnen. Als hij dan een potteke testosteron ziet staan wil hij het risico misschien nemen.
Voor hetzelfde geld ontdekken ze het niet en dan blijft hij bekend als de charel die met zijn ongeloofelijke prestatie de tour van 2006 won.
Jammer dat ze Armstrong nooit hebben kunnen pakken op iets.
Mjah, pakt dat in deze Tour de kans om gepakt te worden toch wel extreem hoog lag. Zeker als ge de ene dag compleet leeg 10 minuten verliest, en de volgende dag die 10 minuten efkes terugpakt na een hero�sche solo over 5 cols. Ge kunt toch onmogelijk veronderstellen dat ze zoiets niet zouden controleren. En bon, ik wil zeker niet ontkennen dat hij misschien de drang heeft gevoeld om zich te doperen, he's human after all. Maar dan toch niet met een middel dat u niet veel bijbrengt (beetje recuperatie, that's all) en bovendien bij de simpelste test meteen opvalt?
Als hij dan toch niet de kracht had om te winnen, maar het toch wou proberen, dan moet het toch een koud kunstje zijn geweest om effectievere en minder opvallende producten vast te krijgen?
Waarom testosteron? De rest van de doping was misschien op
.
Hehe, die had Ullrich al mee terug naar Duitsland genomen 
| Originally posted by Jasperovitsj "De UCI heeft ons woensdag laten weten dat Landis een hoge concentratie testosteron in zijn urine had", zegt de Zwitserse ploeg. Vanop sporza.be |
| Volgens het persbericht van Phonak werd het team gisteren door de UCI op de hoogte gebracht van het feit dat er een abnormaal niveau van testosteron/epitestosteron in het bloed van Floyd Landis werd teruggevonden na de zeventiende etappe van de Tour. |
). Daarnaast is het makkelijker om in een krant te zetten dat er hoge concentraties zijn ipv C12/C13 verhoudings-verschillen.
)
| Originally posted by Tiger777 Daarom vind ik het eigenlijk nogal gortig dattem zomaar te kakken wordt gezet zonder dat er resultaat van een tegenexpertise gekomen is |
Originally posted by Jasperovitsj Als hij dan toch niet de kracht had om te winnen, maar het toch wou proberen, dan moet het toch een koud kunstje zijn geweest om effectievere en minder opvallende producten vast te krijgen? |
Ach ach, die arme jongen heeft niks gedaan. Ziehier de oorzaak van het teveel aan testosteron:

| Originally posted by Giesber Ach ach, die arme jongen heeft niks gedaan. Ziehier de oorzaak van het teveel aan testosteron: |
Mannen met geschoren armen en benen dan nog wel