TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- OT: Grafik, Design, In here
Pages (21): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 »

Posted by dbl on Apr-07-2004 09:52:

M1cro5lave: ser la ganska nice ut... undrar dock hur den kommer se ut p� en t-shirt med alla dem f�rgerna. l�r ju bli dyrt att printa.. heh

Laszlo: den f�rsta ser b�st ut helt klart... men ta bort den d�r lilla pricken under M:et

Posted by Laszlo on Apr-07-2004 10:49:

quote:
Originally posted by dbl
Laszlo: den f�rsta ser b�st ut helt klart... men ta bort den d�r lilla pricken under M:et

Jag tog bara en sk�rmdump fr�n Illustrator - d�rf�r �r pricken d�r

Posted by Virus on Apr-15-2004 23:31:

quote:
Originally posted by M1cro5lave
En ny wallpaper jag jobbat p�. Ville g�ra n�got nytt och fr�scht, men �nd� beh�la min hi-tech style som jag ofta anv�nder. Hoppas ni gillar den
original 1600*1200. Photoshop 7.0.

Det var en fin anv�ndning av difference gradients, men det k�nns �nd� som lite filter-porr om du f�rst�r vad jag menar.
Jag tycker du f�tt ut mycket av effekten, men man ser lite v�l tydligt var den kommer ifr�n �ven om jag gillar vad du gjort med hj�lp av blending modes/mask.
Bra komposition och vettigt val av typsnitt.

Posted by Laszlo on May-10-2004 03:26:

Hellu.

Har den g�ngna helgen jobbat p� en flyer till en entrepren�rsm�ssa som ska h�llas h�r i V�xj� i mitten av augusti. Kn�pade ihop detta (vad tycker ni?):

Framsida (pdf)

Gjorde flaggorna i 3D Studio Max och Photoshop vilket jag blev ganska n�jd med. Problemet �r att flyern inte riktigt skriker "business", vilket den ju egentligen borde. Hade fr�n b�rjan i mitt huvud t�nkt att sl�nga p� n�got bild p� de tomma utrymmena p� ett par h�nder som skakar hand, samt n�got annat som n�ra f�rknippas med aff�rer och dyl - problemet n�r jag g�r detta �r att det ser alldeles f�r p�klistrat ut. N�gon som har n�got tips/f�rslag p� hur jag skulle kunna l�sa detta, eller borde jag rent av sl�nga flyern �t helvete och b�rja om fr�n scratch?

Baksida 1(pdf)
Baksida 2(pdf)

PS: Det ska in en ytterligare logga som jag �nnu inte f�tt fr�n best�llaren som skall vara till v�nster/h�ger om universitetsloggan - d�rf�r sitter den inte i mitten, om n�gon nu skulle f� f�r sig att p�peka mitt usla �gonm�tt

Posted by sztation on May-10-2004 08:50:

Det var snyggt..
fast du har nog r�tt i det med businessk�nslan. Renare/ljusare bakgrund och enklare font p� n�t s�tt kanske?

Det med skaka hand �r ju klassiskt och fint
M�la armar o h�nder p� m�n i kostym och mustasch som skakar hand och ta riktigt foto o l�gg in. hoho

V�xj�-loggan sitter bra d�r den sitter tycker jag

EDIT: Satt h�r o hade tr�kigt s� ja var tvungen att prova n�t
Kanske iaf en id� p� tydligare(?) uppspaltning p� texten kanske?
och med h�nderna d�r i mitten kanske..

Posted by dbl on May-10-2004 11:03:

den skriker inte business �ver huvudtaget vilket den som sagt borde g�ra...
typsnittet borde �ndras... iallafall f�r den st�rre texten f�r det e liksom inte n�tt business �ver det typsnittet alls.
kan tyv�rr inte rekommendera n�got anat typsnitt eftersom jag inte e n�tt vidare p� det....

och flaggorna tycker jag inte alls ser bra ut.. dem ser f�r egen gjorda ut... tycker antingen dem ska vara riktiga flaggor.. eller illustrerade.

Posted by sztation on May-10-2004 22:28:

quote:
Originally posted by mellow pleasure
*s* bara f�r saken skull s� l�gger ja upp en ny version p� den hehe. Mera att kommentera om man vill !! Blink Blink !!!

Hey yo.. snygg som faen!. ..F�r mycket olika f�rger? kanske.. .. �h.. bara ballt ju.. lite annorlunda. keep it up!

Hur g�r man s�na d�r "r�r" som spinner runt "huvet" p� ett bra s�tt?

Posted by Laszlo on May-10-2004 22:42:

quote:
Originally posted by mellow pleasure
*s* bara f�r saken skull s� l�gger ja upp en ny version p� den hehe. Mera att kommentera om man vill !! Blink Blink !!!

Allts� - no offence, men det �r bara f�r mycket. Har ni h�rt talas om begreppet "Kill your darlings"?. Det �r alldeles f�r mycket kaka p� kaka p� kaka p� kaka p� kaka imo. Ser bara s�� r�rigt ut. Dessutom �r de tv� planeterna i de �vre h�rnen samt sprialgalaxen i h�ger neder h�rn alldeles f�r symetriskt uppst�llda.

Bara mina 0,02:-

Posted by dbl on May-10-2004 22:51:

quote:
Originally posted by sztation
Hur g�r man s�na d�r "r�r" som spinner runt "huvet" p� ett bra s�tt?

har f�r mig att han har anv�nt Bryce 3D till r�ren

Posted by sztation on May-10-2004 23:34:

quote:
Originally posted by Laszlo
Allts� - no offence, men det �r bara f�r mycket. Har ni h�rt talas om begreppet "Kill your darlings"?. Det �r alldeles f�r mycket kaka p� kaka p� kaka p� kaka p� kaka imo. Ser bara s�� r�rigt ut. Dessutom �r de tv� planeterna i de �vre h�rnen samt sprialgalaxen i h�ger neder h�rn alldeles f�r symetriskt uppst�llda.

Bara mina 0,02:-

Ja, fast jag tycker det ska l�ggas till en planet i h�rnan d�r det fattas.. sen kan man ha det som fia-med-knuff-spelplan.. o d� �r det j�klar i det en snygg-fia-med-knuff-spelplan

Posted by sztation on May-10-2004 23:43:

quote:
Originally posted by dbl
har f�r mig att han har anv�nt Bryce 3D till r�ren

allright!
..finns inget b�ttre �n att d�cka med huvet p� skrivbordet under en brycerendering..

ok.. sex och bakis-skita..
hmm.. nu ska jag sova.. i en s�ng

Posted by Laszlo on May-11-2004 02:21:

quote:
allright!
..finns inget b�ttre �n att d�cka med huvet p� skrivbordet under en brycerendering..

lmao...hahaha...den var fan b�st idag

Posted by sztation on May-11-2004 08:57:

ja, det �r kul n�r man k�nner igen sig... tralalala

..lyssnar p� din february promo nu laszlo

Posted by Laszlo on May-11-2004 09:16:

quote:
ja, det �r kul n�r man k�nner igen sig... tralalala

..lyssnar p� din february promo nu laszlo

OT: �r du ungrare? T�nkte mest p� stavelsen "sz" i ditt nick

Posted by sztation on May-11-2004 09:25:

quote:
OT: �r du ungrare? T�nkte mest p� stavelsen "sz" i ditt nick

du �r inte den f�rste som undrar..
nej jag �r vanlig svensk som r�kade skriva fel en g�ng.. sen s�g det s� coolt ut s� jag beh�ll det... h�ftigt va?

Posted by Laszlo on May-11-2004 09:30:

quote:
du �r inte den f�rste som undrar..
nej jag �r vanlig svensk som r�kade skriva fel en g�ng.. sen s�g det s� coolt ut s� jag beh�ll det... h�ftigt va?

hehe...TA:s f�rsta ungrare-wannabe

Posted by sztation on May-11-2004 09:37:

quote:
hehe...TA:s f�rsta ungrare-wannabe

alla har vi lite ungern i oss..

Posted by Glorie on May-13-2004 00:22:

mellow har inte varit h�r p� l�nge han s� han kommer nog inte se er nya "kritik". vare inte han som blev lite putt?

Posted by Laszlo on May-13-2004 00:31:

quote:
Originally posted by Glorie
mellow har inte varit h�r p� l�nge han s� han kommer nog inte se er nya "kritik". vare inte han som blev lite putt?

Putt �ver vad...? (d�ligt minne) ;(

Posted by fede on May-14-2004 17:57:

va tycker ni om logon^^ ?

Posted by Laszlo on May-14-2004 18:06:

^^^ WOW... snygg som stryk!

Posted by St_Andrew on May-14-2004 19:53:

shytrance is teh designer

Posted by sztation on May-15-2004 08:52:

nice! Kan du inte ber�tta hur du brukar t�nka och g�ra? Tell us your secrets

En annan grej: N�gon som vet om man kan zooma in i photoshop men samtidigt kunna beh�lla det gr�a (default) som �r runt omkring bilden n�r man har zoomat ut?

Posted by fede on May-18-2004 18:24:

hehe tackar f�r kommentarerna

sztation va �r det du vill veta egentligen d� ?

iaf h�r �r en wallpaper jag gjorde tillsammans med en kompis: http://www.deviantart.com/view/7375463/

d laddar ett tag, filen e runt 2mb +
hoppas ni gillar den

Posted by dbl on May-18-2004 19:55:

quote:
Originally posted by ShyTrance

va tycker ni om logon^^ ?

ser bra ut... men gillar inte e:et s� mycket... ser f�r buckligt ut typ... samma sak med n�gra av strecken.. dem ska vara sl�ta bara imo...

och jag tycker allt att texten ocks� kan f� en liten "spegel" effekt i "golvet"... eller iallafall en skugga

Pages (21): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 »