TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Film
Pages (19): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 »

Posted by SteveTranz4ever on Jan-25-2007 15:56:

quote:
Originally posted by Laszlo
DiCaprio �r en av v�rldens mest underskattade sk�despelare...mycket av det beror v�l p� den manliga bimbofaktorn han f�tt under sina tidiga �r som sk�despelare, vilket tyv�rr resulterat i att folk har sv�rt att ta honom p� allvar...
H�ller med... han har gjort enorma prestationer i flertalet filmer imo. !

Posted by anuga on Jan-25-2007 16:27:

quote:
Originally posted by Johan (DJ Irish)
Passade �ven p� att slinka in och se Blood Diamond som jag inte hade s� h�ga f�rv�ntningar p� men den var faktiskt helt ok. Trodde jag skulle st�ra mig p� DeCaprio men han gjorde faktiskt rollen lite intressant och efter�t k�nde jag inte att jag ville se n�gon annan g�ra den. Plus, Djimon Hounsou g�r en lysande insats!

St�rede mig bara p� slutet, annars var filmen super!
Caprio �r duktig, vet nog bara en eller tv� filmer jag kan klaga p�.

Posted by Johan (DJ Irish) on Jan-29-2007 13:31:

DiCaprio har verkligen gjort bra ifr�n sig i tidigare filmer men ibland �r det sj�lva rollen det �r fel p�. Gangs Of New York var inte s� v�ldans speciell f�r DiCaprio tyckte jag s� det var v�l lite den jag hade i bakhuvudet n�r jag s�g Blood Diamond.

Efter bi-rollen han hade i Gilbert Grape har jag aldrig tvivlat p� hans sk�despelartalanger men ibland utnyttjas dom liksom inte. The Beach var ox� en ganska blek roll f�r honom.

Anuga: Ja slutet p� Blood Diamond hade lite mycket str�kar i sig men det kan man f�rl�ta eftersom resten av filmen var s� pass stark som den var.

Posted by hustler on Jan-30-2007 01:21:

quote:
Originally posted by Laszlo
okej...kunde fan inte h�lla mig...drog ner persuit of happyness...brutal film - inte bara gripande med ocks� inspirerande som f�. Se!

Hade en kansla av att du inte skulle kunna halla dig

Grym film.

Posted by Johan (DJ Irish) on Jan-31-2007 12:45:

S�g The Fountain ig�r. V�ldigt vacker film �ven om slutet f�rvirrar en aning

Posted by DjAviander on Feb-05-2007 08:57:

N�gon mer �n jag som faktiskt inte alls gillade The Black Dahlia? Virrig, svart och l�tt psykotisk.

Mae, d�r tyckte jag i alla fall att jag gick p� en nitlott.

Har dock varit p� kortfilmsfestival (den enda i Frankrike) i veckan och sett div. intressanta och riktigt bra kortfilmer! Och lite varm i hj�rtat blir man ju d� man f�r h�ra att en svensk vunnit pris ocks�

Posted by anuga on Feb-05-2007 13:38:

quote:
Originally posted by DjAviander
N�gon mer �n jag som faktiskt inte alls gillade The Black Dahlia? Virrig, svart och l�tt psykotisk.

Mae, d�r tyckte jag i alla fall att jag gick p� en nitlott.

Har dock varit p� kortfilmsfestival (den enda i Frankrike) i veckan och sett div. intressanta och riktigt bra kortfilmer! Och lite varm i hj�rtat blir man ju d� man f�r h�ra att en svensk vunnit pris ocks�

Storyn s�g...

Posted by trancedanne on Feb-07-2007 23:24:

Som andra s�kert har n�mt redan s� �r United 93 en helt fantastisk film. Tror jag aldrig vart s� sp�nd f�rut under en film. Ingen som f�rs�ker spela hj�lte, bara ok�nda sk�disar, gjort p� det mest realistiska s�tt som m�jligt.

Posted by rawbound on Feb-07-2007 23:35:

S�g Cocaine Cowboys nyss. Sjukt sev�r dokument�r om kokainhysterin i Miami p� slutet av 70 b�rjan p� 80-talet. "Scarface men p� riktigt" som n�gon skrev om den

Posted by Vizay on Feb-15-2007 16:57:

F�r de som lyckats missa det, Johanna S�llstr�m hittades d�d natten mot torsdag.

http://www.svd.se/dynamiskt/noje/did_14627550.asp

V�ldigt tr�kigt att h�ra d� jag gillar hennes sk�despelarinsatser.

Posted by SMC on Feb-15-2007 18:52:

quote:
Originally posted by Vizay
F�r de som lyckats missa det, Johanna S�llstr�m hittades d�d natten mot torsdag.

Jag skulle ocks� ta livet av mig om jag varit med i Wallander.

Posted by Pjox on Feb-18-2007 12:06:

quote:
Originally posted by Vizay

k�nnslokall eller inte men jag brukar inte bry mig n�r folk d�r men jag tycker att det k�nns uppricktigt tr�kigt att hon har g�ttbort.
Jag gillar det hon gjort.

Posted by benni on Feb-18-2007 13:24:

quote:
Originally posted by SMC
Jag skulle ocks� ta livet av mig om jag varit med i Wallander.

hahahaha

Posted by n0bben on Feb-18-2007 14:29:

quote:
Originally posted by hustler
S�g The Pursuit of Happiness med Will Smith och hans son h�romdagen. En verklighetsbaserad historia om en man i Chicago som var v�ldigt smart men allt han r�rde f�rvandlades till skit. Samtidigt l�mnar hans fru honom och han blir utsparkad fr�n sin l�genhet och tvingas bo med sin son p� tunnelbanetoaletter.
Den var oerh�rt gripande och till och med sm�rtsam att titta p� emellen�t. Den rekommenderas starkt!

Den d�r verkar va en film i min smak, tack f�r tipset!
H�r �r n�gra andra filmer, b�da nya och lite �ldre, som jag planerar att se inom den n�rmsta framtiden.

Babel
Monster's Ball
Hotel Rwanda
Blow

Hotel Rwanda (med en av mina favoritsk�disar Don Cheadle), Babel och Blow har jag mest h�rt positivt om, jag �r lite mer os�ker p� Monster's Ball. Inte utan att man blir lite skeptisk n�r man ser P. Diddy i rollistan. Trailern p� IMDB verkade dock v�ldigt lovande.

Posted by SMC on Feb-18-2007 18:21:

quote:
Originally posted by n0bben
jag �r lite mer os�ker p� Monster's Ball. Inte utan att man blir lite skeptisk n�r man ser P. Diddy i rollistan. Trailern p� IMDB verkade dock v�ldigt lovande.

Den �r bra, dessutom �r den sev�rd bara f�r Asche & Spencers fantastiskt fina score. Scoren var anledningen till att jag s�g filmen �verhuvudtaget. P. Diddy har bara en liten roll och prestationen �r godk�nd.

Posted by DjAviander on Feb-28-2007 16:55:

S�g f�r ett litet tag sen den tyska:

"Die Leben der anderen" - De andras liv p� bio och det var en vacker liten historia. Lite l�ngsamt tempo och lite f�r l�ng men helt klart sev�rd

Posted by Akia on Mar-10-2007 21:45:

Var och s�g Pans Labyrint p� bio nu och jag �r helt lyrisk! Absolut en av dem vackraset filmer jag har sett! En underbar blandnig av tragisk verklighet och saga. Se den!

Posted by n0bben on Apr-23-2007 19:47:

Har sett Efter Brylluppet ikv�ll. Mycket bra film med gedigna sk�despelarinsatser. �nnu ett bevis p� att dansk film oftast �r s� mycket b�ttre �n svensk.

Posted by trancedanne on Apr-27-2007 17:36:

de som tvivlar p� svensk film, kolla p� "n�r m�rkret faller"

Posted by Pjox on Apr-28-2007 22:30:

quote:
Originally posted by trancedanne
de som tvivlar p� svensk film, kolla p� "n�r m�rkret faller"

Jag hyrde en film ikv�ll och stod och funderade p� den filmen men k�nde "nee inte svensk film".
Det blev hooligans (som jag f�r �vrigt tyckte mycket om) ist�llet men kanske ska ta den svenska n�sta g�ng.

Posted by DjAviander on May-03-2007 15:47:

S�g just premi�ren av Spider-Man 3. Tyv�rr dubbad p� franska, inte tyv�rr f�r att jag inte h�ngde med utan f�r att det inte �r originalr�sterna.

Lite f�r mycket Hollywood och B-k�nsla tyv�rr - men bra sammanv�vt i vilket fall! Inte en film jag g�r och ser Originalversionen p� f�r samma pris iaf! En g�ng p� bio r�cker.

Posted by SWE_TRANCE on May-03-2007 16:05:

Kollade p� Crank ig�r.
Har ju h�rt ett och annat om den, snacka om skruvad rulle
Dock gillar jag den typen av sm�tt surrealistiska filmer..fick ett par garv iaf!

Posted by trancedanne on May-05-2007 02:16:

Spider-man 3 �gde stenh�rt

Posted by lacksesepsotygh on May-07-2007 18:43:

jag vann en t-shirt p� smygpremi�ren av spindelmannen. filmen var dock inte mycket att hurra f�r.

Posted by anuga on May-08-2007 16:15:

Firsta posten p� l�nge =)

Ska se Spindelmannen i veckan. X f�r att den �r bra.

Pages (19): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 »