TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Politiek
Pages (21): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 »

Posted by Phortastic on Aug-22-2006 15:25:

quote:
Originally posted by FCB_Fanatic
als ik mij niet vergis hebben leerlingen in Walloni� de keuze (ergens in het middelbaar) of ze nederlands of Engels als 2de taal kiezen. De meesten kiezen dan gewoon voor Engels, en daardoor dat veel Walen gewoon geen nederlands kennen. Het ligt dus ook voor een groot deel aan het onderwijsysteem in Walloni�

idd, dat en de mentaliteit van de Walen. Zelfs men lerares Frans die in de Walen woont geeft gewoon zonder probleem toe dat wat Leterme zei gewoon de nagel op de kop is. Ze zegt wel dat hij het wat beter had mogen formuleren

Dat is ook mijn mening trouwens.

Posted by Xilver on Aug-22-2006 15:42:

quote:
als ik mij niet vergis hebben leerlingen in Walloni� de keuze (ergens in het middelbaar) of ze nederlands of Engels als 2de taal kiezen. De meesten kiezen dan gewoon voor Engels, en daardoor dat veel Walen gewoon geen nederlands kennen. Het ligt dus ook voor een groot deel aan het onderwijsysteem in Walloni�

...ware het niet dat de Walen over 't algemeen ook gene zak Engels kunnen spreken

Posted by Devilex on Aug-22-2006 15:43:

Moet voor mijn vakantiewerk nu vaak gaan werken in het Brusselse, en deze morgen sprak die klant ons toch meteen aan in het Nederlands ook al was hij Franstalig, er zijn er dus nog die de moeite doen.

Moeten natuurlijk wel toegeven dat Nederlands voor hen minder interessant is als Frans voor ons. In openbare gebouwen en op diensten is het maar meer dan normaal dat men tweetalig is, vooral in het Brusselse.

Posted by Push2005 on Aug-22-2006 15:51:

quote:
Originally posted by Devilex
Moeten natuurlijk wel toegeven dat Nederlands voor hen minder interessant is als Frans voor ons. In openbare gebouwen en op diensten is het maar meer dan normaal dat men tweetalig is, vooral in het Brusselse.

Als ze nederlands niemeer interessant vinden moeten ze maar onafhankelijk worden

Tot zover mijn caf�praat-bijdrage

Posted by FCB_Fanatic on Aug-22-2006 15:58:

quote:
Originally posted by Phortastic
idd, dat en de mentaliteit van de Walen. Zelfs men lerares Frans die in de Walen woont geeft gewoon zonder probleem toe dat wat Leterme zei gewoon de nagel op de kop is. Ze zegt wel dat hij het wat beter had mogen formuleren

Dat is ook mijn mening trouwens.

ik kan over het algemeen Leterme zijne kop nie zien of horen, maar voor ene keer heeft em eens ballen aan zn lijf en zegt em iets wat ook echt op iets slaat.

vandaag trouwens vlug de krant bekeken, der zijn blijkbaar een aantal Waalse ministers die toch wel heel ferm op hun tenen zijn getrapt. Ze zijn een klacht tegen Leterme aan het overwegen omdat hij volgens hen een inbreuk heeft gepleegd tegen de anti-discriminatie wet

quote:
Originally posted by Xilver
...ware het niet dat de Walen over 't algemeen ook gene zak Engels kunnen spreken

dan kunnen we daar dus ook direct uit afleiden dat er ook kwalitatief iets scheelt met het Waalse onderwijs

quote:
Moet voor mijn vakantiewerk nu vaak gaan werken in het Brusselse, en deze morgen sprak die klant ons toch meteen aan in het Nederlands ook al was hij Franstalig, er zijn er dus nog die de moeite doen.

tuurlijk dat er zijn die zich de moeite doen, maar ik denk dat er evenveel voorbeelden zijn van franstaligen die het zich niet aantrekken dat ze geen of weinig nederlands kennen.

Kheb zo zelf ook eens een situatie meegemaakt. Kmoest tijdens mijn studententijd een presentatie geven van een onderzoeksproject dat we voor een bedrijf in Brussel hadden uitgevoerd. Presentatie was voor een aantal belangrijke managers vh bedrijf. Kregen we op voorhand te horen dat er een aantal franstaligen tussen zaten die het Nederlands niet zo goed beheersten , met als resultaat dat wij die presentatie in het frans moesten gaan geven (waar we geen probleem mee hadden). Uiteindelijk hebben we die presentatie toch in het Nederlands mogen doen onder het motto 'ze werken in Brussel, dan mogen ze gerust tweetalig zijn'.

Posted by Push2005 on Aug-22-2006 16:01:

quote:
ik kan over het algemeen Leterme zijne kop nie zien of horen, maar voor ene keer heeft em eens ballen aan zn lijf en zegt em iets wat ook echt op iets slaat.

vandaag trouwens vlug de krant bekeken, der zijn blijkbaar een aantal Waalse ministers die toch wel heel ferm op hun tenen zijn getrapt. Ze zijn een klacht tegen Leterme aan het overwegen omdat hij volgens hen een inbreuk heeft gepleegd tegen de anti-discriminatie wet

All� man . Leterme is toch wel een van mijn favoriete politici. Die meent het goed...

Een klacht tegen hem indienen, lol. Ze zouden beter eens een klacht indienen tegen de ontelbare mislukkingen van Laurette Onkelinx waarvoor ze haar verantwoordelijkheid niet oppakt. Vroeger stapten er ministers op voor minder.

Posted by Phortastic on Aug-22-2006 16:23:

quote:
Originally posted by massiveK
We moeten ook controlleren als ze echt naar een werk zoeken.

Op welke planeet hebt gij de laatste 5 jaar gewoond? Ooit van de VDAB gehoord?

Posted by Tiger777 on Aug-22-2006 17:15:

Ik haatte frans opt school altijd... Djeezes, met hun dwaze tekstjes en liedjes altijd

Ik moet eigenlijk wel zeggen... ik zie al dees kanten toch een kentering: Veel walen(naja, vnl marokanen en negers(zonder tapkast in de achtergrond) waar ik mee werk praten beter nederlands dan ik frans Pakweg 5 jaar geleden was dat niet zo.

quote:
Ik wil niet de werlozer neerleggen maar ik ben tegen genieters.

Iets tegen genieters ofwa? Ik ben der ook zo ene.

(sorry, ik vond het een beetje grappig klinken, genieters... en ik kon het mij niet laten. Ik bedoel: wie heeft der nu iets tegen genieters? )

Posted by Devilex on Aug-22-2006 17:20:

Eventail

Posted by Tiger777 on Aug-22-2006 17:30:

quote:
Eventail

BURN IT!!!!

Posted by TOR on Aug-22-2006 18:10:

quote:
Mais les choses changent, de plus en plus d'�coles mettent en place un systeme d'immersion. C'est a dire que des cours normaux comme g�ographie ou histoire, sont donn�s en n�erlandais. Je trouve que c'est une bonne id�e. Il faut commencer tot car on apprend mieux et plus facilement quand on est jeune.

Excellente id�e. Ce sont des n�erlandophones qui donnent les cours dans ce cas-l�?

Posted by massiveK on Aug-22-2006 23:09:

oui en effet ce sont des professeurs n�erlandophones ou parfaitement bilingues.. le but �tant l'immersion, tout se fait en francais..

Over het gebrek aan motivatie van de franstaligen om het nederlands te leren het is waar (zelfs als het is niet de eerste oorzaak (lage kwaliteit van het onderwijs is oorzaak n� 1 en ook het feit dat het is niet verplicht vlaamse lessen te nemen)) dat somigge franstaligen zien niet meteen het interest om een taal te leren die alleen door 20 milioen mensen gesproken is.

Voor mij is het heel dom omdat ze leven in belgie en, zelfs als ze niet perfect tweetalig moeten zijn, het is voor mij een minimum dat je kan een kleine gesprek hebben in het andere taal van je eigen land.

Bovendien is het dom want meer en meer is het kennis van het nederlands (en van het Engels) een voorwade om een goeie job te vinden (vooral in Brussel)

Het feit dat nederlandstalige ook beter engels spreken dan de franstalige kan je ook uitleggen door het kwaliteit van het onderwijs. Maar ook door het feit dat op tv zijn de movies & series enz in engels met ondertitels terwijl ze verdubbled worden in het franstalige tv. (T'is net hetzelfde voor italiaans of fransmennen)

Wat het klacht voor racisme betreft.. tja het lijkt vreem maar denk maar .. Als leterme zegt " Zwarte mensen hebben niet de intellectuele capaciteiten om het nederlands te leren" of als hij zegt dat over arabische mensen of joodse mensen enz.. Vond je dat niet racistich? Of course het is... Maar voor veel vlamingen het is onmogelijk te denken dat men kan zijn racistich met franstaligen... en dus is het een echte diepe racisme.

Edit : ik heb net in het LLB gelezen een interessante artikel over de faciliteitent en de taalgrens :

Yves Leterme persiste � se tromper: non, les facilit�s ne devaient pas s'�teindre.

�CLAIRAGE

Elio Di Rupo a eu parfaitement raison de rappeler � Namur que son alter ego flamand, Yves Leterme, a une f�cheuse tendance � r��crire l'Histoire. Au risque de heurter le ministre-Pr�sident flamand (qui fit d�j� preuve de cette m�connaissance historique en 2004 alors qu'il pr�sidait le CD&V) mais aussi des confr�res qui ont g�n�reusement repris cette th�se, ces derniers jours, jamais les lois linguistiques qui les ont mises en place n'ont pr�vu que les �facilit�s� devaient s'�teindre un jour.

Apr�s la disparition de pratiquement tous les acteurs qui ont particip� � l'�laboration de ces compromis politiques, il est tentant d'affirmer que les facilit�s n'�taient que transitoires. C'est cependant remettre en question une pierre d'angle de la r�forme. Certes, dans les travaux pr�paratoires, des voix flamandes s'�taient prononc�es pour qu'elles soient temporaires mais in fine, de larges majorit�s s'�taient d�gag�es pour qu'elles deviennent permanentes.

Flash-back et �mea culpa� francophone � la fois: les questions linguistiques n'auraient pas pris l'importance qu'elles ont si les hommes politiques wallons n'avaient encourag� l'unilinguisme r�gional qui devint un fait par une loi du 28 juin 1932.

Une fronti�re linguistique virtuelle naissait mais s'accompagna de l'octroi de facilit�s de fait pour les minorit�s. Un bilinguisme externe �tait accord� si 30 pc de la population en faisait la demande. Et certaines communes pass�rent d'une �r�gion� � une autre! Dans cette optique, le volet linguistique du recensement d�cennal �tait une r�f�rence incontestable et incontest�e. Trop aux yeux des flamingants qui d�cid�rent de le n�gliger voire de le torpiller. Cons�quence: les r�sultats de 1947 ne furent publi�s qu'en... 1954. Malgr� cela, Evere, Ganshoren et Berchem devinrent bruxelloises alors que Wemmel, Linkebeek, Drogenbos et Kraainem devenaient bilingues. C'en �tait trop pour le Mouvement flamand qui incita les bourgmestres flamands � ne plus distribuer les volets linguistiques du recensement. Dans la foul�e, il fit pression pour fixer d�finitivement la fronti�re linguistique. Cette derni�re fut donc fix�e faute de donn�es objectives et si six communes autour de Bruxelles obtinrent des facilit�s, beaucoup d'autres telles Beersel, Overijse, Dilbeek, etc., devinrent d�finitivement flamandes malgr� la pr�sence d'importantes minorit�s francophones.

Le marchandage politique qui les sacrifiait comprit en contrepartie le caract�re permanent des facilit�s. Arthur Gilson (PSC), leur �p�re� malgr� lui, le confirma, jusqu'� son dernier souffle: si le long de la fronti�re linguistique, on envisagea -mais on ne vota pas- leur extinction potentielle, cet aspect ne fut jamais �voqu� pour la p�riph�rie bruxelloise pour la raison pr�cit�e.

Mieux: si on se r�f�re aux textes de l'�poque, l'on apprend que Jan Verroken (CVP), le rapporteur du projet, par ailleurs � la base de l'expulsion de l'universit� francophone de Louvain, avait pr�sent� le texte comme �la base d'une loi durable� o� il s'agissait de fixer un avenir sans reprendre � terme un droit...

� La Libre Belgique 2006

Posted by massiveK on Aug-22-2006 23:23:

quote:
Originally posted by Tiger777

(sorry, ik vond het een beetje grappig klinken, genieters... en ik kon het mij niet laten. Ik bedoel: wie heeft der nu iets tegen genieters? )

Ik vind toch vreemd dat men geld geven voor mensen die voor een job zoeken als ze voor dat job niet echt zoeken..

Er is een verschil tussen minimaale hulp om laten de mesen decent leven en het werkloos geld die is daar om het verlies van het salaris (een beetje) compenseren (niet zeker dat die woord bestaat ) tijdens het periode waarin de werlooser voor een andere beroep zoek.

Die geld moet gaan naar mensen die echt zoeken of die een formatie volgen.

Anders is het een negatieve signaal die uitgezend is : je hoeft niet vvor een job te zoeken, de Sociale Zekerheid betaalt je.

Wat het is ook gevaarlijk is het feit dat vaak voor niet gekwalificeerde beroepen, is het salaris net hetzelfde of alleen een beetje meer dan het werkloos geld.. dus er moet een verkorting van de belastingen over dit soort werk zijn zodat de baas zijn medewerker beter kan betalen

Wat het idee van Rick Daems dat de werklooser moet een keer per week voor de gemeente of een zaak van publieke interrest werken betreft, vind ik het een goede idee want als hij doet dat, zal de werknemer toch een contact hebben met het werkwereld enz.

Sorry voor lange zinnen en al mijn fouten maar ik ben een beetje moe

Posted by Bl@ckOut on Aug-23-2006 10:50:

quote:
Wat het idee van Rick Daems dat de werklooser moet een keer per week voor de gemeente of een zaak van publieke interrest werken betreft, vind ik het een goede idee want als hij doet dat, zal de werknemer toch een contact hebben met het werkwereld enz.

Daar ben ik helemaal niet mee akkoord. Als een werkloze 1 keer per week werk moet doen dan wil dat zeggen dat er ook effectief werk te doen is dus kunnen er evengoed werklozen vast aan de slag gaan om dat soort werk te doen. Bovendien kan niet iedereen eender wat werk doen. Het voorstel was ook om bijvoorbeeld 1 keer per week in een rusthuis of zo te werken en bv ouderen te verzorgen. Daar zijn dus wel opleidingen voor he, en werklozen zouden dat dan ineens zomaar kunnen doen? Naar mijn mening is dit gewoon profiteren van de werklozen onder het mom van "iets ondernemen tegen de werkloosheid". Kan altijd handig zijn nu de verkiezingen in zicht komen

Posted by krikke on Aug-23-2006 10:58:

Heb er toch ook m'n bedenkingen bij.

De ex-vriend van mijn zus was er zo ene die teerde op uitkeringen. Ipv werk te zoeken en z'n leven op de rails te zetten, ging die berekenen hoeveel hij kreeg van iedere instantie, en dan zou hij in't zwart wel de rest bijverdienen. En zo zijn er veel ...

Tegenwoordig zijn er instituten (scholen) die opleidingen organiseren voor de zogenoemde "pijnpunten" (lassers, verzorging, ...). Als de mensen nu eens wat minder kieskeurig zouden zijn en gaan beseffen dat ze moeten werken voor hun geld, dan zouden ze zo'n zaken wel gaan overwegen en volgen ...

Allemaal chique, maar toch serieus wat bedenkingen dus!

Posted by djcresto on Aug-23-2006 11:04:

quote:
Originally posted by Bl@ckOut
Als een werkloze 1 keer per week werk moet doen dan wil dat zeggen dat er ook effectief werk te doen is dus kunnen er evengoed werklozen vast aan de slag gaan om dat soort werk te doen.

ja maar die mensen doen dat nu niet, daar zit het hem juist in. Er zijn nog zoveel vacatures die niet opgevuld geraken, alleen willen de mensen ze niet doen. Dus vind ik het voorstel van Daems, vooral economisch gezien zeker niet slecht. Dit kan natuurlijk slechts toegepastworden mits strikte voorwaarden.

Posted by Sh!fty on Aug-23-2006 11:23:

quote:
Over het gebrek aan motivatie van de franstaligen om het nederlands te leren het is waar (zelfs als het is niet de eerste oorzaak (lage kwaliteit van het onderwijs is oorzaak n� 1 en ook het feit dat het is niet verplicht vlaamse lessen te nemen)) dat somigge franstaligen zien niet meteen het interest om een taal te leren die alleen door 20 milioen mensen gesproken is.

Voor mij is het heel dom omdat ze leven in belgie en, zelfs als ze niet perfect tweetalig moeten zijn, het is voor mij een minimum dat je kan een kleine gesprek hebben in het andere taal van je eigen land.

Ik geef die mense eigelijk gelijk, in hun plaats zou ik ook geen Nederlands leren
Zelfs onze koning spreekt Nederlands als een eend met een spraakgebrek, wat in mijn ogen ook lak aan motivatie betuigd.

Anderszijds had ik liever Duits gehad dan Frans, ik bedoel maar: er zijn meer Duitstaligen in Europa dan Franstaligen. Duitsland is maar 1/3de van de Europese economie. En het is ook een officiele moedertaal, wat hier percies ook vergeten wordt
Waarom niet overwogen wordt om Frans als keuzevak en Duits als hoofdvak te geven is voor mij toch een raadsel

Posted by diddi on Aug-23-2006 11:27:

quote:
oui en effet ce sont ... o� il s'agissait de fixer un avenir sans reprendre � terme un droit...

� La Libre Belgique 2006

Ik stel anders voor om de faciliteiten uit te breiden voor h��l het arrondissement Halle-Vivoorde. Als ik kijk naar mijn buren, allemaal franstaligen die, spijtig genoeg door hun opleiding als IT'er, geen nederlands hebben kunnen studeren. Wij vlamingen zullen ons gevleit neerleggen bij het feit dat wij in de winkels op de hoek Frans zullen praten. Geen probleem.

Sorry, maar de franstaligen hebben geen recht van spreken. Zij zullen nooit in een ziekenhuis belanden in het Brusselse (en de rand) waar ze zich niet kunnen uitdrukken in hun moedertaal. Zij zullen nooit moeite moeten doen op taalgebied om inkopen te doen, hun werk degelijk uit te oefenen, ... Dat is pas discriminatie! Ze eisen van mij dat ik 2 talen beheers, vooraleer promotie te kunnen maken. Ik ken collega franstaligen die geen woord Nederlands kennen en daar is nooit een woord over gerept. Dat is discriminatie! En als onze minister dat eens op tafel legt, zijn we nationalisten, ego�sten, etc. Ik begin genoeg te krijgen van de slachtofferrol die de Franstaligen telkens spelen. We zouden beter de geldkraan eens dicht draaien!

Posted by djcresto on Aug-23-2006 12:14:

Leterme for pres. Hij was alleszins al de populairste Vlaamse politicus en door deze uitspraak gaat hij nog heel veel kiezer bijkrijgen.

Posted by diddi on Aug-23-2006 12:20:

quote:
Originally posted by djcresto
Leterme for pres. Hij was alleszins al de populairste Vlaamse politicus en door deze uitspraak gaat hij nog heel veel kiezer bijkrijgen.

Mijn stem heeft hij

Hoewel... De Wever en De Crem zijn ook wel cewl

Posted by massiveK on Aug-23-2006 15:16:

quote:
Sorry, maar de franstaligen hebben geen recht van spreken. Zij zullen nooit in een ziekenhuis belanden in het Brusselse (en de rand) waar ze zich niet kunnen uitdrukken in hun moedertaal. Zij zullen nooit moeite moeten doen op taalgebied om inkopen te doen, hun werk degelijk uit te oefenen, ... Dat is pas discriminatie! Ze eisen van mij dat ik 2 talen beheers, vooraleer promotie te kunnen maken. Ik ken collega franstaligen die geen woord Nederlands kennen en daar is nooit een woord over gerept. Dat is discriminatie! En als onze minister dat eens op tafel legt, zijn we nationalisten, ego�sten, etc. Ik begin genoeg te krijgen van de slachtofferrol die de Franstaligen telkens spelen. We zouden beter de geldkraan eens dicht draaien

Het verschil is dat in Brussel er zitten 90% franstaligen en in de faciliteiten zijn ze ook een merederheid of een sterke minderheid (minimum 30% pct)

Toch vind ik een schande dat in een hospitaal enz. kan het personeel of tenminste een goeie deel van het personeel nederlands spreken.
Daarvoor ga ik helemaal akkoord en dat is een legitieme vraag van nederlandstaligen.

Maar ik ben een beetje beu dat vele vlaamse politicus komen altijd met taal problemen voor alles.

Het situatie is bekend en zal niet veranderen : Brussel moet tweetalig zijn en de faciliteiten moeten blijven. Waarom moeten ze blijven? omdat ze een "contrepartie" waren toen men de taalgrens hebben gemaakt (op een arbitraire basis want vlaamse nationaliste wilden niet meer een taal ID bij de decenaal recentie) dus deze gemeente zitten in vlaanderen en niet in het Brusselse Gebied maar dan hebben de franstaligen garanties gekregen en die faciliteiten waren nooit overwogen als tijdelik toen ze waren onderhandeld.

Anders kunnen we de grenzen van brussel verder zetten (dat zou toch goed zijn voor de vlamingen in Brussel want ze zouden een grotere % van de brusselse bevolking vertegenwoordigen) het zou meer logisch zijn op het economieke en linguistieke niveau.

Posted by Tiger777 on Aug-23-2006 17:46:

quote:
Maar ik ben een beetje beu dat vele vlaamse politicus komen altijd met taal problemen voor alles.

Het gaat hem niet over taal, maar taalzones. Vlaanderen en wallonie verschillen fundamenteel van elkaar, sociaal, economisch, politiek, cultureel,... noem maar op. Zolang ge beslissingen blijft nemen op het belgisch niveau, doet ge aan vlaanderen en wallonie te kort. Geef Vlaanderen de kans op de problemen die in de schoenen van de taal worden geschoven (zoals jij zegt) zelf op te lossen, wordt Belgie as a whole daar beter van. Gewoonweg omdat de oplossing veel beter zal passen.

grenzen van brussel verleggen? Daar kom ik voor op straat. Dat is puur waals imperialisme. Het raakt kant noch wal.
Waarom moet een Vlaamse gemeente als bvb Dilbeek bij brussel? Wat is voor Dilbeek of eendert welke andere gemeente de meerwaarde?

Posted by Bertn on Aug-23-2006 19:41:

manman, de eerste flyers beginnen hier binnen te stromen voor de gemeenteraadsverkiezingen, en in een boeregat zoals hier zijn het echt enkel mongolen die op zon lijst willen gaan staan.

Posted by diddi on Aug-24-2006 07:38:

quote:
Het verschil is dat in Brussel er zitten 90% franstaligen en in de faciliteiten zijn ze ook een merederheid of een sterke minderheid (minimum 30% pct)

Toch vind ik een schande dat in een hospitaal enz. kan het personeel of tenminste een goeie deel van het personeel nederlands spreken.
Daarvoor ga ik helemaal akkoord en dat is een legitieme vraag van nederlandstaligen.

Het situatie is bekend en zal niet veranderen : Brussel moet tweetalig zijn en de faciliteiten moeten blijven. Waarom moeten ze blijven? omdat ze een "contrepartie" waren toen men de taalgrens hebben gemaakt (op een arbitraire basis want vlaamse nationaliste wilden niet meer een taal ID bij de decenaal recentie) dus deze gemeente zitten in vlaanderen en niet in het Brusselse Gebied maar dan hebben de franstaligen garanties gekregen en die faciliteiten waren nooit overwogen als tijdelik toen ze waren onderhandeld.

Anders kunnen we de grenzen van brussel verder zetten (dat zou toch goed zijn voor de vlamingen in Brussel want ze zouden een grotere % van de brusselse bevolking vertegenwoordigen) het zou meer logisch zijn op het economieke en linguistieke niveau.

Ik heb an sich geen probleem met die faciliteiten, het stoort me gewoon mateloos dat 90% van de Walen die in Vlaanderen wonen (of Brussel) 2 woorden Nederlands kan. Wij als Belgen klagen soms over de integratie van immigranten, maar we mogen ook eens binnen ons landje kijken hoor. Als ik in Dinant ga wonen, ga ik MOETEN leren Frans spreken.

Ons koningshuis is de kers op de taart: de vertegenwoordiging van ons landje in het buitenland. Daar spreekt men zogezegd Frans en Nederlands. Ik heb eens een raportage gezien van prins Filip en zijn familie op uitstap. Mathilde riep hare kleine int (gebroken) nederlands, en die kleine verstaat da gewoon niet en vraagt om te herhalen int Frans. Prins Filip en Mathilde zullen binnen enkele jaren ons vertegenwoordigen Mathilde kan verdoeme 100 woorden Nederlands. (zie uitspraak Leterme over McEwen )

Och, zoals ik hierboven al schreef: de Walen hebben geen recht van spreken. Zij worden overal in het Frans geholpen, zij zullen nooit gediscrimineerd worden. Het zijn steeds de Vlaamstaligen die moeite moeten doen om te communiceren en ruzie maken omdat ze dat beu zijn... I rest my case!

En die grenzen van Brussel, laat me niet lachen. Die zullen nooit uitgebreid worden. En als we dan toch zo eerlijk gaan doen dan mag de eerste minister NOOIT meer van Walloni� komen (want Vlaanderen heeft een grotere populatie) en moeten er int parlement en senaat ook meer Vlamingen zetelen.

Posted by MikeVee on Aug-24-2006 08:06:

quote:
Originally posted by diddi

En die grenzen van Brussel, laat me niet lachen. Die zullen nooit uitgebreid worden.

Zolang ALLE partijen (muv Vlaams Belang) in rij gebukt staan om in de kakker genomen te worden door di rupo en de ps durf ik daar geen geld opzetten. Altijd veel woorden maar geen daden omdat ze liever mee aan de macht zitten
.

Pages (21): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 »