TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- DJ Talk
Pages (36): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 »

Posted by raoel on Nov-01-2004 21:43:

quote:
Originally posted by Hitman
Als je nu toch wat wil kopen, zou ik CDJ's halen... wordt steeds meer mee gedraaid en met de goeie kun je meer dan met draaitafels. Scheelt je op langere termijn ook veel met platen kopen

Wel een fatsoenlijk mengpaneel halen, dan kun je volgens mij het best voor Stanton gaan...

Ook al heb ik dan nog nooit echt met CD's gedraaid, vinyl lijkt me gewoon veel mooier. Er zijn Dj's die anders beweren, maar het overgrote deel die met beide ervaring zweert nog steeds bij de "ouderwetse" 12" plaat.

Maar dat is een keuze die ieder voor zich moet maken.

Technics is en zal voorlopig nog wel de standaard blijven in Dj-land, maar de OEM draaitafel is meer dan een mooi alternatief voor iemand met een minder budget. Goedkoper kan nog, maar een fatsoenlijk deck is toch wel het begin!

Kijk eens op www.aboutdj.nl
Daar staat de volgende review: Review Synq XTRM1 + de rest dat is de OEM.

Voor een mixer zul je voor jezelf echt een budget vast moeten stellen en dan pas gaan zoeken. Er is zo focking veel in te krijgen.
Ik heb de Vestax PCV-275, heerlijke mixer voor dat geld!

Voor wat ik er van weet misschien welde beste in die prijsklasse.
De Synq SMX1 en Ecler MAC 40v zijn denk ik ook het overwegen waard.

Ik heb vooral tussen de Vestax, Ecler HAK-320 (nu niet meer verkrijgbaar) en Synq zitten twijfelen. Uiteindelijk voor de Vestax gekozen vanwege het model en omdat de HAK-320 meer een battle mixer is. Ik heb een Dj tafel gemaakt en met de andere mixers die ik noem werd het allemaal wat krap.

Posted by total woot on Nov-03-2004 09:47:

quote:
Originally posted by DjRV
check deze ad op partyflock

voor 1200 E complete set met 2 SL1200's en gemini mengpaneel. NIET TWIJFELEN ALS JE WILT KOPEN,KOOPJE!

Ben ik niet met je eens, ik heb zelf dat mengpaneel een tijdje gehad, en t is echt GEEN aanrader (bagger geluid).

Posted by Asperge on Nov-03-2004 09:58:

quote:
Originally posted by total woot
Ben ik niet met je eens, ik heb zelf dat mengpaneel een tijdje gehad, en t is echt GEEN aanrader (bagger geluid).

Dan nog 2 sl's voor 1200 is al vrij goedkoop

Posted by total woot on Nov-03-2004 10:00:

quote:
Originally posted by Asperge
Dan nog 2 sl's voor 1200 is al vrij goedkoop

Mwuah, valt wel mee toch? ik heb indertijd via marktplaats praktisch dit setje gekocht voor E 1000,- (en dat was idd een mazzeltje )

Posted by DJ Sid on Nov-03-2004 10:49:

weet er iemand dj/vinyl shops in weert (limburg) ?

thx

Posted by basd on Nov-03-2004 11:03:

quote:
Originally posted by DJ Sid
weet er iemand dj/vinyl shops in weert (limburg) ?

thx

De CD-fabriek (www.cdfabriek.nl) staat in Weert maar dat is denk ik dan ook het enige. Maar goed, Heerlen (Psycho dacht ik dat het heet, leuke shop) en Maastricht (Sirius) zijn niet al te ver weg van Weert, daar geef ik je meer kans.

Posted by DJ Gerrit on Nov-03-2004 14:46:

quote:
Het goede gevoel is erg belangrijk voor je zelf vertrouwen en motivatie. Hieruit kan je verder bouwen. Je zult ALTIJD te maken krijgen met eigenaren cq organisatoren die het niet eens zijn met jou muziek keuze. Dit vooral omdat zij de macht hebben om dit te zeggen. Als zo'n persoon een gevestigde naam boekt zal die never nooit zo'n opmerking doen, ook al draait ie precies de zelfde platen. Moet je dus maar voor lief nemen. Reacties van de mensen op de dansvloer zijn het belangrijkst want daar doe je het voor (naast voor jezelf)

moah, tis natuurlijk wel zo dat die eigenaar JOU betaald. Maar bij jullie house djs is dat weer wat anders, jullie willen toch een beetje je eigen ding doen.

Bij mij is het heel anders. Tuurlijk let ik op de mensen wat ze doen, maar als de eigen bij wezen van spreken zegt, draai de hle avond jantje shit. tja! hijis toch de werkgever. (alhoewel ik niet voor zulke werkgevers wil draaien)

Posted by DjRV on Nov-03-2004 15:01:

quote:
Originally posted by DJ Gerrit
moah, tis natuurlijk wel zo dat die eigenaar JOU betaald. Maar bij jullie house djs is dat weer wat anders, jullie willen toch een beetje je eigen ding doen.

Bij mij is het heel anders. Tuurlijk let ik op de mensen wat ze doen, maar als de eigen bij wezen van spreken zegt, draai de hle avond jantje shit. tja! hijis toch de werkgever. (alhoewel ik niet voor zulke werkgevers wil draaien)

bij skihut is het het belangrijkst dat de mensen uit hun dak gaan,ongeacht welke muziek soort je draait. bij house ben je bezig met een reputatie op te bouwen en als je dan een verkeerde afslag neemt sta je dat de komende 20 jaar nog te doen,niet erg handig.

Posted by DJ Gerrit on Nov-03-2004 16:19:

quote:
bij skihut is het het belangrijkst dat de mensen uit hun dak gaan,ongeacht welke muziek soort je draait. bij house ben je bezig met een reputatie op te bouwen en als je dan een verkeerde afslag neemt sta je dat de komende 20 jaar nog te doen,niet erg handig.

ik draai geen skihut , ik noem het gewoon allround.

Posted by DjRV on Nov-04-2004 15:15:

quote:

lol ok,excuses

Posted by EDDiEvs on Nov-05-2004 18:52:

Dancing Dude

Ik heb er zin in mensen

Posted by Chicane on Nov-05-2004 19:43:

In?

Posted by EDDiEvs on Nov-07-2004 02:35:

quote:
Originally posted by EDDiEvs
Ik heb er zin in mensen

verkeerde topic moest eigenlijk het trance.nu topic

Posted by subtrance on Nov-25-2004 14:31:

Ik heb even een vraagje, ik ga binnenkort draaitafels kopen als aanvulling om mijn cdj set. het wordt 1 van de super OEM bakken dat staat vast. nu vroeg ik me af of het bij die draaitafels nu echt nodig is om de speling te laten verwijderen. en kan iemand me mischien even uitleggen wat dat nou precies inhoud?

thanks

Posted by New Wave on Nov-25-2004 21:48:

quote:
Originally posted by subtrance
Ik heb even een vraagje, ik ga binnenkort draaitafels kopen als aanvulling om mijn cdj set. het wordt 1 van de super OEM bakken dat staat vast. nu vroeg ik me af of het bij die draaitafels nu echt nodig is om de speling te laten verwijderen. en kan iemand me mischien even uitleggen wat dat nou precies inhoud?

thanks

speling waar?

Posted by raoel on Nov-25-2004 22:25:

Hij is op new-line geweest zo te lezen.
bij veel tafels schijnt er speling op de toonarm te zitten, behalve bij de techs. Of het bij de OEM ook is en of er mee te leven is, weet ik niet.

Hij vraagt er niet veel voor, dus misschien wel zo goed om te laten doen.

Posted by djxtension on Dec-02-2004 19:35:

quote:

Ik ook.

Ik draai eigenlijk ook alles: house, trance, vinyl & cd.

Posted by TranceFool on Dec-05-2004 13:06:

Ik ben van plan om nieuwe elementen / naalden te kopen. Na wat intensief speurwerk ben ik toch op de Ortofon Concorde Pro uitgekomen.

Ik draai nog steeds met mn Stanton str8-60 (helaas nog geen geld voor nieuwe), maar nou vroeg ik me af of deze elementen wel op mijn draaitafel passen. Deze draaitafels hebben namelijk een korte (rechte) tonearm. Iemand die me hier meer duidelijkheid over kan geven?

Posted by Neil CB on Dec-05-2004 17:56:

edit:

uhmz foutje

Posted by djdavid on Dec-06-2004 13:39:

quote:
Originally posted by TranceFool
Ik ben van plan om nieuwe elementen / naalden te kopen. Na wat intensief speurwerk ben ik toch op de Ortofon Concorde Pro uitgekomen.

Ik draai nog steeds met mn Stanton str8-60 (helaas nog geen geld voor nieuwe), maar nou vroeg ik me af of deze elementen wel op mijn draaitafel passen. Deze draaitafels hebben namelijk een korte (rechte) tonearm. Iemand die me hier meer duidelijkheid over kan geven?

volgens mij zijn zo goed als alle elementen universeel te gebruiken, maar als je echt zekerheid wil kan je toch gewoon naar de winkel gaan waar je elementen kunt kopen... neem aan dat ze je daar wel verder kunnen informeren.

btw, die ortofon concorde pro zijn errug relaxed!

Posted by Bellie on Dec-07-2004 14:49:

quote:
Originally posted by TranceFool

Die passen uiteraard op je draaitafels. Zoals david als zei zijn die dingen universeel. Ik heb ze zelf ook en zijn perfekt. Ze zijn ook iets zwaarder dan die standaar dingen. Zo zullen ze niet snel skippen als er een kras op je plaat zit.

Posted by tijs08 on Dec-14-2004 17:37:

Ik ben van plan een groot aantal platen te verkopen... varieerend van een paar oude hardstylers tot vette trance classics en trancers van een jaartje oud.
Ik dacht, geef mijn mede TA-rs eerst de kans een mooie slag te slaan voor ik ze op Marktplaats gooi

Het zijn er ----> 331

edit: allen in goede staat!

Posted by SnuggLe on Dec-14-2004 18:42:

quote:
Originally posted by tijs08
Ik ben van plan een groot aantal platen te verkopen... varieerend van een paar oude hardstylers tot vette trance classics en trancers van een jaartje oud.
Ik dacht, geef mijn mede TA-rs eerst de kans een mooie slag te slaan voor ik ze op Marktplaats gooi

Het zijn er ----> 331

Ik ben wel geinteresseerd in:

Spooky - Belong (.....als daar de Sasha edit opstaat)
Depeche Mode � Only when I lose Myself (Lexicon Avenue Remix) (...weet ik niet zeker, want ik heb hem in een set, maar weet niet of dat de acapella is of het hele nr)

Verder een leuke lijst Zitten een paar HELE leuke platen bij in de categorie classics! Leuk als je net begint!

Posted by tijs08 on Dec-14-2004 19:28:

quote:
Originally posted by SnuggLe
Ik ben wel geinteresseerd in:

Spooky - Belong (.....als daar de Sasha edit opstaat)
Depeche Mode � Only when I lose Myself (Lexicon Avenue Remix) (...weet ik niet zeker, want ik heb hem in een set, maar weet niet of dat de acapella is of het hele nr)

Verder een leuke lijst Zitten een paar HELE leuke platen bij in de categorie classics! Leuk als je net begint!

Spooky is de original van 3 jaar geleden..

Depeche mode is die remix ja... en anders down je hem ff weet je het zeker.

Classics... hmm dacht het wel ja!

Posted by DJ D-Man on Dec-14-2004 20:10:

quote:
Originally posted by tijs08

Het zijn er ----> 331

Mooi lijstje inderdaad! Check je PM

Pages (36): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 »