TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Tour de France 2006
Pages (19): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 [19]

Posted by Devilex on Jul-28-2006 15:26:

quote:
Originally posted by RadiantB
Hoe kan je nu een onopzettelijk ongeluk vergelijken met doelbewuste corruptie.
Btw, volgens mij sterven er evenveel coureurs als F1-piloten tijdens een race/koers. (die maat van Vinokoerov is de laatste die ik me kan herinneren)

Kivilev ?

Posted by RadiantB on Jul-28-2006 15:31:

Juist ja, ik slaag er maar niet in zijn naam te onthouden.

Posted by jeronimo_jd on Jul-28-2006 17:50:

Amai kverschoot mij vandemiddag een ongeluk toen ik de krantekop las in een kiosk in station tienen (kwam just terug van den tiesto). Het kwam een beetje surrealistisch over om te lezen dat Landis betrapt zou zijn op doping.
Kwil wel eerst nog wachten op de tegenexpertise want ik kan het zelf moeilijk geloven.
Moest hij �cht schuldig zijn vind ik het ergste vannal dat hij en al de rest toch maar blijven beweren dat ze onschuldig zijn. Geef het dan toch gewoon toe, zoals Filip Meirhaeghe, dan kan je tenminste een geloofwaardige come back maken.
Anyway, mijn persoonlijke mening is dat er iets moet veranderen in de wielersport. Ofwel maak je de rittenkoersen veel minder zwaar ofwel moet het gebruik van epo en recuperatiemiddelen na grote bergritten toegelaten worden. Iedereen zal wel eens pakken, en dat is menselijk. Ze geven het egl allemaal onrechtstreeks toe - denk aan Boonen en Zabel:"Het kan zo niet verder", vindt Zabel. "De tijd van schone schijn is voorbij. Er moet veel gebeuren. Wij kunnen geen 3 zware Alpenritten na elkaar rijden." (Sporza). Na bergritten waar een normaal mens 3 weken niet goed van zijn mo�t het missch toegestaan worden om iets pakken om te recuperen. Maar op deze manier verder en telkens als er een renner positief test en hem afmaken voor bedrieger en sportvervalser, etc kan gewoon niet vind ik. Je maakt die mensen hun leven kapot en da doet ge niet. Ze hebben geen moord begaan ofzo h�

Posted by _Jedi on Jul-28-2006 23:15:

quote:
Hoe kan je nu een onopzettelijk ongeluk vergelijken met doelbewuste corruptie.
Btw, volgens mij sterven er evenveel coureurs als F1-piloten tijdens een race/koers. (die maat van Vinokoerov is de laatste die ik me kan herinneren)

Ik bedoel daarmee, velen sporten hebben een negatieve kant naarbuiten toe,
Als er bij autosport een dodelijk ongeval gebeurt/de was dat als liefhebber of fan daarvan iets waar je niet alleen een hekel aan hebt om dat het gebeurt maar omdat het iets is dat afbreuk doet aan wat het voor je is.
Hetzelfde met wat die corruptie of doping doet bij de andere twee, een voetbalfan heeft toch ook een hekel dat de geloofwaardigheid van zen sport word afgebroken door die omkoperiij, net als die dopingshit in het wielerrennen.

Tgaat het niet waarom of hoe het gebeurde, weet ook wel dat die dingen als ongevallen niet doelbewust zijn en die matchfixing of dopings wel zijn, mijn reply ging om het feit wat het doet aan een liefhebber van de welbepaalde sport.

Posted by The_G0dfather on Jul-28-2006 23:20:

quote:
Originally posted by jeronimo_jd
Maar op deze manier verder en telkens als er een renner positief test en hem afmaken voor bedrieger en sportvervalser, etc kan gewoon niet vind ik. Je maakt die mensen hun leven kapot en da doet ge niet. Ze hebben geen moord begaan ofzo h�

Ze vervalsen w�l de sport en als iemand anders op zyn werk zo vals te werk gaat en bedriegt wordt hij ook ontslagen. En 't feit dat het te zwaar is is gewoon zever, nothing personal, maar ze moeten dan gewoon allemaal -zonder doping- een half uur trager op die bergen rijden.

Posted by X-Tune on Jul-29-2006 22:21:

Smoking ..umm..something

Justin Gatlin heeft bij een dopingcon-
trole positief getest op testosteron .
De co-wereldrecordhouder op de 100
meter kwam zelf met dat nieuws naar
buiten. Gatlin (23) ontkende meteen.

"Het Amerikaanse antidopingagentschap
heeft me verteld dat ik positief testte
op testosteron. Maar ik kan dit niet
begrijpen. Voor zover ik weet heb ik
nooit doping genomen of iemand gevraagd
me doping toe te dienen. Ik wil aanto-
nen dat ik niets fout deed", zei Gatlin

De positieve test van Gatlin dateert al
van april. Ook bij Tour-winnaar Landis
werd te veel testosteron gevonden.

Dat is geen toeval meer.

Posted by Phortastic on Aug-05-2006 14:45:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Pakt dat er anders best gewacht wordt op de tegenexpertise voordat hij al veroordeeld wordt

Lijkt mij een beetje onnozel dat Landis na het hele schandaal aan het begin van de Tour nog doping gaat nemen, en dan nog zo'n product als testosteron wat enorm makkelijk op te sporen is. Zeker als je van plan bent om zo uit te pakken in een rit, dan weet je toch dat de kans groot is dat je nadien controle krijgt. Renners doen soms domme dingen, maar dit is gewoon t� dom om zomaar te geloven...

Ook het B-staal van Floyd Landis is positief

za 05/08/06 - Floyd Landis zal nog heel wat werk hebben om zijn onschuld te bewijzen. Ook het B-staal van zijn dopingtest heeft een positief resultaat opgeleverd, zegt de UCI. Volgens het hoofd van de Franse antidopingraad bevatten de dopingstalen van Landis synthetisch testosteron. Ondertussen heeft Phonak de Amerikaan al ontslagen. Landis blijft zijn onschuld uitschreeuwen.
De UCI zal de zaak doorverwijzen naar het Amerikaanse Antidopingagentschap. Die zal Landis voor minstens twee jaar schorsen.
Floyd Landis
(foto Belga)
Landis zal ook vier jaar niet in de ProTour mogen rijden en verliest zijn Tourzege. Hij kan wel in beroep gaan tegen de schorsing die hij krijgt.

Zijn Tourzege verliest Landis aan de Spanjaard Oscar Pereiro.

De 30-jarige Landis had na de laatste Alpenrit in de Ronde van Frankrijk een te hoog testosterongehalte.

De Amerikaan beweert dat hij van nature een hoge testosteronwaarde heeft. Verschillende andere bronnen beweren echter dat het testosteron in het bloed van Landis synthetisch is.
"Er zat synthetisch testosteron in de urine van Landis"
"De dopingstalen van Floyd Landis bevatten wel degelijk synthetisch testosteron." Dat heeft Pierre Bordry, het hoofd van de Franse antidopingraad, gezegd.
"Ik heb een sms gekregen van het lab in Chatenay-Malabry", zegt Bordry.

"Het B-staal bevestigt dat Landis exogeen testosteron heeft toegediend." Landis houdt nog altijd vol dat hij van nature een hoge testosteronwaarde heeft.

De normale verhouding tussen testosteron en epitestosteron is 1-1. Als de waarde boven 4-1 komt, kan dat wijzen op dopinggebruik. Bij Landis zou een waarde van 11-1 vastgesteld zijn.
Landis moet opkrassen bij Phonak
Phonak volgt de regels van de ProTour netjes op. De ploeg heeft Floyd Landis ontslagen na zijn positieve B-staal.
"Landis is onmiddellijk ontslagen, omdat hij de Ethische Code van het team overtreden heeft", zegt Phonak.

"Landis kan nog altijd proberen zijn onschuld te bewijzen, maar dat zal een persoonlijke zaak zijn. Phonak zal zich met die procedure niet meer bemoeien."

"Teambaas Andy Rihs betreurt deze ontwikkelingen. Hij zal met alle partijen samenzitten om te bekijken hoe de toekomst van zijn bedrijf eruitziet. Meer reacties volgen de komende dagen nog."
"Gewonnen omdat ik de sterkste was"
Floyd Landis houdt ook na zijn positieve B-staal zijn onschuld staande. "Ik heb nooit doping gebruikt, ook testosteron niet", schrijft hij op zijn website.
"Ik was de sterkste renner in de Tour en daarom heb ik gewonnen."

"Ik zal deze beschuldigingen bestrijden met dezelfde overgave en toewijding als in mijn trainingen en wedstrijden."

"Het is mijn doel om mijn naam te zuiveren en te herstellen waar ik zo hard voor gewerkt heb."

Hoard Jacos, zijn advocaat: "Ik wacht nog op de volledige resultaten van het B-staal. We zullen bewijzen dat Landis de Tour zonder doping heeft gewonnen."

Komende vijf jaar kijk ik tijdens de tour wel naar snooker ofzo. Zijn er eigenlijk renners die NIET pakken? Landis is nu zo lomp om zich te laten pakken, denk dat de meeste toch wel wa slimmer zijn dan da

Posted by Config on Aug-05-2006 15:17:

ze pakken bijna allemaal.. Boonen pakt ook, nix aan te doen..
50% van et peleton rijdt rond met doktersbriefke voor astma.. da gelooft ge toch zelf niet?

Posted by Gladius on Aug-05-2006 15:43:

allemaal een verplichte dosis doping voorschrijven, dat is de oplossing =p

Posted by Antony on Aug-05-2006 16:56:

ze 'pakken' inderdaad allemaal. maar tis ni zo da iedereen verboden middelen neemt eh. ghebt ontzettend veel voedingssuplementen die ook helpen.

Posted by Devilex on Aug-05-2006 17:02:

quote:
Originally posted by Antony
ghebt ontzettend veel voedingssuplementen die ook helpen.

Blijkbaar ligt de grens daar niet al te duidelijk.

Posted by Config on Aug-05-2006 17:11:

quote:
Originally posted by Devilex
Blijkbaar ligt de grens daar niet al te duidelijk.

der liggen zoveel grenzen en der staan zoveel producten op die lijst.. teveel koffie da mag ook al niet :/
der zijn echt veel producten die er op staan die echt te belachelik zijn voor worden.. als ge teveel koffie drinkt kunt ge et ook al zitten ebben.
Herinnert er hem/haar nog iemand die renner die 2 jaar geleden ofzo een bijesteek kreeg, en ie was allergisch eraan.. heel zijn oog zat toe maar hij mocht et niet laten verzorgen van de tourdirectie omdat er verboden stoffen in die medicamenten zouden zitten.. echt absurd. Die gast heeft een dag later moeten opgeven ofzo

Posted by X-Tune on Aug-07-2006 13:40:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Floyd Landis

En hij pakt de eindzege als er niks meer misgaat En verdiend, ongeloofelijk verdiend...

korte reactie, J.?

Posted by mellow_head on Aug-07-2006 13:44:

Aaah die goeie oude, onbezonnen tijd

Posted by RadiantB on Aug-07-2006 18:59:

quote:
Originally posted by X-Tune

korte reactie, J.?

Beetje laf om achteraf wat met modder te gooien.
De dag van zijn 'glorieuze' overwinning dacht niemand aan doping.

Posted by X-Tune on Aug-07-2006 22:36:

quote:
Beetje laf om achteraf wat met modder te gooien.
De dag van zijn 'glorieuze' overwinning dacht niemand aan doping.

Haha, ik zie het beeld nog voor mij: Landis in de auto na die overwinning en de journalisten het gebaar makend dat hij iets gespoten zou hebben.
Als iemand het woord wielrennen hoort, denkt hij onmiddellijk aan doping. Zo'n vooroorlogse prestatie, was direct verdacht.

Het is wel laf dat hij blijft ontkennen. Het lijkt wel Clinton.

Posted by RadiantB on Aug-08-2006 08:00:

En Rasmussen, die de dag ervoor 200 km in de aanval gereden heeft, ook doping dan ?

Posted by Config on Aug-08-2006 09:24:

quote:
En Rasmussen, die de dag ervoor 200 km in de aanval gereden heeft, ook doping dan ?

Rasmussen was toch nog een ander geval.. die vertrok met een paar anderen en die liet et peleton gewoon wegrijden.. kan ook niet zeggen dat ze toen ook echt achter hem gereden hebben �..
Op ��n klim lag et tempo zelfs zo laag dat er een hele pak renners op de klim zelf nog terugkwam

Posted by Shadowkid on Aug-08-2006 10:19:

Ik denk eerlijk gezegd ni dat er nog veel zijn die geen doping gepakt hebben. Pereiro heeft volgens mij ook zeker gepakt. Iemand die niet pakt, zou toch gewoon furieus reageren omwille van het feit dat hij zijn tourzege verliest aan een dopingzondaar. Maar ik heb nog geen reactie van Pereiro gehoord, net als van weinig andere renners. Als ge zelf zuiver rijdt; ge weet dat er een heel pak renners nog voor de tour begon zijn uitgesmeten en dat de eindwinnaar toch ook doping blijkt genomen te hebben, dan laat ge u horen, eist ge straffen en dergelijke. Maar in tegendeel, niemand die het dopinggebruik expliciet veroordeeld (tenzij ik iets mis), ze beschouwen het precies als de normaalste zaak van de wereld.

Posted by Phortastic on Aug-08-2006 15:18:

quote:
Originally posted by Shadowkid
ze beschouwen het precies als de normaalste zaak van de wereld.

Dat is het ook... Dat lijkt me nu toch wel overduidelijk.

Alhoewel ik het toch enigszinds raar blijf vinden dat Landis zo lomp is om testosteron te pakken. Mja hij zal zich wel vergist hebben op 1 of andere manier met de dosis of met een maskeringsmiddel of whatever. En dan zen uitleg lol... Dat bewijst genoeg dat ie liegt. Zen uitleg was dus dat ie een pint had gedronken en dan savonds ook nog 4!! glazen whiskey. En dan de dag erna zo een prestatie neerzetten... RIGHT

Posted by CygnusX on Sep-09-2006 14:27:

Nieuws uit Floyd's kamp:
quote:

LANDIS� LAWYER TO SUBMIT FORMAL REQUEST RECOMMENDING DISMISSAL OF CASE AGAINST TOUR DE FRANCE CHAMPION
September 8th, 2006

Los Angeles, September 8, 2006 � Howard Jacobs, attorney for 2006 Tour de France Champion Floyd Landis, today announced that he will submit a formal request to USADA on September 11 recommending that the anti-doping agency drop the allegations against Landis and cease further disciplinary action.

Upon review of 370 pages of documentation provided by the LNDD laboratory at Chatenay-Malabry, Jacobs and a team of scientific experts have found inconsistencies in the testing protocol and methodology that support Landis� innocence. Jacobs received the official document package on August 31.

�In our review of the documents detailing the tests on both the �A� and �B� sample, we have found evidence that supports our request for USADA to drop the doping charges against Landis,� said Jacobs. �While I cannot comment on the full details of our findings, we now have the foundation for a very strong defense should the case proceed to arbitration.�

If USADA recommends that the case proceed to arbitration, then Landis and Jacobs will invoke for the first time a rule of the American Arbitration Association (AAA) that allows for athletes contesting doping charges to request that their hearing be made open to the public. The review board will make a recommendation to USADA within one week of the written submission.

�Once again, we are asking for complete transparency in this process. Floyd has maintained his innocence from the outset and what we have found in the official document package points to a premature public conviction before all of the evidence could be considered,� added Jacobs. �This is another example why the leaking of an �A� sample results and violating the athletes� right to anonymity is such a horrible thing. It is this exact scenario that caused the Rules governing anti-doping cases in the United States to be amended in 2004, to allow an athlete concerned about fairness to request that a hearing be opened to the public.�

Ik ben benieuwd

Posted by CygnusX on Sep-20-2007 18:26:

quote:
Landis verliest Tour-zege

Floyd Landis is door het Amerikaanse antidopingagentschap (USADA) voor twee jaar geschorst. Dat meldt het agentschap AP donderdag. De Amerikaan verliest ook zijn Tourzege van 2006.

Landis kan wel nog naar het Internationaal Sporttribunaal (TAS) in Lausanne trekken. Landis werd betrapt op testosteron na de 17e rit van de Tour 2006. Hij heeft zijn onschuld altijd staande gehouden.

Bron: http://www.hbvl.be/nieuws/sport/wie...EC-4890C4EFFCD8

Posted by Jasperovitsj on Sep-20-2007 18:29:

Hij zal nog wel naar het TAS gaan zeker? Dus nog even wachten om Pereiro tot tourwinnaar uit te roepen

Posted by FCB_Fanatic on Sep-20-2007 21:59:

toch spannend h�, de tour, we weten zelfs nu nog niet wie de winnaar is van 2006

Pages (19): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 [19]