TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Tour de France 2006
Pages (19): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 [19]
| quote: |
| Originally posted by RadiantB Hoe kan je nu een onopzettelijk ongeluk vergelijken met doelbewuste corruptie. Btw, volgens mij sterven er evenveel coureurs als F1-piloten tijdens een race/koers. (die maat van Vinokoerov is de laatste die ik me kan herinneren) |
Juist ja, ik slaag er maar niet in zijn naam te onthouden. 
Amai kverschoot mij vandemiddag een ongeluk toen ik de krantekop las in een kiosk in station tienen (kwam just terug van den tiesto). Het kwam een beetje surrealistisch over om te lezen dat Landis betrapt zou zijn op doping.
Kwil wel eerst nog wachten op de tegenexpertise want ik kan het zelf moeilijk geloven.
Moest hij �cht schuldig zijn vind ik het ergste vannal dat hij en al de rest toch maar blijven beweren dat ze onschuldig zijn. Geef het dan toch gewoon toe, zoals Filip Meirhaeghe, dan kan je tenminste een geloofwaardige come back maken.
Anyway, mijn persoonlijke mening is dat er iets moet veranderen in de wielersport. Ofwel maak je de rittenkoersen veel minder zwaar ofwel moet het gebruik van epo en recuperatiemiddelen na grote bergritten toegelaten worden. Iedereen zal wel eens pakken, en dat is menselijk. Ze geven het egl allemaal onrechtstreeks toe - denk aan Boonen en Zabel:"Het kan zo niet verder", vindt Zabel. "De tijd van schone schijn is voorbij. Er moet veel gebeuren. Wij kunnen geen 3 zware Alpenritten na elkaar rijden." (Sporza). Na bergritten waar een normaal mens 3 weken niet goed van zijn mo�t het missch toegestaan worden om iets pakken om te recuperen. Maar op deze manier verder en telkens als er een renner positief test en hem afmaken voor bedrieger en sportvervalser, etc kan gewoon niet vind ik. Je maakt die mensen hun leven kapot en da doet ge niet. Ze hebben geen moord begaan ofzo h�
| Originally posted by RadiantB Hoe kan je nu een onopzettelijk ongeluk vergelijken met doelbewuste corruptie. Btw, volgens mij sterven er evenveel coureurs als F1-piloten tijdens een race/koers. (die maat van Vinokoerov is de laatste die ik me kan herinneren) |
| Originally posted by jeronimo_jd Maar op deze manier verder en telkens als er een renner positief test en hem afmaken voor bedrieger en sportvervalser, etc kan gewoon niet vind ik. Je maakt die mensen hun leven kapot en da doet ge niet. Ze hebben geen moord begaan ofzo h� |
Justin Gatlin heeft bij een dopingcon-
trole positief getest op testosteron .
De co-wereldrecordhouder op de 100
meter kwam zelf met dat nieuws naar
buiten. Gatlin (23) ontkende meteen.
"Het Amerikaanse antidopingagentschap
heeft me verteld dat ik positief testte
op testosteron. Maar ik kan dit niet
begrijpen. Voor zover ik weet heb ik
nooit doping genomen of iemand gevraagd
me doping toe te dienen. Ik wil aanto-
nen dat ik niets fout deed", zei Gatlin
De positieve test van Gatlin dateert al
van april. Ook bij Tour-winnaar Landis
werd te veel testosteron gevonden.
Dat is geen toeval meer.

| Originally posted by Jasperovitsj Pakt dat er anders best gewacht wordt op de tegenexpertise voordat hij al veroordeeld wordt Lijkt mij een beetje onnozel dat Landis na het hele schandaal aan het begin van de Tour nog doping gaat nemen, en dan nog zo'n product als testosteron wat enorm makkelijk op te sporen is. Zeker als je van plan bent om zo uit te pakken in een rit, dan weet je toch dat de kans groot is dat je nadien controle krijgt. Renners doen soms domme dingen, maar dit is gewoon t� dom om zomaar te geloven... |
ze pakken bijna allemaal.. Boonen pakt ook, nix aan te doen..
50% van et peleton rijdt rond met doktersbriefke voor astma.. da gelooft ge toch zelf niet?
allemaal een verplichte dosis doping voorschrijven, dat is de oplossing =p
ze 'pakken' inderdaad allemaal. maar tis ni zo da iedereen verboden middelen neemt eh. ghebt ontzettend veel voedingssuplementen die ook helpen.
| Originally posted by Antony ghebt ontzettend veel voedingssuplementen die ook helpen. |
| Originally posted by Devilex Blijkbaar ligt de grens daar niet al te duidelijk. |
| Originally posted by Jasperovitsj Floyd Landis En hij pakt de eindzege als er niks meer misgaat En verdiend, ongeloofelijk verdiend... |
Aaah die goeie oude, onbezonnen tijd 
Originally posted by X-Tune korte reactie, J.? |
| Originally posted by RadiantB Beetje laf om achteraf wat met modder te gooien. De dag van zijn 'glorieuze' overwinning dacht niemand aan doping. |
En Rasmussen, die de dag ervoor 200 km in de aanval gereden heeft, ook doping dan ?
| Originally posted by RadiantB En Rasmussen, die de dag ervoor 200 km in de aanval gereden heeft, ook doping dan ? |
Ik denk eerlijk gezegd ni dat er nog veel zijn die geen doping gepakt hebben. Pereiro heeft volgens mij ook zeker gepakt. Iemand die niet pakt, zou toch gewoon furieus reageren omwille van het feit dat hij zijn tourzege verliest aan een dopingzondaar. Maar ik heb nog geen reactie van Pereiro gehoord, net als van weinig andere renners. Als ge zelf zuiver rijdt; ge weet dat er een heel pak renners nog voor de tour begon zijn uitgesmeten en dat de eindwinnaar toch ook doping blijkt genomen te hebben, dan laat ge u horen, eist ge straffen en dergelijke. Maar in tegendeel, niemand die het dopinggebruik expliciet veroordeeld (tenzij ik iets mis), ze beschouwen het precies als de normaalste zaak van de wereld.
| Originally posted by Shadowkid ze beschouwen het precies als de normaalste zaak van de wereld. |
Nieuws uit Floyd's kamp:
LANDIS� LAWYER TO SUBMIT FORMAL REQUEST RECOMMENDING DISMISSAL OF CASE AGAINST TOUR DE FRANCE CHAMPION September 8th, 2006 Los Angeles, September 8, 2006 � Howard Jacobs, attorney for 2006 Tour de France Champion Floyd Landis, today announced that he will submit a formal request to USADA on September 11 recommending that the anti-doping agency drop the allegations against Landis and cease further disciplinary action. Upon review of 370 pages of documentation provided by the LNDD laboratory at Chatenay-Malabry, Jacobs and a team of scientific experts have found inconsistencies in the testing protocol and methodology that support Landis� innocence. Jacobs received the official document package on August 31. �In our review of the documents detailing the tests on both the �A� and �B� sample, we have found evidence that supports our request for USADA to drop the doping charges against Landis,� said Jacobs. �While I cannot comment on the full details of our findings, we now have the foundation for a very strong defense should the case proceed to arbitration.� If USADA recommends that the case proceed to arbitration, then Landis and Jacobs will invoke for the first time a rule of the American Arbitration Association (AAA) that allows for athletes contesting doping charges to request that their hearing be made open to the public. The review board will make a recommendation to USADA within one week of the written submission. �Once again, we are asking for complete transparency in this process. Floyd has maintained his innocence from the outset and what we have found in the official document package points to a premature public conviction before all of the evidence could be considered,� added Jacobs. �This is another example why the leaking of an �A� sample results and violating the athletes� right to anonymity is such a horrible thing. It is this exact scenario that caused the Rules governing anti-doping cases in the United States to be amended in 2004, to allow an athlete concerned about fairness to request that a hearing be opened to the public.� |
| Landis verliest Tour-zege Floyd Landis is door het Amerikaanse antidopingagentschap (USADA) voor twee jaar geschorst. Dat meldt het agentschap AP donderdag. De Amerikaan verliest ook zijn Tourzege van 2006. Landis kan wel nog naar het Internationaal Sporttribunaal (TAS) in Lausanne trekken. Landis werd betrapt op testosteron na de 17e rit van de Tour 2006. Hij heeft zijn onschuld altijd staande gehouden. Bron: http://www.hbvl.be/nieuws/sport/wie...EC-4890C4EFFCD8 |
Hij zal nog wel naar het TAS gaan zeker? Dus nog even wachten om Pereiro tot tourwinnaar uit te roepen 
toch spannend h�, de tour, we weten zelfs nu nog niet wie de winnaar is van 2006